| | Síly v řízení malých letounů a vrtulníků. 21. 2. 2021 / 11:36 | |
| | Ahoj!
Hledám informace o velikosti a průběhu sil, kterými pilot musí působit na řídicí prvky. Zatím jsem našel tenhle článek: https://www.aopa.org/training-and-safety/students/presolo/topics/flight-control-forces
Něco je i zde: https://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=533143&style=2
Měl bych nějaké dotazy na reálné piloty anebo jiné znalce:
1. Poměr sil v řízení křidélka:výškovka:směrovka = 1:2:4 platí dle článku obecně u malých letadel. Jak je to u akrobatů, jak je to u vrtulníků? A platí to stejně pro knipl i berany?
2. Nárůst sil s výchylkou řídidla (knipl, pedály) při konstantní rychlosti a přetížení je lineární? Jestli ne, jak moc je progresivní / degresivní?
3. Při konstantní výchylce - Jak se mění velikost sil se změnou rychlosti letounu? A jaký vliv má změna přetížení? Jaký vliv má úhel náběhu?
4. Mají knipl či berany nějak silově zvýrazněnou středovou polohu? Něco jako kulička v kuželovém důlku - Síly v řízení pak při vychýlení nerostou z nuly ale z nějaké hodnoty, jak je tomu u běžných joystiků.
Budu rád za každou zkušenost někoho z reálu či navedení na skripta nebo něco podobného.
Jo a budu rád i za komentáře typu: Jdi si raději zaběhat.
Mějte hezký den! |
| |
|