| | | An-24 XP11 15. 8. 2020 / 22:29 | |
| | Tak ať to nemusíme furt řešit v diskuzi pod tím jedním screenem...
Máme tady momentálně dvě nové verze An-24 pro XP11, obě vycházející z tzv. Parshukovy modifikae původního modelu Felise pro XP9.
Mezitím co Parshukov řešil hlavně to, jak to éro vůbec pod XP11 rozběhnout, moc už neřešil praktickou stránku a to jak se s tím bude lítat.
Nejprve nám vyšla An-24 "CE" od "Airbuse" a zanedlouho na to An-24 "Tronov". Mezi oběmi pány proběhla na orgu solidní přestřelka, Tronov označil Airbuse za zloděje, Airbus se bránil. Dost příspěvků s ostrými a velkými slovy už je autozcenzorováno a zeditováno. Zatím mám o situaci obrázek asi takový:
Oleg Tronov i Airbus A340-642 jsou velkými fanoušky "Anduly" a byli jedni z mála co Parshukovovu konverzi neopustili a snažili se dotáhnout to co Parshukov nedořešil - tedy nemožnost pojíždění (letadlo si furt sedalo na prdel) letový model a různé mušky v systémech a ovládacích prvcích. Tronov si v roce 2018 podle všeho vyžádal Felisovo a Parshukovo svolení a oni mu jej s poukazem na to, že An-24 je nyní pod GPL3 licencí, dali. A milý Oleg "Andulu" doladil do solidně lítatelné podoby a započal ji zájemcům z Azbukou komunikujících zemí nabízet na jejich kopii tlamoknihy "VK" za úplatu. A tam si ji koupil kamarád "Airbuse". No a pak využili toho, že GPL3 licence opravňuje toho kdo za produkt zaplatil, jej dále modifikovat a šířit jako freeware. A tak se pustili do vylepšování až ji zveřejnili nedávno na orgu. Oleg Tronov pojal podezření, že by mohlo jít o jeho upravenou verzi a dokone i našel nějaké části kódu v pluginu, které jsou shodné s jeho. Po počátečním nařčení ze zlodějiny jej "Airbus" poslal do patřičných míst s tím, že si má lépe nastudovat podmínky GPL3 licence, čímž připustil, že z jeho placené verze šířené po ruské sociální síti něco použili. Takže Tronov nelenil a rychle zveřejnil svou verzi, aby sklidil taky nějaký ten kredit od komunity. Moc se v tom nevyznám, nikoho nechci soudit, ale z toho jak jsem zkoušel obě verze si myslím, že by ideální bylo, kdyby se tihle lidé dokázali dohodnout a udělali jednu společnou verzi, protože každý má talent na něco jiného, k čemuž se hnedle dostanu.
Po vydání měly obě verze nějaké chybičky, které zvídaví uživatelé a fandové sovětské letecké techniky připomínkovali a oba autoři chyby pilně upravovali.
Dnes jsem tedy obě verze opatchoval a znovu jim dal šanci.
"CE" verze:
+ většina textur je přemapovaná a předělaná do vyššího rozlišení, dodělané PBR
+ kokpit má docela dost vylepšený 3D model
+ hezky vyřešené menu, kdy vpravo na obrazovce zůstává malý čtvereček, ze kterého se full menu rozbalí nebo schová.
+ snad vše funguje jak má, nenašel jsem dnes žádné záludné místo, kde by se musel "lovit" ovládací prvek, pojíždí i lítá bez problémů.
+ funguje s LR "GNS430" i EADT "KLN90b" (ty si dokonce můžete "domontovat" na přístrojovku dvě, a to pro každou sedačku zvlášť, nebo obě dohromady)
+ Předělané textury všech 2D panelů do vyššího rozlišení, takže jsou mnohem čitelnější.
+ Xchecklister checklist v Angličtině.
- checklist je "manuální" a ne automatický (namapovaný na datarefy)
- Kokpit zatím jen v Ruštině a vzhledem k přemapování a přejmenování textur to není kompatibilní s ENG patchem. (Podle mě otázka času než to dodělají, nebo to z jejich textur udělá někdo jiný.)
- použitá nějaká "aviation light" fíčura která na kurzoru nese zdroj světla (což mě osobně dost rozčiluje a tmavé místa kokpitu to stejně moc nenasvítí)
"Tronov" verze:
- Textury původní tedy blbě čitelné ale:
+ Funguje původní ENG patch, takže tady můžete mít kokpit v Angličtině.
- Menu se chovává pod nápisem "Menu", dost necitlivě umístěným na hlavním panelu.
- i když dnešní patch opravil dost věcí, stále jsou místa kde chybí přepínač, nebo klikzóna. Některé věci pro změnu nefungují vůbec, třeba APU (Ru-19) se mi u této verze nedaří vypnout (a ono to žere víc než L nebo P motor), přípusť Ru-19 taky nejde zpět zamknout a takových drobností je povícero.
+ Funguje s LR "GNS430" nebo dvěmi verzemi "KLN90b"
- 2D panely jsou původní malinkaté a některé prvky přes ně buď nejdou ovládat nebo mají tak titěrnou ovládací zónu, že se ten správný "klikspot" hledá strašně těžce.
- Xchecklister checklist je v Azbuce
+ checklist je automatický cca z 80% má namapované datarefy
+/- (jak pro koho) tato verze má malý pluginek, který umožňuje AP přepnout do "NAV" modu a letět trasu podle GNS430 nebo KLN90b automaticky (a ne jako v realitě kdy GPS byla jen pro "kontrolu", že se od trasy moc neodchyjeleme)
Tronov je evidentně zdatný kodér, ale špatný grafik, "Airbus" se zase více vyžívá v grafice a 3D modelování. Dát se ti dva dohromady, tak to éro by asi bylo dokonalé.
Budu rád, když se i ostatní příznivci podělí o své postřehy. |
| |
|
| | | An-24 XP11 15. 8. 2020 / 23:49 | |
| | Super recenze. Moc dík a určitě vyzkouším. |
| |
|
| | | An-24 XP11 16. 8. 2020 / 00:38 | |
| | Jeho Angličtina je sice o nervy, ale je vidět, že je velký fanda, možná Andulu i lítal.
Video je seknuté na konci v půle věty, takže přijdeme o pointu, nicméně zajímavý tutoriál od Olega Tronova:
https://www.youtube.com/watch?v=ZuSeTfGq0MU&
Fascinuje mě jak poctivě dodržuje ty minutové časy. Když vypíná Ru-19 tak tam jsem bohužel nepochytil jak vrátil páku do zamklé polohy, mě to pořád nejde. Ale evidentně je nějaký způsob. U "Airbusovy" verze stačí potáhnout co nejvíce dozadu a pak kliknout na ten malý bazmek co je na páce vepředu.
Jo a mezitím vydal další aktualizaci a opravu chyb. To už ale až zítra ráno. |
| |
|
| | | An-24 XP11 "Tronov" Ru-19 16. 8. 2020 / 09:53 | |
| | Nemohu se zbavit dojmu, že Tronovova verze zveřejněná a ta kterou sám používá jsou dvě různé.
Z tutoriálového videa je vidět nejen rozdíl ve vzhledu servisního menu, ale panel mu nehyzdí čudlík MAIN MENU a kryty spínačů magnetofonu a černé skříňky má žluté a ne černé jako jsou ve zveřejněné verzi.
Dnes další neúspěšný pokus o vypnutí Ru-19 (APU) a protože prostě nemohu objevit místo nebo způsob jak přípusť Ru-19 zase zaaretovat, tak jsem se mrknul jaký dataref to má navázáno v clist a tam je: sw_item:Поднять проходн. защёлку РУ-19|РУД В МАЛЫЙ ГАЗ:sim/custom/xap/An24_misc/rud_close_ru19:1
Jenže v nastavení xap nelze přiřadit ani osu ani tlačítko ani klávesu protože tam nic kolem Ru-19 vůbec není.
Ale! Pokud se přípusť Ru-19 potáhne myší do krajní polohy a tam nechá přes jednu minutu - jak Oleg ukazuje v tutoriálu, tak i když páka přípusti nejde zaaretovat, tak vypnutím požárního ventilu se Ru-19 vypne. (Dobrá zpráva, protože to fakt žere hodně paliva.)
Ocenil bych pokračování startovacího tutoriálu se zaměřením na radionavigaci a jak použít ten GPS plugin. Zkoušel jsem teď nahození a let LKMT-LKTB a nepovedlo se mi to rozchodit.
Navíc po přistání na LKTB, když jsem přepnínal podvozek do TAXI módu, tak mi XP padl na plochu... |
| |
|
| | | | An-24 XP11 "Tronov" Ru-19 16. 8. 2020 / 10:17 | |
| | AN-24 a AN-12 vo mne prebudzaju spomineky na LKMT v rokoch 1990 - 1992
Pocas vojenskej sluzby som sluzil na LKTM prave na tych andulach
Ale ani raz som sa na nich nezviezol, skoda |
| |
|
| | | | | An-24 XP11 "Tronov" Ru-19 16. 8. 2020 / 10:44 | |
| | Nás zase po přijímači poslali vlakem z Plzně na měsíční kurz do Mošnova a zpátky nás pak poslali za jednoho deštivého večera zpět do Plzně letecky (An24). To byla "radost" pro některé proletět se hned po měsíci na vojně v takové uřvané potvoře Ale proti tomu vlaku jsme byli zpátky za pár minut |
| |
|
| | | | | | An-24 XP11 "Tronov" Ru-19 16. 8. 2020 / 10:46 | |
| | Ja som bol na LKMT plnych 18 mesiacov, nikto ma nikdy nikam neposlal.
Maximalne opustak alebo dovolenka |
| |
|
| | | | | | | An-24 XP11 "Tronov" Ru-19 16. 8. 2020 / 17:29 | |
| | Já tam lítal 85-91 na 17 (sever) |
| |
|
| | | | | | | | An-24 XP11 "Tronov" Ru-19 16. 8. 2020 / 17:48 | |
| | JJ, pamatuju i Mi-17
A pamatuju, ako sme raz davali z jednej masiny dole list hlavneho rotora, drzal som konec listu a mne sa list vysmykol a list odtokou hranou narazil do rebriku a na odtokovej hrane vznikol 3cm dolicek.
No..mali radost
Nebolo to z tvojho vrtulniku ? Ja si uz cislo nepamatuju. |
| |
|
| | | | | | | | | An-24 XP11 "Tronov" Ru-19 16. 8. 2020 / 18:23 | |
| | Byl sem palousek a techničinu sem už nedělal,jen seřizování. |
| |
|
| | | An-24 XP11 16. 8. 2020 / 21:36 | |
| | Pustil jsem se do překládání Tronovova automatického checklistu do Angličtiny a s dalšími hodinami které jsem strávil nad těmito dvěmi éry mám nějaké nové poznatky resp. problémy:
"CE" verze má tendenci se v nějaký okamžik vypraporovat. Vzpomínám, že to byl ale při delším letu problém i u původní Parshukovy verze, dodnes vidím jak mi při letu z Herringsdorfu vypraporovala oba motory a já plachtil těsně před LKMT a nakonec s tím sedal pár kilometrů od letiště do pole.
- Nastavil jsem si kdysi u An-24 pohledy na Num1 až Num9 - ať to teď nemusím dělat znovu, tak jsem si to zkopíroval do An24*_prefs.txt u obou verzí, u Tronova není problém, ale jak má "CE" verze přemodelovaný ten kokpit, tak tam jsou pohledy mimo.
"Tronov" verze - po cca hodině tohle éro způsobí CTD. Možná to je kombinace s některým z mých pluginů, ale XP11 mi naposledy padl ani nepamatuju. Dnes při překládání checklistu 3x. Log je prázdný, jako by XP11 byl ukončen korektně, takže vůbec nevím, kde problém vězí.
- Nějak se mi práce protáhly do noci a za okny letadla se setmělo, no a musím říct, že Tronovovi nefunguje vůbec osvětlení kabiny. On sice na svém support vlákně varuje, že ENG patch může "rozbít" noční osvětlení, tak to ještě budu muset nahodit v RU verzi a extra vyzkoušet.
Mezitím mě pobavil jeden diskutér na support vlákně Tronova, který prohlásil, že tohle éro bylo naprosto nadčasové v době XP9 což už je deset let zpět a poslal Parshukova, Airbuse A340-642 i Tronova do prdele s tím, že už mají nechat marné snahy a nechat ho ležet v digitálním hrobě a nekazit mu vzpomínky na dobu kdy vše fungovalo jak má.
To éro je ale i na dnešní poměry hodně slušně udělané, má takovou správnou "oldtimer" atmosféru a víkend s ním jsem si užil více než s většinou "Glass Cockpitů". |
| |
|
| | | | An-24 XP11 16. 8. 2020 / 21:46 | |
| | Ahoj Willhelm, ackoliv jsem s 24-kou letal rad v X-Plane tak v 11. verzii uz se mi to moc nedari. Ono to sice leta, ale napr. vcera jsem to zkousel z LZIB na LZMC. Ve vzduchu jsem to tech par minut udrzel, ale kdyz jsem sel na pristani tak byl problem. Nevedel jsem tu masinku zpomalit a skoncil jsem z drahou. Proste jsem stahl plyn uplne dolu i tak letel jak o zivot. Zatim pockam co vymyslis a potom uvidim zda ten model budu pouzivat anebo ne.
S pozdravem Karel |
| |
|
| | | | | An-24 XP11 17. 8. 2020 / 15:04 | |
| | Ahoj Karle,
Došel jsem na to včera - je to specifický problém "CE" verze. Na volnoběh je přemotorovaná a brzdy se chovají jako by byly nefunkční. 2x jsem dopadl přesně jako ty - nebyl jsem schopen to posadit na 3,5km dlouhou dráhu a ubrzdit. Komunikuji teď s Tronovem, protože jeho verze zase kolem 1h po spuštění způsobuje CTD. On si myslel, že to je specifický problém OpenAL na Linuxu, ale není. Teď připravuje na zkoušku b3 verzi, ve které chce úplně odstranit ten šifrovaný modul KLN90B, protože se domnívá, že to dělá on - na základě nějaké vzpomínky z vývoje Tu-154M.
Já jsem mu za včerejšek a dnešek přeložil ten jeho Ruský checklist do Angličtiny. Tak další verze by už mohla vyjít i s mým checklistem. Start z RU-19 už mám odzkoušený, teď jdu na testování procedury start z GPU. Já raději oželím vizuál, hlavně že se s tím bude dát přistát a ubrzdit to. Věřím, že Tronov má větší šanci to dotáhnout. Snažil jsme se je dát dohromady, oni byli kdysi jeden tým, ale v květnu se prý šíleně pohádali a nynější stav je "nesmiřitelná válka". Tronov se nechce moc odchylovat od původní Felisovy verze - chce ji jen zprovoznit v XP11 jako to udělal Ekr s Minsovou Mi-2. Autor "CE" verze chce v podstatě kus po kusu předělat celé letadlo, což je možná moc velké sousto i když nakousnul ho už solidně. |
| |
|
| | | | | | An-24 XP11 17. 8. 2020 / 16:53 | |
| | Dekuji Ti za odpoved. Asi si jeste pockam kym prides na kloub tem problemum Willhelme a potom mozna to zase vyzkousim.
S pozdravem Karel |
| |
|
| | | | | | | An-24 XP11 17. 8. 2020 / 19:47 | |
| | Karle tak se mi povedlo řádně přistát i s "CE" verzí. Oni tam mají jinak zpracovaný zámek přípustě, který ti nedovoluje dostat se v letu pod 20% UPRT. Takže po touchdown je jej potřeba ihned deaktivovat (kliknutím na ty černé páčky na plynových pákách, nebo si namapovat ten zámek na nějaké tlačítko joysticku ať to nemusíš lovit).
Pak teprve můžeš stáhnout motory na IDLE a musíš nechat vyplavat rychlost pod 100 Km/h a teprve pak začít brzdit - jinak zničíš brzdy. Brzdy taky nedržet furt, protože se přehříváním snižuje jejich účinnost. |
| |
|
| | | | | | | | An-24 XP11 17. 8. 2020 / 19:50 | |
| | | |
|
| | | An-24 XP11 - "Tronov" ENG checklist 17. 8. 2020 / 19:55 | |
| | Pro Tronovovu verzi jsem přeložil z Ruštiny checklist pro Xchecklister do Angličtiny a jako "by efect" tam opravil nějaké datarefy kolem sesouhlasování feetového výškoměru a udělal Menu - takže se z nabídky Checklisteru dostanete na jeden klik na kterýkoliv list. Oleg by jej měl přidat do dalšího patche, ale kdo by chtěl může sosat zde už teď: https://drive.google.com/file/d/1NC-OdqNBERmTKBVX1UG7lUq3f8CQHNM4/view?usp=sharing
P.S.: Funguje jen u "Tronov" verze u "CE" jsou jiné datarefy a vzhledem k nemožnosti mít zatím u "CE" verze Anglický kokpit, je Anglický checklist stejně na dvě věci. |
| |
|
| | | | An-24 XP11 - "Tronov" ENG checklist 19. 8. 2020 / 09:07 | |
| | | |
|
| | | | | An-24 XP11 - "Tronov" ENG checklist 19. 8. 2020 / 09:35 | |
| | Díky. Potěší.
Jinak "CE" tým slíbil, že bude pokračovat v práci a už se našli 3 dobrovolníci co překopávají textury z Azbuky do Angličtiny. Není to jednoduché, protože na každé textuře jsou desítky a někde i stovky nápisů, pak je potřeba udělat i normálovou verzi když už se kluci pustili do toho PBR. No a pak ještě dvě textury pro noční variantu (červené a bílé nasvícení interiéru).
Oleg Tronov na "Tronov" verzi momentálně usilovně hledá co působí CTD. To taky není lehké, protože XP se sesype v pikovteřině a bohužel nezaloguje co mu vadilo. Situaci komplikuje to, že k CTD dochází v časovém intervalu 1-2h od spuštění simulace. Oleg se domníval, že za to může KLN90b - tak jí úplně vypral a nechal jen GNS430, testovací let streamoval jist si úspěchem. CTD krátce před druhou hodinou letu v přímém přenosu zrovna když si k kokpitu odskočil na záchod před TOD úkony.
Já se domníval, že to působí zase GNS430 tak jsem včera zkoušel vyhodit jak KLN tak GNS a udělat LKMT-EHAM jen na VOR-VOR navigaci. Už jsem byl z FL120 vyklesaný pod 5000ft když mi to taky padlo.
Mám obě verze, když chci letět dlouhý let, nebo v noci - beru "CE", ale více mě baví "Tronov" ten automatický checklist je parádní fíčura a více se mi pozdává i chování letadla na zemi i ve vzduchu. Sere mě, že ty dva už dohromady asi nikdo nedostane.
Jinak včera večer jsem ještě předělal grafiku menu do Angličtiny.
Možno sosnout zde:
https://drive.google.com/file/d/1IVcnFaqjaEE1fK3XbvWe1sTKf_WrmahH/view?usp=sharing |
| |
|
| | | | | An-24 XP11 - "Tronov" ENG checklist 19. 8. 2020 / 11:15 | |
| | Po cca týdnu mě An-24 baví čím dál více a momentálně ji považuji za jednoznačně nejlepší turboprop v XP11. Ale ní to éro pro začátečníky.
S tím jak se vývojový tým rozkmotřil a rozdělil nic nenaděláme. Tronovův chechlist je ale parádní a ovládání systémů se mě osobně rychleji učilo z původního Felisova ENG manuálu v Tronovově verzi kde si človět Andulu přepíše ENG patchem. V kombinaci s automatickým checklistem je to pak dobrý způsob jak se naučit procedury a zažít si "polohovou" paměť. Hodina, kdy je "Tronov" stabilní než dojde k CTD je naprosto dostatečná k naučení se.
To éro bohužel neodpustí jediný zapomenutý krok v procedurách. To byl můj velký problém s "CE" verzí, protože jejich checklist je někde dost zjednodušený. Tlakování brzd, srovnání gyrokompasů atd. to vše může způsobit problémy.
Takže jsem došel do stavu, kdy jsem si z checklistu co jsem překládal pro "Tronova" vymazal všechny datarefy a udělal z něj checklist manuální a přešel na "CE" verzi v Azbuce.
Při plánování letů doporučuji spíše VOR-VOR trasy a body od sebe trochu vzálené, docela to usnadní začátky. Pokročilí mohou přikročit k RSBN navigaci.
Kdo si užívá "oživovací" klikfest jako má Tu-154 nebo Jak-40 bude tady v sedmém nebi.
Kdo rá lítá v RNAV a VNAV módu, se tomuhle éru raději obloukem vyhne.
Kdo se při letu nerad nudí tak tady se nudit nebude. Je potřeba pořád něco hlídat přenastavovat navigavi, dělat korekce. Ještě nedávno by mě nenapadlo, že si tak užiju lítání s AP který má jen ALT HOLD a ovládání zatáčky (Ne NAV ani HDG HOLD se opravdu nekonají - "CE" verze (A dnes už vlastně i "Tronov") má sice plugin, který evokuje možnost přepnutí KLN90b do NAV modu, ale to je šméčko - je to součástí nové free KLN90b, ale v An-24 to nefunguje - nemá jak a s čím.)
Člověk si tak nějak lépe uvědomí a připomene co všechno za něj vlastně dnešní moderní AP dělá.
Jinak pokud by měl někdo zájem o ten "Tronovův" Anglický checklist pro manuální použití v "CE" verzi tak se ozvěte. |
| |
|
| | | An-24 XP11 "CE" automatický checklist 20. 8. 2020 / 11:49 | |
| | An-24 je jedním z nejlepších free turbopropů v XP a baví mě čím dál více.
Bohužel "Tronov" verze má zatím stále problémy s CTD u letů přes 1h a taky mi trochu vadí, že noční textury kokpitu jsou docela nečitelné. U "CE" verze mi neseděl chechlist, azbuku dokážu kousnout, polohovou paměť a procedury jsem si natrénoval na "Tronovovi". No a tak jsem včera obětoval celý den hraní si s datareftool a checklistem a předělal jsem Tronovův chechlist pro "CE" verzi, plus jsem opravil nějakou logiku kódu. Otestováno na třech letech LKMT-EDAH z C&D v Mošnově po C&D v Heringsdorfu. Zkoušel jsem, zda by to nešlo upravit i pro strojové čtení xchecklisteru, ale to mi moc nesedlo - takže jsem tam nechal raději hintové popisky, které ale působí při strojovém čtení divně. Takže doporučuji používat spíše s vypnutým hlasovým výstupem xchecklisteru.
- Checklist je z 99% navázán na datarefy "CE" verze (z logiky ovládání nejde udělat nastavení kódu transponderu, což je jediná položka checklistu, kterou je potřeba odkliknout manuálně).
- Opravena logika a workflow GPU - pokud při předletové přípravě při odstraňování krytů pitotek a motorů připojíte pozemní zdroj, checklist bude v příslušném bodě automaticky pokračovat ve workflow přes "starting from GPU" karty a "start from APU" nenabídne. Pokud GPU není připojeno, pak checklist jede automaticky přes "starting from APU (Ru-19)" a ignoruje procedury startu z pozemního zdroje.
- Opraveny špatné datarefy na podvozek (zasunutí podvozku se odškrtlo po dosažení 10m AGL) dodán krok na přesun ovladače podvozku do neutrální polohy.
- Doplněny procedury na "Holding point" o přípravu AP.
- Opravena (překopána) logika datarefů při sesouhlasování výškoměrů - nyní checklist korektně odškrtne nastavení QNH startovacího letiště podle údaje z XP11 mapy nebo AviTab.
- Opraveno sesouhlasování GPK-52 (nyní xchecklister registruje i ten nejmenší krok).
- Dodány datarefy na nastavování množství paliva v nádržích a nastavení %MAC.
- Doplněny datarefy na Load menu a vyplnění Letového plánu pro navigátora "Borise".
- Karty upraveny tak, aby se z menu checklisteru dala zavolat kterákoliv karta bez toho aby jste se k ní museli proklikávat od prvního listu.
- Doplněna detekce otevřených/zavřených dveří kokpitu
clist.txt z archivu rozbalte standardně do ..\X-Plane 11\Aircraft\An-24_CE\ a přejmenujte původní an-24rv_clist.txt na an-24rv_clist.txt.ori nebo an-24rv_clist.txt.bak.
Pro ty co řeší problémy s tím, že jsou dlouzí po přistání, doporučuji namapovat si na nějaké tlačítko joysticku "Engine RUD stopper cap" což vám umožní stáhnout plyny z 20% limitu na IDLE bez rozhlížení v kokpitu a klikání na páčky stopperů. Ideální by bylo namapovat i "pitch stop" přepínač, ale ten se mi v custom an-24 commands nepovedlo najít.
Z možných záludností se kterými jsem se při učení se An-24 potýkal:
- Po nahození - poslední kontrola 36V CD - měřák má osm poloh - je potřeba je projet všechny.
- Bez manuálu (je anglický i ruský) ani fanoušci ruské techniky nemají moc šancí éro v pořádku nahodit. Mě nepomohly ani stovky hodin zkušeností s Tu-154M, ale myslím, že mi dost pomohly a manuál jsem spíše používal jako referenci co kde najdu. Automatický checklist je super věc, který vám hlavně pohlídá všechny potřebné kroky pro uvedení letadla do letuschopného stavu se všemi systémy zapnutými, natlakovanými a připravenými na bezproblémový let. Bohužel vám neukáže, kde kterou položku najít.
Pro začátečníky nebo neruštináře je dobré mít obě verze. Tronovovu, která jde opatchovat na kokpit s anglickými popisky, pro naučení:
https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/65391-antonov-an24_felis_open_src-v36-parnik-simulations-oleg-tronov-update-v120/
Ke které lze sledovat vývoj, požádat o podporu a taky stahovat updaty zde:
https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/224598-antonov-an24_felis_open_src-v36-parnik-simulations-oleg-tronov-update-v120-support/
Oleg má i spoustu videí na tytrubko: https://www.youtube.com/c/OlegTronov/videos
Většina v ruštině, ale dělal i pár tutoriálových v angličtině. Já se tam třeba naučil pár triků na držení tratě podle GNS430 na první NAV stránce (do té doby jsem měl tendence mít aktivní druhu NAV stránku s mapou a trasu jsem "šněroval" jak ožralý čmelák zprava doleva).
A pak "CE" verzi pro lety nad 1h nebo v noci:
https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/65119-antonov-24-community-edition-ce/
CE verze má podporu Skunkcraft updateru (pokud máte éra of Aerobasku, JRollona, Thrandy asi už používáte), takže patche přes něj. A držet klukům palce, aby se jim s překladem do Angličtiny dařilo.
Pokud bude někdo mít nějaký nápad nebo připomínku, něco co by checklist mohlo ještě vylepšit, nebo pokud objevíte chybu (y) budu rád za info.
Automatický checklist pro "CE" verzi můžete stáhnout zde: https://drive.google.com/file/d/18yo9COzu47AyTNKJIDs04dm8k-yFkxsz/view?usp=sharing |
| |
|
| | | | An-24 XP11 "CE" automatický checklist 20. 8. 2020 / 12:30 | |
| | Tak ještě nový objev - spínač pitch stop nejde namapovat dle originál XP9 manuálu na "sim/engines/thrust_reverse_toggle – set/release propellers latch. click", ale je u "CE" verze linkovaný s XP11 funkcí "Togle thrust reversers" která v XP11 namapovat na tlačítko joysticku jde a funguje jednostranně - vypne na jeden klik An-24 pitch stop, ale nefunguje jako "toggle", na druhý klik spínač pitch stop zakrytkuje.
Takže pro kratší výběh po přistání namapovat na dvě tlačítka:
- Engine RUD stopper cap
- Togle thrust reversers
Výrazně to zkrátí proces zpomalení pod 100km/h, kdy můžete začít používat brzdy.
Pozor An-24 nemá reverzy, takže nečekejte výkony jako u L-410, Do-228, PC-12 apod.
V Heringsdorfu (Fantastická free scenerka https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/39089-captain7-edah-heringsdorf/ ) jsem bez namapování těchto dvou funkcí brzdil s 44 lidmi na palubě a 600kg nákladu až na konci dráhy, po namapování mám třetinu dráhy rezervu. |
| |
|
| | | | An-24 XP11 CE automatický checklist 14. 5. 2021 / 13:02 | |
| | Our languages are very similar. I think Google translator will translate my Russian text better than from English. Therefore, further I will write in Russian.
И еще раз здравствуйте. )
На сегодня, все проблемы в орг версии разрешены. Самолет летает замечательно. Проблемы, приводившие к крашу симулятора были разрешены еще в декабре прошлого года.
|
| |
|
|