FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku Jeden příspěvek | Celý strom
X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   2. 4. 2020 / 17:57
JirkaK
Vulkan/Metal je třeba zapnout v nastaveních.

Pozor:

Needs update from developer to work with Vulkan/Metal:
Aircraft using DreamEngine Sound
librain
Flight Factor A320
JAR A320
SkyMaxx Pro
ToLiss A319 & A321
xEnviro
xPilot
XPRealistic Pro
xSquawkBox


Incompatible with X-Plane 11.50:
xVision
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   2. 4. 2020 / 18:20
Jennik   
Co od toho čekat? Žádný z addonu výše nepouzivam. Má to dopad na výkon na procesoru konečně?
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   2. 4. 2020 / 19:17
JirkaK
Odstraňuje to režimy, pořád je to single thread rendering a bude, počítám že nejdřív XP12 bude Vulkan only a optimalizovaný pro multithread
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   3. 4. 2020 / 09:32
Vita Zenisek
Jestli nevyvijis addony nebo se nechces podilet na testovani bet (protoze mas spoustu casu a nevis, co s nim) tak se betam vyhybej.
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   2. 4. 2020 / 19:18
JirkaK
A nějaký ten výsledek prvních testů

Je to rychlejší než předchozí verze i v OpenGL, Vulkan se projeví až ve vyšších nastaveních - test 4, 5 a 54.

Jo a Tu 11.50 testuju s CPU na 4.7GHz all core, předchozí čísla jsou s 5GHz all core
17734 B / 750 x 88 / xpl_test.png
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   2. 4. 2020 / 20:36
JirkaK
Pro zajímavost jsem našel čerstvé výsledky pro AMD Vega64 s i9-9900k v defaultu (tedy stejně jako mých 4-7GHz). a o něco rychlejšími paměťmi

1:
147.95

2:
133.97

3:
107.73

4:
77.83

5:
59.96

54:
73.88

Čísla jsou to horší než s GTX1080, ale proti tomu co bylo je to i o 50% víc
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   2. 4. 2020 / 22:21
brdloush
Zdravím. Za sebe mi padla čelist nad hustě osídlenými oblastmi, takže v ČR samozřejmě nad Prahou. Neskutečný rozdíl v plynulosti. Osobně čekám největší rozdíly právě se sceneriemi s velkým počtem objektů a pomůže to HW konfiguracím, kde už nestíhalo CPU. Je asi holt znát, že Vulkan oproti OGL trochu ulevil CPU.

V plně nainstalovaném X-Europe 4.2, ortho (ZL asi 16, ani už nevím, jeden čtverec má cca 2.5GB) mi to ve 4K nad Prahou letí s Number of World objects HIGH stabilních 35-40fps. A nekoná se žádné masivní dotahování a stuttery s tím spojené. Vypadá to parádně, hýbe se to parádně.

Ze srandy jsem zkusil Number of world objects hodit na maximum. To je něco, co bych za normálních okolností neudělal ani z legrace, natož nad Prahou. A hle, a ono to furt dává ve 4k s HIGH objekty kolem 25 snímků a neviděl jsem tam hodnotu pod 20. 1080p dává v s MAX world objekty kolem 40fps. Rozhodně se vrátím k HIGH objektům, ale jako pokus to bylo zajímavé.

plny detail screenshotu https://ibb.co/NpsRVqk


V OGL pro mne už jen přiblížení Praze na High world objekty byl hrozný zážitek, trochu se to dalo snášet až s FlyAgi_Tweak_Utility. Tady FlyAgi zdá se zatím nefunguje a jede to celé jak víno.

Btw konfigurace i7-3820 CPU @ 3.60GHz overclock na 4.3HGhz, 32GB RAM, 1070Ti 8GB.

Jsem docela zvedavy, jestli i ostatni budou pozorovat o tolik lepsi vykon nad huste osidlenymi oblastmi.
64936 B / 750 x 422 / praha.png
27480 B / 750 x 500 / settings.png
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   2. 4. 2020 / 22:37
JirkaK
Ano přesně to to dělá.

Pokud měl někdo vytíženou GPU, Vulkan nepomůže. Když měl vytížené CPU (ten jeden thread) tak ano, Vulkan proti OGL má nižšší CPU režije driveru, tudíž se uvolnilo CPUčku, které tak může dát grafice informace v kratším čase.

To je vidět i na tom mém testování, na nízkých nasataveních kde to nic nedělá (minimum až medium) při high a extreme už jde vidět velký skok Vulkanu proti OGL.


Ty bys ani z legrace nedal max world objects a já to mám opačně... World object na MAXIMUM jsou pro mě must have, cokoli jiného nechává v autogenu nevkusné díry na tohle prostě dobrovolně nešáhnu.
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   3. 4. 2020 / 09:36
Vita Zenisek
Jenom k tomu "neslo to pod 20" XPL se snazi nejit pod 20 nikdy. Namisto toho zpomaluje cas v simulaci
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   3. 4. 2020 / 11:45
JirkaK
Počkej FPS pro zobrazení a simulaci přece spolu nesouvisí, u té simulace se nesnaží klesnout pod 20, u zobrazování snad nic takového neřeší.
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   2. 4. 2020 / 21:06
Commodor
Prosím o upřesnění, v jakých nastaveních to zapnout. Buď jsem slepý a nebo moje Steam verze to nepodporuje?
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   2. 4. 2020 / 21:56
JirkaK
Myslíš Vulkan?

Nevím zda už je to na steamu, tam je drobné zpoždění a musíš si zapnout stahování zkušebních verzí, pokud se nepletu

Pak v nastaveních v pravém slupečku jak jsou world objects a reflexe, tak pod tím má ještě checkbox na statická letadla.

V 11.50b1 tam bude ještě další checkbox ve smyslu "Použít Vulkan pro větší FPS" Ale jak jsem psal je nutné mít poslední verzi
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   3. 4. 2020 / 09:29
OndraT
Jde o veřejnou betu, musíš si ji stáhnout.

Pokud jde o Steam, musíš být přihlášený k odběru beta verzí https://developer.valvesoftware.com/wiki/Category:Beta_Releases

X-Plane bety na Steamu vycházejí obvykle s cca 2-3 týdenním zpožděním.
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   3. 4. 2020 / 11:48
JirkaK
Zpoždění 2-3 týdny u Steamu neplatí. Zpoždění 11.50b1 bylo asi 4-5 hodin.

Co jsem četl jeden z posledních blogů, tak že prej už mají nějaký "super quick" způsob jak to releasovat na steamu, když dělají build k vydání automaticky jim to udělá i steam verzi a pošle ji tam, stačí jim pak kliknout. A mám za to že ty bety na steamu nemusí procházet složitým procesem certifikace jako final verze
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   2. 4. 2020 / 22:03
JirkaK
Ještě bych dodal že jsem měl problém s ORBX TE Washington, jakmile se tam chci nahrát (v podstatě kdekoli) tak to spadne a žádá odeslat crash report. Je tam chyba v nějakých objektech. Nicméně v 11:41 to běží. Tak buď něco co v ORBX strašně hackují nebo chyba u LR. Možná kombinace obého.

JInak pro změnu 11.50 v OGL mi na triple monitoru dělá psí kusy, center místo sky textury černo, pravý pak renderuje snad bez HDR... ve Vulkanu to nedělá.

Pro hlavní instalaci nechávám 11.41 s další si trošku pohraju až bude čas. Tak jak tak, vypadá to na příjemný výkon navíc.


Mě teď dost ovlivňuje ten třímonitorový setup, na něm, zdá se, ten zisk není patrný, ale to bych si musel pamatovat kombinaci každého kousku scenérky a letadla, nenalítal jsem s tím toho tolik a jestli jsem měl 23 a teď mám 25 FPS, tak je to +- odpovídající benchmarkům ale fakticky si to neuvědomím
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   2. 4. 2020 / 22:41
JirkaK
Ti, kdo používají nepodporované Windows 7, vězte že XP na Win7 s Vulkanem neběží
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   2. 4. 2020 / 23:07
Jennik   
Dotaz: než nainstaluju betu, nechce se mi kopírovat celý XPL adresář (stovky GB), jak postupovat pro případný rollback na produkční verzi?
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   2. 4. 2020 / 23:09
mano
nemusis kopirovat cely xpl, len hlavne priecinky.. scenerky mozes pouzit cez odkazovy priecinok
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   2. 4. 2020 / 23:23
JirkaK
Doporučím udělat si čistou instalaci bez ničeho a addony postupně přidávat a zkoušet jestli fungují.

Je blbý když člověk nasype mraky addonů a pak mu to nejde a chudák neví který to dělá


Nicméně zatrhni že chceš betu, updatuj, až to chtít nebudeš, zruš v installeru že chceš betu a updatni. Podobně na Steamu, zapni nebo vypni instalaci beta verzí
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   2. 4. 2020 / 23:56
Jennik   
Moc addonů nemám, scenérky, ale žádné hitec vychytávky... Nakonec jsem to přecijen zkopíroval, bylo to 70GB a místo ještě mám
Díky
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   3. 4. 2020 / 11:56
JirkaK
Já včera aktualizoval i hlavní instalaci, spustil, zapl vulkan, restartl XP a začal loadovat let, crash, crash, crash, crash ... v logu pořád cosi o scenérce která normálně fungovala..., tak vymýšlim voloviny, vypínám lecos, odstraňuji, pouštím znova a zase stejný crash...

Ok, zapínám na jiném místě svět, voila, vše sviští. Vrátím všechny addony a jejda, sviští to též. Jak jsme si myslel že to není scenérkou, tak ten log nekecal

70GB má u mě někdy nestačí pro jednu scenérku. Ale už jsem se zkrotil, nechal jsem si ortho jen tam kde normálně lítám a zbytek zrušil, takže z 3.5 TB jsem šel na 1.7 TB, aspoň jsem mohl reorganizovat data v počítači se kterými jsem se musel brzdit, 2TB SSD jsem použil na to co se muselo dřív těsnit na 1TB SSD. To 1TB SSD zůstalo prázdné, je pořád v bendě, jen jsme odpojil kabely, zapojí se až bude potřeba
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   3. 4. 2020 / 09:01
OndraT
Fíha, on už ten rollback zpátky z bety někdo v LR polidštil? Protože před cca rokem a něco jsem potřeboval nutně rollbacknout kvůli zkoušení nějakých addonů (byť to byla testovací instalace, potřeboval jsem zpátky na stable a nechtělo se mi to celé instalovat znova) a legrace byla, že installer po mě chtěl potvrzení přepsání KAŽDÉHO souboru a funkce "do same for each file in this filder" nějak nefungovala ... Tak jsem se dotázal na podpoře LR a to mi tenkrát milá drahá Jennifer zvedla ... no bohužel jenom mandle - dostal jsem odpověď, že to je funkce a ne chyba (za mě dost debilní odpověď). Tak je dobrý, že se z tý diskotéky někdo v LR probral a polidštil to .
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   3. 4. 2020 / 11:44
JirkaK
To potvrzení samozřejmě chce.

Ale pro mě to zatrhávátko ať to dělá pro celou složku funguje. Mám to s každým updatem už jen kvůli Global Earth která mění snad vše v default scenery.

A ano dotazování na každý file/folder je FEATURE, mají tuším někde na blogu článek na toto téma.

Upřímně bych se rád zbavil všeho co přepisuje originál soubory XP, autoři by to měli řešit jinou cestou, aby to bylo mimo a snadno vypnutelné, tohle třeba řešili v Preparu, umožnili nahradit cokoli ze základu aniž by se to přepisovalo
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   3. 4. 2020 / 12:17
OndraT
Tak třeba v XP12 installeru budeme mít o tlačítko navíc, něco jako "rewrite all" .

Jinak ale souhlas, mnohem lepší by to bylo jak píšeš. Tak jako třeba fungujou knihovny objektů a textur, tak mít knihovny vlastně na všechno, na světla, shadery apod., což XP neumí a tak se pořád někde něco přepisuje a upravuje .
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    3. 4. 2020 / 09:49
Vačice   
No, tak jsem si říkal, že to zkusím a skončil jsem hned na začátku. Když se podívám do logu tak je tam vylký prd, v podstatě jen to co píšou tu, jestli je monitor v grafice, kde jsou nejnovější ovladače (mám nejnovější), Monitor je zapojený přes displayport. V Pc mám 2x GTX 1080 a monitor je samozřejmě na té hlavní, tak to snad problém není.
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    3. 4. 2020 / 10:18
OndraT
Jestli máš ne-Steam verzi, tak nainstaluj druhou kopii a vyzkoušej, jestli se chová stejně. Pokud máš Win7, tak na Vulkan zapomeň, pod Win7 YP poběží jen v OpenGL verzi.
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    3. 4. 2020 / 10:24
Vačice   
WIn 10. od počátku desítek, takže to určitě problém nebude No, druhou kopii vyzkoušet nemůžu, nemám místo. 4 disky a všechny plný Tak holt nic no
28607 B / 750 x 400 / xpl.JPG
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    3. 4. 2020 / 10:29
OndraT
Zkus to, demoverze má cca 6-7GB, normální kopie nebude mít o moc víc, resp. si tam nainstaluj jen nějaký co nejmenší kus defaultní scenérie. Jinak budeš muset asi na support, případně rovnou vyplnit bug.
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    3. 4. 2020 / 11:15
Vačice   
Druhá kopie taky nic. Prdním na to, počkám si na RC. Rozhodně na to nespěchám, to bylo spíš ze zajímavosti
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    3. 4. 2020 / 12:18
JirkaK
Máš 2xGTX1080? Tzn SLI? Nebude problém to, pomůže vypnout SLI?
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    4. 4. 2020 / 09:06
Vačice   
SLI jsme vypnul a stejně nic, No, počkám na další verze
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    4. 4. 2020 / 09:16
OndraT
Já když vidím na .org fóru ten neskutečný shitstorm co vyšla beta 11.50, tak ti tvoje rozhodnutí musím rozhodně pochválit, mám to naprosto stejně (navíc nemám pocit, že by mi to přineslo vyloženě citelný a nikoliv jen měřitelný nárůst výkonu).

Co mi přijde dost zajímavý je nový management VRAM. Totiž, přijde mi to zajímavý v tom smyslu, že lidi na .org píšou, že tam, kde jim 11.41 normálně šlapala, tak se stejným nastavením s 11.50b1 dostávají hlášky o zaplněné VRAM a nutnosti snížit textury a kvalitu apod.

Jinak samozřejmě nechodí spousta addonů a to včetně těch, kde by to jeden ani nečekal, jako třeba AI provoz (TrafficGlobal i LiveTraffic ani jeden nechodí, resp. nejsou vidět letadla kvůli absenci starých OpenGL draw calls v předchozí verzi XP - soudruzi v LR docela hrubě šáhli i do OpenGL v 11.50).
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    4. 4. 2020 / 12:58
JirkaK
Tak já zase vidím chválu, výkonově se to posunulo, hlavně vlastníci AMD grafik mají v podstatě dvojnásobný výkon s Vulkanem, samo je to beta a musíme očekávat spousty problémů. Stejně jako tvůrci addonů musí přizpůsobit své díla nové verzi a novému API.

Myslím že je to přesně ve stavu jaký se dal očekávat. A od toho je to beta aby se našly problémy, je to obrovský skok a rozdíl ve vývoji a nedělají na tom desítky, stovka programátorů, takže to půjde pomalu.

Kdo chce stabilní simulátor nemá důvod používat betu.


https://www.youtube.com/watch?v=Xv7G-NwkB4c - staré CPU
https://www.youtube.com/watch?v=nemED1cfktQ - různé grafiky, jde vidět že u 6GB karty a vyšších nastaveních jsi na původním výkonu, chce to víc paměti na grafice při vyšších nastaveních/rozlišení
https://www.youtube.com/watch?v=_D9YZLapnCw - něco o změnách od Austina

https://www.youtube.com/watch?v=ZEFblvuSIiU - side by side Vulkan a OGL s RX5700, dvojánsobek výkonu.
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    4. 4. 2020 / 13:03
JirkaK
https://www.youtube.com/watch?v=jvb9XzeGSa8 tady je už pěkně namodovaný X-Plane a výkon je někde o 40-50% vyšší, ale nechytil jsem HW který používá v popisu to nemá
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    4. 4. 2020 / 14:25
OndraT
Wow, ta znatelně vyšší vykreslovací vzdálenost! Skoro jako za časů XP10 . Ale tak je dobře, že s tím něco v rámci Vulkanu v LR udělali, tohle mi někde od 11.20? vadilo na XP nejvíc (ale tak nějak jsem si na to samozřejmě časem zvyknul, nicméně od určité verze máme taky "doskakující" autogen, jako konkurenční simy, no, ještě to nejsou i textury ).
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    4. 4. 2020 / 17:08
JirkaK
Doskakující autogen? Nic takového jsem neregistroval a to ani s max objekty nad městy jako Londýn s ORBX TE - https://www.youtube.com/watch?v=7clF0eR893w
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    4. 4. 2020 / 17:19
OndraT
Vzdálenost vykreslování autogenu se postupem času u XP11 určitě snížila. Ale předpokládám, že tak jako se dá udělat extended autogen pro světla, tak je něco takového možné i pro budovy, stromy apod., tzn. OrbX může mít tohle klidně podchyceno.

Marně teď vzpomínám, kdy jsem to začal registrovat, myslím, že nejprve to bylo u výškových budov (ty ale myslím nedoskakují, ale postupně se prolínají z nulové do plné viditelnosti ve scéně), tam je to samozřejmě znatelnější, hlavně při letu nízko, nicméně doskakoval i normální autogen, resp. myslím jen domy, stromy třeba ne. Ovšem jestli to bylo někde v defaultu nebo třeba v overlay vygenerovaným OSM2XP, případně X-Europe, fakt už nevím. Bylo to v začátcích 11ky a pěkně mě to tenkrát štvalo .
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    4. 4. 2020 / 20:04
JirkaK
Nemám problém ani bez ORBX. https://www.youtube.com/watch?v=bCxamWs7G2c&t=300s

nejsem si jistý zda to nedělá tohle: sim/private/controls/terrain/composite_far_dist_bias ale to je spíše por terén a ne autogen, mám za to že i pro autogen něco existuje
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    4. 4. 2020 / 13:52
OndraT
Ale jo, chválu hlavně od uživatelů AMD nelze přehlédnout, lidi píšou i o dvojnásobném nárůstu fps. Mně spíš sere právě ten shitstorm - nejdřív byl shitstorm v diskuzích na téma 11.50 než vyšla a teď je shitstorm na celým .org, protože prakticky skoro všichni jsou líný reportovat, ale betu by lítat chtěli a tak to řeší všechno na fóru.

"Kdo chce stabilní simulátor nemá důvod používat betu." - no však ano .

Za videa díky, na Michaelovy benchmarky jsem koukal už předtím, video s Austinem mi uniklo, pár zajímavých drobností tam je "mezi řádky" taky ukryto (já niak pravidelně chodím i na dev blog LR, kde se hodně často dost zajímavých technických věcí člověk doví ani ne tak třeba z daného postu, ale z následné diskuze pod ním). Už jsem konečně pochopil, jak to 11.50 s tím VRAM managementem má, teda, pokud jsem to pochopil dobře, tak tam prostě nárůst spotřeby VRAM bude už jen kvůli preloadnutým texturám a jako protizávaží k tomu je právě to snižování rozlišení textur. Uvidíme, jak se podaří management textur vyladit, zatím to u některých lidí není úplně ono .

Pokud jde o addony, mě na tom akorát mrzí to, že holt ne všichni (aspoň payware) vývojáři údajně nebyli pozváni do priv. bety 11.50. Podle mě velký problém je to, že OGL je sice v XP stále přítomno, ale některé funkce už v 11.50 zkrátka nejsou a to asi nepozvaní vývojáři prostě nemohli vědět. Že asi nešlo pozvat do priv. bety všechny vývojáře chápu, LR tým není nafukovací, ale je to škoda, bohužel u hodně lidí XP zase upadlo v nemilost, jakkoliv si o nich můžeme myslet, jaký to jsou pitomci - vždyť je to jen beta.

No, možná si pro legraci po víkendu po práci udělám čistou instalaci 11.41, udělám si XP benchmark a pak to samé po updatu té čisté instalace na 11.50, ale na lítání si nechám 11.41 (testování a reportování jsem si užíval asi prvního půl roku po příchodu XP11, pak mě to už přestalo bavit a bety už neinstaluju).
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    4. 4. 2020 / 14:14
JirkaK
Fora nesmíš brát vážně, podle toho se nikdy nikdo neřídí, podle fór se ti může zdát že se něco totálně podělá a všichni si stěžují, ale kolik lidí na ty fóra chodí a kdo tam chodí.

Je to stejné jako u normálních her, vyjde patch nebo něco podobného, shitstorm, ale 1000 lidí na forech vypadá jako obrovská skupina a vidíš jak je hra v hájí, jak to nikdo nehraje nebo přestává hromadně hrát, pak se podíváš na statistiky a vidíš denní počty hráčů kolem 1 milionu což jsou třeba historicky nejvyšší počty


Pozvat všechny vývojáře do bety, to je asi problém, těch budou mraky, musíš se jim věnovat a diskutovat s nimi. Velcí vývojáři totiž mají šanci ovlivnit vývoj a "přinutit" vývojáře implementovat něco specifického nebo jinak než bylo zamýšleno. Aby do toho kecal každý one man show vývojář...

Nehledě spojit se s těmi vývojáři může být taky potíž, koukni na české Airfoilabs. Tam lidi čekají měsíce na vyřešení support ticketu, pozveš takového vývojáře do bety, když peče na zákazníky? Na můj ticket jsem nedostal odpověď po dvou letech!

Také ochota vývojářů do toho investovat čas může být jiná. Proč se věnovat nějaké alfa/beta verzi když se to ve finále ještě změní a mě to stojí čas a námahu upravovat pro každou betu. Je pak docela safe počkat si na final verzi a podle ní se zařídit.


Pokud čteš blogy, tak o Vulkanu se mluví dlouho, také se mluví o plánech a sice že vývojáři mají používat nějakých api v X-Plane a ne vlastní volání pro drawcalls. Předpokládám pokud se tím vývojář řídil tak de facto nemá problém.
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    4. 4. 2020 / 13:38
Toomitsch
Jo s tim VRAM bojuju přeně já. 11.41 "v pohodě", 11.50 mi při načítání napsala hlášku not enough VRAM. Mám sice jen 950GTX (ano, já vím, že nic moc, ale na lepší si musím počkat) 2GB. Takže si musím pohrát s nastavením, textury, objekty? Myslel jsem, že to Vulkan zlepší a ono naopak
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    4. 4. 2020 / 13:53
JirkaK
Však to vylepšuje, má lepší správu paměti.

Doporučené jsou 4GB ale doporučený HW není pro max nastavení, možná nějaké medium pro zajímavost, co znamená medium, viz obrázek.

Na FHD ve vyšších nastaveních už 6GB karty začínají ztrácet výkon.

A to je asi i to co se děje u tebe s 11.41, máš málo paměti ale neřve to na tebe, vše zůstane v RAM a do grafiky se pro vygenerování snímku data prohazují, podobně jako SWAP, tudíž klesá výkon.

Vulkan se snaží o nějaký management, nahrává toho méně než dřív umí nepotřebné lépe vyhodit, na druhou stranu taky nemůže alokovat všechnu paměť, jednak si o ni může říct addon, tak jiná aplikace což není pod kontrolou LR, tudíž z jejich strany XP nikdy nepoužije všechnu dostupnou VRAM.

Uber nastavení nebo kup lepší HW, ber to tak že GTX 950 je dnes jen o něco lepší než integrovaná grafika v procesoru za 100 dolarů (Ryzen 3 3200G)

Levná 8GB grafika, s Vulkanem konečně použitelná pro X-Plane stojí 3800 nová - https://www.alza.cz/xfx-rs-radeon-rx-570-8gb-triplex-edition-d5258026.htm

Určo ji seženeš levněji, bazarově ji koupíš i za 2 tisíce. Za 4 tisíce se dá kopit celkem v pohodě GTX1070
26533 B / 750 x 422 / medium.jpg
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    4. 4. 2020 / 14:00
JirkaK
https://www.youtube.com/watch?v=Ys2gruAUG6g

tady máš nějaký test proti Ryzen 5 2400G, což má grafiku podobně výkonnou jako novější Ryzen 3 3200G)
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    4. 4. 2020 / 14:24
JirkaK
Spustí se ti X-Plane do menu? Pokud ano, nastav si vulkan vypni to a pusť si postupně z konzole tohle:

x-plane --fps_test=1 --load_smo=Output/replays/test_flight_c4.fdr
x-plane --fps_test=2 --load_smo=Output/replays/test_flight_c4.fdr
x-plane --fps_test=3 --load_smo=Output/replays/test_flight_c4.fdr
x-plane --fps_test=4 --load_smo=Output/replays/test_flight_c4.fdr
x-plane --fps_test=5 --load_smo=Output/replays/test_flight_c4.fdr


Je to: low, medium, high, very high a extreme preset. Co ti z toho ještě najede? Pokud vůbec.


Jen pro jistotu, Vulkan drivery máš a máš Win10?
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku, ale neběží :D    4. 4. 2020 / 16:00
oldboy
U me je Vulkan OK. Maly problem ale existuje. Kdyz mam Vsync zapnuto tak mi to bezi nad 60 fps (70-75), kdyz ho vypnu tak jede na tech 60 fps. Kaslat na to hlavne, ze to funguje. Jinak Orbx scenerky pro X-Plane jsem nezkousel, snad k tomu vydaji opravu.

S pozdravem Karel
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   3. 4. 2020 / 19:15
Honza "PickNick" Bartoň
U mě na iMACU velká pecka. Padá sice REP, ale s Vega64 16gb mě to nefrčelo nad 20fps a vyskočil jsem na 30-50 podle toho co všechno nastavím.
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   4. 4. 2020 / 01:42
JirkaK
https://www.youtube.com/watch?v=nemED1cfktQ

AMD karty už konečně mají nějaký výkon, pořád ztrácí na NVIDIA ale aspoň jsou použitelné. Hodně zaokrouhleně se dá říct že mají dvojnásobý výkon než měly.

To byl taky důvod proč nemělo smysl kupovat pro X-Plane AMD grafiky.
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   3. 4. 2020 / 23:07
Jennik   
Tak za mě zatím dost dobrý, ale pár věcí by se našlo... Na i7 930 @3,5ghz s 12GB ddr2 1600 a Gforce 1060 6GB se držím na 30 fps s 4x AA, textury a efekty max, objekty na max, odlesky o jedno nad minimem.

Párkrát mi to spadlo, asi při vytváření souborů shaderů pro scenerie, ale teď už je to stabilní. Takže za mě zatím spokojenost a výkon šel nahoru skoro o 30% (brzdí mě procesor). S objekty na max jsem byl tak na 15-20fps, nyní 25-30fps, při jednodušší scenerii i 50 fps a víc. Kupodivu až tak moc nebrzdí oblačnost.

U Bell 412 se mi nezobrazuje GPU a musím ji načíst nahozenou, Bell 429 jede ok a Zlín 42 taky Víc jsem zatím nezkoušel.

Co se mi děje, je to, že se mi po nějaké době zhorší rozlišení textur objektů, přestane se načítat plná velikost a použije se horší, jako kdyby se nevešly do paměti (píše něco kolem 3GB), ale grafická karta má 2x tolik místa a RAM čtyřnásobek, tak nevím...

Další, co se mi zdá, že je obraz ještě trochu vymytější, než jsme si u xpl zvykli. Pokud není jasno a mezi 10-14 hodinou, je to hrozně nekontrastní, zašedlý a tmavý... Vlastně ani nevim, jestli to tak není celou dobu, jen mi to tentokrát víc vadí



40887 B / 750 x 422 / Bell412 - 2020-04-03 21.01.55.png
27190 B / 750 x 422 / zlin142 - 2020-04-03 20.45.35.png
48672 B / 750 x 422 / Bell412 - 2020-04-03 21.59.28.png
42088 B / 750 x 422 / zlin142 - 2020-04-03 20.44.32.png
33352 B / 750 x 422 / Bell412 - 2020-04-03 20.57.13.png
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   3. 4. 2020 / 23:16
Jennik   
Já prostě nevím, ale tohle mi přijde už hrozný...
27329 B / 750 x 422 / zlin142 - 2020-04-03 20.34.47.png
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   4. 4. 2020 / 00:30
Stew
Ale vždyť to je klasika, takhle XP vypadalo vždycky (OpenGL sexy klasika - škála "50 odstínů šedi"). Ale jinak to líta pěkně.
 

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   4. 4. 2020 / 01:46
JirkaK
Jj, na X-Plane se často nekouká dobře.

Používám teď tenhle lua a přijde mi to o chlup lepší

set( "sim/private/controls/atmo/atmo_scale_raleigh", 25.0)
set( "sim/private/controls/atmo/inscatter_gain_mie", 0.0)
set( "sim/private/controls/atmo/inscatter_gain_raleigh", 7.0)
set( "sim/private/controls/atmo/scatter_raleigh_b", 70.0)
set( "sim/private/controls/hdr/white_point", 2.2)
set( "sim/private/controls/fog/fog_be_gone", 1.0)
set( "sim/private/controls/hdr/gain_min", 0.0)
set( "sim/private/controls/hdr/sky_gain", 5.5)


Největší must have je fog_be_gone.
 1x  

X-Plane 11.50 s Vulkan/Metal je venku   4. 4. 2020 / 09:08
OndraT
To je podle mě XP standard, nejspíš jsi jen neměl tu čest dlouho vidět XP tak, jak jej LR stvořil .
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ