FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080 Jeden příspěvek | Celý strom
Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   16. 9. 2020 / 23:24
JirkaK
https://www.youtube.com/watch?v=lCPi4-BP6sU
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 07:02
franta123
No z toho je zřejmé, že se žádný zázrak nekoná. Jen tak zběžně mu to tam dělá 12-20FPS ?
Tam kde nebude použito těch nových technologií tak ten rozdíl asi nebude zásadní. I když samozřejmě jestli ceny 3080 budou kolem těch 18K tak poskočí cena/výkon hezky.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 07:24
JirkaK
"12-20FPS"

Když je base 30, tak 12-20 FPS znamená 30-66% že..

Tak to ale nebylo, mluví tam o zjednodušeně ~25%, v UHD jdeš ze 32 na 40, to je velký kus výkonu navíc, také zohledni to že těch 25% dostáváš o nějakých 40% levněji než doteď bylo zvykem.

To že ta karta nedává smysl na FHD a někomu ani na 1440p se dalo očekávat, ale v 1440p to nemá takový výkon jako v UHD, Turing architektura těží ze zdvojených FP32 jednotek, ty by se měly ve vyšším rozlišení používat více než INT32. V jednom bloku pak běží INT32 nebo polovina FP32 jednotek nebo běží všechny FP32 a neběží INT32.

Zvláště pokud měl člověk 2080S/2080Ti, tak to není vyloženě nutný upgrade. U lidí u Pascalu je ale rozdíl vmez cca 2-3.5x vyšším výkonem a to nesrovnáváme výkon s RT a DLSS kde to může být i více jak 1000%

Poměr cena výkon je naprosto někde jinde než doteď býval. Je v podstatě srovnatelný s RX5700 akorát že 3080 je aktuální špička, a za špičkový výkon, za špičkový výkon se vždy platilo víc než za střední třídu


 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 07:29
franta123
Jj souhlasím, zde jsou další české pohledy z docela rozumného webu

https://diit.cz/clanek/geforce-rtx-3080-vydana-2x-rychlejsi-nez-rtx-2080-neni
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 10:30
Tapi   
Tady jeden bench graf z Redditu r/FS2020Creation:
15629 B / 750 x 367 / MSFS 3080 bench.jpg
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 11:39
franta123
Nechci zakládat vlákno, ale u té 3080 je jedno velké ALE. A to ta pamět, není to málo ?
Jestli vydají za půl roku 3080 karty s 12,14gb tak k čemu tyhle karty(10gb) budou ?
Už teď je těch 10gb nic moc a jestli AMD vydá nové karty s 16Gb a budou tlačit na vývojáře v rámci konkurence ať podporují karty s více paměti , tak ta pamět bude dost limitující .
Už teď jsou hry , které využívají pamět na limitu, je tedy otázka jestli ještě nepočkat
Samozřejmě jde snížit rozlišení textur atd... ale asi nikdo nechce s kartou za 20K snižovat detaily
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 11:51
Tapi   
No, tak se za půl roku 3080 prodá se cca 2000-3000 Kč slevou a koupí se nová s větší pamětí
Ty 2000-3000 Kč dát za 1/2 roku hraní vidím jako rozumnou cenu.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 11:55
OndraT
Mně to přijde maličko přitažené za vlasy.

Mám 1080 s 8GB VRAM. Určitě nebudu typický mainstreamový hráč jako nějaký dvacetiletý klučina, který hraním her na PC pomalu žije. Ale i tak hraju nejnovější AAA tituly a že bych někde musel snižovat textury, o tom nevím. Pravda, jedu pouze ve FullHD. Věřím, že se najde vyjímka nebo mod pro nějakou hru co se týče textur, který těch 8GB hravě překročí a i těch 10 by mu mohlo být málo. Otázka ale je, jestli to fakt ve hře potřebuju a kolik takových případů je.

Samozřejmě bych měl lepší pocit s 3090 a 24GB VRAM, ale cena mi to neospravedlní, takže budu "šoupat nohama" s 10GB. Nakonec ještě před necelými dvěma roky jsem měl 970 se 4GB (resp. famózními 3,5 + 0,5 s pomalejší sběrnicí) a byl jsem spokojený.

A pokud NV vydá 3080 s 10GB VRAM jako mainstream, určitě nebude vývojáře her do ničeho co píšeš tlačit, podřezávali by si sami pod sebou větev, protože lidi by třeba začali přecházet k AMD než si připlácet za ještě dražší kartu, než už mají.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 11:59
spagros
Taky se mě to zdá,tahle karta směřuje primárně na 4k a 10G je podle mého fail. Společně se spotřebou je to taková kaňka na kráse. I když tu spotřebu bych u high endu tolik neřešil.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 12:05
franta123
Na pctuningu u její recenze psal A.Wágner, že pro 4K se přeslo z 4Gb na 8Gb a tedy těch 10gb ještě vydrží... Tak nevím , asi je to tak jak psali v reakci ostatní. Že to stačit zatím bude...

Citace z té recenze:
Řada lidí má námitky k 10 GB paměti s tím, že to nebude stačit. Nebál bych se toho, že by to měl být v dohledné době problém – 2GB a 4GB karty definitivně zabil až příchod rozlišení 4K a toho, že na ně vývojáři začali optimalizovat textury. Ale na 4K teď asi nějaký ten pátek vydržíme. Neumím si představit, že by se vývojáři v brzké době rozhodli, že 4K nestačí a 50–150 GB na hru je málo a je potřeba čtyřnásobné rozlišení kvůli televizorům a monitorům s rozlišením 8K. Když se podíváte na jejich ceny, je zřejmé, že pro většinu lidí to bude ještě nějaký čas příliš velký luxus.
Pokud by vás to přece jen trápilo, nákup odložte, je dost dobře možné, že pokud AMD přesvědčí zákazníky, že musejí mít minimálně 16 GB paměti, Nvidia prostě nabídne alternativu k RTX 3080 se 20 GB paměti
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 12:46
spagros
U některých her to může být omezení a nebo je to na knop. Na 3D guru byl testík kolik si msfs spápne VRAM a při 4k tam tuším bylo 9G a Radeon tam měl 12G. Jako 20G mě přijde už zbytečně moc takovejch 12 16 by bylo optimum.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 13:19
JirkaK
Neexistuje nástroj který by ukázal skutečně použitou VRAM pokud nepustíš nějaký vývojářský debug tool, to co vidíš je jen ALOKOVANÁ paměť, ne skutečně využívaná, to že nestačí poznáš leda zvýšeným tokem dat na pcie a pokud to vadí tak dropem výkonu

To se děje dnes u jediného titulu který na 11GB kartě běží lépe při použití nějakého extra high res nastavení, bez něj je to OK.

To samé Doom ethernal s nějakým max presetem, na 8GB kartách v UHD to začíná ztrácet. Fakticky ale přechod na nižší kvalitu textur člověk nepozná, je to option pro ty co tu pamět mají nebo jim ten drop nevadí.

Množství paměti u grafiky nejde jen tak měnit. GDDR6X mají jen 8Gb moduly, tzn. při dané šířce sběrnice lze osadit buď 10GB nebo 20GB (oboustranné zapojení jako třeba u 3090, ta má širší sběrnici proto 24GB)

Nejde z 3080 udělat kartu s něčím mezi. To samé z 3070 jde 8 nebo 16


Navíc vývojáři her jsou ve spojení s vývojáři HW a paměťové nároky konzultují a to co jde na trh je kompromis obou stran, vlastně tří - zákazník tu pamět ve finále musí zaplatit.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 14:31
spagros
Ano, když si je alokuje tak je využívá,jinak to změřit nejde. Flight simulátor je nad ultra 4k Londonem dost nenažranej jak píše v tom testu a u 2080ti mu sežral 11G a toje méně výkonná.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 15:55
JirkaK
Alokovaná pamět neznamená že je právě používaná ve smyslu že data v ní jsou k něčemu aktuálně použitá a to je to co potřebuješ znát, kolik paměti aktuálně používáš a ne kolik sis toho do grafiky nahrál protože v ní byla paměť navíc
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 12:01
Tragédie v JRD
Je to málo.

I ta blbá FSka bere 8GB (mozna by brala i víc, ale víc nemám, tak nevím .. )
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 12:06
OndraT
To asi i jo, ale lítání v simu není mainstream (i když by si to jistě MS, LM i LR přáli ). Spíš se na to dívej z pohledu cílového trhu, což jsou hry. Být tam 2-3 GB VRAM navíc, už by si to s koupí zase každý rozmyslel kvůli mnohem vyšší ceně. Jasně, že je lepší mít vždycky rezervu, ale já to vidím jako naprosto v pořádku pokud jde o balanc cena-výkon. Další VRAM by prostě znatelně navýšila cenu už tak ne úplně levných grafik.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 12:08
franta123
Přesně New York , nastavení téměř na max a FPS letí dolů a celý ten graf s FPS začne červenat a pamět plná. Ale furt je to 8gb a né 10 . Navíc na jakých kartách to vyvíjeli, museli ten problém vědět.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 13:22
JirkaK
Každý moderní engine dělá preload dat pokud má dostupnou paměť a volné prostředky - CPU, disk. Pro případ že až bude potřebovat mohlo by být málo CPU a disku..

Ty karty podporují direct storage, takže až to přijde do windows a až se to bude podporovat ve hrách tak potřeba paměti ubude protože rychlost načítání dat do VRAM bude násobně rychlejší. Nové konzole to mají a vývojáři z toho učůrávají do textilu jak jim to umožní dělat věci které doterď dělat nemohli.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 13:20
JirkaK
Ty jsi to debugoval nebo si pleteš alokovanou a používanou paměť? Používanou paměť nemáš bez speciálních nástrojů šanci zjistit, alokovaná zase neřekne nic o skutečné potřebě.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 15:28
Tragédie v JRD
ty se mi snad jenom znáš

alokovaná pamět = použivaná pamět. je vcelku irelevantni, k cemu ji aplikace používá. alokuje ji, tudíž ji používá. a pokud ji alokuje, aniž by ji použil, tak je stejně "používaná", protože bere místo něčemu jinému, co by ji take mohlo alokovat/použít.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 16:06
JirkaK
Ach jo ty asi fakt nechápeš o čem mluvím

aktuálně je třeba například 4GB textur a řekněme 1GB na nějaký frame buffer, atp... 5GB paměti.
Karta má ale dalších 5GB paměti do které si engine nahraje další 4GB textur, které aktuálně nepotřebuje, monitoring ti ukáže 9GB VRAM usage.

Ale ta hra 9GB vůbec nepotřebuje. 6GB karta by nepocítila žádný rozdíl jen preload by nebyl 4GB ale 0GB.


Příklad Snowsdrop engine v době kdy byl v Division 1 využíval 75% dostupné paměti, zbytek nechával pro ostatní. Čím víc VRAM máš, tím víc ji hra vezme nehledě na preset.

Tady to máš slovy fundovaných, ta druhá část je podstatná, to je paměť co ten engine nepotřebuje ale když máš paměť k dispozici tak ji zaplácne.

Behind the scenes, Snowdrop aims to utilize 75% of your dedicated video memory (VRAM), leaving space for other GPU-accelerated, memory-consuming apps that may be running the background. Within this 75% block of memory, which may be exceeded, memory is earmarked for any settings you've enabled that use VRAM, and the rest divvied up between geometry, other necessary game elements, and textures required right this second.

Any remaining memory is filled with additional textures for nearby areas, reducing the chance of pop-in and visible streaming as players travel through the world.


Podobně se chová snad každý dnešní herní engine. Direct storage to pak ještě nakopne protože to co dnes kompenzuje ty "pop-in and visible streaming" nebude tolik potřeba a paměť může enigine použít na věci co skutečně potřebuje - třeba větší textury.

Jinak leckdy vyšší rozlišení textur vzniká upscalingem nižšího rozlišení protože už je pro vývojáře problém zvytvářet je v takových rozlišeních které už dnes začínají byt normální - 8k či 16k textury.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 17:33
Tragédie v JRD
je uplne jedno, jestli jento alokovame kvuli texturam, framebufferu nebo treba kvuli martanum. alokovana je, a tim padem je i pouzivana. a samozrejme i ta cast pameti, ktera je pouzita. jako cache, je ... porad pouzivana.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 17:40
franta123
Nechápu proč se hádáte. Vždyť jsme minimálně dva potvrdili, že v těch složitějších lokacích je na ultra nastavení limit 8gb paměť.
Stačí si pustit třeba ten new york a chvílemi než si to tu paměť urovná začnou FPS kolísat do trhaní. Třeba pomůže to přímé nahrávání do GPU paměti, ale zatím je to problém.
Třeba těch 10gb překročí tu kritickou mez a pojede to hladce...
A taky jak tu někdo psal letecké simulátory nejsou zrovna mainstream.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 19:04
JirkaK
Já nic nepotvrzoval.

Já upozorňuji na to že když si někdo pusti afterburner, nebo gpu-z apod, tak sice vidí alokovanou VRAM, ale to neznamená že ta hra skutečně tolik paměti potřebuje ke svému běhu aniž by trpěl výkon, viz citace z NVIDIA stránky o Snowdrop Enginu.

Ten bude cílit na 75% paměti. Když máš 4GB kartu, bude se snažit používat 3GB, u 8GB karty 6GB u 10GB karty 7.5GB.

Pokud na vyrenderování aktuálního dění stačí kartě třeba 5GB, tak u té 8GB karty si nahraje ještě cca 1GB dat do foroty, u 10GB karty 2.5GB dat do foroty, u 4GB karty nic protože nemá místo, pravděpodobně použije víc než 3GB a ještě k tomu klesne výkon. I když Division se přizpůsobuje sama té paměti, pokud by měla dojít paměť, šáhne po méně kvalitních texturách automaticky, není to jediný engine který to dělá. Takže uživatel který přežene nastavení to na výkonu nemusí poznat

Například u recenze RTX3080 Steve z Gamer Nexusu jasně říká že to kolik paměti je skutečně potřeba zjistíš leda nějakým debug nástrojem, který ti poskytne přesné čísla o každém snímku který se renderuje, stejně se k tomu vyjadřuje DF, HWUnboxed a i další...
Ale jak jsem odpovídal tragédovi, a%t si každý myasslí co chce, já budu v klidnu vysmátý s 8/10GB kartou a 16/20GB kartu bych nyní nekupoval a nejspíš ani nebude potřeba ještě několik let.

8GB karty se sotva dostávají do popředí při nákupech, reálně ale lidi mají horší grafiky a než se to obnoví a víc jak 8GB bude standard potrvá ještě několik let a vývojáři nebudou tlačit hry, které si moc lidí nezahraje.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 19:08
Tragédie v JRD
Uvedomujes si, ze se tu posledních pár hodin v podstatě snažíš popřít smysl cachování, resp. tvrdíš, že vlastně cachování je k ničemu?
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 20:13
JirkaK
Ano například prefetch s příchodem rychlých disků ztratil význam, stejně jako větší pamět grafiky ztrácí význam když jsou paměti rychlejší, disky rychlejší a lze obejít CPU a pomalou RAM.

Ty hlavně popířáš celou cache protože grafika s 10GB evidentně dle tebe nestačí, hráčů co mají video paměti přes 8GB je necelých 8% (zdroj steam survey). a to ještě 3.54% je "other" nikoli > 8GB Takže 92% hráčů stejně tu tvou cache nepoužije protože nemají dost paměti. Stejně tak vývojáři her kašlou na 92% a věnují se 8%. To přece dává hlavu a patu.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 20:33
Tragédie v JRD
Tak tohle vymyslet... to muselo dát hodně práce. čím proboha popírám celou cache? vždyt ten, kdo ji tu popírá si celou dobu Ty tvl

Realita MSFS 2020 a 16GB videokarta

FHD 10GB použito
QHD 11GB použito
UHD 13GB použito

(specialně pro tebe - použito = alokováno)

z toho vyplývá, že

a) ne veškerá VRAM bude použita jako cache, tudíž ne - nejde jeno cachování stylem "je tam volná VRAM, tak tam něco plácnem", takže zjevně jsou to data, která jsou "potřebná" (a můžeš si tu tvrdit opak jak dlouho chceš)
b) zcela zjevně je 8GB málo
c) zcela zjevně 16GB je více , než dost

 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 20:57
JirkaK
A: ještě aby ano, nemůžeš sebrat všechnu paměť jen pro sebe když nejsi to jediné co na grafice může běžet

B: https://www.youtube.com/watch?v=y6RIvvMPBTg&t=209s

2070S, 2080, 2080S vs 2080Ti, rozdíl 1-2FPS při rozdílné síle grafik, 8 vs 11GB, ve FHD, dle toho co tvrdíš FHD vyžaduje 10GB, ale pak by ten rozdíl nebyl zdaleka takový jaký je že. 8GB karty už by musely být v háji.

Koukni dál 2060 s 6GB má srovnatelný výkon s GTX1080 s 8GB, takže ani 6GB na FHD není problém když podobně výkonná (typicky výkonnější) s 8GB dosahuje stejný výkon jako 6G karta, 6G tady není limit

Koukni RX 5700XT s 8GB vs Radeon VII s 16GB, Redeon je na tom hůře, přitom obvykle bývá výkonnější.

Koukni na 1660 Super, 1660Ti, GTX1070, Vegu56, výkon identický přitom 1660S/Ti mají 6GB paměti a neztrácí na 8GB karty.

Koukni na 5500XT s 4 a 8GB paměti, 4GB karta ztrácí 10%, ano 4GB už na to fakt nestačí, ale aby nestačilo 8 nebo dokonce 10?

Koukni dál na 4k, tam by měl být problém i pro 2080Ti, ale on není, všechny karty škálují cca stejně jako ve FHD až na 2080Ti kterou přestává brzdit CPU, 1080Ti vs 2070S, 2080 = identický výsledek, 2080S je o něco silnější, takže očekávaný rozdíl brute výkonu, pořád má jen 8GB, 2080Ti očekávaný nárust výkonu

Z tpoho tedy vyplývá že 6GB karty neztrácí na 8GB karty a 8GB karty neztrácí na 11GB kartu. Tudíž méně paměti není problém. Holt si ta 16GB karta cashuje víc věcí, což není nic proti ničemu ale hra se bez toho obejde.

C: rozhodně
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 18:56
JirkaK
Ok. Musíme slovíčkařit.

Tak jak tak, když má engine volnou pamět k dispozici, načte si data navíc, ty data alokují paměť ale pro chod té hry nejsou vůbec potřeba. Tzn, když by karta tu paměť neměla, tak se ty data načítat nebudou a pokud je zbytek počítače rozumný, třeba že hra je na SSD a ne HDD na který se třeba ještě swapuje, tak nebude problém protože ty data se stihnou načíst ve chvíli, kdy jsou skutečně potřeba.

Samozřejmě ať si lidi kupují co chtějí a myslí co chtějí, já budu s klidným srdcem doporučovat 8/10GB karty i když budou 16/20GB karty na trhu, pokud cena nebude +- identická, samo, pokud je cena stejná, huráí do více paměti, stejně jako do rychlejší pamětí, procesorů, disků a vlastně všeho
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 18:58
Tragédie v JRD
Tak doporučovat si můžeš co chceš...

ale jinak .. to fakt nemá smysl. vůbec nechápeš, o čem mluvíš.. ale mluvíš a mluvíš...
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 19:10
spagros
😀 Koukám, že jsme dva, co mu nemůžou vysvětlit, že když se něco obsadí tak se to nemůže už požívat něčím jiným. A nedělá to jen tak, ale protože si chce ulehčit práci. A jako porovnávat Division a fs2020 je mimo, když se podíváš na test 5500xt 4G a 5500xt 8G tak vidíš že rozdíl vDivision je max 1% a ve fs 2020 je 50% v 1080 p na low. Tím ale nechci říct že 3080 pojede hůř než 2080ti protože má 1G víc, ale to že 3080 s 20G může mít dost poctatnou výhodu vfs2020, ale ne v nějaké střílečce.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 20:42
JirkaK
A ty nepochopíš že ne vše co je v paměti je aktuálně potřeba. Příkladem je RotTR a SotTR. Ta hra umí alokovat snadno přes 8GB paměti když ji člověk má, ale člověk s 6GB kartou dostává stejný výsledek.

Stačí kouknout na testy třeba ve FHD kde se porovnává RX570 s 4 a s 8GB paměti, většina titulů běží stejně na obou kartách i když na jedné kartě se vejde do 4GB na druhé ta hra sebere třeba 5-6GB. Samo titul který nutně potřebuje >4GB zpomalí.

Ze včerejších recenzí jsem to zaregistroval jedinou recenzi kde u jedné hry - Ghost Recon Breakpoint v UHD 2080Ti překonala 3080 díky gigáči navíc, v ultimate presetu, našel jsem ale recenze kde na ten problém nenarazili a testovali stejný preset. Takže jedna hra, jeden preset a dělat z toho trend a haló jako by člověk tu hru hrát vůbec nemohl, stačí snížit na ultra preset kde to zvládají i 8GB karty, případně najit něco mezi ultra a ultimate.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 21:32
spagros
Já se celou dobu bavím o fs2020 ne RotTR a SotTR a jak jsem psal výše 4G a 8G je sakra znát u FS2020.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 21:48
JirkaK
A tvrdím že 4GB vs 8GB v MSFS není rozdíl? před chvíli jsme psal o kousek výše že 4GB už problém je (na ultra).

my se ale bavíme o RTX3080, tedy o 10GB kartě a tady se zpochybňuje že to nestačí, přitom máš na světě plno recenzí které nejen že tohle nepotvrdily, ony nepotvrdily ani to že by nestačilo 8GB, ba i 6GB stačí nez ztráty výkonu.

Však lidi s 8+ GB videopaměti sotva třetina a to tam budou i lidi s kartami jako RX470-580, které už jsou zase natolik slabé že si vyšší detaily stejně dovolit nemohou. RX570 s 8GB je pomalejší než 5500 XT s 4GB a 5500XT s 8GB ve FHD na ultra ztrácí jen 10%, tak jak tak těch 19 vs 21 FPS je stejně irelevantních a budeš na té grafice snižovat detaily.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 22:09
spagros
právě že to bylo 1080p na low a ne ultra.Po třetí to už psát nebudu. Končím, to není debata, to je o ničem.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 23:00
JirkaK
19 vs 21 dle HW Uboxed, což byl rozdíl mezi 5500XT s 4 a 8GB paměti není 50% nýbrž 10.5%, ale my se tu o 5500XT nebavíme pointa je že tu padlo že 10GB je málo a tvrzení stojí jen na tom kolik člověk vidí alokované VRAM

https://www.youtube.com/watch?v=oTeXh9x0sUc&t=178s
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   18. 9. 2020 / 10:05
spagros
Podle Tomshareware je tam rozdíl v 99th min 27fps proti 47fps to znamená že ta paměť tam hraje podstatnou roli. Podle mě a za tím si budu stát tak 10G na high end je min. kompromis.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   18. 9. 2020 / 15:29
JirkaK
v pohodě, stůj si za čím je libo
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 12:07
xWing   
Ked uz tu riesite VRAM, vie prosim niekto realne hodnoty rozlisenia textur vo FS2020 ?
Cize ake sa pouziva rozlisenie pri Ultra, High, Medium a Low ?
Dakujem.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   19. 9. 2020 / 20:28
Luděk Ch.
Jsou to nové a podstatně rychlejší paměti, takže karta jí nepotřebuje tolik, jako těch pomalejších. Zvládá je využívat efektivněji. Takže v klidu, tohle problém opravdu není, alespoň ne pro 4K, pro které je RTX 3080 doporučená.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   19. 9. 2020 / 21:18
Tragédie v JRD
to je ale, ve vsi ucte, nebetycna blbost.

rychlost pameti nema vliv na ti, ze ji nemusi byt tolik. reps - to spolu nesouvisi.

rychlost je o tom, ze se k tem datum rychle dostane gpu - pokud mas ale malo oameti, musis tam ta data dostavat mnohem casteji z jineho zdroje - a tady ti rychlost pameti v grafarne moc nepomuze - tady je brzdou rychlost pameti v pocitci, rychlost disku resp cely proces dostavani dat z uloziste do grafarny.

proboem to byt nemusi, ale muze - hodne zalezi hra od hry. pro fsku je to spise malo, a i treba takove cities skylines, coz je v podstate indies blbina, dovede 8 gb vyuzit take.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   19. 9. 2020 / 22:45
JirkaK
A jsme zase u té využivané paměti, to že máš alokováno 8GB paměti neznamená že hra ji tolik skutenčě potřebuje.

Ukaž mi u kolika her si to prosím debugoval, kolik VRAM bylo skutečně potřeba k vygenerování snímku, kolik bylo využito PCIe přenosové rychlosti, kolik CPU, kolik ram, kolik cuda atd.

Kolikrát si to udělal že víš že 8GB nestačí?
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   20. 9. 2020 / 08:50
Luděk Ch.
Blbost to není, pokud je GPU i VRAM rychlejší, tak stačí, když tam data leží kratší dobu a nemusí jich tam být dopředu připravených tolik. Někde jsem to četl pěkně vysvětlené, zkusím ten článek najít.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   20. 9. 2020 / 09:14
Luděk Ch.
Jinak pevně daná potřebná velikost VRAM se týká pouze frame bufferu, kde je uložený výsledný snímek, který jde aktuálně na monitor, ale to je jen poměrně malá část VRAM. Se zbytkem se dá různě pracovat a pokud je rychlejší, nemusí si připravovat data tolik dopředu a v každou jednu chvíli tam těch dat stačí menší množství = menší nárok na velikost VRAM.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   20. 9. 2020 / 14:36
Tragédie v JRD
ludku, je to presne naopak
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   20. 9. 2020 / 14:35
Tragédie v JRD
tys to porad nepochopil to, co rikas, je naprosta blbost

pokud mas malo vram, tak se tam vejde mene dat. a pokud se tam vejde mene dat, musi system ta data do te grafarny casteji nejak dostat - a to je ten problem. disk (i ssd) je pomaly. a bezna ram pocitace je take pomala. proto se dava hodne vram, aby bylo potreba prenaset data do vram co nejmene casto

ta rChlost vram se totiz projevuje jen ve vztahu k gpu - gpu je dovede rychleji zpracovat. ale na druhem konci je tim pomalym elementem zbytek pocitace
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   20. 9. 2020 / 16:10
JirkaK
proto konzole i nové grafiky dostaly direct storage aby do té VRAM mohly psát častěji a nemuseli navyšovat paměť? Vývojáři her jsou z toho na zadku jak jim tohle umožní dělat věci co nebyli schopní dělat, ale hlavně že nemáme dost paměti.

Jak jsem psal výše, kolik her si debugoval na úrovni herního enginu, kolik rát si to prohnal těmi různými profilovacími nástroji které ti všecho, jako třeba skutečnou potřebu video paměti poví a kolik her v 4K na max detaily vyžadovalo výrazně více než 6GB paměti.

Děkoji za přesná data.

 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   20. 9. 2020 / 18:15
jk
tak dozvíme se už konečně kdo z vás má většího šulínka??
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   20. 9. 2020 / 19:36
lulinak
ja si spis myslim ze pokud tohle cte nekdo kdo alokacim vram a jejich specifikum OPRAVDU rozumi (zivi se tim a zaroven je u zdroje), tak by me velmi zajimal jeho oblicej
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   20. 9. 2020 / 20:42
JirkaK
Na to nemusíš být odborník, stačí vidět jak škáluje reálný výkon

tady je Doom v ultra nightmare vs Doom s ultra nightmare ale jen ultra texturama, vidíš že karty nad 8GB jsou OK, karty s 8GB začánají trpět.

Tohle je jediná hra která v tom extrému nestačí 8GB paměti. Snížení textur o jeden stupeň stačí a je to ok. Rozhodně to není nic co by byl běžný trend nebo co by bylo fakticky viditelné. Navíc se bavíme o kartách s 8 ne 10GB paměti a i na těch 8GB paměti hra zůstává naprosto v pohodě hratelná.


Naopak vyšší memory bandwidth, lepší komprese, direct storage, dlss, to vše snižuje potřebu využití paměti.
30025 B / 580 x 550 / d1.png
31502 B / 580 x 550 / d2.png
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   20. 9. 2020 / 20:58
lulinak
cece jirko me je to tak nejak jedno, kdyz se mi hra zacne sekat z duvodu male vram tak koupim jinou grafiku ktera ma vic, a je mi ukradeny jak to vevnitr funguje.
Jen premyslim jestli vy dva co si tu merite sulinky nejste baby, protoze o babach se rika ze kdyz tlachaji tak se jedna o dva nezavisle monology, a presne to vidim tu....
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   20. 9. 2020 / 18:42
Luděk Ch.
Ano, správně píšeš, že je tam musí dostat rychleji A to je možné, protože samotný GPU je znatelně výkonnější. Ono to není jen o tom, že by tam musel rychleji dostat data z disku, to se samozřejmě nijak neurychlí (zatím, dokud se nedostane do praxe direct storage, či jak se bude jmenovat to přímé načítání dat ze SSD do VRAM), ale GPU provádí s načtenými daty různé operace a zase si zpracovaná data do VRAM uloží. Pokud ty operace je GPU schopno provést rychleji a má i rychlejší tu VRAM, tak logicky nemusí ty operace dělat s takovým předstihem = stačí méně VRAM. Mě to připadá dost logické Napadá mě přirovnání, když bude potřeba převézt určitý počet lidí za daný čas, tak si můžu vzít auto s velkou kapacitou (mikrobus) a vzít je všechny naráz a nebo vezmu malé auto, se které má malou kapacitu, ale bude mnohem svižnější, že se s ním stihnu na té trase otočit dvakrát Samozřejmě, těžko říct, jaké jsou přesně ty poměry rychlosti a možné úspory kapacity, ale to se dá už celkem snadno ladit v ovladačích. Každopádně jsem si celkem jistý, že když starší RTX 2080Ti měly 11GB, tak ta vyšší rychlost komunikace s pamětí u RTX 3080 bohatě vykompenzuje její menší velikost. Ano, v dobách, kdy VRAM odpovídala pouze výsledné bitmapě, která se nakonec v daném rozlišení zobrazila na monitoru, tak to nešlo nijak občurat a ta VRAM tam prostě musela být v přesně dané velikosti podle maximálního rozlišení, které grafika uměla. To už dávno neplatí, tohle tvoří už jen malou část VRAM a zbytek slouží pro různé operace, kde není přesně stanoveno, že tam musí být tolik a tolik dat.
 

Digital Foundry MSFS 2080Ti vs 3080   17. 9. 2020 / 13:34
Raymy
Pro me co je dulezite, tak je jestli ta karta zvladne 4K na max nastaveni bez padu pod 30FPS a co tak ruzne ctu, koukam, tak zvladne. Neberu tedy mesta typu New York atp, tam ani stejne nemam plan letat, chci si splnit sen a hopsat z mista na misto a obletet tak cely svet. No a v ostatnich hrach to zvlada ta karta taky v ramci 30-60FPS, vic pro me asi nema smysl jelikoz nejsem profi hrac a stejne hraju na TV s tusim 50Hz panelem.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ