| | | Můžete poradit s G-MAXem 4. 5. 2005 / 12:54 | |
| | Chtěl bych se naučit pracovat s tímto softem, ale český návod jsem našel jen od Libora Kolmana, na starší verzi, která je od 1.2ky dost odlišná.
Potřeboval bych vysvětlit jen nějakej základ. Jestli máte někdo chuť se podělit o svoje vědmo.. trěba přez TS nebo ICQ tak pls napište.
off |
| |
|
| | | Re: Můžete poradit s G-MAXem 4. 5. 2005 / 13:06 | |
| | No řekl bych, že návodů Libora Kolmana se můžeš držet i v současné verzi. Mě osobně umožnili začít vytvářet scenerie - tímto mu děkuji. Začni něčím jednodušším a zeptat se pak můžeš na případné KONKRÉTNÍ otázky. Myslím, že není možné aby ti tady někdo napsal český návod. |
| |
|
| | | | Re: Re: Můžete poradit s G-MAXem 4. 5. 2005 / 14:07 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Můžete poradit s G-MAXem 4. 5. 2005 / 14:16 | |
| | Toto mi raz napisal Linduška Miroslav.
Nieco by som snat vedel poradit aj ja.
Trochu jsem studoval tvůj problémek a řešení je následující:
1. Nejprve je třeba naistalovat MSXML 4.0 SP2 http://www.airportforwindows.com/downloads.html (nebo stáhnout z microsoftu, nevím jestli tenhle odkaz je na poslední verzi).
2. Pak je potřeba stáhnout fs2004_sdk_gmax_setup.exe a fs2004_sdk_bglcomp_setup.exe. To je potřeba k exportu a ke kompilaci *.xml na *.bgl.
3. Pokud máš vše nainstalované a správně nastavené, tak by to mělo fungovat.
Odzkoušel jsem následující postup:
1. spustit GMAX, nahrát příslušný objekt, který chci exportovat.
2. volba FILE, EXPORT - otevře se dialogové okno, nastavit potřebné údaje (hlavně typ souboru SCENERY *.mdl) a provést export.
3. ve zvoleném adresáři vzniknou dva soubory *.mdl a *.xml. V textovém editoru otevřít soubor *.xml, zeditovat zeměpisné souřadnice, orientaci, výšku, viditelnost apod. na potřebné hodnoty a uložit.
4. soubory BGLCOMP.exe a bglcomp.xsd musí být ve stejném adresáři jako *.mdl a *.xml.
5. spustit příkazový řádek a dosovské okno přepnout do příslušného adresáře.
6. v příkazovém řádku napsat bglcom *.xml (* je samozřejmě tvůj konkrétné název).
7. pokud je vše v pořádku, proběhne kompilace a vznikne *.bgl.
Postup se zdá být dost složitý, ale chce to vyzkoušet a určitě to půjde. Postupoval jsem v podstatě podle návodu.
Pokud by nějaké problémy přetrvávaly tak se ozvi. Určitě to dáme dohromady. Možná někde na webu existuje utilita, která by celý postup trochu zautomatizovala bez nutnosti ruční editace xml souboru nutnosti použít dosovské okno.
Přeji hodně úspěchů
Mirek
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Můžete poradit s G-MAXem 4. 5. 2005 / 16:12 | |
| | Super, tohle bude v pohodě. Ještě mám jeden zápek..
Když chci udělat budovu z Áčkovou střechou, udělám prvně kvádr a...? Nesmějte se já jsem dneska začal)) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Můžete poradit s G-MAXem 4. 5. 2005 / 19:15 | |
| | Tak přez střechu už jsem se dostal, ale oproti verzi 1.0 tady není ikona "MATERIAL EDITOR"
Pls poraďte čím je to nahrazený... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžete poradit s G-MAXem 4. 5. 2005 / 19:30 | |
| | Podívej se na ten Tutoriál, co je k GMAXu ve FS , postav si ten domeček , tam máš všechny postupy krok za krokem přesně popsaný |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžete poradit s G-MAXem 4. 5. 2005 / 19:41 | |
| | právě na to koukám ale pořád nechápu kde mám vzít button "Material Editor" pro vložení textury.. :-/ |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžete poradit s G-MAXem 4. 5. 2005 / 20:47 | |
| | |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžete poradit s G-MAXem 4. 5. 2005 / 21:47 | |
| | Já vim jak ta ikona vypadá ale prostě jí tam nemám...... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžete poradit s G-MAXem 4. 5. 2005 / 22:04 | |
| | Tak jsi ji možná omylem vymazal. Zkus jí do menu Customize/Customize User Interface. V záložce Toolbars najdi položku gmax Material editor a tu přetáhni nahoru do toolbaru.
Ještě jedna možnost: máš tam těch tlačítek na toolbaru moc a to co chceš je schovaný někde vpravo. Pak musíš najet myší na některou dělící čáru mezi tlačítkama až se ti šipka změní na ruku a můžeš posunovat toolbar doprava a doleva. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžete poradit s G-MAXem 5. 5. 2005 / 00:15 | |
| | Zatlac klavesu " M "
Peto |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžete poradit s G-MAXem 5. 5. 2005 / 09:44 | |
| | Cau ak budes mat nejake problemi skus mi napisat na mail. Som väcsinou pri PC od 8:00-17:30. Ak budem vediet tak poviem. Viem ake boli u mna zaciatky a vzdi mi bodla dobra rada. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Můžete poradit s G-MAXem (OT) 5. 5. 2005 / 09:52 | |
| | Koukam ze ty ses vysazeny na ta mekka I, specielne po M a D .... problemi, programi, vzdi .. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Můžete poradit s G-MAXem (OT) 5. 5. 2005 / 10:12 | |
| | Neprovokuj!!!
A abi som ty urobil radost v PC som prepysal Programi na ProgramY uz my je to jedno musel som preystalovat XP kvoly hardysku. Kto bi to povedal, ze to budem musiet urobit. S kamosom sme sy mislely ze, stacy skopcyt stareho na novi. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžete poradit s G-MAXem - kurz pro začátečníky 5. 5. 2005 / 00:02 | |
| | Siky, jsem z toho taky jelen..... Byl bych rád kdyby jsme třebas založily nějakej kurz práce v GMaxu. Myslím si že bychom nebyly jenom my dva kteří by se o tomto prograsmu dozvěděli více... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžete poradit s G-MAXem - kurz pro začátečníky 5. 5. 2005 / 07:07 | |
| | Jelikož je Gmax blízký 3DStudiu Max nebo Viz, lze pro základy a postupy využít tutoriály pro tento program. Vyšlo i několik knížek tak zajdi do knihovny nebo nějakou koupit.
Taky zkus vyhledávat tutoriály na internetu. Třeba http://www.3dscena.cz/3dshowks.php?xuid=208 tam je teď kurz pro začátečníky 3D Studio.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžete poradit s G-MAXem - kurz pro začátečníky 5. 5. 2005 / 23:00 | |
| | Tak nevím... ten kurzík by se hodil, ale asi se to nechytne)
Jedna věc mě mate. Našel jsem celkem dost (i českejch) stránek se základy práce v gmaxu ale dostal jsem se k texturování a zjišťuju že to každej dělá úplně jinak.. )
Jestli se vám chce napište někdo jakej postup doporučujete....určitě nejsem sám komu to pomůže... dík |
| |
|
| | | | | | | | | | | | George díky (Můžete poradit s G-MAXem ) 6. 5. 2005 / 00:10 | |
| | Tohle je přesně to co jsem hledal.. ))))
Jak se ukázalo 3Dmax je 1.2ce Gmaxu daleko bližší než Gmax1.1
Takže ještě pro nOida: Tady je pro nás ten kurz - http://www.3dscena.cz/3dshowks.php?xuid=208
A Georgeovi děkanec.... |
| |
|
|