Plynulost je konzistence. plynulý průběh FPS neznamená že nemůže mít tearing - trhaný obraz.
Sekání o kterém mluvíš je právě důvod neplynulého obrazu, kdy jsou rozdíly mezi jednotlivýmy frametimes - anglicky se tomu říká stutter.
G-Sync ani FreeSync sekání nezabrání ani ho neeliminují, když počítač míst třeba 16ms generuje snímek 50ms, tak to prostě bude generovat 50ms a ty si na něj počkáš, monitor ti po tu dobu bude zobrazovat pořád starý snímek.
Další o čem můžeš mluvit je počet FPS, tedy rychlost, někdo 30 FPS označí za neplynulé či sekané, ale pokud je frametimes konzistentně 33.33ms tak je to dokonale plynulé. I 1 FPS se nebude sekat a bude dokonale plynulý pokud bude frametime konzistentně 1000ms. Nicméně při vyšších FPS neovlivněných tearingem můžeš mít pocit že je obraz plynulejší protože lidské oko nevnímá jednotlivé snímky, ale vídí nonstop, takže při větších FPS které stačí monitor vykreslit oko dostává více průběžných stavů obrazu a je bližší realitě. Nicméně to nemá nic společného s plynulostí frametimes.
Pokud máš ve FSXX 20 FPS a v FSX:SE si měl méně, pak je někde asi problém |
|