...tady jsem, Zdendo
Je to už hodně let, já stárnu a hovno si pamatuju..... A lítal jsem MF a nikoli ML, takže i tam je rozdíl - jiný motor, lehčí, atd....
Co si tak pamatuju, tak na trenažéru jsem se dostal do 10ti km za 2 minuty a 30 sekund, v reálu to bylo něco okolo 3:30 myslím...... Ona počáteční stoupavost je sice 230m/s na plnou forsáž, ale s narůstající výškou to docela dost klesá a je třeba hodně hlídat úhel náběhu (vztah úhel náběhu a odpor je snad každému zde jasný - americky "úhel útoku", což mne vždy pobaví - dementní americký překlad ruského "Ugol ataki" ) ). Navíc na rozhon a dostup se startovalo na forsáž malou, aby se šetřilo palivo, takže ta stoupavost byla možná někde okolo 180m/s. V nejaké výšce se přestavovalo křídlo na atypických 30 stupňů, což byl nearetovaný režim a byl to kompromis mezi vztlakem a odporem a byl neoficiální - nikde v příručce to nebylo, byl to empirický poznatek sovětských pilotů.
Rovněž dostup byl velmi diskutabilní - psaných 17.500 metrů statický byl dle mých zkušeností spíše dynamický - chtělo při M=2,0 v nějakých 13ti kilometrech agresivně zatáhnout za řídící páku na úhel stoupání 30 stupňů a ono to někam vyskočilo, ale určitě ne každému do 17.500 metrů - tak, jako ne každý ji dostal přes dva Machy. Já se třeba dostal jen do nějakých 15km, jelikož ten agresívní pohyb mne překvapil a já zatáhl jen tak katolicky na prvním nadzvukovém vývozu s nebožtíkem Slávou Mládkem na dýchavičné spárce. Sóla potom sice šla do 16ti km, ale že bych si nějak lebedil v ustáleném horizontu na 16ti kilometrech říct nemůžu, rychlost sice furt M=1,4 - 1,6 - tím výskokem se hodně rychlosti ztratilo, dostup jsem začínal na M=2,0 - 2,2 na 13ti kma když jsem blbě zatáhl,tak jsem se spíš odbrzdil, než nastoupal.....
Ale schválně jdu napsat kamarádovi, co lítal MiG-21 a i Gripena, za jak dlouho s Křupanem vyšplhal do 10ti km Zajímavé téma Po dlouhé době.....
|
|