FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 1. 11. 2024, svátek má Felix Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Reálné létání vs simulátor X-Plane 11 Jeden příspěvek | Celý strom
Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   13. 3. 2020 / 17:31
Tomqw
Ahoj,
létáte někdo na reálných letadlech. Zajímalo by mě, jestli létání na simulátoru nemůže pilota naučit nějaké chybné návyky? Létám krátce po pilotkách na ultralightu a mám z toho trošku obavy.
Dík moc za reakci.
Tomáš
 1x  

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   13. 3. 2020 / 18:10
happypetr   
Pravidlo číslo 1 - V reálu to nikdy nesmíš za letu vypnout a jít chrápat...😁
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   13. 3. 2020 / 18:23
FSPilot   
Hodně lidí tady litá na reálných mašinách

Ano může. Ale taky to může být docela solidní průprava a pomocník pro studium. Důležité je, jak se na to díváš. Nesmíš brát simulátor jako dokonalou repliku chování letadla, ale spíš jako pomůcku pro naučení se úkonů, principu fungování a přístrojů, základní postupy, navigaci, popř. pokud lítáš online, tak nějakou komunikaci. Ber to jako takové vylepšení teorie, popř. doma si hraješ (nemáš stejné ovládací prvky jako letadlo - řízení se stejnými výchylkami a silami v řízení, nemáš instruktora, který by tě korigoval když něco děláš špatně).

Hodně simptáků si vybuduje zlozvyk "lítání s Parkinsonem", kdy zbytečně kvedlají řízením, aby se cítili víc jako piloti a to pak vede k "overcontrolling" (nevím jak se tomu nadává česky). Takže z pohledu řízení co nejméně pohybů, ale jinak bych řekl, je to jako jiné éro. Každé se řídí trošku jinak. Co děláš doma ber jako teorii, až v reálu si to budeš moct dobře osahat.
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   13. 3. 2020 / 19:18
OK-EUU46   
Ja osobne si nejvic myslím, že mi sim (FS2004) pomhl s orientaci v CR. Vim kde co je a co kde asi cekat.. Nekde jsem cetl, ze simptaci hodne i za letu VFR cucej zbytecne moc na pristroje (je mozne ze to instruktor rikal i primo me, ale to uz je doba, takte si to nepamatuju). Podle sebe nevim jestli cumim moc , nebo naopak malo. Nedokazu to posoudit. Mam pocit, ze akorat, ale to by musel rici nekdo znalejsi s vice prukazkama..
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   13. 3. 2020 / 19:38
Fabo™   
Jo, to je klasika. Prijde simptak do aeroklubu, a prvnich par letu posloucha jen koukej koukat kolem sebe Neni to jen o pristrojich, jde o obecne koukani pred sebe, navigace se tim zvladnout da (do jiste miry), ale na co nejsou piloti civilnich simu zvykli je zejmena koukat kolem sebe a hlidat situaci provozu a pocasi.
Predpokladam, ze v tomhle maj jistou vyhodu piloti bojovych simu typu Sturmovik, kteri jsou zvykli jednak navigovat ale taky hlavne koukat kolem sebe a hlidat si ostatni letadla.

Na druhou stranu, takhle vychovany simptak aeroklubak pak prijde do IFR vycviku nebo simulatoru, a posloucha zase koukej koukat na pristroje
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   15. 3. 2020 / 01:29
Atarian   
No jo. Ale pak zase VFR aeroklubak vleti do mraku a je v prdeli protoze je zvyklej koukat kolem sebe Tim se nechci dotknout zadnejch realnejch aeroklubaku, ale tak to tady tvrdil FSPilot...
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   15. 3. 2020 / 20:46
Fabo™   
To neni poradny VFR aeroklubak, nekouka kolem sebe, kdyby koukal, tak si vsimne, ze je tam mrak
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   15. 3. 2020 / 21:12
Atarian   
To je pravda
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   15. 3. 2020 / 23:47
SONP   
Mám reálnou zkušenost s obojím, tedy jak s čuměním na budíky tak i s kažením návyků ze strany FSky.

Ad 1: Moji instruktoři měli v začátcích výcviku velký problém s tím, aby mě odnaučili zírat na horizont a vário, a to zejména v zatáčce.

Ad 2: To už bylo někdy v 2/3 výcviku - měl jsem tenkrát asi měsíc přestávku, a chtěl jsem si obnovit úkony na okruhu právě v FSce (tehdy FSX). No a dopadlo to tak, že jsem úplně zapomněl přistávat, skákal jsem po dráze jako klokan a trvalo snad hodinu ve dvojím, aby mě zase naučili dostatečně tahat. Poté jsem už malé letadlo v FS nikdy nepustil
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   16. 3. 2020 / 00:56
Fabo™   
A co to kdyz vletis do mraku?
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   16. 3. 2020 / 07:08
FSPilot   
To už skákat po dráze nebude určitě i kdyby to zkoušel
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   16. 3. 2020 / 12:12
SONP   
No hele (pod boudou simulovaný) mrak byla další zábava. To jsem si právě říkal, že teď nadejde můj čas, teď budu se simptáckými přístrojovými hodinami machr... No velký kulový! Byl jsem úplně zoufalej a nedokázal jsem věřit budíkům Dokonce jsem s tím báječným horizontem od Z-142 vytrvale točil na druhou stranu než jsem měl.

Takže nevím jak X-PLANE, ale kromě navigace a možná úkonů na nácvik malého letectví FSka tedy ne-e

 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   16. 3. 2020 / 09:44
Tomqw
Ohledně přílišného koukání do přístrojů, to jsem děla zpočátku také.

To vario sleduji asi moc v ostřejších zatáčkách stále. Vím o tom a snažím se to eliminovat. Jinak snad koukám okolo sebe dostatečně.
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   16. 3. 2020 / 09:48
Tomqw
K ad2 to je přesně to čeho jsem se bál. Abych si nezvykl a Joystick a na jiné chování při přistání. Na druhou stranu Xplane je možná co se chování letadel trochu lepší než FSX.
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   13. 3. 2020 / 19:50
JirkaK
Na naučení navigace, procedur apod. bez problémů.

Pro naučení samotné pilotáže, tzn. jak se letadlo skutečně chová, jaké síly na řízení je třeba vyvinout, nebo to jak reaguje je nepoznáš, můžeš to přiblížit realitě když si koupíš kvalitní ovladače, třeba CLS-E berany od Bruneru, které mají serva vyvíjející dostatečné síly a je možné použití v certifikovaném simulátoru pro pilotní výcvik. Dále by to chtělo určitě i pohyblivu plošinu v 6 osách abys měl i tenhle feedback, ale samozřejmě to nedokáže napodobit všechny síly gravitace, které zažiješ v letadle.

Při prvním letu s C172 jsem byl hodně překvapený, jak se to letadlo skutečně chová, oproti X-Plane C172 s REP případně proti AFL C172.

Například P-FACTOR a TORQUE. V simu to letadlo pořád točí dost výrazně doleva, v reálné Cessně je to minimální, pedály v podstatě není potřeba používat

Největším překvapením ale byla konfigurace na přistání, defaultní cessna je na tom lépe než cessna od AFL, ale ani jedna po aplikaci klapek na 10° a ubrání plynu nemá moc tendenci zpomalovat a klesat, ještě větší rozdíl ve zpomalení a ochotě klesat vnímám s plnýma klapkama. Když se pokusím ten okruh na stejném letišti zaletět v simulátoru stejně tak jsem na přistání dlouhý. To co v reále stačí udělat na final legu v simu musím dělat už na base.

Ale de facto jsem začal ale musel nechat. Úplně mi to nesedí, a po půl hodině ve vzduchu mě začíná bolet hlava a pak to ještě dvě hodiny rozdýchávám, dle instruktora to chce čas...

Ono další důvod je že hodina v Cessně a cesta na letiště dají krásných 6 tisíc a s hypotékou na krku si nemůžu vyskakovat. Na UUL jsem tlustej, ale uvidíme, třeba do něj trošku zhubnu a nebo seženu nějakou drobnou instruktorku abychom se vešli do váhového limitu a hlavně abych tam nebyl nekomfortně nasáčkovaný. ULL zaplatit není problém 40 vs 250 tisíc jen za povinné hodiny je docela rozdíl, když bych pak přešel na PPL tak hodiny co započítám z ULL s přehledem ušetří víc než celé ULL
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   16. 3. 2020 / 09:57
Tomqw
Ohledně chování letadel, hledal jsem nějaký ULL a nenašel jsem něco jako Bristell na kterém létám v reálu. Létám tedy záměrně větší letadla abych to nesrovnával a nezvykal si na to chování simu..

Jinak mám přesně opačný problém. V letadle jsem v pohodě klidně 2 hodiny (pokud je dobré počasí). Pokud je mizerné počasí je to pro mě zatím unavující a jdu dolu rád dřív.

Naopak u PC mě po hodině bolí záda a nevím jak to odstranit. Nejhorší je to právě u bojových letadel, proto jsem přešel na civilní. Asi sedím nějak nepřirozeně strnule.....
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   16. 3. 2020 / 15:48
JirkaK
Pokud tě u PC bolí záda ze sezení, doporučuji výškově stavitelný stůl, nejlépe motorizovaný a s poamětí. Sedíš, pak si stůl zvedneš a stojíš u toho... V práci je tohle standardní výbava, jen v zasedačkách nejsou, ale někde jsou ty stoly vysoké a vysoké židle, takže i v zasedačce se dá stát u stolu, ale nejde nastavit výška. Osobně to nepoužívám, ale hodně lidí ano.

Samozřejmě i dobrá židle je klíč k úspěchu.

Doma mám DX Racera za 10k a vesměs u toho ležím, nohy na podložce v úrovni zadele a poměrně sklopené, hlavní monitor mám výše a lehce naklopený dolů, takže krásně v zorném poli... V práci máme ale určitě lepší židle než je ten DX Racer. taky stály asi 15.
38980 B / 733 x 550 / mon.jpg
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   13. 3. 2020 / 19:55
mano
lietam aj aj.. s tym ze uz teraz viac real ako simulator... jediny zlozvyk co som mal.. tak namiesto pedalou som zo zaciatku tocil kniplom 😂😂 potom som rychlo poriesil pedale.. aby som ten zlozvyk neprenasal do realu 😂 teraz je to skor opacne.. vela veci hladam ktore simulator nevie 🙉
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   13. 3. 2020 / 21:31
Vita Zenisek
Protoze jsi po vycviku, je sance, ze te sim zkazi nizsi.

Jak tu uz jini predeslali, je potreba mit spravne ovladace se spravnym smyslem vychylek.

Pokud jde o X-Plane, tak me osobne prijde lepsi na vrtulniky, nez na letadla. Vetsina letounu brzdi hur, nez jejich realne predlohy (cest vyjimkam jako Z-142 a jeste nevydana 242 a naslo by se par dalsich) a ma problem s chovanim era na zemi, zejmena pri bocnim vetru.
Specialne ostruhova letadla v bocnim vetru, to je děs. Chces-li ziskat predstavu o tom, jak se chova ostruha v bocnim vetru, je lepsi zkusit treba default Mustang v DCS.
Co te X-Plane pomerne rychle odnauci je zbesile kvedlani rididly (teda pokud zrovna nemas nastaveny brutalne stabilizace a nelinearity).

Jsi-li fanda vrtulniku, tak tady jsou zpravy vyrazne lepsi. X-Plane a (nektere) vrtulniky si docela rozumi.
XPL 10 mel pekne letajici Bell 206 + v zasade vsechny stroje od Dreamfoil, XPL 11 ma v defaultu jakysi Sikorsky, ktery jsem se odvazil vyzkouset jen jednou.

Ale UHcko, Bell 407 od DF nebo MD-500, to je jina. U vrtulniku mi XPL vyrazne pomaha udrzet se v kondici, takze kdyz pak (sporadicky) sednu do skutecne heliny, nemam problem.

 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   16. 3. 2020 / 10:03
Tomqw
Vrtulníky mě moc neberou. DCS mě baví moc, ale tam právě nevydržím u pc kvůli zádům. V bojových misích jsem nějak strnulý,... A létat tam nebojové mise lze, ale jsou tam velmi omezené mapy.

Obecně se i zdá letový model DSC lepší, i když jsem v reálu nikdy neseděl v Mustangu nebo ve Spitfire.
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 09:20
jazan
Sleduju vaši debatu a nedá mi,abych se přidal.Sem sice bývalý palousek vrtulníkář (mám taky 120h na L-410 UVP) ale za těch 27 roků sem si vyzkoušel všechno zprava včetně tz.systémů.První GPS jsme dostali až 1997 do Bosny.Ale k věci,jediný vrtulník,který se hodně přibližuje skutečnosti je v DCS Mi-8.Mám k tomu def. P-51 a UH-1.P-51 byla výzva-start a přistání dalo asi 5 hodin.V XPL11 lítám jen 429 ,jinak tomu říkám "plachťáky".Sundáte kolektiv a 15 minut plachtíte.Létaly jsme autorotace stále a jedině DCS tomu odpovídá.Občas se zastavím za klukama v Mošnově na simulátor a je to to samé (základ) jako Mi-8 v DCS.Xpl je dobrý na seznámení s republikou a navigací.Pořád lítám podle mapy a kurzů.V DCS si dám 50m mraky (50/100),naladím dálnou a bližnou a jedem na systémy.Taky když se chce někdo naučit visení a základy pilotáže,nejlepší je DCS.Chápu že letectví jde rychle dopředu a používáte GPS ale zkuste i vzít do ruky 2-stovku mapu a zalítejte si.Zdravím všechny polétavce.Kolik startů,tolik přistání!
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 12:13
Vita Zenisek
A kolik že jsi těch XPL vrtulníků vyzkoušel, že tak příkré soudy vynášíš?
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 14:41
jazan
12:LAMA,B-429,CH-47,EC-135+145,Gyro,Hughes-500,4xMi-8 z toho jedna funkční ale jen hračka ostatní by byly asi dobrý ale jen pro xpl10,Mi-2,TIGER,Mi-26 a S-76.Se vší úctou k těm co to vytvořili a co já neumím,jsou slušný 429,,ECčka,H-500 a S-76.Hrozně rád bych získal (koupil)lepší Mi-8,protože ta co je pro xpl11 je plachťák.50 m nad zemí sundám klacek a 5 minut kroužím kolem letiště než se uráčí sednout.Ve skutečnosti když to uděláš,do 10s seš na zemi a si rád,když to nepřevrátíš.Vyzkoušej si na DCS Mi-8 v V150 nad dráhou vypnout notory a to je pázdná.Já nikoho nesoudím,je to jen můj náhled k vaší debatě. Mi-8(17) je ikona a na 11 není s funkční 3D kabinou.Byl sem i na RU ale nic.Ještě jednou se omlouvám,jetli sem někoho urazil.To nebylo mým cílem.Porovnal sem jenom modely se skutečností.
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 15:06
biblbrox   
Ono je to tak, že skoro všechny modely, které dle tebe špatně létají, jsou free nebo staré neaktualizované. A tam se opravdu asi moc vybírat nedá...
Zkus se podívat na dříve zmiňovaného Hueyho UH-1.

Jinak jsem neodolal a po zdejších diskuzích taktéž zakoupil Mi-8 do DCS.
Až budu mít čas, tak se na něj s radostí vrhnu.
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 15:21
jazan
Tu UH-1 dostaneš grátis .
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 15:31
biblbrox   
Já mluvím o X-Plane UH-1.

A v DCS je UH-1 zdarma? Vždyť je v DCS shopu za 50 dolarů, nebo to je nějaký jiný Huey?
V DCS zdarma jsem viděl jenom TF-51D Mustanga a Su-25T.
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 15:34
dvojan
Jirko, ty myslíš Uh-1 z této nabídky ?? https://store.x-plane.org/Helicopters_c_28.html
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 15:35
biblbrox   
Ano, toho od Nimbus Simulation.
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 15:55
dvojan
A co Bell 407, optimalizovaný pro XP11?
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 16:00
biblbrox   
Prý dobrý, ale toho nemám.
Víťa by ti k němu určitě řekl víc.
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 23:54
Vita Zenisek
Nijak se mne to nedotklo, jen mě to zajímalo. Skutečně dobrých vrtulníků do X-Plane 11 opravdu není mnoho. V desítce bývaly sázkou na jistotu modely od Dreamfoil, ale autora bohužel udolaly změny mezi 10 a 11.
S XPL 11 mi zbyly jen tři vrtulníky. UH, 407 a MD500D. Mi-8 jsem v X-Plane zkoušel před lety, ale nijak mne neoslovila. V té době už jsem vlastnil verzi pro DCS. Na tu máme stejný názor. Je skvělá.
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 15:21
dvojan
Přidám se a chtěl bych některý vyzkoušet. Tak který, nabízený v současné době na X-plane.org , bys doporučil?
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 23:42
Vita Zenisek
Jednoznačně Uhcko. Momentálně nejlepší XPL vrtulník.
Druhé místo 407.
Pak free MD-500D. Tam je nutno použít experimentální FM.

Mi-8 v DCS je špička. UHcko se mi líbí víc v X-Plane. V DCS litá v divný poloze a má tupou ocasní vrtulku
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   15. 3. 2020 / 06:38
dvojan
Můžeš prosím pro začátečníky upřesnit, na co má vliv "experimentální FM" a kdy je nutno ho zapínat, nebo naopak vypínat? Dík
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   16. 3. 2020 / 15:52
JirkaK
Jsou tam nové featury letového modelu..


něco k tomu tady https://www.youtube.com/watch?v=8UNlhxKzmdk
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   16. 3. 2020 / 16:01
OndraT
Obecně se řid HLAVNĚ tím, co uvádí vývojář letadla. Drtivá většina experimentální let. model XP11 nepoužívá. Pokud ano, tak to vývojář vždycky zmíní.
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 12:40
Zdenda
Moje poznatky z druhé strany:
Hraji si s FSX nárazově 10 let, vybaven pedály, joystickem nebo berany podle typu.
Loni jsem měl možnost vyzkoušet si reál ve větroni SuperBlaník a ULL Vampire a Echo.
Věděl jsem ze zdejších diskuzí, že je velký zlozvyk ze simulátoru čučet převážně na přístroje a tak jsem se snažil tohoto vyvarovat. Vzhledem k tom, že mě žádný se mnou letících instruktorů nemlátil přes ruce nebo rovnou po hlavě, nebylo to snad pro začátek tak špatné. Nechali mě i nasadit na přistání. Simulátor je opravdu skvělý pro nácvik orientace nad terénem. Nad Krkonošemi a Jizerkami mi asi také pomohlo, že je mám procourané na běžkách. Mohl jsem barvitě líčit, kde jsem si natloukl hubu Na závěr mě všichni docela chválili, ale to bude spíš zdvořilost vůči zákazníkovi.
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 18:45
Algy   
Nebuď tak skromný, máš vynikající navigační přípravu, počasí zmáknutý z jachtingu a spoustu zkušeností z FS. To je polovina úspěchu.
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   14. 3. 2020 / 20:37
Zdenda
Tak tady se dá Algy odpovědět pouze okřídlenou větou českých klasiků:„Děkuji Ti náčelníku že ses mě zastal!"
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   15. 3. 2020 / 12:10
Algy   
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   16. 3. 2020 / 10:27
Tomqw
Mě první hodiny chválil instruktor také. Věděl jsem jak udělat zatáčku, k čemu je který ovládací prvek atd. Problémy jsem měl v poslední fázi přistání. Problém byl odhad výšky pro vyrovnání....

To v simulátoru je úplně jiné a nesrovnatelné. Alespoň pro mě.
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   16. 3. 2020 / 15:53
JirkaK
V simulátoru mám daleko horší přehled o výšce, už si myslím že je to metr nad zemí a ono ne., ael to dělá i omezený field of view... Dokoupím 3. monitor a pak to asi bude lepší
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   16. 3. 2020 / 16:04
OndraT
Prý za to může absence prostorového vidění. Všichni, kdo přešli na VR tohle zmiňují. Kdo má VR, tak přistává prý mnohem čistěji.

Nicméně, když jsem chvilku měl třímonitorový setup (boční monitory natočené o 60 stp.), tak je pravda, že moje přistání byly o poznání čistější, asi jen právě kvůli vnímání horizontu z bočních monitorů.
 

Reálné létání vs simulátor X-Plane 11   16. 3. 2020 / 19:19
JirkaK
jj, ztrácíš to co jinak vnímáš periferně, také natočit pohledem nebo i hlavou je snazší než kamerou v simulátoru. Proto je i to VR lepší
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ