FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vrtulniky - IFR, ILS Jeden příspěvek | Celý strom
Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 12:45
xWing   
Dnes som pozeral trening Formule 1, ktory sa nekonal kvoli hmle, lebo nemohli lietat vrtulniky.
Tak mi napadlo, existuje nejaky pristavaci system pre vrtulniky na heliport v pripade malej dohladnosti ?
A tim nemyslim svetla
Diky.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 13:15
Pips   
Nevím o žádné odlišnosti od pevných ploch. Bude to vybavené a certifikované stejně, jako letiště na určitou kategorii dohlednosti a pokud jsi pod minima, tak se prostě nevrtí.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 13:26
xWing   
Minima su mi jasne.
Mna zaujima technicke prevedenie ILS na helipoprte.
Napr. ked ma nemocnica heliport na streche, tak to ILS musi by namackane niekde v ramci heliportu.
Na klasickej drahe mas na to viac miesta.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 13:30
Peter HK
Myslím, že tam bude nějaký radiomaják, ve FNHK lítala nad heliportem calibra
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 13:53
Willhelm   
https://www.faa.gov/air_traffic/publications/atpubs/aip_html/part2_enr_section_6.1.html
https://www.faa.gov/regulations_policies/handbooks_manuals/aviation/instrument_procedures_handbook/media/FAA-H-8083-16B.pdf (kapitola 7)

Helina je na tom při nízké viditelnosti o něco líp než letadlo - protože může zastavit a zaviset.
Heliporty mohou mít LOC, GS, OM, NDB. Ale u helikoptér je větší důraz kladen spíše na vybavení stroje. Osobně bych to tipnul tak, že i když ty televizní helikopotvory mají IFR vybavení - byly by v luftě k ničemu, protože přes mlhu by nezabraly kamery nic. Lidi líp snesou "Nemohly lítat helikoptéry" než "Helikoptéry sice vzlétnout a přistát mohly, ale naše kamery neumí snímat přes mlhu".
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 14:07
xWing   
Islo o zdravotnicke heliny v pripade nehody a nutneho odvozu zranenych.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 14:18
Pips   
Když se tak koukám zde:
https://aim.rlp.cz/ais_data/aip/data/valid/a1-3-3.pdf
tak u nás v ČR jsou všechny VFR. Záchranné vrtulníky rozhodně nelétají za každého počasí a ta část, kdy musí někde vyzvedávat pacienta v terénu, tak je zcela logicky vždy za VFR.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   11. 10. 2020 / 22:01
Marky Parky   
Ve skutečnosti je v Motole v testovacím provozu tohle:

https://aim.rlp.cz/ais_data/aip/data/aipsup/s2002-200227-u.pdf

Ale jak je to s praktickým využíváním netuším, bo je to v CTR.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 19:29
Instructor
- protože může zastavit a zaviset.

--------------------------------------------------

... niekedy aj opatrne zacúvať.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 14:38
SimaCZ
A co zvlastni VFR ? Tak leta LZS a LS PCR jinak podivej na AIP je tam rozpis heliportu. Zde se take udava ze nektery heliport muzes rozsvitit z vrtulniku zaklicovanim prislusne stanice. dle pokynu myslim klasicke PAPI Jinak pokud u LZS posadku tvori jeden pilot se sluzba vykonava 12 hodin repsktive od usvitu do soumraku.. Tam kde tvori posadku dva piloti vrtulniku se vykonava sluzba 24 hod.. Logicky lze oduvodnit ze pro jednoho pilota ve stizenych podminkach je narocna.. . Jinak vrtulniky letaji i IFR proc ne? Rikam dobre?
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 16:26
Peter HK
FNHK heliport je v provozu taky za tmy. Často lítá v noci. Bydlím kousek od toho.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 19:32
Mike76
Night VFR není IFR
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 19:43
Peter HK
tak to je jasný VFR je za vidu i v noci- za dobrého počasí
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 19:02
Tragédie v JRD
Zvlastni VFR neznamena, ze muzes letat v mlze.

Zvlastni VFR je jenom obezlicka, aby se dalo létat za horsiho pocasi VFR v okoli rizenych letist.

za beznych podminek VFR v rizenem prostoru D je minimem 5km dohlednost a 1,5km horizontalne od mraku.

zvlastni let VFR pak umoznuje za urcitych okolností (den, obousmerné spojení apod) aplikovat v rámci prostoru D minima pro prostor G.

vrtulniky samozrejme umi i IFR, pokud na to maji vybaveni a mají na to štempl.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 19:37
Mike76
Starý klasický JetRanger (kdysi byl IFR)
63540 B / 603 x 550 / ifr.jpg
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 21:06
Instructor
... a ak majiteľ vrtuľníku/lietadla je primerane solventný, skôr solventnejší.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   10. 10. 2020 / 11:08
Mike76
a s turbínkou nebo dvěma o řád ...
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 14:43
Stew
Klasický ILS systém se pro malé heliporty nedá použít, protože to je moc velký ansámbl To potřebuješ aspoň půl čtvereční míle prostoru před sebou, včetně umístění všech těch bazmeků a antén a celé té technoligie pro glideslope plus lokalizer. To by byl asi dost problém, pro ten malý čtereček někde na střeše špitálu.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 19:35
xWing   
Tak najvyssi cas zacat miniaturizaciu a vsetko nacpat do kocky 50x50x50cm
V kazdom pripade diky za info.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 20:08
Mike76
Tu anténní řadu pro pásmo 108 až 118 MHz do kocky 50x50x50 cm nanacpeš ... a ILS Glide Slope anténní řadu pro kmitočty 328-336 MHz taky ne
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 20:14
xWing   
To bol samozrejme vtip.
Ale som prekvapeny, ze pre vrtulniky neni nejaky sofistikovanejsi priblizovaci a pristavaci system k heliportom aj pri takmer nulovej viditelnosti.
Ved velkou vyhodou vrtulniku je, ze sa vie zastavit pocas priblizenia, co je velke plus k bezpecnosti
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 20:16
Mike76
Bylo by divný kdyby byl ... vše musí být certifikované ... nevím jak je to tam s RNAV ale asi taky stejně jak u letadel
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 20:21
xWing   
A preco by to malo byt divne ?
Je rok 2020.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 20:29
Mike76
jasně a budou to mít v iPhone ...
 

Vrtulniky - IFR, ILS   9. 10. 2020 / 20:20
jazan
Mohu se s vámi podělit o lítání IFR na voj,vrtákách do r.2001,kdy sem skončil.I na LKPJ,kde nebyl ILS,se lítaly tz. minima podle systému.Podrobně popisovat nemá cenu.Po určeném obrazci se udělal odlet přez
dálnou pod úhlem 15° od osy dráhy.Byl dán čas odletu na stanovené výšce,pak zatáčka s 15°náklonem do osy přistání a dodržoval se režim klesání přez dálnou na bližnou a na dráhu.Max minima byly 50/50.Sledoval přistávací lokátor a občas korigoval.Po vybavení GPS sme zkoušeli i přistání na omezený prostor mimo dráhu,ale do terenu nikoli.Mám ještě bývalé kolegy u záchranky,tak se zeptám a napíšu.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   10. 10. 2020 / 14:50
Vita Zenisek
Ty minima jsou úžasný, na dvě ADF. Zrovna nedávno jsem se o tom bavil s kamarádem a když mi je sdělil, padla mi čelist.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   10. 10. 2020 / 14:55
xWing   
Priblizovacia rychlost je mensia ako u lietadiel, takze mozu byt aj ine minima
 

Vrtulniky - IFR, ILS   10. 10. 2020 / 15:29
Instructor
Ale ak kapitán nerešpektuje tieto reálne stanovené minimá, môže dôjsť k havárii. Napríklad:

sk.wikipedia.org › wiki › Havária_vrtuľníka_Mil_Mi-8...
Havária vrtuľníka Mil Mi-8 sa stala 20. októbra 1977 neďaleko letiska ... lekár a manželka vtedajšieho československého prezidenta Gustáva Husáka Viera ... Požiadala bardejovských kúpeľných lekárov, aby informovali profesora MUDr. ... Príčina leteckej nehody bola v tom, že vrtuľník sa v zložitých poveternostných ...

Smrt, která zdrtila Husáka. O manželku přišel při nehodě ...www.idnes.cz › cerna-kronika › ne...
Preložiť túto stránku
20. 10. 2017 — Při nehodě zemřela nejen manželka prezidenta republiky, ale také ostatní lidé z ... Nehoda vrtulníku s Vierou Husákovou - vyšetřovatelé na místě havárie ... V 15 hodin odstartoval z Bratislavy vrtulník Leteckého oddílu Ministerstva ... Měl nalétáno přes 3 900 hodin, z toho víc než tisíc hodin na vrtulníku Mi-8.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   10. 10. 2020 / 17:18
Stew
https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/nehoda-vrtulnik-viera-husakova-bratislava-prezident-gustav-husak.A171010_131721_krimi_iri
 

Vrtulniky - IFR, ILS   11. 10. 2020 / 08:46
Willhelm   
Zkoušel jsem to dva týdny zpět v DCS.
Napoprvé neudržel směr podle ručiček a skončil ve stromech. (Schválně jsem si vybral letiště, které kolem sebe nemá pláně.)
Druhý a třetí pokus už mi vyšly. Ale za brnkačku bych to rozhodně neoznačil. Potil jsem se jako prase a adrenalin stříkal z uší i když to bylo jen v simulátoru. V reálu bych to nechtěl zažít ani jako pasažér.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   11. 10. 2020 / 11:45
jazan
Tak sem mluvil s bývalým kolegou,který lítá záchranku v Ostravě.Počítám ho za jednoho z nejlepších pilotů
vrtulníků.Mají EC-135 a vlastníci jsou rakušáci.Momentálně v krizi vyprodávají mašiny s max.výbavou a nahrazují základem.On je instruktor i na simulátorech(v Německu,Rakousku a Francii)Absolvoval výcvik i v Americe,prostě pan pilot.Já sem s ním absolvoval jeden turnus v Bosně.Tak žádné IFR neřeší,minima jako takové nemají.ILS se může použít pouze na certifikovaných letištích.Několikrát lítali železnou a asfaltovou navigaci,nebo od jednoho stožáru vys.napětí k druhému.Mají dlouho noční brýle,které pomohou v mracích
ale po sundání není podle něho vidět vůbec nic.Za IFRu je rychleší doprava sanitou.Při návštěvě letiště u bývalého útvaru nám nesmí ani ukázat mašiny s nejmodernější výbavou.Jen se ví že mají multifunkční displeje.Finito.
 

Vrtulniky - IFR, ILS   13. 10. 2020 / 10:09
Mike76
IFR = I FOLLOW ROADS
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ