Proč právě Google, Google je velice malý hráč na poli cloudových služeb, proti Amazonu a Microsoftu je Google jen velký přicmrdávač.
Prvně by museli licencovat data, je jedno zda u Google nebo třeba MS.
Dále by ty data museli hromadně procesovat - hodně výkonu pro AI = v cloudu se platí za využívaný výkon.
Pak by to zprocesované muselo někde ležet a streamovat k uživatelům, tady se pro změnu platí kapacita, i když u několika PB by to nebylo asi tak hrozné, ale hlavně se platí datové přenosy.
LR je velikostí de facto garážová firmička, kde support v zásadě poskytují programátoři, byť pro first level tam mají někoho kdo to odfiltruje. Rozhodně to není 24/7 support a není to dohled. To by v případě streamovaného obsahu muselo být, někdo by musel 24/7 dohlížet na stav a zátěž serverů v různých geolokalitách, tomu uzpůsobovat parametry cloudu (třeba navyšovat kapacitu/výkon s měnící se zátěží) a v případě selhání okamžitě zasáhne a začne řešit nefunkční streamování obsahu.
XP11 se prodalo 100k kopií, kdyby to byla plná retailová cena, bavíme se o nějakých 6 milionech kopií, ale dost se toho prodává i na steamu a tam jsou regionální ceny které začínají někde na 10 dolarech a z toho ještě platí LR provizi 30% steamu. Fyzické kopie se také prodávají v maloobchodech, opět cca 30% pro prodejce. Zase komerční licence utrží desetinásobek ceny, ale zase se jich tolik neprodá. Když tu máme X-Plane 3 roky a utržilo to nějakých 5-6 milionů, tak to je tak akorát na dobrý život pár lidí co za tím stojí, ne na to implementovat takové monstrozní řešení a platit za licence. |
|