ModelConvertorX je neocenitelný pomocník, ale pouze on ti k převodu stači nebude.
Nevím co bys na něm chtěl učit - je to švýcarský nožík tvůrce. Otevřeš s ním bgl, uložíš jednotlivé modely do wavefrontu, načteš v Blenderu, upravíš model, UV mapu, uložíš pro XP11, nebo FSXX. Otevřeš XP11 model, uložíš FSXX model. Otevřeš DXTBMP, uložíš PNG, otevřeš DDS, uložíš PNG, staré textury ti pohlídá aby měly rozměr mocniny dvou... Na MCX není tutoriál ani návod, to nemá jedno správné použití, je to prostě sada vývojářských nástrojů v jednom UI.
Jenže pak ještě musíš mít nastudováno FSXX SDK, vědět čemu se na modelu a textuře vyhnout, jak má vypadat adresářová struktura projektu, kam co přijde aby si s tím kompilátor do FSXX bgl věděl rady.
Jsou to všechno jednoduché věci, jazan taky nevládne AJ úplně plynně, ale z různých videí z tvorby co jich na tytrubko je, toho odkoukal solidně. Já jsem mu pomáhal jen orientovat se v Blenderu a zvládat v něm základní operace, jako import - odstranění materiálů, přiřazení textury, kontrola normálových ploch a UV mapy, export do FSXX (glTF) formátu.
V praxi uděláš pět objektů bez problémů a pak narazíš na jeden blbě namapovaný, nebo nekorektně vymodelovaný. FS2004, FSX to vzaly, FSXX ne. A už s tím stejně musíš do modeláře a defektní sekci najít, odstranit/opravit.
Kdo umí udělat koretní model do XP11 je ve velké výhodě, protože FSXX potřebuje podobné zásady - skořápkový model bez kolizní geometrie nebo zdvojených ploch, png textura v rozměru mocniny dvou (na rozdíl od XP11) jich může mít jeden model více. Jednostraně mapované plochy. (Tedy žádné backface ani doublesided mapování.) A jak jsme si s jazanem o víkendu ověřili, tak skutečně převod objektů pro XP11 do FSXX má nejméně problémů. Tutoriály kde ukáží jak vzít objekt a přes ModelConvertorX a DAE formát ho dostat do FSXX bych zakázal. To je akorát návod jak rozdupat korektní model a z jedné textury jich nadělat osmdesát a ty pak násilím sloučit zase do 4-8. U pátého objektu zjistíš, že názvy textur opakuje a tak ti textury nových objektů začly přepisovat ty už hotové...
Pro pokročilejší fíčury typu světelné objekty stejně budeš potřebovat ke konzultaci FSXX SDK a nějaký modelář (3D Studio, Blender apod.). |
|