ZonePhotoXP) Pro ČR je na ulozto dostupné mnohem lepší ortho v ZL17 - měl jsem zonephoto, ale to jsem nahradil.
X-Europe) funguje s orthem i bez ortha - ale lépe pasuje nad ortho, je náročné na výkon a proto se jej nedoporučuje používat s HD meshem - i když spustit to na silném PC jde (a jednu dobu jsem to na 20 fps i provozoval)
HD mesh) - nepoužívat s X-Europe, pro ortho je to taky nesmysl, protože Ortho tvořené s Ortho4XP má mesh svůj - autor při tvorbě musí zvolit jestli chce ortho kompilovat na default XP11 mesh, nebo svůj vlastní nebo nějaký externí (např. HD/UHD mesh.) HD/UHD meshe obecně jsou šílení žrouti fps v kombinaci s druhým žroutem fps s tím zabiješ simulaci. Osobně HD/UHD nepoužívám už dva roky. Ale mám to schované např. právě jako zdroj pro tvorbu Ortha v horských oblastech.
Případně se to dá použít např. pro lítání v Andách - kde X-Europe nemá pokrytí a oblast vypadá s HD meshem lépe, než s default kopci.
1. Ano zone photo má svou overlay (autogen) vrstvu, ale X-Europe je standardně nad tím (jak píšeš výše než zPhoto), takže se překryje.
2. Ano HD mesh se pere skoro se vším viz můj popis HD mesh výše
3. Obecně je ideální kombinace X-Europe a Ortha, případně nějakých "global" doplňků na autogen a lesy. Osobně X-Europe všude, pro VFR lety Ortho, pro IFR bez Ortha, + TerraFlora pro lepší stromy ("lepších" stromů je hromada, zkoušel jsem všechny TerraFlora mi subjektivně sedla nejvíce - to je na vkusu každého soudruha simptáka.)
K poznámkám:
- HD Mesh má smysl pokud bys lítal v oblastech které HD mesh pokrývá mimo Evropu (tedy můžeš vypnout X-Europe) a na které nemáš Ortho.
- rozdíly ve výšce na hranicích čtverců je fíčura XP11 a dělá to více méně všude, s tím se nedá nic dělat.
- Kompatibilita se scenerkama je u HD meshe a Ortha šílená - HD Mesh i Ortho ti většinou rozjebe letiště - dráhy atd. V ČR mě to nejvíce sere v LKTB (schod na dráze), LKKL (Hangár a stojánka před hangárem jsou v prudkém kopci.) Tento problém se dá řešit při tvorbě ortha, nebo ze strany uživatele pak zapnutím volby "always flatten" u letišť - čímž se ti srovná celé letiště do jedné roviny, ignorujích mesh data z ortha nebo HD meshe.
- Zubaté okraje řek / vodních ploch - problém při tvorbě ortha a problém HD meshe, jako uživatel s tím neuděláš nic. Pokud by sis dělal své ortho v Ortho4XP je tam na břehy volba a můžeš experimatovat.
- Neztratila se detailní textura povrchu, ale autor ortha zPhotoXP v době kdy jej tvořil neměl ještě možnost aplikovat na ortho "decal" vrstvu, což dnes už jde. Nicméně to je řešitelný problém - viz např. script v tomto vláknu: https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/117786-adding-decals-to-the-ter-files-good-idea/
|
|