Kdoví, kdo vám to tam nad hlavou bouchá!
Fakt totiž je, že nadzvukové lety obecně možné jsou, myslím ne pro pro armádu, civilní. Jak vyžádat povolení transsonického letu a další předpisy obsahuje předpis L11 v kapitole 3.7.2. Obecně v řízených prostorech C a D (v naší republice, jinak v G a E se létá jen do 250 Kt a A a B u nás nejsou, jestli si to dobře pamatuju) - tak v C a D žádné omezení rychlosti není uvedeno. Asi tedy není nikde jasně předem zakázáno letět transsonicky (a tedy i s aerodynamickým třeskem-pleskem), když to řízení letového provozu na domluvené trati a hladině povolí.
V aktuání verzi předpisu L16, který se týká techniky, se píše, že: "Standardy a doporučené postupy ICAO pro nadzvukové letouny (žádost o typové osvědčení po 1.1.1975) nebyly vyvinuty...." a dál že "Přijatelné úrovně aerodynamického třesku nebyly stanoveny vyhovění podzvukovým hlukovým standardům nesmí být předpokadem pro povolení nadzvukového letu." - to je zajímavé, rozumím tomu, že když si budu žádat nadzvukový let, není hlukový standard, na základě kterého by mi teto let nemohl být povolen.
Co se týká armády, tak ti si, myslím, mohou ve svých TSA a TRA dělat co chtějí. Přímo k tzv. "rozhonům" tedy nácviku rychlého létání (včetně těsně sub- i transsonických letů) - to jsou určeny známé vymezené prostory TSA20, 22, 24 a další. Jestli ale je nějaký jiný předpis (vnitřní, výcvikový, armádní), který rozhon na (nad) transsonickou rychlost aktuálně upravuje, bohužel, nevím...
|
|