| ![](/img/tree_first_line.gif) | ![](img/nic.gif) | GPU 80 léta ČSLA/ČSA 25. 8. 2020 / 22:32 | |
| ![](img/nic.gif) | Hledám od včerejška, ale bohužel nikde nenacházím žádný obrázek jak vypadaly pozemní zdroje ČSA případně ČSLA v 70.-80. letech. Nenarazil ze zdejších fandů někdo někde na nějaký obrázek? Já už ze zoufalství procházím na airliners všechny fotky z Prahy v naději, že na nějaké starší někde na ploše bude, ale fotografové se spíše soustřeďují na éra jenž nejsou v zajetí pozemní techniky... Na vojně jsme byl v Olomouci u spojařů a tam jsme měli elektrocentrály s motorem z T148 jako 4 kolý přívěs za Vejtřasku.
Ale to bylo uzpůsobeno hlavně k napájení štábních vozidel. Pro použití na Tu-134, Tu-154, Yak-40 podle mě dost nepraktické - předpokládal bych něco na podvozku V3S, Avie, T138/148 s nějakým sklopným výložníkem na kabel, ale možná se pletu... |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | GPU 80 léta ČSLA/ČSA 25. 8. 2020 / 22:56 | |
| ![](img/nic.gif) | Na letištích v ČSLA se jako pozemní zdroje používal Elektrický spouštěč, byl v letech kolem 1970 na podvozku T 805 a říkalo se mu EZOP, myslím EZOP-4. (byl to motor z T-603). Dříve se používaly ruské s názvem APA-7. Později byly na podvozcích PV3S a Avie. |
| |
|
![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | GPU 80 léta ČSLA/ČSA 25. 8. 2020 / 23:14 | |
| ![](img/nic.gif) | Pro vojáky googluj V3S SUEZ. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | GPU 80 léta ČSLA/ČSA 25. 8. 2020 / 23:20 | |
| ![](img/nic.gif) | Děkuji oběma za rady - není to extra hitparáda, ale pár fotek jak EZOP-4 tak V3S SUEZ jsem už našel. Klíčová byl v tomto případě má neznalost správné terminologie. ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
|