Co vzpomínám, tak efekt námrazy na oknech není tak silný - všímáš si toho spíše na okrajích okne kde nezasahuje ohřev a je to taková jemná pavučinka, tohle vypadá na několik mm ledu. Ale to se bude hodně lišit typ od typu letadla a meteo situace. Snaha o zobrazení zóny, kde je ofuk kopule funkční se tomu upřít nedá. V tomhle kočárku mě nikdy nikdo neprovezl, ale principielně to je uvěřitelné.
Ta kupa sněhu na přídavných nádržích a čumáku je ale hodně za čarou.
Námraza klidně vznikne i mimo mraky - stačí správná meteorologická situace - kombinace vzdušné vlhosti a nízké teploty vzduchu. Jinak fyzikální efekt který je možno dobře pozorovat u větších letadel je námraza na nádržích s palivem - palivo podchlazené při letu ve větší výšce se při klesání nestačí dostatečně rychle ohřát a tvoří námrazu - jako když se vytáhne něco z mrazáku do pokojové teploty. Nevím, že by to měl někdo v simulaci nějak "dokonale" zpracováno.
U FF B767 ti systém ukazuje teplotu paliva, ale po zapnutí ohřevu křídel při klesání, je to nerealisticky účinné (z mínus 50 na plus 20 za půl minuty) - vizuálního efektu jsem si buď nevšiml, nebo tam není. |
|