FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Helicopter colectiv Jeden příspěvek | Celý strom
Helicopter colectiv   3. 4. 2015 / 17:05
happypetr   
Dovolil jsem si založit nový stromek, protože strom s pedálama je už moc dlouhý...
Jak jsem včera psal, že zkusím udělat kloub na ovládací páku, tak dílo se zdařilo a prototyp je na světě. Funguje tak jak jsem předpokládal. Pružina je stavitelná, nebo i oddělávací.
Video:

https://www.youtube.com/watch?v=eTRxxTJVnZI


59190 B / 733 x 550 / IMG_20150403_135415.jpg
48692 B / 733 x 550 / IMG_20150403_135447.jpg
58043 B / 733 x 550 / IMG_20150403_135507.jpg
45534 B / 733 x 550 / IMG_20150403_135533.jpg
57231 B / 733 x 550 / IMG_20150403_135617.jpg
 3x  

Helicopter colectiv   3. 4. 2015 / 17:16
Snake.d   
Cyklika...
 

Helicopter colectiv   3. 4. 2015 / 17:18
happypetr   
Díky za info, já si na to nemohl vzpomenout.
 

Helicopter colectiv   29. 10. 2020 / 17:26
Instructor
Yvonne Přenosilová - Zimní království

==========================

... ťukni do Internetu a Yvonna priestory vzniku nazve "Zimní království"
 

Helicopter colectiv   3. 4. 2015 / 17:26
JM   
Zajimavy reseni, ale vypada to, ze to funguje Akorat si rikam, jestli nebude na skodu, ze mas o celkem velky kus posunuty ten kloub nad zem a prichazis tak o delku kniplu... Ale ono to asi az tak vadit nebude.
 

Helicopter colectiv   3. 4. 2015 / 20:48
happypetr   
Ono to není zas tak velký a navíc to bude začínat u země, takže páka bude dost dlouhá ( a hlavně zahnutá!)
Pokud máte někdo další nápady na vylepšení, tak jsem jedno ucho. Víc hlav, víc rozumu...
Happy
 

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 09:43
Snake.d   
Není v neutrální poloze nějaký hluchý místo? Se mi zdálo že na jednom záběru to zůstalo viset pár stupňů do boku.... možná by nebylo na škodu porozmýšlet o buď gumových dorazech co to dostanou do neutrální polohy nebo u další pružině uprostřed jak to mají joysticky?
 

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 09:55
mano
je tam hluche miesto dobre vidis.... mozno by to slo spravit, bud lepsie natiahnut strunu alebo namastit tie otacacie casti
 

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 10:40
Stew
A není v helikoptérách ta páka úplně volná? Tady borec stavěl Bella a žádné středění tam nemá. Snad jen nějaké tlumení, aby ten knipl nepadal, když to pustíš.
http://www.computerrepairs.ca/Cyclic.htm
 

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 10:41
mano
Mas pravdu ze je uplne volna, aj pedale su volne... ale napr mne osobne by to vadilo..
 

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 11:08
Snake.d   
Já mám ve vrtulníku hydraulicky ovládaný válce tak s tím bez motoru nechneš... ale to je někde uplně jinde...----Mi-24
 

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 11:13
happypetr   
No to jo...
 

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 13:01
ondras   

 

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 10:52
happypetr   
Tohle je jenom zkouška a ověřění funkčnosti. Je to zatím bez dorazů a místo os, které budou z hlazenky, tam mám zatím daný šrouby. Takže zatím žádná přesnost ale jen funkčnost. Díky za podněty. Mimo jiné přemýšlím udělat pohyb cykliky, colectivu i pedálů přes reverzní nábytkové tlumiče, bez vratných pružin, protože jak psal Stew a Mano, u helikoptér není středová poloha...
 

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 11:03
Pips   
Jsem na to opravdu zvědav
 

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 13:17
Vita Zenisek
středová poloha tam sice není, ale neznamená to, že tam nejsou síly. Na některejch jsou elminovaný posilovačema a lze tam nastavit jen tření (EC120, AS350), tam by asi ty tlumiče stačily.
Ale když už děláš demonstrátor,) nešlo by zkusit tu pružinu uchytit na pohyblivou desku ovládanou motorkama, takže by to šlo opravdu vytrimovat (zbavit sil) přičemž by páka zůstala, kde byla?
 

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 15:41
happypetr   
Fíha, tak to chceš po mně už asi moc... Ještě mně napadlo použít ne reverzní tlumič ale vratnej. Ten by dělal kýžený odpor a zároveň by měl snahu vracet páku do středu. Určitě vyzkouším to i to, ten píst zase není tak drahej a holt vývoj něco stojí...

http://www.kovaninabytkove.cz/cs/eshop/vyklopne-a-otocne-mechanismy/plynove-pisty
 

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 12:05
LAKY911
Pánové, když už jsme u neutrální polohy, jak byste mi doporučili udělat přesnější středovou polohu na knyplu alá 737 na obrázcích. Teď se to nezastavuje uprostřed, ale v okolí středu.
Jsou tam dvě tažné pružiny z pračky, asi by chtěly vyměnit za silnější, ale nevím jaké vybrat.
Díky za rady
43539 B / 733 x 550 / image.jpg
36695 B / 733 x 550 / image.jpg
40322 B / 733 x 550 / image.jpg
 

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 12:23
mano
posunut os otacania viac hore, mas malu paku na tie struny ..
 

Helicopter colectiv   5. 4. 2015 / 10:58
mano
este ma napadlo, namiesto pruzin tam daj tlmice co sa pouzivaju na nabytkoch (happypetr niekde daval aj link kde sa daju zohnat v cz) to ti 100% zaruci stret a nebudes musiet menit tazisko asi
 

Helicopter colectiv   5. 4. 2015 / 19:19
LAKY911
Ty tlumiče jsou tlačné? Ale pokud to chápu dobře, tak tam pak bude malý odpor, ne? Protože se ty tlumiče vzájemně vyruší. Pokud je jejich tlačná síla pořád konstantní. Nebo..?
 

Helicopter colectiv   3. 4. 2015 / 17:27
Qíteček
Týjó, máš to namakaný.
 

Helicopter colectiv   3. 4. 2015 / 20:29
ulitej
Tak koukám , že to moje info o WWW bylo asi trochu platné , nebo se mýlím?
Pěkná práce , předpokládám , že to bude fungovat i ve vertikální poloze .....
 

Helicopter colectiv   3. 4. 2015 / 20:34
happypetr   
Čau Láďo, ještě jednou díky za tip, chodí to hóóódně dobře.
 

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 11:21
happypetr   
Kdyby chtěl někdo taky bastlit, tak domky, ložisková pouzdra jsou tady:

http://www.cncshop.cz/linearni-technika_c

Pružiny tady:

http://www.pruziny-fevos.cz/

Hliníkové profily zde:

http://www.ehlinik.cz/index.php

Beru tam pravidelně a maximální spokojenost.
 2x  

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 11:51
ulitej
Petře jen pro upřesnění:
průměr hlazenky co plánuješ ?
ten jekl je v rozměru ?

 

Helicopter colectiv   4. 4. 2015 / 15:26
happypetr   
V těch domkách bude Ø 8 mm a v tom pouzdrovým ložisku bude Ø 10 mm. Jekl ještě vybranej nemám, ten co tam je, tak to jsem vzal první co mi přišlo pod ruku abych si to měl na čem vyzkoušet.
 

Helicopter colectiv   10. 4. 2015 / 12:12
happypetr   
A jedeme dál! Páka colectivu funguje, jak jsem si představoval.

https://www.youtube.com/watch?v=3qhYs2XDM5E

59808 B / 733 x 550 / IMG_20150410_113558.jpg
62448 B / 733 x 550 / IMG_20150410_113639.jpg
51300 B / 733 x 550 / IMG_20150410_113720.jpg
 

Helicopter colectiv   10. 4. 2015 / 13:13
me2d
Pekne to mas.
Co je to prosim te za tlumic?
A jak presne funguje - jenom tlumi (zustava v poloze kde ho nechas a na vytazeni/zatlaceni je potreba nejaka sila) a nebo se vraci treba do vytazene polohy a stlacenej ho musi drzet vaha ty paky?
 

Helicopter colectiv   10. 4. 2015 / 13:58
happypetr   
To je tlumič na větší barový dvířka (síla 60 N) a jak píšeš - "jenom tlumi (zustava v poloze kde ho nechas a na vytazeni/zatlaceni je potreba nejaka sila)".
 

Helicopter colectiv   10. 4. 2015 / 14:08
JM   
Netusi nekdo, jestli tyhle pisty maj i v takovych tech beznych obchodech typu OBI, Baumax, Bauhaus? Presne tohle bych na kolektiv potreboval, ale objednavat to naslepo z nejakeho eshopu se mi moc nechce, radsi bych si to nekde v realu osahal a neco na zaklade toho vybral...
 

Helicopter colectiv   10. 4. 2015 / 14:12
happypetr   
Já si to ošahal a koupil u nás v Dřevoprodeji za 64 Kč.
 

Helicopter colectiv   10. 4. 2015 / 14:19
me2d
Dikes, sezenu, pridelam na svuj kolektiv, vyzkousim
JM: Ja nejaky takovy (i tech 60N) videl v Hornbachu, ale prave mi prislo, ze drzel vytazenej. Ale moc jsem si s nim nehral, mel jsem plny ruce nakupu
 

Helicopter colectiv   10. 4. 2015 / 16:13
happypetr   
Takhle se to jmenuje:

http://www.kovaninabytkove.cz/cs/eshop/vyklopne-a-otocne-mechanismy/plynove-pisty/plynovy-pist-reverzni-60-n.html
 

Helicopter colectiv   10. 4. 2015 / 16:17
mano
ak to spravne chapem, ono to drzi iba ked je naplno otvoreny a ked je naplno zavrety ? cize ked ho necham vstrede tak tam neostane ?
 

Helicopter colectiv   10. 4. 2015 / 16:40
happypetr   
Pátý příspěvek nad tvým...
 

Helicopter colectiv   10. 4. 2015 / 16:51
mano
dakujem, uz som v obraze
 

Helicopter colectiv   10. 4. 2015 / 18:06
JM   
Ja to z toho popisu na webu taky tak pochopil Ale podle petrova videa to prave funguje spravne, tak jak potrebujem... Prave proto si ho chci radsi pred koupi v realu vyzkouset
 

Helicopter colectiv   14. 4. 2015 / 12:32
happypetr   
Práce pokračují, páka už má tvar, místo šroubů je hlazenka a přibyl stavitelný doraz výkyvů páky. Vše krásně chodí, takže další na řadě je vymyslet jednoduché pedály a celkovou konstukci...
50181 B / 733 x 550 / IMG_20150414_121526.jpg
62872 B / 733 x 550 / IMG_20150414_121553.jpg
 

Helicopter colectiv   14. 4. 2015 / 17:14
Vita Zenisek
Vypadá to hezky. Asi bych se nebál tu páku ve finální verzi zahnout ještě víc. http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/6/7/1831761.jpg
 

Helicopter colectiv   14. 4. 2015 / 17:17
mano
napada ma, nieje to preto tak zahnute aby bola ruka presne nad osou vykyvu ? neviem to presne popisat ale keby si vymenil tu ohnutu tyc za rovnu tak je to to iste. Mam pravdu ?
 

Helicopter colectiv   14. 4. 2015 / 17:22
Vita Zenisek
Je to kvuli sedačce.
 

Helicopter colectiv   14. 4. 2015 / 17:21
Vita Zenisek
A pokud jde o výšku, nemělo by to vycházet tak, aby šla při dotažení páka na pupek. Spíš by to mělo být vyladěný tak, aby se dala rukojeť pohodlně džet ve vrchní části, přičemž ruka bude pohodlně opřená o stehno. Tak to vychází v reálných mašinách. Pokud je to moc douhé, nelítá se s tím pohodlně.
Pokud bys to později chtěl prodávat, asi by bylo nejlepší to mít nějak stavitelný v nějakym rozumnym rozmezí (dvě tyče v sobě s dírkama a čepem na pružinku)
 

Helicopter colectiv   14. 4. 2015 / 17:25
Vita Zenisek
Idealní by asi bylo, kdyby šel nastavit ten kus mezi dvěma ohybama.
 

Helicopter colectiv   14. 4. 2015 / 19:39
happypetr   
Díky za podněty, je to jen zkušební verze na otestování funkčnosti. Například na pedálech je co série nějaké vylepšení...
 

Helicopter colectiv   14. 4. 2015 / 19:51
kuma   
Výškové stavění jde udělat nejjednodušeji (jako v reálu) výškovým a podélným nastavením sedačky.
 

Helicopter colectiv   14. 4. 2015 / 20:35
MzM   
... to má židle na kolečkách zvládne.
 

Helicopter colectiv   14. 4. 2015 / 20:39
happypetr   
Přesně tak, vyvíjím to s tím vědomím, že většina polétavců sedí u kompíku na výškově nastavitelné židli s kolečkama. Ale budu se snažit to co nejvíce přizpůsobit reálu, bohužel jen z fotek, protože na LKSU máme všechno s křídly a ani jednoho vírníka, natož vrtulníčka...
 

Helicopter colectiv   21. 4. 2015 / 19:29
happypetr   
https://www.youtube.com/watch?v=tSXCdrP4jyU
 

Helicopter colectiv   22. 4. 2015 / 10:43
happypetr   
A jsem zas o kousek dál... Pedály fungují tak jak jsem si představoval. Konstrukci už mám nakreslenou, bude rozebírací, takže se pohodlně vejde kamkoliv.

https://www.youtube.com/watch?v=bmOq3qQzobg
62039 B / 733 x 550 / IMG_20150422_100105.jpg
62067 B / 733 x 550 / IMG_20150422_100121.jpg
55504 B / 733 x 550 / IMG_20150422_100132.jpg
62058 B / 733 x 550 / IMG_20150422_100218.jpg
 

Helicopter colectiv   22. 4. 2015 / 12:34
me2d
Pekne, to je sakra kovarska prace .
Neco takoveho uz mam nakoupeno taky, "jen" to dat dohromady. Ty tahla/vzpery jsem sehnal mensi, myslim 8 nebo 10 - nahradni dily na Multikaru
 

Helicopter colectiv   22. 4. 2015 / 12:43
Vita Zenisek
Jak je to široké? Vyjma Mi-8, kde jsou pedály jak na Andule bývají vrtulníkové hodně blízko sebe.
 

Helicopter colectiv   22. 4. 2015 / 13:03
happypetr   
Dal jsem je od sebe 160 mm. Je to o hodně pohodlnější, něž sedět s nohama u sebe a pařit si kule...
 

Helicopter colectiv   22. 4. 2015 / 13:49
Vita Zenisek
No jo, ale bez toho to nebude ARAIG!
 

Helicopter colectiv   22. 4. 2015 / 14:08
MzM   
Bude to Mi-24...

Nebo dát tyčky na happy pedály a zablokovat brzdy, aby to bylo univerzální.
 

Helicopter colectiv   22. 4. 2015 / 15:54
happypetr   
Já si myslím, že to bude tak akorát:
49876 B / 574 x 431 / aaa.jpg
70910 B / 722 x 508 / fig3_91.jpg
 

Helicopter colectiv   24. 4. 2015 / 07:52
Snake.d   
Velice pěkné....
 

Helicopter colectiv   3. 5. 2015 / 12:58
happypetr   
Tak jsem zase o kousek dál.
Stavitelná konstrukce je nahrubo hotová a dá se složit do malého balíku...
44439 B / 733 x 550 / IMG_20150503_113804.jpg
50833 B / 733 x 550 / IMG_20150503_114010.jpg
53525 B / 733 x 550 / IMG_20150503_114032.jpg
56733 B / 733 x 550 / IMG_20150503_114115.jpg
48579 B / 733 x 550 / IMG_20150503_114422.jpg
 

Helicopter colectiv   3. 5. 2015 / 13:04
mano
To je ale kopa srotu pekna praca urcite to bude za mensiu cenovku ako to co ide na nete
 

Helicopter colectiv   3. 5. 2015 / 13:19
Pete
Pekné! Predpokladám, že tá otočná stolička k tomu nepatrí, lebo ovládanie pedálov by bolo v tom prípade problematické...
 

Helicopter colectiv   3. 5. 2015 / 13:37
ulitej
Kurňa chlape už jsi zase dál ani žádnou pružinu nepoužíváš ......
 

Helicopter colectiv   3. 5. 2015 / 13:43
happypetr   
Centrovací pružina bude jenom na cyklice, pedály budou volné ale půjdou trochu ztuha aby měly nějaký odpor.
 

Helicopter colectiv   4. 5. 2015 / 08:47
PB   
Pěkné, pěkné - pedály vypadají lépe než u konkurence http://www.pro-flight-trainer.com/systems/general-description/ a pevnější, než http://www.heli-kit.com.ar/

PB
 

Helicopter colectiv   4. 5. 2015 / 10:44
happypetr   
Ceny mají hezký... USD 891.00 a druhej $349 US. Takže když uděláme průměr - 620 USD, překurzujem na kačáky, tak ty moje budou za 15215 Kč. Takže šetřete!
 

Helicopter colectiv   3. 5. 2015 / 18:10
Pips   
Vypadá to fakt parádně! Už abych začal šetřit
 

Helicopter colectiv   3. 5. 2015 / 18:33
parostroj
Vypadá to luxusně.
 

Helicopter colectiv   4. 5. 2015 / 09:51
kuma   
Vypadá to krásně, ale je z toho vidět ta lešenářská ocel...

Nedal by se použít dural? nejde mi o stylovost, ale o manipulaci s celým verkem doma. Asi by to nešlo na rámy, které se svářejí, ale určitě by to šlo na ty páky, aspoň trochu by se ušetřilo. Myslím, že by se daly použít lyžařské hůlky, před léty jsem to zkoušel - a pevné byly dost (i se daly různě ohýbat, vrtat, šroubovat...)
 

Helicopter colectiv   4. 5. 2015 / 10:31
happypetr   
Ahoj Vašku, to mě taky napadlo ale bohužel k duralu nenavaříš železnou matku. Ta ocel není lešenářská ale všechno to jsou tenkostěnné profily, takže celá ta sranda váží jenom pár kil. Co se prozatimního vzhledu týče, tak zatím je to hnusný a rezavý ale až tam bude natahaná elektronika, udělaný kryty a hezky barevně sladěný, tak to bude žrádlo!
 

Helicopter colectiv   4. 5. 2015 / 11:45
kuma   
Jen jsem vzpomněl na své mladické pokusy... Nemožnost připevňovat na dural pevnostní prvky jsem tehdy řešil vložkou - ne moc šťastně - vylitím pryskyřicí, což bylo jednoduché, ale nevydrželo to dlouho. Při větších možnostech bych tam dal ocelový špuntík se závitem - ale na to jsem tehdy byl (ostatně stejně jako nyní) příliš líný.

To ale jen tak na okraj, držím tvému projektu palce! Nepochybuju, že to nakonec bude profi sestava, před kterou budeme chtíčem slintat (jako vždycky u tvých výrobků).
 

Helicopter colectiv   4. 5. 2015 / 11:58
happypetr   
Právě jsem pýchou povyrostl o 10 čísel... Ale ale jenom slintat nemusíte, ona to zase nebude taková prda jak jsem psal výše, to bylo ze prče. Akorát nevím, jak to budu stíhat, jenom na pedály mám objednávky do prosince...
 

Helicopter colectiv   4. 5. 2015 / 12:50
Fabo™   
Parada to je, napisu si jeziskovi, naucim se konecne litat helikopotvory

Jeste me ale napadlo, neslo by tam udelat volitelne stredeni i na ty pedaly? Ten chod cykliky je parada, skoda to nevyuzit i treba na akrobacku.
 

Helicopter colectiv   4. 5. 2015 / 13:16
happypetr   
Uvidím, nějaká pružinka by se tam ještě vlezla.
 

Helicopter colectiv   7. 5. 2015 / 11:02
happypetr   
Tak nakonec se tam ta pružina vlezla a přiznávám, že je to lepší... Přidány stavitelné dorazy.

https://www.youtube.com/watch?v=4vltYJSQpDs
72230 B / 733 x 550 / IMG_20150507_103858.jpg
61995 B / 733 x 550 / IMG_20150507_103924.jpg
64953 B / 733 x 550 / IMG_20150507_104032.jpg
 

Helicopter colectiv   7. 5. 2015 / 11:09
Fabo™   
Super, parada
 

Helicopter colectiv   4. 5. 2015 / 18:47
mípa   
Doporučuju nýtovací matice. Kromě toho se dá použít i metoda thermdrill http://www.thermdrill.cz/
Není to nic světoborného, do hliníku stačí nabrousit do špičky HSS vrták nebo dřík od staré celokarbidové frézy.
9199 B / 287 x 300 / 312.png.jpg
 

Helicopter colectiv   4. 5. 2015 / 19:10
ondras   
Tak Thermdrill vypadá dost dobře! Vyzkůšáme.
 

Helicopter colectiv   4. 5. 2015 / 19:30
happypetr   
Díky za info, o nýtovacích maticích jsem ještě neslyšel. Ta metoda Thermdrill vypadá taky dobře! Díky.
 

Helicopter colectiv   29. 10. 2020 / 11:24
biblbrox   
Určitě nebude Happíkovi vadit, když otevřu tenhle starý strom.
Alespoň bude heli hardware tak nějak pohromadě.

Už dlouho jsem v hlavě nosil výrobu kolektivu.
Asi před dvěma měsíci u mě nastalo to správné bastlířské rozpoložení, tak jsem se do něho konečně vrhnul.
Výsledek je níže na fotkách.

Dovolil bych si trochu info na začátek.

Kolektiv je bez otočné rukojeti (plynu), protože by se výroba zbytečně zkomplikovala a stejně lítám s mašinama, u kterých se na plyn šahá jen při nahazovaní a před shutdownem.

Původní předpoklad byl, že tuhost chodu páky budu řešit přes třecí spojku. To moc nefungovalo, takže třecí spojka sice zůstala, ale jenom jako uložení páky na ose.
Seřizování tuhosti páky jsem tedy nakonec vyřešil opět stylem, který jsem použil i pro throttle quadrant DC-3 (C-47), tj. šponováním nerezového lanka přes merkurové kolečko. Sice se to může zdát zvláštní, ale mně se tenhle způsob osvědčil jako nejplynulejší možnost změny odporu páky.
Takže Merkur opět nezklamal

Hlava páky je můj vykuchaný Thrustmaster T16000 (ke kterému náleží i ten tišťák v kolektivu).

Páka byla původně velká hliníková svítilna na monočlánky, taková pěkně drážkovaná na povrchu, takže se za ní solidně drží.

Pro snímání osy je použitý potenciometr od Bodnára. Nejdřív jsem chtěl koupit hallovku, ale jelikož jsem v šuplíku ještě dva Bodnárovi kvalitní poťáky měl, tak jsem se nakonec rozhodl nic nekupovat a použít domací zásobu.

To je v kostce vše.

15147 B / 750 x 422 / IMG_6061.JPG
29550 B / 750 x 422 / IMG_6062.JPG
28446 B / 750 x 422 / IMG_6063.JPG
 

Helicopter colectiv   29. 10. 2020 / 11:34
ulitej
Takže pokud snížíš adhezi mezi merkurem a lankem třeba ojejem tak to bude mít menší odpor - pochopil jsem to dobře že se třou tyto dvě součásti o sebe?
 

Helicopter colectiv   29. 10. 2020 / 12:02
biblbrox   
WDčkem tahle část promazaná je.
Použití WDčka slouží opravdu jen kvůli vzájemné adhezi, ale ne pro lazení odporu.
Pro lazení odporu slouží šponování (povolování) nerezového lanka.
To se děje utahováním nebo povolováním ladícího šroubu.

Při tomhle způsobu lazení odporu chodu je jeden velice pozitvní efekt.
Nejenom, že si seš schopný krásně jemně nastavit požadovanou tuhost chodu, ale pro uvedení páky do chodu nepotřebuješ použití vyšší síly (nebo jen naprosto neznatelně), než je potom potřeba k chodu vlastní páky.
 

Helicopter colectiv   29. 10. 2020 / 12:13
ulitej
Je to opravdu zajímavý způsob oproti té třecí spojky , je vidět , že jsi doladil přesně ty věci (síly) které tam jsou a vztahují se třeba k průměru základní osy . Takže se nezdvořile a zvědavě zeptám na průměr a na to jestli jsi použil jen kluzné uložení (jsem lenivý to zjištovat jen tak z obrázku) no když tak o tom přemýšlím tak to otáčení rukověti by nebyl zase takový problém , ale to je o věcech dalších , máš to hezky provedený to musím také napsat , tak ať ti to létá.
 

Helicopter colectiv   29. 10. 2020 / 13:47
biblbrox   
Jestli se ptáš na průměr vodící tyče, tak ta je 10mm.
Tyč je přidělaná napevno přes držáky k základní konstrukci.
Na tyči je nasunutá (na volno) třecí spojka, která je mezi dvěma zarážkami.
Třecí spojka napevno svírá kolo, ke kterému je připevněná páka.
Ke třecí spojce ne napevno přišroubováno merkurové kolo.
Takže abych ti odpověděl na tvou otázku- ano, jedná se o kluzné uložení.

Otáčení rukojeti by nebyl takový problém.
Jenže já jsem nechtěl, aby se mně s rukojetí otáčela zároveň i hlava kolektivu.
A to už by bylo trochu časově i technologicky náročnější (samozřejmě ne neproveditelné).
Pokud bych plyn využíval i během letu, potom bych do toho šel, takhle jsem to ale shledal jako zbytečnou ztrátu času.

A děkuji
 

Helicopter colectiv   29. 10. 2020 / 12:29
PB   
Mě se ten systém brzdění lankem líbí Jen bych do něj osobně včlenil ještě tahovou pružinu (dostatečně tuhou), která bude eliminovat případné změny v délce lanka v budoucnu.

PB
 

Helicopter colectiv   29. 10. 2020 / 13:49
biblbrox   
Ono to opticky působí jako řešení za krále Klacka, ale funguje naprosto parádně

Díky za postřeh- to není špatný nápad.

 

Helicopter colectiv   29. 10. 2020 / 14:58
happypetr   
No vypadá to hodně dobře! Gratuluji.
 

Helicopter colectiv   29. 10. 2020 / 15:57
biblbrox   
Díky

Teď už "jenom" novou grafickou kartu a může se lítat...
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ