| | | X-plane 11 nastavení joysticku 2. 1. 2021 / 13:04 | |
| | Zdravím, rozhodl jsem se k přesedlání na nový simulátor a tak jsem si k ježíšku nadělil x plane. Dokázal by mi někdo prosím poradit jak nejlépe nastavit ovladač aby to bylo létatelné? Zkoušel jsem snad vše a zatím jsem se nedobral žádného výsledku. Předem sděliju, že bych rád létal jen vrtulníky |
| |
|
| | | X-plane 11 nastavení joysticku 2. 1. 2021 / 14:10 | |
| | Asi nejlepsi nastaveni je vzit nasadu od smetaku a udelat si dlouhy joystick, od zeme... Clovek pak nemusi delat mikropohyby malym joystickem, nebo to nejak softwarove otupovat kolem stredu, ale muze za to trochu vic vzit. Pak je dobre to bud nemit vubec, nebo jen minimalne centrovane pruzinama, at se s tim clovek nemusi pretahovat. |
| |
|
| | | | X-plane 11 nastavení joysticku 2. 1. 2021 / 14:26 | |
| | Skvělé, obávám se, že teď koště a přužiny jen tak neseženu. Jiná rada, jak nastavit klasický joy? |
| |
|
| | | | | X-plane 11 nastavení joysticku 2. 1. 2021 / 15:21 | |
| | Ono to může znít jako vtip, ale to co říkal Jirka je nejlepší základ k tomu, aby sis lítání s vrtulníky začal alespoň trochu užívat už od začátku. Takže já to ještě radši zopakuji.
Pokud máš joy, který má větší sílu pružin, tak ho rozeber a pružiny vyhoď. Ze začátku je to nezvyk, ale po chvíli je to na vrtulníky opravdu lepší řešení než defaultní řešení joysticku s pevným středem.
Popřípadě, pokud bys doma v něčem našel vhodné pružiny, které ve výsledku dávají opravdu malé síly, tak je do joye použij.
Druhá věc je prodloužení.
Dá se udělat ze všeho možnýho a hotovo máš za dvě hoďky i s pájením nastavovaných drátků.
Akorát to nepřežeň s délkou, nebo budeš mít hodně velkou výchylku joysticku, což je při umístění mezi nohama problém (pokud nejseš baletka nebo netrpíš nějakou vrozenou vadou postihující dolní končetiny). Pro normální joystick doporučuju prodloužení max. o 20cm. V tom případě se horní výchylka ještě dá a přitom ovládání heliny už je v tomto případě opravdu solidní.
Takže i přes jistou úsměvnost bych považoval výše uvedené dva body opravdu jako základní věc, jak se s vrtulníkama zbytečně netrápit.
Dále pedály- to je nutnost. Osu Z na joysticku pro vrtulníky opravdu nebrat.
Nějaká vhodná páčka ala kolektiv je taky více než vhodná.
No a když už se ptáš na nastavení os v X-Planu.
Pro vrtulníky vše na plnou linearitu a bez asistencí. Takže vše na nulu.
Může to znít trochu hardcore, ale opravdu je to ideální.
Samozřejmě se našimi radami nemusíš vůbec řídit.
Jsem si ale vcelku jistý, že pokud tě vrtulníky chytí, tak se k výše uvedenému stejně sám dopracuješ.
|
| |
|
| | | | | | X-plane 11 nastavení joysticku 2. 1. 2021 / 15:52 | |
| | Děkuji za radu, už jsem to nějakým způsobem vychytal. Jen mám ještě jeden dotaz. U ec 135 mě při prudším pohybu začne blikat varování rpm a u toho se mi pohybují i tyto ručičky |
| |
|
| | | | | | | X-plane 11 nastavení joysticku 2. 1. 2021 / 16:06 | |
| | EC135 jsem si sice stáhnul a zkusil letmo proletět asi před měsícem, ale víc jsem se k ní bohužel nedostal, takže s tímhle neporadím. Určitě tady jsou ale jiní, kteří 135 létají a ti by mohli vědět.
Třeba by ale mohlo pomoci tohle z fóra xplane.org:
For the EC135 it's also important that you don't map anything to the throttle axis, so that the plugin can fully control the FADEC and RRPM using only the starter switches.
|
| |
|
| | | | | | | X-plane 11 nastavení joysticku 2. 1. 2021 / 16:16 | |
| | Nejsem žádný specialista a před rokem jsem řešil totéž. Používám stařičký Saitek X-52 bez jakýchkoliv úprav, zkusil jsem i doporučené nastavení "vše na nulu". EC-135 si jinak nastavil citlivost sám. Ovládání je věc cviku, otáčky se samozřejmě mění v návaznosti na nastavený režim a musíš si je hlídat. Podle mých zkušeností se v každém případě případě musíš vyvarovat jakéhokoliv prudšího pohybu, jinak to rozhoupáš a pokud jsi nízko, bouchneš s tím o zem. |
| |
|
| | | | | | | | X-plane 11 nastavení joysticku 2. 1. 2021 / 16:25 | |
| | To je mi jasné, jen mě zajímá jetli se to děje jen mě a nebo jestli stím má zkušenost i někdo jiný. |
| |
|
| | | | | | | | | X-plane 11 nastavení joysticku 2. 1. 2021 / 17:18 | |
| | No pokud ti jde jen o to, jestli se všem při prudším pohybu "hýbají ty ručičky" tak určitě ano. Je to ukazatel točivého momentu. Podrobně by ti to vysvětlil JAZAN. |
| |
|
| | | | | | | | | X-plane 11 nastavení joysticku 2. 1. 2021 / 19:26 | |
| | Pro začátek na seznámení s vrt. a s pilotáží doporučuju si stáhnout BELL-429.Je stabilnější a 135 je vratká koza velmi citlivá na pilotáž. |
| |
|
| | | | | | | | | | X-plane 11 nastavení joysticku 2. 1. 2021 / 21:22 | |
| | Děkuji za rady, jen nechápu co to znamená že nemám napapovaný throttle. Šlo by to nějak vysvětlit jak to tedy mám napapovat? |
| |
|
| | | | | | | | | | | X-plane 11 nastavení joysticku 2. 1. 2021 / 21:42 | |
| | Zkusil sis pročíst manuál?
To je věc, kterou bys po instalaci měl udělat jako první.
Já už si nastavení EC135 opravdu nepamatuju a třeba je to jinak, ale pochopil jsi, o čem byl ten můj příspěvek zde?
https://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=532678&lan=0
Tam se právě hovoří o tom, že throttle NEMÁŠ mít namapovaný.
Předpokládám, že stejnou věc má na mysli i Willhelm= nemít namapovaný throttle.
Takže si v nastavení ovládání zkontroluj, že funkce throttle není na nic přiřazená, aby si plugin tuhle funkci ovládal sám.
Jestliže throttle nemáš přiřazen a přesto se to chová tak jak píšeš, pak se asi jedná o druhou věc co zmiňuje Willhelm, tj. let v mezních a nevhodných režimech. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | X-plane 11 nastavení joysticku 2. 1. 2021 / 21:50 | |
| | Ano, tvůj příspěvek jsem si přečetl. Funkci throttle nemám k ničemu přiřazenou v ovládání mám nastavený collective |
| |
|
| | | | | | | | | | | | X-plane 11 nastavení joysticku 2. 1. 2021 / 22:16 | |
| | Přesně tak to Willhelm myslel.
Obecně helikopotvory v XP nemají mít namapovaný throttle a tohle bývá nejčastější začátečnická chyba simmixérářů v XPL. Mezitím co třeba Bell-429 a Bell-412 mají throttle ovládaný myší a Mi-2 pomocí F1/F2, tak u EC135 je plyn jen na automatice (resp. se přepíná na Idle a Flight třípolohovýma spínačema).
To znamená, že tohle mě napadlo jako první možný problém.
Ten druhý jsem popsal, protože sem se s tím sám setkal při misi CVARS v Jeseníkách. EC135 na mém HW stačí kolektiv tahat tak do 50% dráhy osy - a to max.
Ono jak psal výše ve vlákně Jazan, EC135 je fajn, ale její pilotáž má svá specifika.
Vřele doporučuju spíše analogový kokpit a jak se zapne po nahození AP tak vypnout TRIM (automatický trim) a trimovat si ručně. To by totiž mohla být ještě třetí příčina, že se buceo "pere" s automatikou.
AP+TRIM osobně zapínám jen při delších přeletech. Nicméně AP na EC135 má svoje mouchy a předávat mu stroj do HDG a ALT HOLD chce mít rychlost aspoň 120, mít cykliku potlačenou, nebo hodně natrimováno na čumák. Grif pro vypínání AP doporučuji trénovat tak v 3000ft - jak se vypne AP, tak mašina neskutečně "kopne" a začne se vzpínat - je potřeba docela silně polačit a trochu kopnout do pedálů. Není to podle mě vůbec realistické chování AP, přestože jsem v reálu EC135 nikdy nepilotoval (ale z Mi-8 v DCS mám myslím docela realistickou představu jak by asi AP v mixéru fungovat měl).
|
| |
|
| | | | | | | X-plane 11 nastavení joysticku 2. 1. 2021 / 18:15 | |
| | Předpokládám, že pro EC135 nemáš napapovaný throttle, ale jen collective.
Takže s největší pravděpodobností máš už kolektiv moc "nahoře" - tzn. že o budík výše máš ručičku rotoru v horní části zelené zóny, nebo dokonce úplně na hranici mezi zelenou a žlutou. V tomto případě se to pak chová jak píšeš - při prudším pohybu už automat nedokáže vyrovnat otáčky rotoru a ozve se varování.
|
| |
|
|