K té krádeži platebních údajů došlo podle mé banky na pomezí srpna - září 2019. Tzn. že pokud jsi v tomto nebo před tímto obdobím zadával číslo své karty na org store, je asi velká pravděpodobnost, že i tvé údaje byly zcizeny. Vyšetřovatel tohoto incidentu se dostal k ukradeným datům a kontaktoval příslušné banky jenž karty vydaly. Jako zákazník asi zatím nemáš šanci nějak ověřit, že i tvé platební údaje byly mezi zcizenými. Každá banka má v sekci platebních karet v internetbankingu možnost zažádat o blokaci karty - ať už z důvodů ztráty, krádeže, případně podazřelých transakcí na účtu které jsi neprováděl ty. Vždy tam mají i telefonní číslo. Pro případ ztráty nebo krádeže mám např. číslo v telefonu a na dalším separátním místě, kde jej na 100% najdu i v případě, že by mě třeba přepadli a okradli o vše - peněženku, kartu, telefon atd.
Blokace je tedy na tvém zvážení - ale pozor většinou to není zdarma. Na druhou stranu to že někdo prokazatelně naboural org store a stáhnul platební údaje, nezmamená že to udělal primárně za účelem zneužívání platebních karet a obohacení se. V minulém případě tedy v lednu 2018 se mnou banka komunikovala více, sdělila mi nejen to, že k úniku došlo na org store, ale měla i pokus o nákup jízdenky na TGV v Lyonu chvíli poté co jsem kartou platil v Ostravě. Banka transakci ve Francii vyhodnotila sama jako podezřelou a nepovolila jí. Při prověřování jsem tehdy přišel na další transakci za cca 14t. CZK která nebyla moje. Banka mi peníze vrátila na účet, aby mě pak po třech měsících popotahovali výhružným dopisem o vrácení 14 CZK, protože mi vrátili o 14 CZK více než mi bylo ukradeno. Ale to už jinde jsme, je to jiná vesnice... |
|