| | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 21:13 | |
| | Ahoj. Napadají vás nějaký oblíbený a kvalitní dvojvrtule, který by měly FMS a sledovaly celý plán i vertikálně? Já zatím objevil jen Airfoillabs Kingair 350. Vymakaná STUDYSIM krása, jen 50€ mě zatím svádí přemýšlet a hledat dál... hmm
Díky za tipy na pěkný vrtuláky... nebo mám zkusit menší Jet?
Lákají mě zatím kratší Evropský lety a vrtule se mi prostě líbí
Dík H |
| |
|
| | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 21:16 | |
| | Případně o co v navigaci a autopilotovi přijdu, když bych šel do Cheiftaina Pa31 od Alabeo? |
| |
|
| | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 21:36 | |
| | Mě se vlastně líbí když má letadlo alespoň ALT PRESELECT na panelu + na AP climb a descent. Nebo tuto fci umí skrz G1000 (jako treba Aerobask Dr401) |
| |
|
| | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 22:04 | |
| | | |
|
| | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 22:13 | |
| | Na DA-62 jsem se koukal, ale není teď rozpočet, navíc mě se to éro strašně nelíbí.
DHC-6 mám a jo je v XP11 docela v pohodě. |
| |
|
| | | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 22:38 | |
| | Hm.. Aerobask dělá modely dobrý ne? Mě trochu vadí ta maximálka jenom ale asi bych si zvyknul na to jak vypadá.
Hele a v G1000 můžu nastavit u jednotlivych waypointu vysku a umi je sledovat? Neni to zase zavisle od letadla?
Treba C172 s GNS která má VNAV to neumi - da se to pouzit jen jako doporuceni. Jaky druh autopilota potrebuju, aby mohla letadla sama nahoru i dolu podle FP?
Omlouvam se zase za dotazy AEROMATEURA
DIK |
| |
|
| | | | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 23:02 | |
| | Ano mám od Aerobasku Eclipse 550 a Pipistreal Pantheru a spokojenost velká.
Pokud ti jde o lítání na Autopilota - tak já kdysi začínal na B737NG - v XP ideálně a zadarmo B738 od Ziba.
Menší éra obvykle mají funkce autopilota dost osekané - třeba zrovna výška je většinou ALT Hold. To mě třeba nevadí, mám odlítáno spoustu hodin s Tu-154M nebo s DC-6 a tyhle starší stroje mě baví více než "automaty" protože člověk si ten let musí tak nějak více "hlídat" a nespoléhá na autopilota. Když pak občas skočím do bulíka nebo nějakého plejstejšnu tak si pak alespoň uvědomím o kolik je to v těch moderních letadle snažší než třeba v érech ze 60.-80. let.
Jak zvládneš B738 nebo A320, tak pak můžeš začít objevovat malá éra nebo "veterány".
Já když si vzpomenu na doby FS2004 kdy jsem lítalával s tuplákem a řešil kdy je čas začít klesat z hladiny. Byl na to celkem jednoduchý vzoreček a vzdálenost se řešila podle cílového DME z VOR. Většinou to ale nevyšlo a člověk musel hodně brzdit, nebo naopak byl dole moc brzo a tahal se pak v 6000ft k letišti jako šnek. Dnes mám v LittleNav Map slušně odladěný výkonostní profil a s tučkem lítám skoro jak s bulíkem. I když se špatným svědomím, že trochu podvádím protože v reálu takovou pomoc osádky tupláků nikdy neměly a museli si ToD počítat. |
| |
|
| | | | | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 23:16 | |
| | Díky. Chápu... vidíš, já nějak pokorně přemýšlím o tom jít od malých strojů k těm velkým. Prostě postupně přidávat na sofistikovanosti systému a počtu funkcí a tlačítek. I když se těším na 737 nebo 320 tak mě zatím lákají menší věci. A u toho se prokousávám terminologií a postupy na které narazím.
Ten aerobask ale jinak vypadá fakt hezky. I když eclipse je už pořádná moderní voňavka |
| |
|
| | | | | | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 23:18 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 23:30 | |
| | Tak pozor jako začátečník dej ruce od Eclipse pryč - to je strašně těžké éro - u toho si fakt musíš vytisknout performance table a podle nákladu každých 5000 ft upravovat parametry rychlostí jinak absolutně nevyjdeš s palivem. Prostě ho udělali až moc podle reálné předlohy, ty malé motory nejsou moc výkonné - je to jak bys letěl na dvě GPU. Má to prostě hodně jinou filozofii a styl pilotáže. Já do toho skočil po období lítání se Zibovic B738 a to nebylo úplně dobře. Ale jak si na to člověk zvykne tak se to pak lítá moc hezky a zvládá to i malá letiště. |
| |
|
| | | | | | | | | VRTULÁKY s FMS 11. 4. 2020 / 13:00 | |
| | To je úplně super přístup, jako v reálu . Vážně. Protože na .org fóru se to po příchodu XP11 a Zibovy modifikace hemží "borci", co sednou do 738, ale pak se ptají na úplně základní věci kolem lítání a těm se obvykle radí "nauč se nejdřív základy lítání s Cessnou" apod. . Takže za mě super, protože těch zmíněných "borců" je tam fakt mraky. |
| |
|
| | | | | | | | | | VRTULÁKY s FMS 11. 4. 2020 / 13:16 | |
| | Jasně.. .a tak jsou základy a základy no... Ono zorientovat se v cely IFR terminologii a procesech neni na 5 večerů... Když si vzpomenu co jsem si před měsícem představoval pod pojmy jako Sid&Stars, flare nebo retard Mě to hrozně baví, ale je to šílenej guláš v tom plavat úplně od začátku... teď si třeba už myslím, že by mě něco s G1000 nebo FMS bavilo a pochopím to asi, ale posadit mě do základni cessny 172 a chtít po mě všechny správný postupy s komunikací, tak jsem pořád v pytli. |
| |
|
| | | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 22:41 | |
| | | |
|
| | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 22:41 | |
| | A já přidám C310 Turbo od MilVizu, hezky s GTN750...
Samo umí ALT capture. |
| |
|
| | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 23:33 | |
| | Milviz hmm taky pekny veci. Dik. Btw: KA350 tam je ale jen pro Prepar a stoji 80 babek. Proc je 350 nejdrazsi letadlo vsude sakra? |
| |
|
| | | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 23:45 | |
| | Netuším, mě ty větší turbopropy neberou, chtěl jsem slušný dvoumotorák do XP a vyhrála ta Cessna. |
| |
|
| | | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 23:47 | |
| | Nejdražší éra jsou od Flight Factor, tam se pohybuješ kolem 90 dolarů za A320 (jen základní balíček, pokud dokoupíš BSS zvukový addon a FF liverky tak budeš přes 200 dolarů) B767 mě vyšla na 92 dolarů a to už nemám dvacetidolarový addon s moderní avionikou a další "doplňky". Bohužel B767 má po posledním aktualizaci úplně rozbité vyvažování, takže jsem na long hauly přešel na A330 - která pro změnu byla rozbitá, když jsem ji před dvěmi lety koupil, ale momentálně ji má JAR docela hezky odladěnou a hlavně funkční a se zajímavou funkcí kopilota jako bonus zdarma.
|
| |
|
| | | | | | | VRTULÁKY s FMS 13. 4. 2020 / 19:17 | |
| | Mno asi mě donutíš vzít A330 na milost a kouknout na ní. Ale když je člověk rozmachanej z FFA320 nebo Tollis??? Má to pak Wildo cenu??? |
| |
|
| | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 21:38 | |
| | Dvouvrtule s FMC to je snad Dash 8 Q400, ATRko, F50, S340. King Air 350 má GNSku, ne?
Dash jsme nezkoušel, na játro do xp11 se pořád čeká, éra od Carenada mě moc neberou, protože support žádný, půlka systémů nefunguje a letový model - no jak u čeho - na systému náhody.
Ale v podstatě není problém si u jakéhokoliv éra - i s GNSkou přece dát tu chvilku s nasnímáním letových charakteristik éra a vertikální profil sledovat na LittleNav Map. |
| |
|
| | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 21:41 | |
| | Dík jdu si přeložit a nastudovat polovinu tvého komentu ))))) |
| |
|
| | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 21:54 | |
| | | |
|
| | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 22:05 | |
| | | |
|
| | | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 22:07 | |
| | | |
|
| | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 22:10 | |
| | Felisova Tu-154M, Zibova B738, FF B767, JAR A330, Rollonova SF-260D, kgsy L-410, DC-3 od Aeroworx, Eclipse 550 od Aerobasku, EuroFOX od VSkyLabs, Zlín-142 od Tibora Kókaie. Heliny Bell 412, UH-1 od Nimbuse a Mi-2. To všechno se mi nejen dobře a "uvěřitelně" lítá, ale má i propracované systémy. Já rád chodím z Cold and Dark po Cold and Dark podle checklistů.
Dlouho jsem se těšil na Concorda od Colimaty - protože tohle éro jsou ještě větší klikací orgie než Tu-154, koupě první den po vydání a tohle bylo zatím moje největší zklamání. Pořád doufám, že to snad jednou dodělají, ale kluci si asi ukousli moc velké sousto. Bude to rok od vydání a dodnes nefunguje AP. |
| |
|
| | | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 22:48 | |
| | | |
|
| | | | | | VRTULÁKY s FMS 13. 4. 2020 / 19:15 | |
| | Se obávám, že to bude jeden z těch XPL průserů. Ta představa s tím dávat long hauly za jiný časy
Ach jo. |
| |
|
| | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 22:17 | |
| | Tady KA 350 má FMS i ALT preselect. A sexy pohled z okynka na motory Mě se líbí že to není kolos ještě.
https://www.airfoillabs.com/king-air-350
Jen je to zatím nejdražší hračka pro Xplane co vim... možná právem? Nevím.
Možná bych zkusil i menší Jet jako je Citation? |
| |
|
| | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 22:45 | |
| | Ale je to Airfoilabs, od nich ruce pryč. Naprosto otřesný support. |
| |
|
| | | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 22:46 | |
| | Ten nema rad Carenado ten zase airfoillabs Kazdy z jinyho duvodu... ktery vyrobce to dela spravne vsechno?? |
| |
|
| | | | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 23:11 | |
| | Support je dle mě důležitý, bohužel s jejich C172 to bylo pytel 3 roky trvalo to dát trošku dohromady ale třeba bug s volume audia při přepínání z externí na interní kameru je tam od začítku (resp od v1.4 kdy jsem to koupil), nešáhli na to. Místo patche co opraví chyby vydají update který sice opraví nějaké chyby ale přidá featury které třeba nechceš používat, rozbije něco dalšího ale u starší verze s chybami zůstat taky nejde. Naštěstí v jedné z posledních verzí už vyházeli jejich vlastní asociaci některých prvků, nerespektovalo to nastavení v X-Planu. O letovém modelu se dá taky pochybovat.
Tak jak tak když ti support neodpoví přes 2 roky na support dotaz, tak od takového výrobce jednoduše nic dalšího nekoupíš, stačí pročíst diskuze. Ti se maximálně 1x za půl roku/rok ozvou že "sorry že nekomunikujeme ale máme spousty novinek..." udělají hype, dají nějaké termíny a rok o nich zase neslyšíš než zas udělají nějaký hype. Třeba u té C172 slibovali PRO verzi skoro 2 roky zpět že do konce roku bude vydaná, jeden a čtvrt roku na to, žádný release dokonce ani žádná zmínka. |
| |
|
| | | | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 23:22 | |
| | To je jednoduché - nikdo není dokonalý, všude se něco najde.
Tady se musím zastat i Jirky mám podobnou zkušenost - Airfoillabs si prosadili svůj DRM plugin XJet - a ten mi úplně srážel fps a působil CTD a to jsem si od nich koupil napoprvé jen obyčejnou scenerku. Takže ano King Air 350 se mi líbí hodně, ale dokud se na Xjet nevyserou, tak ode mě další peníze neuvidí. I za mě - support je "podivný", přijde mi takový apriori - každý zákazník je potenciální zloděj a potížista nebo blb co náš přístup nechápe. Nicméně v mém osobním žebříčku nejhorší podpory je na prvím místě SSG v těsném závěsu s PMDG, pak dlouho, dlouho nic, pak Flight Factor, pak chvíli pauza a až pak je Airfoillabs. Takže asi tak. |
| |
|
| | | | | VRTULÁKY s FMS 10. 4. 2020 / 23:07 | |
| | Mám Kinga a ještě jsem support nepotřeboval chodí všechno v pohodě. Na Chieftaina co nechodilo, tak jsem našel na netu. |
| |
|
| | | VRTULÁKY s FMS 11. 4. 2020 / 11:12 | |
| | Tak jak jste mi vcera vychvalili Aerobask tak jsem se zaklukal do Epic E1000. S nim bych mel byt schopnej po Evrope litat jak blesk a s G1000 to pujde dost komplexne to vypada. Jeho rival je jeste TMB900 ale hotstart za vic nez dvojnasobek ted. Holt neuvidim asi hezky vrtuli na kridle.
Co si o tom Epicu myslite litate s nim nekdo? |
| |
|
| | | | VRTULÁKY s FMS 11. 4. 2020 / 11:41 | |
| | tbm900 sa oplati za tu cenu... hlavni ich upravena g1000 ma strasne bavi.. a support uplne na urovni, nehovoriac od toho ze za tym projektom stoji slovak |
| |
|
| | | | | VRTULÁKY s FMS 11. 4. 2020 / 11:45 | |
| | Jako vypada krasne. To jo. Ale nezabavim se s E1000 stejne dobre? |
| |
|
| | | | | | VRTULÁKY s FMS 13. 4. 2020 / 22:42 | |
| | | |
|
| | | | VRTULÁKY s FMS 11. 4. 2020 / 12:54 | |
| | Já myslím, že vrtulím na křídlech není konec. Google tvrdí, že ten DA-62 od Aerobasku má komplet VNAV. Asi do něj půjdu když je ve slevě, jeden čas jsem ho hrozně chtěl a s tou červenou defaultní liverkou je to prostě porno . |
| |
|
| | | | | VRTULÁKY s FMS 11. 4. 2020 / 21:50 | |
| | Ondro. Šel jsi do něj? Hele já vzal toho Epica nakonec a teď v manualu čtu, že v g1000 je VNAV jen informative. Tak mrkni radši do ty DA62 |
| |
|
| | | | | | VRTULÁKY s FMS 12. 4. 2020 / 12:07 | |
| | Nakonec jsem ho koupil, ale k pořádnému vyzkoušení se nedostanu dřív než po Velikonocích .
Nicméně tady v té recenzi http://tomscockpit.com/2018/12/20/aerobasks-da-62-review/ se píše, že:
"It’s perfect if you want to fly IFR, it will allow to fly each procedure manually with VOR and DME but will also allow you to set up the G1000 flight plane with SIDs, STARs, and also Airways and perform a “liner-style” flight with the autopilot in NAV and VNAV (or ALT V/S FLC) and just enjoy the flight." |
| |
|
| | | | | | | VRTULÁKY s FMS 12. 4. 2020 / 13:46 | |
| | No tak dej vědět. To mě zajímá jestli to tak opravdu je. SID, STARS + Airways do FLP nastavit můžu taky, NAV frčí, ale VNV je jen jako asistent. |
| |
|
| | | | | | | | VRTULÁKY s FMS 13. 4. 2020 / 20:36 | |
| | Tak jsem na něj nakonec rychle mrknul a podle mě ok. Resp. nejsem si jistý, ale myslím, že i v reálu G1000 umí VNAV jen pro sestup a přiblížení (ne pro climb) a pak je všechno ok. Zkusil jsem si jen tak vymyšlenou route LKMB - NER (4000ft) - OKL (3000ft) - LKLT (2000ft). Vystoupal jsem do 5000ft, zapnul VNV a kochal se, jak G1000 postupně hlásí údaje o vertikálním profilu a klesá podle mnou zadaných výšek ve vert. profilu flp. DA-62 samozřejmě nemá autothrottle, tak je potřeba hlídat rychlost při klesání a následně zase při vyrovnání.
Jinak éro vypadá a lítá pěkně a má přepychový zvuk. Trošku mi zatím přijde podivné to klikací ovládání na displejích obou G1000, ale to je asi jen věc zvyku, nakonec používat to nemusím. Co mi vadí jsou docela neostré textury v kokpitu na tlačítkách G1000, dost špatně se mi četly popisky.
Podle mě pokud bych chtěl opravdový VNAV i na SID a obecně prostě ne jen pro sestup za TOD a přiblížení (STAR jsem nezkoušel, ale to beru automaticky, že to bude fungovat), tak asi jedině bizjety a airlinery. |
| |
|
| | | | | | | | | VRTULÁKY s FMS 13. 4. 2020 / 20:51 | |
| | Jinak pokud to, že i v reálu umí G1000 pouze vertikální profil pro klesání (a nejde tedy využít např. pro SID nebo obecně constrainty výšek ve vert. profilu při stoupání), není pravda, prosím o komentář někoho zkušeného, protože i v XP se G1000 pořád tak nějak učím (no, moc neučím, prostě s ní nelítám, doteď).
Co jsem hledal na netu, tak veškeré psané informace i třeba videa na reálnou G1000 zmiňovaly výhradně využití VNAV pro klesání a přiblížení. O využití pro odlet/stoupání nikde ani zmínka, tak to beru tak, že to prostě neumí. |
| |
|
| | | | | | | | | | VRTULÁKY s FMS 13. 4. 2020 / 22:40 | |
| | Podle mého, na stoupání, pokud nemá letadlo plnokrevný FMC jako zadání hmotností nákladu, paliva,lidí,teplotu,vítr atd. tak ten vertikální profil se nedá vypočítat přesně. Proto se používá IAS, nebo lepší CLIMB kde to mění rychlost podle výšky. Ale jak říkám je to jenom moje představa. |
| |
|
| | | | | | | | | | | VRTULÁKY s FMS 16. 4. 2020 / 21:38 | |
| | Hmmm tak to vypadá, že podmínka pro VNAV a stoupání je hlavně autothrottle... třeba PREMIER 1A má FMCčko, ale bez autothrottle musí po svejch (resp VS, FLC atd... ale nenastoupe) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | VRTULÁKY s FMS 16. 4. 2020 / 21:53 | |
| | Taky, ale ono to bude asi obojí - FMS + A/T, pak máš plný VNAV. Nebo pak třeba něco jako G3000 . |
| |
|
|