FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
znovu zrodenie ivaa ? Jeden příspěvek | Celý strom
znovu zrodenie ivaa ?   15. 12. 2019 / 23:16
mano
https://virtualsky.ivao.aero/simulation/ivao/ivao-finally-announces-date-for-new-software-beta-release/
 

znovu zrodenie ivaa ?   16. 12. 2019 / 07:18
Willhelm   
No znovuzrození bych to nenazýval, spíš je to dohánění technologického vlaku, který si IVAO nechalo před lety ujet. Jen letos registruji u sebe 5 neuznaných letů, kvůli překlepu v letovém plánu, který v těch blechách x-Ivapu prostě přehlídnu. Minimálně X-Ivap uvízl v době, kdy rozlišení monitoru bylo 1024x768. Nevím jak je na tom Ivap. TS2 se mi taky nedaří moc rozchodit a když už jej rozjedu, tak vypadává při ladění jiné frekvence, nebo to mísí zvuky tak, že není rozumět. Komunikace po textu mi tak paradoxně přijde realističtější. Vypadá to zajímavě a vzhledem k tomu, že letos není na svátky žádné pořádné AAA RPG, budu mít snad i dost času na vyvlbnutí se s novým klientem.
 

znovu zrodenie ivaa ?   16. 12. 2019 / 07:59
xWing   
Pod toto sa rad podpisem.
Su minimalne 10 rokov pozadu.
TS2 je uz taka vykopavka, ze ho tiez nepouzivam a minimalne 3 roky idem cez text a som s tym uplne vyrovnany. Dokonca to vidim ako aj vyhodu, hlavne pri dlhych turach.
Ako to vlastne bude po novom ?
Stale bude nutny TS2 ?
 

znovu zrodenie ivaa ?   16. 12. 2019 / 08:27
Willhelm   
Pokud dobře vzpomínám na preview popis, tak jedna z hlavních fíčur nových klientů bude odstřižení TS2. Ale více by nám tu k tomu mohl napsal Vačičák, který s tím v rámci bety nalítal za CZ divizi slušné desítky hodin. Tuším, že nikdo další ze staffu CZ divize už tady nechodí...
 

znovu zrodenie ivaa ?   16. 12. 2019 / 08:56
xWing   
Po vcerajsom finale F1 tury si dam od IVAO na chvilu pokoj, takze ma to nejako netrapi.
Maximalne vyskusam verejnu betu, ked bude k dispozicii a pockam, kym sa to nedoladi .
 

znovu zrodenie ivaa ?   16. 12. 2019 / 09:29
Vačice   
No, mám na tom nalétáno dost. Jelikož beta není ještě venku, tak jelikož jsem vázán mlčenlivostí, tak mohu reagovat pouze na věci, které sami napsali. Nezapomeňte, že je to můj osobní pohled a může se lišit od vašeho

Strašná výhoda je, že samotný pilot klient je už dělaný pro všechny simy, kdy UI je samostatně a tudíž pro všechny simulátory stejné. Jádro se nainstaluje do simu. Nevím jak je to řešené s MTL na FSX, P3D, ale na XPL to zatím jede na X-CSL. Na můj vkus je UI zbytečně obří a nejde měnit velikost. Už jsem to u nich několikrát reklamoval

Auto UNICOM zbytečně složitý. V Prvních verzích Uměl pár věcí, ale podle mě naprosto dostačujících, jako např. že začínáte S/U and P/B, pojíždíte k dráze atd... Pak to "vylepšili", že si tam předvyplníte, s prominutím, každý prd. Ruku na srdce, když někde není skoro provoz jsou tam 2 letadla, tak ostatním je u části těla, kde slunce nesvítí, že jedete přes pojezdové......... atd

Letový plán na webu. Úžasná "fíčura". Konečně to člověk v klidu vyplní, může si to předpřipravit, archivovat, pokud létá pravidelně stejnou trasu. Mít tam předpřipravené letadlo a jen si ho zvolit. Jop za to velký palec hore. Ale myslím, ale tohle je jinde už dávno, takže jen dohánějí co zaspali...

A nakonec asi to nejdůležitější, co vás zajímalo

"they can enable dual text reception (RX) on two different frequencies. "

Mno, tak to je zatím, podle mě, totálně k ničemu, protože i nový systém ZATÍM běží na TS2, čili naladíte jednu a ten "příposlech" vám tam akorát vypíše textové zprávy co si píší na tom jiném kanálu. Ostatně jak sami píší "text reception". Je to právě příprava na, snad ne dalekou, budoucnost, kdy by právě měl TS2 odejít do důchodu a být k dispozici regulérní příposlech na jiné FRQ.

A ve finále, to potěší hlavně X-Plane uživatele, protože soft má konečně nativně podporu Shared cockpitu. Akorát tomu druhému se tuším nezapočítávají hodiny (detail). Už nebude potřebovat ladit nějaký IVAI (který pro potřeby ATC a věžky bude také nový a zatím jsem nezkoušel) ale je to přímo přes pilot klienta, kde se zaškrtne při připojování jeden "boxík" a problém "solved"

Jelikož z české divize k Pilot klientovi mám přístup pouze já a CZ-DIR, tak jsem neměl možnost shared ještě vyzkoušet.

Takže abych to shrnul. Na jednu stranu je na co se těšit, na druhou mají ještě co dělat kluci. Ale s tím, co jsem viděl, jak se do toho zakousli a ten vývoj jak ATC klienta, tak Pilot klienta postupuje, tak je tu určitá naděje, že by to mohlo i za něco časem stát. Ne hned, ale nebál bych se říci, že do poloviny příštího roku. Tak snad se nebudu moc mýlit. Inu vše je vrtkavé.

Tak tohle by bylo mé shrnutí. Myslím, že jsem nepustil nic, co by již nebylo napsáno, jen nějaké mé dojmy z používání "fíčur" co již sami zveřejnili. Snad vám to krapet pomůže udělat si obrázek
 

znovu zrodenie ivaa ?   16. 12. 2019 / 09:44
xWing   
Jasne, diky za nazor.
Snad este jedna techicka k X-Plane.
Akym sposobom sa pripoji X-Plane ku klietnovy ?
Pluginom alebo cez panel Network a pripojit sa na IP adresu stylom multiplayer ?
 

znovu zrodenie ivaa ?   16. 12. 2019 / 09:54
Vačice   
Přes plugin. Ale v okně pilot klienta je při spuštění možnost zadat IP adresu. V základu je tam tradiční lokální IP. Nejsem extra technicky zdatný, tak snad jsem ti na tvoji otázku odpověděl korektně 🙂
 

znovu zrodenie ivaa ?   16. 12. 2019 / 10:05
Willhelm   
Díky Tome, zarazila mě potřeba toho TS2, ale snad je to opravdu jak píšeš "prozatimní" a vývoj tohle řešení brzy odstřihne. Jinak s tím UNICOMem - podepisuji. Matně si i vzpomínám, že ve školících materiálech pro simpiloty bylo i pozor na UNICOM komunikaci - UNICOM má poměrně velký dosah (na můj vkus by poloviční opravdu stačil) a pilota na klesání opravdu nezajímá P/B, H/P, taxi via atd na letišti kam neletí a je 200nm na druhou stranu než letí...
Včera večer jak jsem přelítal celou Evropu z východu na západ, tak UNICOM pípal pořád, až mě to otupělo a já ten zvuk "v hlavě" vypnul...
 

znovu zrodenie ivaa ?   16. 12. 2019 / 10:10
Vačice   
Co vím, tak v road map k ATC klientovi je pár poznámek, že to bude možné až s novým voice, takže se tím určitě počítá, ale nikde jsem nenašel, kdy to má cca být.

Zvuky udělali nové a už to není tak otravné a chat se jim docela povedl.

Jen pro pobavení, takhle má ten AU vypadat (je to jejich screen a odkaz přímo k nim do článku)

https://virtualsky.ivao.aero/wp-content/uploads/2019/12/unknown-7.png

 

znovu zrodenie ivaa ?   16. 12. 2019 / 10:28
Willhelm   
Ano vypadá to opravdu dobře. Na Zvuk z Packmana už jsem docela alergický, takže ať tam dají co tam dají bude to pro mě příjemná změna. Budeme doufat, že nováčci a piloti pod 18let nebudou fukce toho autounicomu nadužívat. No tak pokud vše bude jak je vyhlášeno, tak už tuto neděli můžeme místo lítání po obchodech a prožívání předvánočních stresů, v klidu testovat nového pilot klienta.
 

znovu zrodenie ivaa ?   16. 12. 2019 / 10:48
Vačice   
Jeden let jsem se "hecl" a schválně ten AU použil od začátku do konce. Přišel jsem otravný sám sobě A navíc mě to odvádělo od pozornosti nad letadlem Čekám, že jako u všeho nového to lidi budou chtít vyzkoušet, takže to zaspamuje UNICOM a časem poleví. Vzpomínám, když Poláci vydali MP na ETS 2, jak na sebe všichni troubili a když přidali světla, tak všichni blikali... To už je taková lidská nátura.
 

znovu zrodenie ivaa ?   17. 12. 2019 / 06:16
xWing   
Podla mna, UNICOM by mal fungovat len v okoli letiska s dosahom napr. 50NM a do vysky max. 10000ft.
Vsetko nad je len zbytocne otravny balast.
 

znovu zrodenie ivaa ?   16. 12. 2019 / 16:22
mano
a ako funguje ovladanie cez IPcku, musim mat clienta nainstalovaneho na pc.. alebo je to cez web rozhranie ? ze budem moct do ivapu pisat cez mobil .. ? dakujem
 

znovu zrodenie ivaa ?   16. 12. 2019 / 16:27
Vačice   
Mám obavy, že jen přes klienta na jiném PC. V budoucnu kdo ví
 

znovu zrodenie ivaa ?   17. 12. 2019 / 14:58
mano
a este otazocka, CSLko pouziva priamo plugin alebo to taha cez xplane?
 

znovu zrodenie ivaa ?   18. 12. 2019 / 09:14
Vačice   
Eh, teď popravdě netuším, jak to myslíš
 

znovu zrodenie ivaa ?   23. 12. 2019 / 08:18
xWing   
Tak co ? Skusali ste novy soft ?
 

znovu zrodenie ivaa ?   23. 12. 2019 / 09:25
Vačice   
No, už je tomu nějaký ten pátek Už se docela těším až to s někým vyzkouším v shared cockpitu
 

znovu zrodenie ivaa ?   23. 12. 2019 / 09:59
Willhelm   
Jo já jo, zatím rozporuplné reakce, něco mě potěšilo, ale dost věcí mě taky nasralo.
Jedna z těch nasíracích byla včerejší forma prezentace nového klienta.
 

znovu zrodenie ivaa ?   23. 12. 2019 / 12:19
mano
ja som cakal od tej prezentacie viac.. az na konci som si povedal ze som to kukal zbytocne
 

znovu zrodenie ivaa ?   23. 12. 2019 / 13:30
Willhelm   
Takže za mě:
+ Fonty dalších online pilotů nad letadly v XP11 jsou už alespoň trochu čitelné, i když bych ocenil možnost nastavit si velikost fontu a jeho barvu v option.
+ Nové velké UI, které je čitelné i na velkém monitoru.
+ Možnost scrolování textu.
+ Zvuky Packmana nahrazeny nervy méně drásajícími zvuky.
+ Možnost uložit si flotilu + kde si aplikace pamatuje výbavu každého jednoho letadla.
+ Integrace Auto Unicomu do aplikace a to navzdory tomu že včera večer jsem se zhusta setkával s tím, že to bylo hodně nadužívané. (Jsem ve FL350 nad Bratislavou a chytám jednoho kluka co je sám v LKPR a na Unicom hlásí každý krok. Dnes FL360 nad Varšavou a chytám pojíždění a pushbackování ve Vídni.)

- Vyplňování FP mě osobně neskutečně sere, nový FP na webu místo v UI aplikace si nepamatuje nic a tak je potřeba "sahat" do více kolonek než tomu bylo u X-Ivapu. Nehledě na RMK kolonku, kde to zbytečně vyplňuje nepotřebný balast - a např. DOF (Date of Flight je tam povinný) - PROČ??? Vždyť letím online tedy ne včera, ne zítra, na za týden. Ale když letím World Tour tak RMK/WORLD TOUR musím vypisovat ručně každou etapu. Neskutečný opruz.
- METARy u DEP/ARR bych uvítal spíše v hlavním okně. Nejprve jsem si myslel, že to není přítomno vůbec, ale dnes ráno jsem to našel jak se to krčí strachy, že to objevím v levém dolním rohu Auto Unicom okna.
- Ikonka špendlíku v XP11 na fullscreen nefunguje - a schovávání/vyvolání okna jako v x-ivapu tabelátorem taky ne. Takže "integrace" do XP11 je zatím za 0/10. Mám dva monitory, takže na druhém pohoda, ale nevím jak to budou řešit ti co lítají jen na jednom monitoru (Donedávna jsem to tak měl i já).
- U Okna nového klienta nefunguje resize, který by se mi třeba hodil, když už to musím používat na vedlejším monitoru.

No a pak tady jsou věci na které jsem zatím nepřišel:

Nepodařilo se mi přijít na to, jak aktivovat .msg a .chat - i když na MSG je tam tlačítko co otevře extra okno - ale tam už neudělám nic.

Další problém co teď u IVAO 20th Anniversary Tour mívám s Tu-154 jsou nové frekvence. To éro má staré rádio po 0,25. Včera na Varšavu - APP má 128,805 - rádio ale naladí na 128,8 a spojení není. TWR 118,305 - opět rádio 118,3 a bez spojení, GND 121,905 - rádio zaokrouhlí na 121,9 a zase bez spojení. Tak nějak jsem doufal, že nový klient bude nastavení letadla ignorovat a vybranou frekvenci vždy bezpečně naladí, ale není tomu tak - teď se vracím z Moskvy a nad Varšavou zkouším ladit EPWA_APP a výsledek stejný jako s X-Ivapem. Já to včera řešil ještě v X-Ivapu pomocí .msg EPWA_APP apod. a domluvili jsme se přes chat, ale v novém klientovi bych byl asi v pérdeli, když tam chat zatím neumím nahodit nebo v betě prostě nefunguje.

Prezentační video jsem včera vypínal při tom jak začal přivolávat pushback, ale vnímal jsem, že dost lidí bylo rozčarovaných z nutnosti TS2. Ten na některých platformách nejede vůbec, ale když se mi minule podařilo jej na mých W7 nějakým zázrakem rozjet, tak jsem stejně v 90% nerozumněl ani slovo. (Jsem obdivoval Vačici na LKPR_APP, kterému bylo jako jedinému rozumnět, jak vlastně dekóduje co po něm kdo chce nebo co odpovídá.)

Na dobu než dolítám tour se asi vrátím k x-ivapu, protože mám před sebou ještě kolem 60ti etap a nechci pokaždé vypisovat FP dokola. Normálně mi stačí přepsat 4 letiště, trasu, dobu letu a max. možnou dobu letu a předpokládaný čas odletu, zbytek zůstává stejný a x-ivap si jej pamatuje.
 

znovu zrodenie ivaa ?   23. 12. 2019 / 15:49
Vačice   
msg a chat jak jsi zvyklý .msg xxxxxx a .chat xxxxx. Ty FRQ bude asi nějaký chujovina Tu-154, protože sami tvrdili, že by to právě mělo fungovat jak jsi říkal, že to natvrdo spojí.

TS potřeba je dočasná, už se dělá hlasový klient

Tem RMK mě taky sere

AU si myslím že poleví, protože je to "hype" a každej to chce vyzkoušet

A obě presentace mě velice zklamaly. Aurora se vším všudy pár minut. Altitude zase protáhnutý a o ničem To se PR moc nevytáhlo.
 

znovu zrodenie ivaa ?   23. 12. 2019 / 16:22
Willhelm   
Tak .msg + volačka mi nefungue, ale .chat + volačka jo - jak v hlavním okně tak v okně chatu - hezká fíčura je, že mezi chaty jde přepínat v té horní liště chatovacího okna.

Na frekvence asi jen tak nepřijdu, protože jsem si tvrdohlavě řekl, že to s tím Tuplákem odletím celé.
Někdy si zkusím udělat chvilku a vyzkoušet to třeba v DC-6 nebo něčem podobně obstarožním.

Překvapilo mě včera kolik lidí tam v chatu volalo po tom, že by nebylo od věci spojit IVAO a VATSIM dohromady. (Pokud si dobře pamatuji, tak historicky byla jedna síť která se dělila na VATSIM a IVAO někdy na konci minulého století.) Já na VATSIMU nikdy nebyl, tak si neumím udělat obrázek, ale předpokládám, že VATSIM umí dobře něco co IVAO neumí a vice versa.

A teď mám asi UNICOM rekord. Zrovna jsem zahájil klesání z FL370 do Kopenhagenu - jsem nad nejsevernějším bodem Německa a zrovna mi pípl Unikom jak je EEA24 na finále RWY24 v LKPR. Tak to je síla...

IMHO prezentace nebyly vůbec potřeba. Hezké by bylo shrnou nějaké ty hlavní rozdíly do krátkého textu s obrázky a byly dvě ostudy ušetřené.
 

znovu zrodenie ivaa ?   23. 12. 2019 / 16:34
Vačice   
Tak rádio mi na IVAO funguje díky tomuhle.

https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/183232-plugin-tu154-833-khz-radio-v2/
 

znovu zrodenie ivaa ?   23. 12. 2019 / 16:43
tvojplaton   
Čo sa týka ladenia tých frekvencií, to je divné. V manuáli k Altitude ( https://mediawiki.ivao.aero/index.php?title=IVAO_Pilot_Software#License ) sa totiž píše, že práve kvôli tomu, že niektoré éra nepodporujú nové frekvencie, sa odporúča pre nastavenie správnej frekvencie použiť práve UI. K tej nutnosti "DOF" sa ani nejdem vyjadrovať - odvolávajú sa na nastavenie systému pri "prekračovaní" polnoci, ale nechápem, čo má polnoc spoločné s poobedňajším dvojhodinovým letom... Ale čo si spomínal to ručné zadávanie "RMK WT", ja som to poriešil tak, že som si archivoval jeden vyplnený FP a mám ho ako šablónu pre WT - len prepíšem pár údajov a plán mám hotový. No a čo sa týka toho chatu, tak ten aktivuješ rovnako, ako v IvApe - .chat callsign. To tlačítko MSG je len pre rýchly prístup k už rozbehnutému chatu, respektíve k prepínaniu medzi viacerými chatmi a pre upozornenie na novú správu - tlačítko pri novej správe začne blikať na modro.

Osobne celkovo vítam snahu vedenia prísť po rokoch s niečim novým. Treba si uvedomiť, že je to len beta, kopec vecí sa ešte určite pomení - napríklad aj tebou spomínané schovávanie/vyvolávanie okna:

Otázka na fóre: Could you add a shortcut key to open and minimize the client pilot? as in x-ivap
Odpoveď: Feature is already recorded in our system

Chvíľku to asi nebude úplne ideálne, ale časom si určite zvykneme...
 

znovu zrodenie ivaa ?   24. 12. 2019 / 23:17
Willhelm   
Díky za tipy tobě i Tomovi, v podstatě po dalších 4 letech jsem si začal docela zvykat.

Ta idea FP template je super, ale nedaří se mi ji převést do praxe - FP z template se mi z nějakého důvodu odmítá uložit. Zatím jsem nepřišel co se tomu nelíbí.

Nicméně mi začal XP11 mrznout - s hláškou "this program do not respond". Vrátil jsem se tedy k x-ivapu, ale mrzne dál. Kromě Altitude jsem instaloval kvůli UUEE poslední verzi SAM. Takže předpokládám, že jeden z těchto programů si nesedl s tím co používám nebo spolu vzájemně... ELLX-LKPR jsem dnes zaletěl až na počtvrté - zpět s x-ivap a deaktivovaným SAMem. Zítra bych měl zkusit kombinaci zapnutý Altitude a vypnutý SAM.

 

znovu zrodenie ivaa ?   24. 12. 2019 / 23:36
mano
ako sa da pouzivat altitude a xpl vo full screene ? dnes som sa s tym chvilku bavil a normalne som to nerozchodil... nakolko je to samostatne okno... nieco mi uslo ako to naladit ?
 

znovu zrodenie ivaa ?   25. 12. 2019 / 07:50
Willhelm   
Jediný způsob jak používat Altitude ve fullscreen módu je mít jej na druhém monitoru.
Na to jak jej "integrovat" do fullscreenu nebo jej mít "připíchnutý" přes fullscreen okno jsem taky nepřišel a podle ohlasů na netu a příslibu "pracujeme na tom", nejsem evidentně sám.
 

znovu zrodenie ivaa ?   31. 12. 2019 / 08:56
xWing   
Ja som to tak trochu oblbol.
V XPL som nastavil fullscreen, ale rozlisenie som nastavil Custom 1920x1081
Ano jednotka na konci 1081 urobi docela zazrak.
Vypada to ako fullscreen, ale relane je to okno bez okrajov a IVAO klienta teraz mozem presuvat bez toho, aby zmizlo.
Podmienka je, ze musis toho klienta mat pripnuteho cez tu ikonku spendlika.

 

znovu zrodenie ivaa ?   31. 12. 2019 / 08:59
xWing   
Len dodatok.
Ked nastavis to custom rozlisenie, treba restartnut XPL, lebo to nezareagovalo hned po nastaveni, ale az po restarte.
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ