FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Otevřený dopis vývojářům FS2020 Jeden příspěvek | Celý strom
Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 13:00
Tapi   
https://forums.flightsimulator.com/t/an-open-letter-to-microsoft/215407

A shrnutí stavu v jakém se sim aktuálně nachází:
https://forums.flightsimulator.com/t/the-opinions-of-the-flight-sim-community-a-summary/213316
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 15:06
JirkaK
Feedback je vždy fajn, zvlášť když má dobrou formu.

Jen bych trošku polemizoval třeba nad obraty typu "The community is extremely unhappy with the flight model and the autopilot and systems implementation of commercial aircraft"

Kdo ten člověk je že mluví za komunitu, kdo mu dal mandát, může hovořit za nějakou skupinu co si ho zvolila za mluvčího ale ne za celou komunitu.

V té citované větě je sice napsáno že lidi nejsou šťastní z letového modelu, ale aby vyjmenoval věci které jsou dle těch lidí špatné a jak by to mělo být aby byli spokojení už nezmíní, tzn. pro vývojáře naprosto bezcenná informace protože se po něm chce "je to špatně, sprav to" aniž by řekli co.

Jsou lidé a to i real world piloti, ať už soukromí nebo komerční, kteří jsou nadšení a komentují to ve stylu "it is so realistic". Takže kde je pravda? Je ten model tak špatný nebo je ten model tak realistický?

Každý trošku zkušený vývojář a nejen vývojář moc dobře ví že spokojení lidé nemají důvod se vykecávat na diskuzích, kdežto nespokojení potřebují svou flustraci vypustit, to se děje u každé hry. Máš 10 milionů hráčů, na forech aktivně diskutuje 1000 hráčů a z nich je 100 nespokojených a dávají to jasně vědět, jsou vidět, jsou slyšet.... 100 nespokojenách v diskuzi s 1000 aktivními uživateli vypadá jako většina, přitom jich je 10% a 0.001% celé hráčské populace

Ale s tím samozřejmě umí vývojáři obvykle pracovat. Hlavně mají přehled o každém prdu co se ve hře děje. Ví jaká letadla lidé nejvíce používají, kde nejvíce lítají, jak dlouho atd..
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 15:39
FSPilot   
Jojo, hlavně FS2020 je super na IFRy v kopcích Ale je pochopitelné, že drtivá většina "hráčů" nemá ani tušení, jak letadlo lítá a jediné, co je zajímá jsou suprově zpracované krajinky. To je ostatně i tvůj případ. Nemáš ani nejmenší tušení, o čem lítání je, ale grafikou tě ohromili natolik, že všechno okolo přehlížíš.

FS2020 je po grafické stránce opravdu super, marketing zvládli naprosto bravůrně. Ve všem ostatním ale dost zaostává za konkurencí. A vzhledem k tomu, že je v tom celkem dost poznat stopa FSX, nedá se čekat, že by se to nějak výrazně měnilo (museli by to přepsat od píky).

Takže velká spousta vývojářů, kteří mají věci hotové pro FSX a mají už zkušenosti s konverzí na P3D se hlásí, protože spousta věcí bude konvertovatelná i pro FS2020. Byť to bude asi potřebovat víc práce, ale nemusí začínat od píky, jak by tomu bylo v XP. A lidi jako ty pak s radostí budou platit za další addony a krásně se na "staré" práci po úpravách dá vydělávat dál
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 16:31
OK-MSS
Přiznejte si pánové, že takovýto projekt by jen ti co mají o létání tušení, nezaplatila. Pokud bude ASOBO a MS pokračovat v projektu dál a odstraní bugy, přidá další fjůčry, tak to bude jednoznačně nejlepší simulátor na trhu. O létání se zajímám u od svých dětských let, ale nejsem schopen posoudit jestli je lepší letový model v MSFS2020 nebo x-plane. S ním je rozhodně v pytli P3D. Zatím se mi ho nechce odinstalovat díky doplňkům hlavně zdejší komunity. Veškeré dokazování, který simulátor "ho má většího" je k smíchu. Třeba to rozhýbe konkurenci, ale MS je hodně silný soupeř.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 16:42
xWing   
Myslis, ze vyvojari sa budu o FS2020 starat tak dokladne ako LR o svoj XPL11 ?
No neviem, ale bodaj by.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 16:44
OK-MSS
Nevím, zatím slibují. Jasně slibem nezarmoutíš
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 18:24
JirkaK
Ono to ani nejde.

Austinovi něco přeletí přes nos a už sedí u kompu a kóduje protože prostě najednou něco strašně v tom simu potřebuje. Dělá ad hoc vývoj a nemusí to s nikým diskutovat, je svým pánem ve svém rybníčku.

To lze praktikovat u XP ne u velkého herního studia kde leckdy pracuje až několik set lidí a většina z nich nemá jakoukouli pravomoc svévolně udělat. Úprava jedné věci může rozbít práci jiných týmů raz dva a je třeba takové věci nejdříve domluvit, následně zařadit do plánu/prioritizace.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 18:29
xWing   
A preto som opustil platformu MSFS pred 14 rokmi.

 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 17:23
FSPilot   
Dopadlo to tak, jak jsem předpokládal - krásná VR kochačka. Zatím je to v podstatě jako default FSX. Časem budou přibývat addony a zabaví se jak arkádovci, tak simulátorčíci. Na VFR to už je pecka. Letová dynamika je něco, co to lítání udělá mnohem víc, než jen kochání se. Něco s ní udělali, takže je to lepší, ale ještě to není ono. Takové ty výzvy z přistání na krátkých drahách, kdy musíš dávat pozor, kde to posadíš, abys dobrzdil, poryvy, které ti rozhodí rozpočet a pak to doháníš, přízemní efekt apod. To ve FS2020 nenajdeš. A2A dokázalo s letovým modelem FS/P3D zázraky, tak kdo ví.

Systémy, si myslím, stejně jako ve všech předchůdcích časem doženou addony - kdo z nás lítá na IVAO na defaultu... ani jeden sim není až na takové úrovni, i když např. XP11 G1000 je velmi dobře použitelná.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 18:08
JirkaK
"Ve všem ostatním ale dost zaostává za konkurencí"


Konkrétní případy co znamená vbe všem. Děkuji


Jinak je to těžké ale když se rozhlédneš

Uživatel fóra, frikulín, majitel X-Plane: MSFS Sucks
Real world soukormý/komerční pilot: it is so realistic

A kdo má pravdu?


A samozřejmě tě nechám u toho tvého názoru že netuším o čem lítání je, není to můj boj, já za sebe říkám že jsem VFR sighseeing no rules pilot.


Jinak u X-Plane někteří vývojáři jít vůbec nechtěli PMDG do toho skočili a po DC-6, kterou už ani neudržují vycouvali protože jim X-Plane neumožní dělat to co by chtěli.

A2A zacovali klidnou hlavu a raději rovnou řekli že je X-Plane tak omezené pískoviště a neumožní jim udělat simulaci dostatečně reálnou.... Což mimochodem něco svědčí o realističnossti X-Plane letového modelu, když A2A by letadlo udělali jedině tehdy, kdyby celý letovný model mohli nahradit vlastním kódem, což se v XP nedá

A ano rád si zaplatím addony, pokud pro mne budou zajímavé, nemám problém za svou zábavu platit, vyplatí se mi to, ale krom pár letadel zatím nemám pocit že by mi v FSXX něco chybělo, ok, GTN ale k té to chce i ty letadla..
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 18:19
xWing   
X-Plane tak omezené pískoviště a neumožní jim udělat simulaci dostatečně reálnou.... Což mimochodem něco svědčí o realističnossti X-Plane letového modelu

A ZIBO mod je len papierove lietadielko.
Je to len o pristupe, lebo chudaci vyvojari, by sa museli viac nadret ako pre FSku.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 18:32
JirkaK
Já jen replikuji slova Lewise z A2A s tím že nemohou v XP implementovat všechny featury accu simu a nemám důvod mu nevěřit, prostě jim na X-Plane něco vadí a to stačí. A2A na XP za té situace nebude a nebude tam ani PMDG.


Teď do toho vstupuje FSXX, který evidentně takové omezení nemá a je zde předpoklad několika milionů uživatelů proti sto tisícům poměr cca 20:1
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 18:46
xWing   
Chcel som tym povedat, ze ked sa chce, vsetko sa da naprogramovat.
Prikladom toho je prave ZIBO mod, ktory si Lubos piple uz tusim treti rok.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 19:13
JirkaK
Jako že ZIBO má stejný kód jaký by mělo PMDG? To asi ne, že. Jsi si jistý že ZIBO dělá vše stejně jako PMDG?
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 08:45
JBr   
Už jen z principu toho, že PMDG v aktuální verzi pro FSX/P3D zamrzlo někde v roce 2009 na softwaru verze U10.8, tak to jiný kód být musí. Zibo simuluje verzi U13.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 09:29
xWing   
Na niektore jeho vyplody radsej ani nereagujem, lebo je to zbytocne, mele si svoje.
Ale diky ze si sa ma zastal
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 11:38
JirkaK
Nevím o čem mluvíš, bavíme se o tom, že chceš něco naprogramovat způsobem, který ti to ten simulátor neumožní protože ho nemůžeš obejít jak by se ti hodilo. Že to někdo dělá jinak nebo se spokojí s tím jak to funguje neznamená že se s tím spokojí někdo jiný. A nebavíme se o tom jaké systémy implementuješ, ale jak je implementuješ

Evidentně X-Plane pro PMDG znamená moc muziky za málo peněz, pro A2A to nestojí ani za to se tomu více věnovat, protože nelze v XP nahrazovat a obcházet věci, které potřebují mít pod kontrolou aby jejich produkt fungoval jak má.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 11:54
JBr   
No, pochyboval jsi, jestli PMDG dělá vše jako Zibo (nebo obráceně). Což principielně nejde, protože oboje modeluje jinou verzi letadla Ale chápu jak jsi to myslel -- technologie.

Pro PMDG se prostě vstup do X-Plane se 737 nevyplatil, protože by museli celou logiku naprogramovat znova (není to jen konverze z FSX do P3D) a navíc je k dispozici free model, který umí 90% toho co PMDG a navíc další věci, které aktuální NG od PMDG neumí, protože je zastaralé (tady budou mít šanci se blejsknout s verzí pro FSXX, protože čistě překlopit to nepůjde).
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 13:39
JirkaK
Právě že to principiálně jde, to jak je to naprogramované se můře radikálně lišit byť výsledek může být klidně identický. Pokud máš X produktů které vyvíjíš nějakou metodikou a najednou máš vyvíjet další produkt naprosto odlišně, zvedá to náklady nejen na vývoj ale hlavně provoz a údržbu
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 12:56
Vita Zenisek
Od PMDG a A2A jsou to jen vymluvy. X-Plane umoznuje tvurcum kompletne vypnout svoji simulaci a pouzivat ho jen jako zobrazovac (v extremnim pripade). Jinak samozrejme umoznuje uvlivnovat v podstate vsechny parametry nebot umoznuje autorum napojit se primo za kazdy jeden pruchod vypocetnim cyklem letoveho modelu a ovlivnit si je po svem.

Takze je to spis je to tak, jak psal muj predrecnik. Je to moc prace a navratnost prinejmensim diskutabilni.
S MSFS se zapotej podobne, ale asi pocitaji s vetsio uzivatelskou zakladnou.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 13:08
xWing   
Jo, hovoril som presne to iste, len v jednej vete
https://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=527841&lan=0
Ty si to pekne rozpisal.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 13:42
JirkaK
A nebude spíše problém jakým způsobem to umožňuje? Tzn jako u toho PMDG, že by museli napsat de facto zcela nový produkt což logicky zvyšuje náklady nejen na vývoj ale hlavně následný provoz a support?
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 14:29
Vita Zenisek
Tak ja samozrejme nevim, jak to maji napsany, nedelam jim architekta.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 15:32
Willhelm   
To je hned vidět! A taky nejsi žádný suterén, že?
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 15:31
Willhelm   
PMDG a support v jedné větě. To se mi úplně otevírá nůž v kapse. Zrovna náklady na jejich "support" tipuji tak na 0,001% z příjmů. To ale jedou podle "Silmy" a nebožtíka Kopčaje: "Nejlepší support je žádný support." Jenže Kopčaj s Hauserem to obávám se mysleli trochu jinak...
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 23:04
zibo
velmi pekne napisane. 👍
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 22:53
zibo
V Xplane mozes urobit takmer vsetko - od vlastnej fyziky az po kreslenie do vyrenderovanej sceny (kreslenie s urcitym obmedzenim). Vyvoj pre Xplane a MSFS je diametralne odlisny (nehovoriac o aktivnom pristupe/komunikacii s tvorcami Xplane).
Podla mna PMDG zastavil vyvoj, pretoze previest cely software pre Xplane by bol nakladny a pravdepodobne v dobe ked vysiel DC6, PMDG uz vedelo o prichadzajucom novom MSFS. Xplane je "zivy" software a niekedy sa vela veci zmeni (k lepsiemu), ale je nutne urobit update pre svoj produkt (co vyzaduje nejake prostriedky pre aktualizacie), pokial MSFS je zvycajne stabilny a nema nejake radikalne zmeny. V sucasnom MSFS este nie je dokoncene SDK, tak PMDG pravdepodobne caka na nejaku "finalnu" verziu (bez velkych nasledovnych zmien).
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 00:27
JirkaK
"Podla mna PMDG zastavil vyvoj, pretoze previest cely software pre Xplane by bol nakladny"

Ano přesně to si myslím také a je to to co jsem psal výše, nemohou to implementovat tak jak by si přáli a v zásadě to znamená to udělat celé znova.

JInak komunikace s korporátem/velkou firmou je vždy odlišná než s garážovou firmičkou kde v podstatě každý má pravomoci se vyjadřovat a navrhovat řešení.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 00:03
FSPilot   
No vidíš, a já, jakožto real world komerční pilot říkám, že FS2020 sucks a ty, jakožto uživatel fóra a amatér, co "hraje FS jako arkádu, jsi z toho úplně odvařený... A teď na to řekneš co? Že moje licence není americká, tak fyzice nerozumím a stejně máš pravdu ty?

Že ti někdo řekne, co chceš slyšet, neznamená, že je to fakt. Potkal jsem piloty s desetitisíci hodinami na Airbusech, kteří se hádali, že ILS na simu nefunguje správně (protože zapomněli rozdíl mezi ILS indikací a flight directorem).

Pro spoustu lidí je "realističnost" jen otázka grafické stránky... a v tom FS2020 celkem hravě strčí všechny ostatní simy do kapsy (bavím-li se v globálním měřítku), ale co se týče letového modelu a simulace fyziky, tak v tom je jen o stupínek dál, než FSX/P3D (tipnul bych si taková obdoba zabudovaného AccuFeel, které naprosto geniálně odrbalo FSkovou dynamiku - do reálného chování to ale i tak má celkem daleko).

Znova opakuju, že mají marketing zvládnutý výborně, takže se na to spousta lidí chytila. A vůbec bych se nedivil, kdyby onen pilot Airbusu opěvující realističnost dostal za takovou recenzi velmi slušně zaplaceno. Že jsou z toho vývojáři, jako PMDG nadšení, to je jasné, protože už teď to vypadá, že "konverze" modelů do FS2020 bude "naprostá hračka" oproti vývoji od 0 pro XP, což znamená, že můžeš svůj produkt prodat stejnému člověku třeba i po čtvrté (FSX, P3Dv2, P3Dv4, v5 a teď FS2020) a moc se u toho nenadřeš. Navíc FS marketing ti pomáhá v propagaci i mezi lidmi, kteří o tobě nikdy neviděli.

K těm konkrétním případům:

- sedneš na trávu a letadlo se tam přilepí a jede jak po hladkém betonu
- po přistání ubrzdíš na neuvěřitelně krátké vzdálenosti
- turbulence způsobí, že se letadlo houpe jak na gumovém špagátku (ne, opravdu se takhle letadlo v turbulenci nechová)
- vzlet/přistání s bočním větrem ani není třeba korigovat křidélky, protože vítr nemá na náklon u země vliv (v reálu bys dopad celkem špatně)
- termiku jsem ještě v akci neviděl

to jen takový nástřel, který arkádista nemá šanci poznat (a na takové lidi FS především cílí - tam je velký trh)
 1x  

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 00:17
zibo
👍
Len tak pre zaujimavost, v novom MSFS je moznost pouzit fyziku z FSX alebo novu fyziku, ktora nie je dokoncena podla mna (pravdepodobne chcu zistit ci sa im to oplati dokoncit, ked vydali tuto alfa/beta verziu). Ja dufam, ze to dokoncia.

Inak 1/Xplane tiez nie je dokonaly so svojou fyzikou, ale mozes ovplyvnovat fyziku, ked nieco nefunguje ako ma. 2/Xplane primarne vyvija Austin a to je jeho "konicek", takze bude pokracovat vo vyvoji nezavisle od financnych prostriedkov (treba brat trochu s rezervou, samozrejme). Kdezto MS to zabali, ked predpokladany zisk bude nedosiahnutelny.

Este perlicka: Niekolko aeroliniek (z celeho sveta - z roznych kontinentov) pouziva aj B738X pre vycvik pilotov... (ako prve zoznamenie s lietadlom, navigacia, teoreticka priprava...). A niektore certifikovane simulatory bezia s B738X.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 09:26
FSPilot   
XP fyzice ještě spousta věcí chybí, ale základ je dobrý a vývoj jde směrem zjednodušených výpočtů reálného prostředí,které upravují tak, aby to bylo co nejblíž, s ohledem na výpočetní limity dnešních PC, zatímco FS šla vždy tabulkovou formou předdefinovaného chování. Sice se chvástali, že teď dynamiku počítají, ale z toho, co jsem viděl, tak se PC u těch výpočtů nenadře, jestli to nebyl jen marketingový blábol. Čímž si zachovají většinu výkonu právě pro grafiku.

K té perličce, to gratuluju to je hodně solidní úspěch.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 14:38
JirkaK
"ohledem na výpočetní limity dnešních PC"

Letový model v XP je pokud se nepletu plně paralelní, tzn. že běží na samostatném vlákně a tudíž může běžet na jakémkoli procesorovém jádru, neomezuje tím to hlavní renderovací. Navíc na výpočet téhle jednoduché matiky není potřeba moc výkonu.

Zjednodušeně, nemyslím si že by se při programování výpočtů letového modelu museli omezovat dostupným výkonem. Ben kdesi vysvětloval že to jsou max 2-3ms.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 09:41
xWing   
WoW, tak to som poteseny, ze mam moznost lietat na B738, ktory je certifikovany na niektorych simulatoroch.
Velke DAKUJEME.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 00:32
JirkaK
Já jako uživatel fora neříkám že MSFS sucks ani že je wow. Mě je to jednoduše jedno.

Z tvého názoru si beru to že tak jak se neschodnou uživatelé fór, tak se neschodnou ani piloti. To je taková analogie k linuxu a windows.

Linuxáři se schodnou že windows je na prd, ale když se pak těch linuxářů zeptáš co ti doporučí místo windows, tím myslím kterou konkrétní distribuci, tak v tu chvíli to bude vypadat stejně jako s MSFS, protože každý používá tu svou, zaručeně nejlepší

Ty konkrétní problémy pak bude dobré reportovat vývojářům, nikoli mě.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 09:19
FSPilot   
Já jen, že tak zarputile bráníš, že FS2020 je nejrealističtější sim a opíráš se o nějaký marketingový článek, kde zmiňují komerčního pilota aby to působilo věrohodně

Jestli se shodnou nebo neshodnou je irelevantní. Já se bavím o faktech, ne o názorech.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 14:47
JirkaK
Jistě fakta jsou že různí lidé tvrdí různé věci. Posaď deset právníků před zákoník, vyber jim něco složitějšího a dostaneš deset jiných právních výkladů které si vzájemně mohou odporovat. A když se neshodnou odborníci, tak jak se mohou shodnout laici. V případě simulátoru se piloti neshodnou na tom zda je nebo není relistický letový model, natož laici, kterých je drtivá většina.

Neobhajuji MSFS jako nejrealističtější simulátor, ty dokonce potvrzuješ že se na tom neshodnou ani piloti s praxí.

I když něco simuluje 10x víc věcí nebo je počítá s větší přesností nutně neznamená že to z uživatelského hlediska půjde poznat. A pokud to uživatel nepozná tak je to zbytečné.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 22:56
FSPilot   
Fyzika nebo matika není nějaká vyhláška nad kterou bys mohl diskutovat. Věci nějak fungují a i kdyby Newton řekl, že se mu gravitace nelíbí, tak prostě není, tak jednoduše nezačneme levitovat. To, že sis někde přečet zaplacenou recenzi neznamená, že se věci mají jinak.

I kdyby ti celá aerolinka řekla, že je to věrné a stropro, tak mi ukaž, kdo z nich v reálu zastaví naloženou A320 na "půl kilometru" betonu... Když to kdokoliv z nich dokáže, budu mlčet.

Tady nejde o to, co si kdo myslí nebo jak to vidí JirkaK. Tady jde o faktickou situaci, že sim se nechová věrně a spousta věcí, která by tě v reálu přivedla do maléru je ve FS2020 naprosto ignorovatelná. A může mi říkat kdo chce, co chce, ale nejsem slepý a nevěřím všemu, co se kde píše.

Nevím, jestli už vyšel nějaký update, ale co vím, tak u té A320 ani nešly nastavit SID/STAR. Jen v rámci plánování letu, ale za letu už to nezměníš... to je taky naprostá hovadina, protože jak můžeš asi vědět, jaká bude dráha v užívání po např. 4h letu. To je taky věrné? To by s těma Airbusama asi moc daleko nedoletěli

"A pokud to uživatel nepozná tak je to zbytečné." - ano, můžeš lítat v GTA a tvářit se jako největší pilot, to je tvoje věc, ale pokud budeš tvrdit, že je to věrný a realistický simulátor, tak se ti budou lidi smát, tak jako se teď smějou vývojářům FS2020, když slibovali, jak realistické to je
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 09:46
Luděk Ch.
Fascinuje mě, že pořád někdo posuzuje MSFS podle defaultních dopraváků. Ukaž mi někoho, kdo v jakémkoliv simu léta s defaultním dopravákem Profi add-ony přijdou a na nich teprve můžeš posuzovat možnosti letové dynamiky a blízkost chování reálné předloze. Ty defaulty tam jsou proto, aby člověk neměl na začátek jen statickou krajinu a mohl se proletět.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 11:38
xWing   
Lenze tie default era si nezasluszia ani nazov default. To je parodia na letadla.
To uz XPL11 ma o par levelov kvalitnejsie default era.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 11:53
Luděk Ch.
Vážně? V čem prosímtě? ))
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 14:12
JirkaK
Naopak, default letadla mají být jednoduchá, aby to do vzduchu a na zem dostal každý jouda co si to zapne, objeví se na dráze aniž by předtím cokoli zkoušel.

Mít to složitější tak necílíš po milionech prodaných kopií ale po desetitisících kopií. Ve chvíli kdy statisíce prodaných kopií budeš považovat za velký neúspěch, si nemůžeš dovolit dělat něco hardcore.

hardcore uživatelů je typicky mizivé procento, jsou nespokojení ať děláš co děláš, nikdy nemají dost a strašně hlasitě dávají najevo svojí nespokojenost a vytváří dojem že existují stovky tisíc či miliony nespokojených, přotim jsou jich tisíce/desetitisíce
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 10:23
Vita Zenisek
K tvým postřehům o FM přidám ještě:

- Korigovat při vzletu není moc potřeba ani nohama. To samé po přistání. Jakoby prostě někdo najednou vliv větru vypnul. A převrátit to v podstatě taky nejde
- vliv vrtule na vybočení je minimální a to jak na zemi, tak ve vzduchu. Zato je zveličenej vliv krouťáku, takže na zemi přetlačenou Extru při vzletu se mi to snaží otočit podél podélné osy, místo osy svislé.
- Když jsme u té Extry - má šílenou setrvačnost na křidýlka. Tyhle stroje zastaví rotaci v podstatě v okamžiku, kdy se knipl dostane do neutrálu. Simulovaná Extra to překmitne klidně o 60 stupňů.
- Změna úhlu náběhu je děsně gumová. Co tím myslím - trhnu prudce, ve zlomku sekundy, kniplem, ale úhel náběhu se dostane na max se značným zpožděním. To má za následek, že pády na rychlosti se v zásadě nekonají (letadlo se utýrá a spadne až v rychlosti těsně nad pádovkou), kopáče nepřipadají v úvahu a letadlo v podstatě pořád letí, i splně dotaženým kniplem. (Zkuste si vzít Extru nebo jiný podobný běs rozjet na 120 a pak plně dotáhněte. Myslíte, že budete lítat jeden přemet za druhým? )
Takže člověk dokáže udělat i něco jako přemet s C-150 z 80ti nebo, a to bylo ještě veselejší, jsem točil zatáčku s B747, ve které jsem měl plně přitaženo, náklonem jsem reguloval klesání a věc pořád vesele letěla. Podotýkám, že jsem měl předtím samozřejmě vyváženo.

Pravda, jedno takové letadlo, vlastně teda SLZ, kde se dalo letět s plně dotaženým kniplem a bylo plně řiditelné ostatními kormidly jsem viděl, bylo to starý Echo s velkým rozpětím, který , když se zpomalilo na 80 km/h a nechalo se klesat s dotaženým kniplem a člověk si užíval pohodový sestup. Mělo to jen tu chybu, že z toho už nešlo podrovnat.

Takže stejně jako Zibo doufám, že to ještě trochu dodělají, protože podle PR videí od vývojářského teamu jsem čekal víc.

Závěrem, abych jen nehaněl, musím konstatovat, že i tak je to oproti FSX posun kupředu, zpátky ni krok.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 10:29
Vita Zenisek
Ještě abych ujasnil vztah mezi polohou kniplu a úhlem náběhu - Ve vodorovném ustáleném letu je to tak, že potřebnému úhlu náběhu pro danou rychlost odpovídá právě jedna poloha kniplu.
čili čím víc vzadu, tím větší úhel náběhu máte.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 17:09
Tragédie v JRD
to vypada, jako by te stvalo, ze te zapomeli pozadat o radu
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   26. 8. 2020 / 22:13
Luděk Ch.
Kdo to píše? Je to názor jednoho člověka, schovávajícího se za komunitu A kromě toho, vývojáři moc dobře ví, v jakém je MSFS stavu, takže tohle jim moc nepomůže
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 08:48
JBr   
A četl jsi tu hromadu souhlasných příspěvků pod tím dopisem? A všiml sis, že spousta lidí už tyhle obavy na alfa/beta fóru psala před vydáním.

Že jsou aktuální verze default airlinerů daleko od dokonalosti dokazuje i to, že jsem narazil na video od reálného pilota 320, který vysvětloval systémy v kokpitu a říkal tam věci typu "tady se v reálu zapne tenhle a tenhle režim, tady v simulátoru to občas funguje a občas ne..."
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 11:46
JirkaK
A čet jsi i nesouhlasné? četl jsi všechno na těch forech a na všech ostatních sociálních sítích?

četl si přímý feedback uživatel, které posílají supportu?


To je přesně to, pár lidí na diskuzním fóru mohou způsobit dojem že reprezentují většinu, ve skutečnosti jich může být zlomek procenta. Tohle je v diskuzích každé hry. ale na forech budeš mít typicky nespokojené uživatele a hardcore lidi.

často se třeba řeší že nějaká hra nemá dost obsahu, že je rychle dohraná a engame je neskutečně repetitivní, je toho plné oficiální forum a/nebo YT a říkáš si že ta hra musí být neskutečně prázdná a není co v ní dělat, pak zjistíš že ti co to píší mají ve hře odehraných i několik tisíc hodin přitom průměrný hráč má zalogováno sotva 50 hodin, dohrál story a začal objevovat různá zákoutí engame aktivit.

To 0.1 až 1% hráčů sice dělá hodně randálu, ale vývojář nikdy takové skupině hráčů nemůže vyhovět a i kdyby vygeneroval mnohonásobně víc contentu tak si za chvíli stejně budou stěžovat zase.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 12:06
JBr   
No, já bych to zrovna podepsal, protože všechno co mi vadilo v betě v releasu evidentně zůstalo... A byly to věci, které byly jinými lidmi reportovány dávno předtím. Logicky, něco rychle změnit nejde (stará Bing data), ale pak je tam spousta otravujících drobností, které jsou nedodělané nebo nedomyšlené.

Je za tím hromada práce, vypadá to graficky nádherně, ale postupně se objevují drobnosti, které štvou. Někoho asi víc, někoho míň, někdo si jich ani nevšimne... Třeba když tě chce zabít autopilot
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   27. 8. 2020 / 13:58
JirkaK
Ale já vůbec nezpochybňují některé body obsahu, zpochybňuji některé generalizované výroky nebo třeba neschopnost formulace problému, vyjádření že letový model je špatný je výkřik do tmy, když neřekne co je dle něj špatně a jak by to mělo být dobře. A třeba proti tomu letovému modelu jdou zase výroky kdy si to lidé pochvalují...

Nicméně komunity manageři umí v tomhle plavat a "zástupce komunity" je pořád jen jeden hlas při sumarizování feedbacku pro vývojáře.

Zase vývoj her v současné době bývá otázka 3-5 let. "Drobnosti" kterých je spousta, jak reportovaných uživateli, reportovaných interním testingem, účelové nedodělky atp.. těch jsou prostě hromady v každé hře a change logy při patchích mají klidně stovky záznamů. Ne vše jde řešit rychle. Někdy i balalita může znamenat výrazný zásah, prioritu pak dostávají blockery, třeba problémy s instalacemi, nemožnost spouště hru, časté padání, apod. to že pak někde třeba nefunguje nějaké tlačítko nebo dělá něco špatně je minoritní problém.

Asobo není nijak velké studio, v roce 2018 měli jen něco přes 140 zaměstnanců a nikde nejsou informace že by nabírali ve velkém nové lidi, velké herní studia jako Bungie s cca 600 lidmi, Massive Entertainment Ubisoftu 650 lidí... to jsou jiné počty...

Navíc těch 140 lidí nedělalo jednu hru, od roku 2017 vydali 5 titulů, včetně Flight Simulátoru, takže zdaleka ne všichni pracovali jen na něm.


Chápu že něco může být jako ignorace uživatelů a neřešení reportovaných problémů ale třeba byly daleko podstatnější věci které je třeba řešit s poměrně limitovaným počtem lidí.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 12:46
Luděk Ch.
To se mi stalo x-,krát, že mě chtěl autopilot zabít Většinou když jsem to zapauzoval. Po odpauzování autopilot chtěl bez ohledu na nastavení naplno doprava a nedalo se ho nijak přesvědčit, že má letět rovně. Takže nezbylo, než doletět na ruku. Je to samozřejmě otravné, ale do doby než to opraví, jsem schopen s tím žít. Vím že nesmím pauzovat tou jejich aktivní pauzou, ale jedině ESC a nebo poletím na ruku. Stejně tak když vím, že jsou někde v krajině škaredé bugy, tak letím jinam, do konce života nejsem schopen proletět všechny zajímavé lokality, co tam existují atd. Chyby tam jsou, ale dá se jim vyhnout a spoustu věcí vyřeší příchod add-onů vyhlášených vývojářů letadel. Jinak ale osobně poprvé za dobu, co simulovaně létám, přišel jsem a chuť skutečnému VFR létání podle mapy, protože konečně je snadno rozeznatelné, kde se pohybuju. Ale mám už i dost letů s A320 a nechybí tam nic, co člověk potřebuje k tomu aby mohl přeletět z bodu A do bodu B naplánovanou trasou, i když samozřejmě jsem byl u PMDG 737 zvyklý na víc. Spíš ale než hloubka systémů mi chybí to, že to není Boeing Airbusová logika řízení mi nikdy k srdci nepřirostla.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 14:23
LuckyB
Ono vůbec to Pause je zvláštní. Sice zmrazí obraz, ale všechno ostatní frčí dál. Když to pak odpausnete, tak zjistíte, že jste třeba ve vývrtce nebo vám napíše, že letadlo je overstressed. .-)
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 14:51
JirkaK
Je to screenshot mód, chceš dělat obrázky, vypneš poškození letadla a fotíš,. Samo že pak zběsile funguje AP jak tu padlo, tak to chce opravit, ale obecně je to úhle foto módů a že jsou i v PvP hrách, fotíš si scénu a mezitím tě nějaký hráč sestřelí
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 14:59
LuckyB
Aha. O tom jsem nevěděl. Tak doufám, že mě nebude taranovat nějaké AI, jak budu fotit selfie s krajinkou.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 15:06
JirkaK
Nevím jak AI, ale live hráče to nezastaví
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 18:30
Luděk Ch.
Jj, oni to vysvětlují, že to není klasická plnohodnotná pauza, simulátorový čas běží dál, pravděpodobně se vyvíjí i počasí a další věci, jen letadlo zamrzne v prostoru a pak se hrozně diví, když ho rozmrazíš Klasickou pauzu člověk dostane stiskem Esc, ovšem bohužel bez obrazu. Určitě by bylo fajn, kdyby tam přidali i plnohodnotnou pauzu jako možnost volby, to je asi to nejjednodušší.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 20:03
Milan Lisner   
Existuje tam i dalsi pausa, krome te klasicke a aktivni, ktera se da namapovat a nepise se u toho, ze je to ta aktivni. Ale jak je to s ni doopravdy, to jeste nevim.

Tohle na vas vyskoci, kdyz date hledat "pause"

7453 B / 306 x 223 / 2020-08-28 20_01_02-Window.jpg
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 20:29
xWing   
Je to tiez aktivna pauza, len jednou klavesou ju zapnes (ON) a druhou klavesou vypnes (OFF)
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 21:03
JirkaK
Tak máš přepínače na aktivní pauzu a pauzu, pak máš zvlášť příkaz pro pauzu a odpauzování, to dle mě vyvolá klasickou pauzu z menu jen to nemáš jako toggle, takže když jedním tlačítkem zapauzuješ, tak to nechtěně neodpauzuješ, nezkoušel jsem ale dává to takhle smysl.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 22:59
FSPilot   
FS2020 umí vývrtku???

Zatím jsem neviděl ani náznak pádu po křídle natož vývrtku.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 09:46
Luděk Ch.
A nějaký jiný sim to umí?
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 10:10
JBr   
Jo, třeba Condor 2...
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 10:30
Luděk Ch.
Tak jistě, to je ale úzce specializovaný sim s malou částí světa a jedinou kategorii letadel s velmi jednoduchou avionikou. Tohle snad nikdo nechce srovnávat s univerzální celosvětovou platformou, jako jsou ostatní simulátory.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 10:39
Gripen
Prosím?

Tak to zásadně nesouhlasím. To že simuluji kvalitně scenérii pro celý svět není dobrá omluva pro to, že letový model neumí tak zásadní letové vlastnosti. Navíc, když to má být "univerzální celosvětová platforma", která má v sobě i akrobatická letadla apod.

Pokud jsem schopen s C152 točit zatáčky kolem patek sloupů Eifelovy věže (průlety vnitřkem apod.), stall horm prakticky nestichne, a dovolí mi to přitahovat ještě víc a letadlo ani neprosedá, ani se nepropadá jedno křídlo, tak to se mi opravdu nezdá jako něco lepšího než arkáda.

Tak do mě.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 11:51
Luděk Ch.
A chápeš co to jsou defaultní letadla? Defaultní letadla nikdy neuměly využít limitní možnosti simulátorů.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 14:17
JirkaK
X-Plane je na tom stejně, stačí když autor letadla udělá model nesmyslně a těch je bych řekl valná většina a člověk může dělat psí kusy jak se mu zlíbí. Vezmi pak letadlo, které je dělané na maximální realističnost a psí kusy ti neumožní nejhledě na simulátor.

Letová dynamika simulátoru je jen tak dobrá jak je dobrý autor letadla.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 13:47
Tragédie v JRD
vývrtka nijak nesouvisí s tím, jaké pokrytí to celosvětově má dokonce ani vývrtka nesouvisí s avionikou.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 14:23
Luděk Ch.
Psal jsem něco takového? To že to neumí default neznamená, že to nejde.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 15:34
Tragédie v JRD
ano, přesně to jsi psal .)
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 20:33
Luděk Ch.
Ne, to jsem fakt nepsal. Respektive to nebyl smysl příspěvku.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 10:30
Gripen
starý Il-2 Šturmovik (možná až moc), nový Il-2 Šturmovik, DCS...
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 11:55
Luděk Ch.
Nechápu proč tady pořád někdo předhazuje pro srovnání nějaké okrajové specializované simulátory
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 13:48
Tragédie v JRD
a proč by ne? tím spíš by to měl umět i masový simulátor .. který si hraje na simulátor, a ne na válečnou hru

fakt by mě zajímalo, jak "okrajovost" souvisí s tím, jestli to umí vrtat, nebo ne. Vrtání je jeden ze základních "element" spojenáých s lítáním....
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 14:24
Luděk Ch.
Tak znovu, to že to neumí defaultní letadla neznamená, že to neumí simulátor jako takový.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 18:46
Gripen
Tak znovu: To by právě defaultní letadlo jako ukázku kvality simulátoru mělo umět předvést. A běžný uživatel bez pilotního vzdělání ať to klidně má v nastavení obtížnosti "casual" vypnuté. Ale na Hardcore by to umět mělo, na co tam pak mají to nastavení.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 19:36
JirkaK
Simulátor je engine, který si dovybavíš tím co chceš. Pro většinu lidí to bude i v defaultu víc než dostatečné.

I v XP a kvalitním letadlem jdou vyvádět psí kusy. Zapni si poškození letadla na max a v tom MSFS končíš každým nepřiměřeným manévrem že letadlo bylo příliš namáhané. On to kupodivu uměl už i FSX, když se autor letadla snažil
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 19:43
FSPilot   
Vůbec nevíš o čem mluvíš
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 20:16
JirkaK
Co tak mi tedy říct něco konkrétního?

Není většině lidí dostačující co tam je?

Nejde rozbít letadlo nepřiměřenými manévry, já viděl spousty videí kde lidi končili obrazovkou že to přehnali, dokonce jsem to měl i ve FSX. Mohl jsem urvat klapky, mohl jsem jít do limbu když jsem vyvinul vyšší přetížení nebo simulace končila tejně jako ve FSXX hlášením že jsem to letadlo přetížil. To samé s motory, šel jsem za limit a motor se poroučel...

V X-Plane můžu dělat taky spousty opičáren které letadlo nebo pilot rozhodně neustojí, ale jde to.

Počítám že to jde ve finále i na velkých certifikovaných simulátorech, ale lidi tam obvykle nechodí blbnout.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 20:36
Luděk Ch.
To je ale pěkná blbost. Defaultní letadla tam jsou proto, aby bylo s čím aspoň nějak lítat. Nechceš snad tvrdit, že by default měl být na úrovni těch nejlepších add-onů, které stojí často samy tolik, jako celý sim. To je ekonomický nesmysl.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 20:42
Tragédie v JRD
Mno .. defaultní letadla sice nemají být addony na maximu, ale .. pokud se budeme bavit zrovna o vývrtce, tak ta není o komplexnosti addonu. ta je o fyzikálním výpočtu.

není sebemenší důvod, proč by vývrtka nemohla být i v defaultech - pokud to umí engine, umí to každý model,pokud je správně parametrizován.

jinak defaulntí letadla by měla do jisté míry demonstrovat schopnosti simu - nikdo po nich nechce, aby tam byla plnohodnotná FMSka a plnohodnotná hydraulika. nicméně, základy by tam být měly.

a - pokud defaulty neumí vrtat, je prakticky 100% jisté, že vrtat neumí flight simulátor, a jak píše ivoš , tak pokud nějaký autor addonu bude chtít vrtat - tak to bude muset ojebávat tak, jak se to dělalo před mnoha a mnoha lety.

fakt by to chtělo sundat ty růžový brejle, a začít příjmat realitu, že msfs není takový zázrak, jaký jsi tady poslední rok čekal a básnil.

je to ... no , prostě další sim, který má úchvatnou grafiku ... ale jinak to je spíš arkádová srágora.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 21:11
JirkaK
https://www.youtube.com/watch?v=Mh6C3LOQdjo

Můžeš vrtat do aleluja... ale nevím zda to má realistickou fyziku...
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 21:31
OK-MSS
https://www.youtube.com/watch?v=PSsko6WWzzY
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   31. 8. 2020 / 00:33
JirkaK
A tady pro srovnání real C150, řekl bych že vidím to samé.

Ale evidentně potřeba dělat hate je vyšší než přiznat že to může být zcela jinak.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   31. 8. 2020 / 00:59
FSPilot   
"přiznat že to může být zcela jinak" s tímhle plně souhlasím.

Znova opakuju, že vůbec nevíš o čem se bavíš Vývrtka se nedělá na plném plynu. A tady je krásně vidět, že asi nějak simulují vliv vrtule na ocasní plochy (FSka to uměla taky) a dokud tam máš plný plyn, tak to do vývrtky na chvilku dostaneš. Jakmile ale plyn stáhneš (na videu krásně názorně vidět), letadlo vrtat přestane.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   31. 8. 2020 / 08:09
Tragédie v JRD
🙈

bez si radeji hrat s autickama...
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   31. 8. 2020 / 00:38
FSPilot   
Tak teď jsem se pobavil všiml sis taky, že na to, aby to vrtalo, tak musel mít prakticky celou dobu plný plyn?

A v čase cca 4:20 je vidět, jak se to chová bez plynu - jen tak líně se to motá a točí okolo. Tohle není žádná reálná fyzika.

Mi nevadí ani to, že se to nechová reálně, jako spíš ta demagogie okolo, kdy se tvrdí, jak je to nejvíc realistické a má to perfektní realistický letový model. Nemá. Je to takový vylepšená FSX dynamika, ale nic z čeho bych byl odvařený.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 19:43
FSPilot   
A divím se, že X-Plane nikdo nezmínil Se všemi letadly jde vrtat. Některým se do toho nechce, jiné jdou snadněji, ale jde o to, že to sim na základě vlastností toho letadla spočítá a udělá. To, že to sim sám o sobě ani neumí tyhle věci počítat vyvíjí vyšší nároky na tvůrce, kteří, pokud budou chtít, budou muset tu "vývrtku nějak naprogramovat" a tím pádem jsme zpět u začátku - FS2020 je předělávka FSX, tj. tabulkové chování letadla s tím, že si pohráli, aby nedocházelo k takovým nesmyslům, jako uměla FSka dřív - tj. letadlo se zmítalo do všech stran a s vypnutým motorem stoupalo a zas klesalo a vypadalo to, že z B747 byl malinký lístek v nějakém víru.

Takže ano, spousta moderních simů to dělá a jak jsem říkal dřív - pokud se zaměříš na výpočty dynamiky letu tak, aby se to éro a prostředí chovalo věrně, nezbyde ti výkon na grafiku na takové úrovni, jakou FS2020 má. Je to stejné jako např. IL-2: Birds of Prey, který má krásou grafiku, ale jinak je to arkáda. Díky tomu, že neřeší prostředí, zbyde prakticky všechen výkon HW, takže krásná grafika, super efekty atd. atd. A dle předpokladu se takto jeví i FS2020. X-Plane má opačný problém - počítá toho tolik, že nějaké volumetrické mraky v rozlišení jako FS2020 a další grafické vychytávky prostě na takové úrovni s moderním PC plynule neutáhnete. Ale zato požitek z letu je super a tomu já osobně přikládám větší váhu.

 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 20:10
JirkaK
"pokud se zaměříš na výpočty dynamiky letu tak, aby se to éro a prostředí chovalo věrně, nezbyde ti výkon na grafiku na takové úrovni, jakou FS2020 má"

Tak to je největší žblebt. Výpočet letového modelu se provádí na samostatném vlákně, které nemusí jet na stejném jádru jako rendering, takže preciznost toho výpočtu fakticky neovlivní výkon simulátoru.

To co ovlivňuje výkon je detailnost modelů a PBR.

Když vezmeš holý X-Plane nebo P3D který v základu má PBR možná na letadlech a pustíš to, výkoj je bomba, v externím pohledu větší protože to nejpodrobnější je kokpit.

Přidej addon plný PBR, přidej scenérku s více objekty, podrobnějšími objekty, vše PBR a ejhle výkon letí dolů a ze 150FPS si na 30 FPS.

U MSFS kde jsou detailní modely základ, kde je PBR základ, addon jen nahradí existující, kvalitní provedení, takže neovlivní citelně výkon. Letový model opět nijak nesouvisí s renderingem a lze ho počítat v samostatném vlákně.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 20:14
zibo
Xplane ma problem s grafikou pre viac dovodov: 1/ Zdedil nejaky kod z predchadzajucich verzii (napr. mraky su viac krat renderovane a preto su velmi narocne na fps - novy kod by mal byt in Xplane 12), 2/ Je to "multiplatform sim", tzn. funguje na Windows, Linux a Mac. Dalsi problem je vypocet realnejsieho osvetlenia sceny - malo by byt "opravene" v Xplane 12, 3/ a samozrejme vypocty zoberu tiez dost vykonu.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 20:32
Luděk Ch.
Ovšem to sis teď celé vycucal z prstu A kromě toho, naprostá většina uživatelů a to i včetně těch zkušených, nikdy nelétá na hranici letové obálky, ale tzv. normálně a je nim naprosto ukradené, jestli letadlo "vrtá" nebo ne, tím spíš nějaký default, jde jim o uvěřitelný pocit z letu a k tomu je nezbytný i co nejlepší vizuál. To co MSFS předvádí zvlášť s oblačností, to nikde jinde nezažiješ a pro většinu lidí je letový model dostatečně uvěřitelný. Pokud z toho neděláš certifikovaný výcvikový simulátor, tak nic víc potřeba není. Ovšem zajímalo by mě, jak s letovým modelem FSX mohl LM udělat P3D a prodávat ho jako výcvikový simulátor i bez "vrtání"
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 20:44
Pips   
Takže jako simulátor oblačnosti je to dobrý?
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 20:46
Tragédie v JRD
jo, přesně tak ... je to simulátor počasí, simulátor houpání letadla, ukázka technických možností zpracování obrazu a zapojení pseudo-ai do generování scenerie... ale tím to (zatím) končí.

jako první dojmy jsou fakt super... zatím jsem tam jenom hobloval jenom kysnu .. ale lítá se s tím tak nějak líp, než v FS9/FSX ... jen se ještě nemůžu rozhodnout, jestli je to víc podobný reálu, nebo je to jenom vyšší level arkádovitosti ....

 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 20:59
Luděk Ch.
Jo, co jsem tam už zažil za průlety oblačností, to je poprvé, co to vypadá jako v reálu A je mi putna, že ten model neumí vývrtku
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 20:59
Tragédie v JRD
jo, a jeste jento simulator vegetace .))

tolik keru, kolik msfs renderuje v nyc - treba na broadwayi ... tam rostlo mozna naposledy v dobe, kdy to jeste patrilo indianum.

clovek nesmi litat moc nizko - prulet ulici mezi mrakodrapy nic moc, ale par stovek feetu nad zemi a je to na bryndak.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   31. 8. 2020 / 08:18
Vita Zenisek
Sorry Luďku, ale nejvíc tady cucáš z prstu ty. Opěvuješ reálnost letového modelu a jedním dechem dodáváš, že ho default letadla neumí demonstrovat?

Navíc vývrtka je jedním, nikoli jediným důkazem toho, že to má k reálu dost daleko. Viz moje pojednání o úhlech náběhu, které zde nebudu znovu opisovat a chování na zemi. To je obojí ještě větší průser, než vývrtky.

Nebudu tvrdit, že v X-Plane jsou vývrtky super. Nejsou. Co se děje po cca půl otočce je diskutabilní. Ale aspoň to velice reálně upadne a chování éra před tím upadnutím realistické je. Totéž platím o vztahu mezi polohou kniplu a úhlem náběhu, žádný dumper jako ve FS2020 tam nenajdeš.

V rámci objektivity je nutno dodat, že chování letadel na zemi v X-Plane taky stojí za hovno.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   31. 8. 2020 / 11:17
Willhelm   
"V rámci objektivity je nutno dodat, že chování letadel na zemi v X-Plane taky stojí za hovno."

Objektivitu potvrzuji, ale jedním dechem je třeba dodat, že od roku 2017 LR minimálně dvakrát situaci řešil a dnes to už není tak šílené jako kdysi. Dokonce jsem přestal používat "ground friction" lua skript pro heliny a éra s ostruhou.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 12:36
Luděk Ch.
Oni copak vývojáři slibovali, že dopravní letadla budou na úrovni profi add-onů s většinou funkčních systémů? Kde jsi na tom byl? Vývojáři jasně prezentovali už dávno, že staví platformu pro simulaci a že jejich letadla samozřejmě nebudou na úrovni letadel vývojářů třetích stran, které taky často stojí víc, než celý simulátor. Kdo čekal že dostane letadla na úrovni FSlabs nebo PMDG, tak je prostě naivní, nikdo nic takového nesliboval. Přesto jsou defaultní letadla výrazně dál, než bylo dřív zvykem a to asi dost lidí zmátlo natolik, že čekali úroveň profi add-onů A stejně tak ty řeči o letové dynamice. Naprostá většina uživatelů je schopna poznat nanejvýš to, že je jiná než byli zvyklí z jiných simů, ale už ne to, jestli je blíž nebo dál od reality. A upřímně, bez základního leteckého čidla (zadek v sedadle letadla vnímajícího změny sil) to nedokáže pořádně posoudit ani člověk, co skutečně létá, jen na základě vizuálu. Jinak co se týče zjevných bugů, tak těch je tam nepochybně víc než dost, ale taky o nich vývojáři nepochybně moc dobře vědí a budou je opravovat podle nějakých priorit. První patch bude logicky řešit především problémy s instalací a spuštěním simu u určitého množství uživatelů a pak se dostane na ty ostatní. Je zjevné, že vydání bylo uspěchané, ale to nejspíš tlačil Microsoft a teď se jim aspoň uvolní ruce na řešení chyb, což bude probíhat s přípravou na vypuštění MSFS do Xboxu. Xboxová verze musí být víc blbuvzdorná, než verze pro zkušené simulátoráky, takže věřím, že to ladění se zpětně promítne i do oprav PC verze.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 14:59
OK-MSS
+1
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 15:19
JBr   
Tak nikdo neočekával PMDG level u defaultu. Spíš jde o to, že když už se tedy pokusili posunout default o něco dál, tak to "o něco dál" by se mohlo chovat v mezích možností realisticky, třeba aby climb mode náhodně neprostoupával nastavenou altitude a seděly indikované režimy. Ale chápu, že 95% uživatelů minimálně to druhé bude putna.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 15:29
JirkaK
A je možné že třeba to prostoupávání bude bug, nikoli vlastnost? Nic takového se v jiných simulátorech nikdy nedělo a byly bez chyb? Asi ne.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 16:01
JBr   
No, a tím se hezky dostáváme na začátek -- že spousta věcí by teď neprudila, kdyby nespěchali s vydáním a odstranili předtím chyby, které lidi hlásili...
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 18:20
Luděk Ch.
Osobně jsem velmi rád, že to vydali už teď. Ano, některé věci se ještě nedají plně použít, ale spousty věcí ano a už v tomto stavu je to použitelné velmi dobře, když vím, čemu se vyhnout. Ale je fakt, že kdyby to označili jako předběžný přístup, tak by asi těm stěžovatelům zavřeli pusu a mohli by to v klidu postupně dokončit. Ovšem nevím, jestli MS předběžný přístup u některých svých produktů provozuje, to netuším.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   28. 8. 2020 / 18:13
Luděk Ch.
I v tomto stavu je to mnohem dál, než si mohl člověk u defaultu kdy představit
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   29. 8. 2020 / 00:24
zibo
Nemali by ste miesat dve veci: fyziku a default lietadla. Nikto neocakaval, ze default lietadla budu na urovni profi add-onov. I ked Cessnu (alebo podobne jednoduchsie lietadlo mohli spravit detailnejsie - viac systemov,....). MS sluboval prevratnu fyziku, ale ta sa bohuzial nekona. Vsetci mozme dufat (mozno bude dokoncena Q1/2021, kedy by mal vyjst PMDG Boeing), ze fyzika bude ako slubovali.
Ako som uz spominal, skor to vyzera, ze MS si chcel overit spravnost marketingovych odhadov o vynose, a potom pokracovat na vyvoji alebo len "jemne" doladit, aby uspokojil co najviac uzivatelov (mozno aj tlacil na Asobo, aby to vydali, aj ked nedokoncene).
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   29. 8. 2020 / 07:46
ROBBE
Pokud Microsoft uzavře smlouvy s tvurci (Pmdg, Aerosoft a pod.), tak určitě za nějakých podmínek. A určitě nebudou tvurci třetích stran chtít, aby v defaultu bylo všechno dokonalé. Kdo by si pak kupoval jejich produkty.





 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 10:52
Gripen
+1
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 12:05
Luděk Ch.
+1 za co? O skutečných možnostech letové dynamiky MSFS neví ve skutečnosti zatím nikdo vůbec nic. Posuzovat to podle defaultů je kravina.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 15:44
zibo
Takze, ked default lietadla nesimuluju vsetky plochy ako prisli k zaveru recenzenti, ze fyzika je skvela (najlepsia)?

Stav fyziky: skus si pozriet sucasne SDK pre tvorbu lietadiel do MSFS a mozno sa dozvies viac o fyzike.

"Flight Simulator" znamena, ze v prvom rade by mal simulovat let a potom vizual. V tomto pripade to vypada opacne. Ja nemam nic proti novemu MSFS, pretoze ma potencial. Nechcem sa opakovat, ale pevne verim, ze fyzika bude dokoncena a bude to to jeden z najlepsich leteckych simulatorov.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 16:11
JirkaK
Myslím si že Flight Simulator znamená simulaci lítání a je jen na autorovi zda to bude čitá arkáda jako GTA nebo to bude blízké profesionálním simulátorům, stejně tak vizualizace. Kdyby letecké simy nebyly o grafice, tak proč lidé ten lepší vizuál chtějí, proč chtějí vyšší FPS, pěknější mraky, fotorealistickou krajinu atd. Můžeme mít dokonalý letový model a vektorovou grafiku co utáhnou procesory v hodinkách.

Je super že si můžeme vybírat z vícero možností a vybrat si to co každému sedí nejvíce.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 20:57
Luděk Ch.
Kdo píše, že je fyzika MSFS nejlepší? Nic takového jsem nikde neviděl. Každopádně že je pocit z letu podstatně lepší a uvěřitelnější, než ve FSX, je prostě fakt. Určitě nebudu tvrdit, že je lepší, než X-plane, to osobně ani k ničemu nepotřebuju. A jinak ano, můžeme mít dokonalý letový model, který bude naprosto přesně odpovídat reálnému letadlu, ale poletíme nad nudnou flekatou plackou. Koho by to bavilo? Možná tak pár lidí, kteří třeba létají v reálu a chtějí doma nacvičovat přesné postupy pilotáže. Ale proč většina lidí létá v reálu? Určitě ne proto, aby koukali na budíky a říkali si, že to krásně letí Většina lidí i v reálu létá proto, že z letadla je úžasný pohled na svět (lepší než ze sedla koně ) a tohle MSFS umí velmi dobře. Jsem si jistý, že ani v letovém modelu neukazjí defaulty maximum a zkušení vývojáři překvapí. Ostatně i v "blbém" FSX dokázali někteří vývojáří zázraky, třeba tuším A2A.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   31. 8. 2020 / 00:54
FSPilot   
Ano správně řečeno, dokázali zázraky. Něco, co FSX ani nikdy nemělo umět a právě proto, že se to chovalo daleko daleko víc jako reálné letadlo to byla daleko větší zábava s tím lítat.

Měl jsem Birds of prey, War thunder a já ještě nevím co. Parádní grafika, super. Ale lítání mně tam prostě nebavilo a velmi rychle to skončilo v koši. FS9 se u mně udržela nejdéle kvůli systémům. Dovedu si představit kochání se ve FS2020, ale pokud mám chuť lítat, tak je to nuda. Kvalitní addon jako třeba PMDG B777 v P3Dv4 je super. Ale ten pocit, že řídíš něco ve vzduchu a je poznat, že se to chová přirozeně s ohledem na vítr, turbulence atp., tak to je jiný zážitek (a to nepotřebuješ vrtat, i za běžného počasí je to docela hodně poznat) a byť na prostorové mraky čekám už delší dobu, zatím není vhodná kombinace HW A SW, abych si to užil na plno. FS2020 je zatím výhradně VFR kochačka, ale tam obzvlášť mi chybí ta výzva sedání na krátkých travnatých drahách, kde éro poskakuje, nedá se brzdit a okolní kopce vytváří turbulence.

A když jsme u toho, ty FSkové mraky vypadají dobře jen na hodně vysoké nastavení, ale to je zatím příliš hardcore. Za pár let to bude pecka.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 12:04
Luděk Ch.
Neslibovali převratnou fyziku. Slibovali pouze to, že fyzika už nebude omezena tabulkově ve vztahu k jedinému bodu letadla, jako FSX, ale že umožní aby na okolní vduch reagovalo až tisíc různých bodů letadla. Nikdo ale netvrdil, že budou mít schopnosti a prostředky na to, aby to dokázali sami v plném rozsahu implementovat u defaultních letadel. Tam to nepochybně bude výrazně zjednodušené a řekl bych, že nebudou využívat víc, než pár jednotek až desítek bodů. ale je to právě obrovské otevření možností pro tvůrce add-onů, kteří budou schopni ty možnosti využít mnohem více, protože nemusí řešit milion dalších věcí, jako vývojáři celého simu, ale budou si moci hrát s jediným letadlem. becelé dva týdny po vydání a při neexistenci add-onů od těch nejlepších vývojářů je asi dost předčasné hodnotit, jaké možnosti letová dynamika MSFS umožňuje.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 14:29
JirkaK
Tak nějak, někdo popíše jak to u nich bude fungovat a zmíní že je to posun k realističnosti a lidi si to v rámci hype trainu přeloží jako "masterpiece realismu" a dál to šíří. Lidi a hlavně novináři umí z jedné věty či krátkého odstavce v tiskové zprávě udělat daleko víc než to ve skutečnosti je.

Jinak bych ty technické věci neviděl takhle, že si někdo "vybere" počet ploch nebo něco podobného. Dle mě to bude dáno 3D modelem letadla, ale ten je samozřejmě dost konfigurovatelný, má to mnoho proměnných a ty je třeba správně nastavit a ladit aby to bylo luxusní za každých podmínek.

Nicméně třeba můj pocit z lítání s C172, což je jediné letadlo se kterým mám osobní zkušenost, tak zatím mi přijde že se chová nejblíže reálnému letadlu právě ta C172 v MSFS, v X-Planu nehledě zda default, default s rep nebo některýma vychvalovaná AFL C172, dokonce ani C172 od A2A nebyly tak stabilní jako ta reálná, ve vzduchu se to v simu furt točí doleva, reálná cesna letí rovně i když prší a fouká, houpe se ale letí rovně de facto bez nutnosti nějakých zásahů do řízení. Když v simu začnu přípravu na přistání na base legu, jsem dlouhý protože ty letadla, aspoň v XP a především AFL verze, nechce dolů a nebrzdí, kdežto v reálu stačilo vytáhnout klapky a výrazněji ubrat plyn až těsně před zatočením na finále, klapky na max těsně před dosednutím to letadlo "zastaví", v simech ne

Když pak de facto každý instruktor řekne že simulátory v počítači jsou naprosto něco jiného a v reálu je vše jinak, tak asi nemá smysl řešit realističnost.

Kdo chce realismus musí na certifikovaný pohyblivý simulátor
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   29. 8. 2020 / 21:35
milo   
"Tak tu sledujem tu vasu debatu o plzenskom pive ", no, vychadza mi z toho, ze zatial to je pekna, ale naozaj pekna hracka na kochanie sa, ale o nejakej " hard core", simulacii, alebo simulatore vobec treba zatial pomlcat.
Pochopitelne, defaultne lietdla su proste defaultne, ale co pocuvam a citam, aj tie maju muchy, a dost zavazne.
Verim, ze to chce cas, kym sa tie muchy vychytaju...kiez by sa konecne sustredili na lietadla a lietanie ...a snad pride aj nejake ero, kvalitou PMDG....
Na kochacku krajinkou zatial budem preferovat vylet do hor a na simulatorovanie vdacny XPlane spolu so Zibo, Rotate... a ostatnymi klenotmi.
m.
 

Otevřený dopis vývojářům FS2020   30. 8. 2020 / 13:35
AndreW   
Bože co je to za absolutně dementní fórum, do kterého musím zadávat několik loginů a následně se registrovat svým SteamID? Jako kdo tohle vymyslel? Shame on you!
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ