Ok co dělá synchronizace obrazu...
Normálně grafika počítá snímek a když je hotovo tak ho pošle do monitoru, když trefíš dobu kdy se překresluje obraz, snadno se stane že část obrazu je ze staršího snímku než jiná část obrazu. Tearing se tomu říká.
VSync dělá to že grafika počká na monitor a pošle nové data když monitor právě začáná vykreslovat obrazovku, zabrání to tearingu
FreeSync a Gsync nebo obecně adaptivní synchronizace funguje tak, že grafika nečeká na monitor, ale monitor čeká na grafiku, jak má grafika spočítáno řekne monitoru teď začni překreslovat obraz já mám nové data. Zabrání to tearingu taky.
Rozdíl je v tom že Vsync principiálně čeká na monitor a tudíž snímek k zobrazení bude zobrazený později proti tomu kdy se monitor přizpůsobí grafice = nižší prodleva = nižší latence = vidíš obraz o něco dříve a můžeš na to lépe reagovat, to co chce kompetitivní hráč hry která je o rychlostí reakcí a přesnosti.
FreeSync monitory, hlavně ty levnější, což ten tvůj vzhledem ke zbytku parametrů je. Obvykle nesynchronizují obraz v plném rozsahu od de facto 0 do max refresh rate. Freesync v základu začíná na 48Hz, tudíž 48 FPS je minimální hodnota kdy může začít monitor řídit. Pokud jsi s FPS pod, tak to bude fungovat stejně jako bez free syncu, a obráceně i z druhé strany. Proto pokud chceš odstranit tearing musíš i s FreeSync a GSync zapnout VSync nebo frame limiter. U Gsyncu (myslím skutečný g-sync ne g-sync compatible, což je tvůj případ) je výhoda že ty monitory musí synchronizovat od nuly po max. Proto se ten HW modul dostával jen do cenově vyšších modelů, levné nemohly splnit požadavky pro gsync. |
|