FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Aerodynamický třesk - legislativa Jeden příspěvek | Celý strom
Aerodynamický třesk - legislativa   20. 4. 2020 / 16:56
lulinak
Ahoj, tušíte pls někdo jestli legislativa omezuje létání nadzvukovou rychlostí s tímto doprovodným jevem?
Poslední týden tady nad HK a okolí lítají jako pominutí a to jsou řachy až se klepe barák, nic příjemného. Zamlada vím že to bylo pořád, ale nyní je to tuším dost omezené, tak jen pro info jak to s tím je... díky
 

Aerodynamický třesk - legislativa   20. 4. 2020 / 22:41
Algy   
A kdo tam lítá? Hlukem letadel se zabývá předpis ICAO L16/I o ochraně živ. prostředí. a předpis L 8168/III Hlava 9. Ale to je civilní doprava, vojáci to pravděpodobně mají jinak.
 

Aerodynamický třesk - legislativa   21. 4. 2020 / 08:25
Luděk Ch.
Tak musí si to taky vyzkoušet, aby se pak nedivili, až se přes rychlost zvuku dostanou při nějaké akci Na tohle se určitě civilní legislativa nevztahuje, budou na to mít vlastní vojenské předpisy. Taky si vzpomínám, že za dob Mig-21 to práskalo temeř každý den aspoň 1-2x
 

Aerodynamický třesk - legislativa   21. 4. 2020 / 16:11
OK-MSS
no jo no, už ani ty aerodynamický třesky nejsou jako dřív
 

Aerodynamický třesk - legislativa   22. 4. 2020 / 17:00
MzM   
"Ahoj, tušíte pls někdo jestli legislativa omezuje létání nadzvukovou rychlostí s tímto doprovodným jevem? "
u toho mě napadlo: Ono se dá létat nadzvukovou rychlostí bez tohoto jevu?

Tuším, že nesmí překračovat nadzvuk pod nějakou výšku. Pokud jsou vhodné podmínky, tak můžou být rány slušné... Občas se prý nováčkům taky nepovede (teda povede) překročit nadzvuk, i když nechtějí. Ale to už je jen spekulace.

Povolanější odpoví...
 

Aerodynamický třesk - legislativa   22. 4. 2020 / 20:09
Arcturus
Pred par lety jsem cetl rozhovor s nejakym pilotem gripenu, ktery mimojine i uvedl, ze v CR se nesmi prekrocit rychlost zvuku pod hranici 10 km. Pod touto hranici muzou prekrocit rychlost zvuku jen pri ostrym nasazeni a dle rozkazu. Predpokladam, ze za ty dva, tri roky se toho snad moc nezmenilo.
 

Aerodynamický třesk - legislativa   23. 4. 2020 / 19:12
kuma   
Kdoví, kdo vám to tam nad hlavou bouchá!

Fakt totiž je, že nadzvukové lety obecně možné jsou, myslím ne pro pro armádu, civilní. Jak vyžádat povolení transsonického letu a další předpisy obsahuje předpis L11 v kapitole 3.7.2. Obecně v řízených prostorech C a D (v naší republice, jinak v G a E se létá jen do 250 Kt a A a B u nás nejsou, jestli si to dobře pamatuju) - tak v C a D žádné omezení rychlosti není uvedeno. Asi tedy není nikde jasně předem zakázáno letět transsonicky (a tedy i s aerodynamickým třeskem-pleskem), když to řízení letového provozu na domluvené trati a hladině povolí.

V aktuání verzi předpisu L16, který se týká techniky, se píše, že: "Standardy a doporučené postupy ICAO pro nadzvukové letouny (žádost o typové osvědčení po 1.1.1975) nebyly vyvinuty...." a dál že "Přijatelné úrovně aerodynamického třesku nebyly stanoveny vyhovění podzvukovým hlukovým standardům nesmí být předpokadem pro povolení nadzvukového letu." - to je zajímavé, rozumím tomu, že když si budu žádat nadzvukový let, není hlukový standard, na základě kterého by mi teto let nemohl být povolen.

Co se týká armády, tak ti si, myslím, mohou ve svých TSA a TRA dělat co chtějí. Přímo k tzv. "rozhonům" tedy nácviku rychlého létání (včetně těsně sub- i transsonických letů) - to jsou určeny známé vymezené prostory TSA20, 22, 24 a další. Jestli ale je nějaký jiný předpis (vnitřní, výcvikový, armádní), který rozhon na (nad) transsonickou rychlost aktuálně upravuje, bohužel, nevím...
 

Aerodynamický třesk - legislativa   23. 4. 2020 / 19:31
kuma   
A vůbec, zajímavé téma, zajímavé čtení v letecklých předpisech...

Civilní provoz s nadzvukovým provozem vysloveně počítá a řešení letových hladin asi nechává na ŘLP. Třeba v L444 v Hlava 5 Rozestupy se píše:

5.4.2.1.4 Podélné rozestupy mezi nadzvukovými letadly během transsonických zrychlení a nadzvukových fází letu by měly být založeny na vhodném načasování začátku transsonického zrychleníi spíše, než na omezování rychlosti během nadzvukového letu

Zajímavá je taky jedna bakalářka, kde se docela hodně píše o transsonnických letech armády, kde jak a proč. Tady se píše, že cvičené nadzvukové lety se neprovádějí pod 12km... (bez odkazu na pramen) - počtěte si sami:
https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/79906/F6-DP-2018-Maly-Michael-Restrukturalizace%20vzdusneho%20prostoru%20CR.pdf?sequence=-1&isAllowed=y
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ