| | | Problém s vulkánem v XP11 1. 12. 2020 / 16:42 | |
| | Ahoj,
mám problém s Xplanem 11, a to konkrétně s problikávajícími displeji a okénkami s addony (x-ivap, smartcopilot, atd.) Tento problém mám jen pokud je zapnutý vulkán. Všechny drivery mám aktualizované, XP11 a operační systém taky. Většina displejů mi nesvítí a jen občas problikne.
Mám AMD Radeon R7 200, procesor intel core i5 3470. 8GB RAM.
Přikládám odkaz na video: https://youtu.be/vuiMOjC9jfA (omlouvám se za špatnou kvalitu)
Předem děkuji za odpovědi.
Filip |
| |
|
| | | Problém s vulkánem v XP11 1. 12. 2020 / 16:45 | |
| | X-Ivap neni pre Vulkan, preto ten problem.
Musis prejst na novy Altitude. |
| |
|
| | | | Problém s vulkánem v XP11 1. 12. 2020 / 18:35 | |
| | Zkusil jsem odinstalovat X-Ivap ale bohužel to nepomohlo. Pořád tento problém mám, i když už nemám x-ivap. |
| |
|
| | | | | Problém s vulkánem v XP11 1. 12. 2020 / 19:44 | |
| | A co default lietadla ? Tam to tiez blbne ? |
| |
|
| | | | | | Problém s vulkánem v XP11 3. 12. 2020 / 00:41 | |
| | Řekl bych, že mi blbnou hlavně carenado letadla (PC12, E50P) a u Toliss A139. U defaultních to nedělá. |
| |
|
| | | | | | | Problém s vulkánem v XP11 3. 12. 2020 / 06:12 | |
| | Doporucujem teda pozret oficialne fora k lietadlam, ktore Ti blbnu, popripade sa obratit na support. |
| |
|
| | | Problém s vulkánem v XP11 1. 12. 2020 / 18:43 | |
| | ja by som zacal po poriadku.. robi to pri vsetkych lietadlach ? skusal si vypinat pluginy ? |
| |
|
| | | | Problém s vulkánem v XP11 3. 12. 2020 / 00:00 | |
| | Ahoj, pluginy jsem zkoušel vypínat, ale nepomohlo to. Dělá mi to u Carenado PC12, Tollis A319. Třeba u default Cessny nebo u P2006T mi to nedělá. Ale i přes to vidím že mi blikají pluginy (když např zapnu smartcopilota a mám to jako okno na XP11). To mi dělá u všech letadel. Řekl bych, že blikají jen některé přístroje, tak jak je to ve videu.
|
| |
|
| | | | | Problém s vulkánem v XP11 3. 12. 2020 / 08:48 | |
| | Mně zase vulkánec sežral FPS tak, že X-Plane nešel používat. Což se dalo nakonec elegantně vyřešit tím, že jsem vulkánce zase vypnul. Ale pravda, chvíli jsem bojoval a nebylo mi jasné, proč všem ostatním to přineslo zlepšení FPS a mně pravý opak. |
| |
|
| | | | | | Problém s vulkánem v XP11 3. 12. 2020 / 18:16 | |
| | Mám AMD RYZEN 7 2700 EIGHT CORE +RTX 3070 ,kterou sem nahradil 1070Ti a téměř nic se nezměnilo.Vulkan ať zapnu nebo ne,je to jedno.Som z toho voĺaký zmetený.Toš nevím co s tím.Možná by to vyřešil JIRKA. |
| |
|
| | | | | | Problém s vulkánem v XP11 3. 12. 2020 / 22:32 | |
| | Všem ne. U mě s Vulkanem taky o 10 fps míň než bez něj. |
| |
|
| | | | | | | Problém s vulkánem v XP11 5. 12. 2020 / 08:51 | |
| | Asi dost bude záležet na GPU.
Já mám RX580 A nad městy si můžu dovolit téměř kompletní pokrytí autogenem, na OpenGL jsem na Prahou při středním nastavení detailů a počtu budov měl okolo 20FPS a pod vulkánem mám okolo 50FPS. Jinak let v mlze a vysoká oblačnost už tak skvělá není, tam jsem se dostal z 15 na 25. Ale je to konečně plynulé.
Ale pokud se jedná o karty Nvidia tak tam už rozdíly nejsou takové. AMD mělo p... ovladače pro OpelGL.
|
| |
|
| | | | | | Problém s vulkánem v XP11 4. 12. 2020 / 10:13 | |
| | Taky se přidávám s problémy u Vulkana.
Ještě za nějaké bety 11.50 (b10-12?) byl Vulkan určitě lepší než OpenGL.
Při zapnutí Vulkana, byla vytíženost GPU o dost menší a vše bylo krásně plynulé.
Od určité doby (nová verze bety?) ale nastala situace, kdy vytíženost GPU byla sice o dost nižší než s OGL, ale s micro-stutteringy každých pár sekund.
Při přepnutí zpět do OGL se tyhle micro-stutteringy ztratily a vše bylo zase krásně plynulé, ovšem opět za cenu vyššího vytížení grafické karty.
Jsem hodně zvědavý, jak se to bude chovat s novou GK.
|
| |
|
| | | | | | | Problém s vulkánem v XP11 4. 12. 2020 / 16:10 | |
| | Můžete někdo vysvětlit podstatu problému, abych to pochopil i já? Tedy hezky česky. |
| |
|
| | | | | | | | Problém s vulkánem v XP11 4. 12. 2020 / 21:15 | |
| | Jedná se o to, že X-Plane jel na grafickém enginu jménem OpenGL.
Jenže tenhle grafický engine byl už dost zastaralý a neefektivní, takže vývojáři začali X-Plane předělávat na novější a podstatně efektivnější engine jménem Vulkan.
Tahle změna proběhla u X-Planu od verze 11.50.
Nyní si v grafickém nastavení XPL můžeš zvolit, jestli chceš využívat Vulkan, nebo pojedeš stále pod OpenGL.
Určitě se vyplatí Vulkan zkusit.
Maximálně se vrátíš zpátky na OpenGL. |
| |
|
|