| | | XPLANE11 - nováček (MAC) 13. 1. 2020 / 14:39 | |
| | Ahoj, našel by se tu někdo s vyladěným XPLANE 11, kdo by mi ukázal oblast okolo LKVP nebo LKBR prosím? Stačí udělat nějaký printscreen Broumovských stěn nebo Adršpachu - případně nalítat pár vteřin videa a poslat (případně youtube)... moc děkuju. Zajímá mě, jak hezky a věrně je zpracovaný reliéf, případně default / custom textury, objekty, apod.
Rád bych si tenhle simulátor zprovoznil na MACu, kde jak už to vypadá, půjdou instalovat i scenerky a pod... BTW: je tu ještě někdo na MACu s XPL11 ?
Děkuju a přeju hezký den
Honza |
| |
|
| | | XPLANE11 - nováček (MAC) 14. 1. 2020 / 06:09 | |
| | Obávám se, že to nebude to, co čekáš. Oblast Adršpachu je zvrásněná v poměrně malém měřítku a podle mě tohle žádný ani custom mesh nemůže zachytit (omezení rozlišení vstupních výškových dat). A samozřejmě na samotné objekty skal zapomeň úplně, bohužel; nemám ponětí o tom, že by někdo udělal scenérku Adršpachu do XPlane. Ale nějaký ty lesy, pole, louky, silnice i domky tam budou, co jsem koukal na pokrytí OSM.
Default mesh terénu bude nejspíš jen nějaká jedna-dvě zvlněný boule. Terén s ortho tomu trochu pomůže, že to bude aspoň shora vypadat jako to, co čekáš. Já teď bohužel kroutím šňůru směn, takže se k tomu teď nedostanu, ale ve středu se ti na to můžu podívat a případně i zkusit vygenerovat nějakou detailnější ortho scenérku. Ty si zatím můžeš na x-plane.com stáhnout demo XP11 a zkusit, jak ti vůbec pošlape. Je to sice demo, ale jinak je to plnokrevný XP, omezení spočívá jen v pár lítatelných místech a v tom, že po 15 minutách letu ti demo odpojí veškerý ovládání letadla. |
| |
|
| | | | XPLANE11 - nováček (MAC) 14. 1. 2020 / 15:14 | |
| | Jak pise Ondra, v defaultu zadna slava.
Tohle je pohled na Teplice nad Metuji (http://mapy.cz/s/relojoforu) kurzem 255°.
S ortem a nejakym doplnkem by to melo byt lepsi - davam to sem jen kvuli predstave zvlneni o terenu. |
| |
|
| | | | | XPLANE11 - nováček (MAC) 14. 1. 2020 / 18:31 | |
| | Takhle to vypajdá s orthem a nějakým tím autogénem....
Tak dalo by se vymodelovat pár skal a osázet je podle ortha....
Ale ďouru do země neuděláš...
H |
| |
|
| | | | | | XPLANE11 - nováček (MAC) 14. 1. 2020 / 19:04 | |
| | Ahoj. Byl bys tak hodnej a poradil jaky ortho a nejakej ten autogen? Zkusil jsem na to hodit X-Europe 4.1 a jsem nadšenej. Ale ty tvoje screeny mi prijdou jeste hezci. Sedi ti tam cesty a obekty(domy) presne jak maji byt? S tim Xeurope jo a to je pecka. |
| |
|
| | | | | | | XPLANE11 - nováček (MAC) 14. 1. 2020 / 22:28 | |
| | | |
|
| | | | | | | XPLANE11 - nováček (MAC) 14. 1. 2020 / 23:18 | |
| | LKBR a okoli z vysky a i ze zeme, aby bylo videt teren.
Je to s tim X-Europe ( v2 ) a Ortho z toho Zone photo
Pocasi "Clear" a cas 6:30
|
| |
|
| | | | | | | | XPLANE11 - nováček (MAC) 15. 1. 2020 / 00:29 | |
| | Milane diky moc. Vypada to skvele. Kombinace xe s TerraFlora od Leguana taky. Zkusim zitra neco z toho. |
| |
|
| | | | | | Skály 28. 1. 2020 / 11:30 | |
| | Takhle to vypajdá, když se tam nějakej ten pískovec osází. Na screenech jsou Drábské světničky, Hruboskalsko a Prachovské skály. V tom Adršpachu je těch skal tři řitní otvory, otázka zda se někomu bude chtít s tím dělat |
| |
|
| | | | | | | Skály 28. 1. 2020 / 13:46 | |
| | Jako rodák z tohoto regionu jsem letěl přes Drábské světničky, Hruboskalsko a Prachovské skály v reálu asi 100x, a tohle nemá chybu. Teď už jen vymyslet nějaký autogen na skály, který by to takhle pěkně uměl osázet po celé Evropě Nenajde se nějaký odborník na openstreetmaps, který by to uměl?
PB |
| |
|
| | | | | | | Skály 28. 1. 2020 / 15:59 | |
| | Tak Hruboskalsko se mě jaksi vytratilo, Na prvních 2 screenech jsou Prachovký skály, na zbytku Drábské světničky. Hruboskalsko je až na tutěch 2.... : |
| |
|
| | | | | | | Skály 28. 1. 2020 / 16:21 | |
| | No tak nevím ,nevím už i Petr se nechal zviklat ....... , škoda že ty Drábské pro nás terénu znalé nejsou zabrány přes LKMH - nešel by ještě jeden obrázek? |
| |
|
| | | | | | | | Skály 28. 1. 2020 / 19:33 | |
| | Klidně dva |
| |
|
| | | | | | | | | Skály 28. 1. 2020 / 20:01 | |
| | ...ach jo.... moc hezký dík , hřebíčky do rakve FSX již mám , jen to kladívko né a né najit a také bojím se ,že se praštím do prstu. |
| |
|
| | | | | | | | | | Skály 28. 1. 2020 / 20:08 | |
| | Já nikoho nenutím, ty jsi to chtěl viděl |
| |
|
| | | | | | | Skály 28. 1. 2020 / 17:03 | |
| | Nevypadá to vůbec zle! |
| |
|
| | | | | | | Skály 28. 1. 2020 / 20:52 | |
| | Ahoj. Můžu se zeptat co všechno je potřeba na to, aby Xplane vypadal takhle?
Předpokládám že ortofoto a mesh v ZL17, které jsem našel xpl.cz. Všechno je to sice pro XPL10, ale asi to bude fungovat i pod XPL11.
Dále VFR objekty tady odsud a ještě něco k tomu? Díky. |
| |
|
| | | | | | | | Skály 28. 1. 2020 / 21:09 | |
| | Taky se připojuji se stejnou otázkou... Míchám to jak se dá ale furt to není po Leguánovsku... |
| |
|
| | | | | | | | | Skály 29. 1. 2020 / 06:57 | |
| | Nic zvláštního :
Ortho ZL 16 staré, ještě z 9ky, na něm tzv. " Zrnité textury"
Xeurope 2 ( pouze autogen se stromama + sítě) s nějakejma drobnejma ůpravama , svoje sloupy rozhledny, upravený config.
Nagenerovaný stromy do zástavby.
Terra flora od ORBX
Terén pro ČR ručně upravenej ještě z VFR projektu z 9ky
Nagenerované větrné , solarní el, vodojemy, btsky....
Letiště
Sila, památky, vysílače, průmyslové objekty, lomy, Prahu....
...a kdo ví co sem ještě všechno dělal.....
Počasí default+ ASXP, kde mám nastavený " měkký mraky".....
V developer menu po zapnutí x plane si nastavín Sky color.
Toť vsjo soudruzi....😉 |
| |
|
| | | | | | | | | | Skály 29. 1. 2020 / 08:23 | |
| | Díky Leguáne, hradů pane! |
| |
|
| | | | | | | | | | Skály 29. 1. 2020 / 19:40 | |
| | | |
|
| | | | XPLANE11 - nováček (MAC) 14. 1. 2020 / 18:59 | |
| | Ahoj. Zkusil jsem demo a moc se mi to líbilo. Šel jsem do toho, zkusit si oblast naslepo a jsem naprosto nadšenej. V defaultu Xplane 11 vsechny cesty a zeleznice vedou kudy maji, jen domy, mesta byla dost random. Jediný, co jsem zatím stihl poladit a pochopit byla instlace X-Europe 4.1 od simsheaven. A to me odrovnalo!!! Nase malicky letiste Velke Porici ma i lavice i kiosku na pivo. Domecky sedej presne na mistech jako ve skutecnosti. Pole, bloky lesu sedej. Kdyz jsem se ztratil trvalo mi chvili nez jsem se zorientoval a letel jsem si na Adrspach podel silnice )) Existuje jeste neco co zvladnu jednoduse nainstalovat, nerozbiju si co mam a bude to jeste vernejsi? Ty screeny od Leguana nize vypadaji skvele - stromy verneji nez ma ten OpensceneryX na kterym bezi Xeurope.
Pro me nepochpitelny jak je mozny to GEO takhke verne udelat! Za me jinak o nekolik lvl lepsi pocit nez FSX, aspon na to moje kochani z cessny kolem komina zatim. Ted se jeste naucit radio, gps, autopilota a kumunikaci |
| |
|
| | | | | XPLANE11 - nováček (MAC) 15. 1. 2020 / 12:53 | |
| | Jednoduše vezmeš volně dostupná data o umístění budov, stromů atp a převedeš je do formátu, kterému rozumí X-Plane s tímže na to naroubuješ na nějakou knihovnu objektů - default nebo něco custom - a je hotovo.
Nicméně to co nás letos čeká na poli FS, to bude jiné kafe. Lidi co měli tu čest s tím letět jasně poznávali vlastní dům, správný tvar, barvy, jen si třeba stěžovali že tam stojí jiné auto. |
| |
|
| | | | | | XPLANE11 - nováček (MAC) 15. 1. 2020 / 13:36 | |
| | Jirko lidé v Seattlu nebo na Broumovským výběžku? |
| |
|
| | | | | | | XPLANE11 - nováček (MAC) 15. 1. 2020 / 15:27 | |
| | Pokud vím, na té novinářské akci byli lidé z celého světa. Stižínost na to auto bylo od člověk co bydlí někde Kolem Bosstonu a lítá v reálu mezi Massachusetts a Rhode Islandem. Takže od Seattle na druhé straně US. Podobně se vyjadřovali i jiní, například jeden, který je stopro z UK ale netuším odkud přesně. Ano pro CZ/SK bude nějaký "default" autogen, ale ne každý lítá v CZ/SK, že. |
| |
|
| | | XPLANE11 - nováček (MAC) 14. 1. 2020 / 15:49 | |
| | Můžu potvrdit co píšou kluci.
Nedávno jsem zkoušel letět nad Macochu, i když jsem tušil, že z toho nic nebude.
Nepoužívám ortho, ale pouze default s HD meshem.
I přesto z Macochy bylo jen takové jemné terénní zvlnění.
Jsem hodně zvědavý, co v tomhle ohledu přinese MSFS2020. Pokud budou mít k tomu pěknému orthu i kvalitní mesh, který bude umět zobrazit i takovéto "detaily" v krajině, potom to bude znamenat neuvěřitelný ranec dat a další nálož na CPU. Ale jen ať se snaží... |
| |
|
| | | | XPLANE11 - nováček (MAC) 14. 1. 2020 / 17:11 | |
| | Jsem hodně zvědavý, co v tomhle ohledu přinese MSFS2020
No, to je zajímavá otázka.
Rozměry Macochy jsou na hranici rozlišitelnosti 1-ARC SRTM meshe. Co se týká rozměru Sever-Jih, ten je v nejvyšším míste něco přes 100 metrů, přičemž SRTM má body 30 metrů od sebe. Takže záleží na tom, kam přesně laser trefil .
Co se týká rozměru Západ - Východ, tam je to krapet víc, ale je otázka, jestli je zlom přesnosti mezi Lat 49 a 50, nebo už 48/49. Myslím, že A je správně, ale i tak to nebude žádná diskotéka.
Co se týká Adršpachu, tam ten terenní profil nedávájí ani naše český turistický souřadnice, to bude ještě zajímavější
Jak správně pravíš, jsem zvědav |
| |
|
| | | | | XPLANE11 - nováček (MAC) 14. 1. 2020 / 18:28 | |
| | Prijde mi, ze FS2020 je zalozeny na necem podobnym, co maj treba mapy.cz ve 3D mape na nekterych mistech v CR, podobne tak treba google a tam to je podle me kombinace dat a to jemny, jestli je dopocitavany z toho ortofota nasnimanyho z ruznych uhlu, nevim? A tim tam jsou vytahany stromy, baraky, skaly - viz. treba zde - https://mapy.cz/s/bazazaleta - tam je ta skala pekne spicata, plasticka, celkem dost presne podle realu. Jsem celkem zvedavej, jaky data Microsoft ma a jaky procento CR by v takovyhle kvalite mohlo byt. Podle me to zadna velka slava nebude.
|
| |
|
| | | | | | XPLANE11 - nováček (MAC) 15. 1. 2020 / 13:59 | |
| | Jestli chces vedet, co ma MS za data pro CR, koukni do Bingu. Pokud jde o 3D, neni u nas nic.
Takze bych ocekaval hezkou syntetickou krajinu, ne nepodobnou tomu, co mame dneska v XPL s orthem a treba X-Europe. |
| |
|
| | | | XPLANE11 - nováček (MAC) 15. 1. 2020 / 12:58 | |
| | Celý MSFS má být 2PB dat. To je docela dost, ael zároveň málo proti 20-30TB instalacím X-Plane.
Nálož na CPU? Proč? To že dnešní simulátory dělají věci neefektivně neznamená že to bude dělat MSFS. Naopak, lici co to měli v ruce a lítali na 4k neviděli žádný výkonový problém, ano běželo to na nějakých Intelech, ale Intel dnes proti AMD příliš popředu není. Jsou to spíše jednotky procent než dřívějších 40-50%
Když se podíváme co dnes běžně obsahují videohry, tak umí daleko, daleko víc a pro CPU je to v podstatě nulová zátěž. Co se když tak zapotí, tak je to grafika. |
| |
|
|