| | | Yaw damper 4. 5. 2005 / 14:19 | |
| | Ahoj,chci se zeptat k cemu slouzi yaw damper.Tady na foru jsem nasel par veci,ale nejsem z toho moudry.Pripada mi,ze slouzi k zablokovani kridelek,ale je to nejake divne) |
| |
|
| | | Re: Yaw damper 4. 5. 2005 / 14:23 | |
| | Myslim ,ze zablokovaniu ani tak nie.Je to na to ,aby sa ti netrepal alieron na chvoste ,ako ryba na suchu .Ako posilnovac.
Aspon ,myslim, ze je to tak, ked nie ,tak prosim opravte |
| |
|
| | | | Re: Re: Yaw damper 4. 5. 2005 / 14:58 | |
| | | |
|
| | | Re: Yaw damper 4. 5. 2005 / 15:44 | |
| | No, YAW dumper slouzi k vyrovnavani kmitu podelne osy letounu. Nekdy se pouziva vyraz "siroky chod (namornicky chod, hadovity chod) letounu" Jde o pomale kmity, prirovanl bych to jako jizde na motorovem clunu (kdo ho ridil presne bude vedet o cem pisu) Tam je to totiz naprosto markantni. Kdyz chcete jet rovne, tak musite neustale korigovat natocenim kormidla, vysledkem je ze to snerujete jako ozrali. (pohled zpet vam krasne ukaze vlnovku, kterou jedete) V praxi se to pouziva zejmena pro zvyseni cestovniho komfortu, protoze lidi kteri jsou nejvice vzdaleni od svisle osy (u ocasu) by se za chvili poblili. Y/D se zapina obykle hned po startu a vypina pred pristanim. Aktivni Y/D zpusobuje mirne zpomalene a lehce nepresne reakce SOP. U FS jsem nezpozoroval zadny rozdil je-li Y/D aktivni, nebo nikoli. |
| |
|
| | | | Re: Re: Yaw damper 4. 5. 2005 / 16:21 | |
| | Když je zapnutej, blbě zatáčí při rolování . Za letu je to asi fuk, tam se to moc nepozná |
| |
|
| | | | Re: Re: Yaw damper 4. 5. 2005 / 19:10 | |
| | Tomu pohybu se nejčastěji říká "Holandský krok" nebo také "Dutch-roll". |
| |
|
|