FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 19. 2. 2025, svátek má Patrik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ortotextura xxx.inf - mam dobre napisane udaje??? HELP PLEASE Jeden příspěvek | Celý strom
Ortotextura xxx.inf - mam dobre napisane udaje??? HELP PLEASE   2. 5. 2005 / 14:29
brendon (SVK832)   
No skusal som podla Markyho vytvorit ten inf subor. Malo my to vytvorit nejakych 63 bmp ale mne to nic take neurobilo. Mam to dobre napisane?
[Destination]
LOD = 5
DestDir = "D:\Programi\Ground2K4\Pezinok\Resample"
DestBaseFileName = "Pezinok_resample"
UseSourceDimensions = 1

[Source]
Type = custon
SourceDir = "Source"
SourceFile = "PEZINOK.bmp"
Lat = N48 19.5142
Lon = E17 11.4068
NumOfCellsPerLine = 257
NumOfLines = 257
CellXdimensionDeg = .000010365
CellYdimensionDeg = .000020162

Suradnice Pezinka:
1: N48 19.5142 48,195142
E17 11.4068 17,114068

2: N48 15.3682 48,153682
E17 19.4718 17,194718


0,04146/4000= .000010365
0,08065/4000= .000020162

File parameters ground2k4 obrazok:
img_forumn/r52039_1.jpg (417x400)
 

Re: Ortotextura xxx.inf - mam dobre napisane udaje??? DAKUJEM ZA OCHOTU!   3. 5. 2005 / 08:42
brendon (SVK832)   
Chlapci a baba
Nechcem nejaky hnusny ani rozduchavat novu debatu na co je tu tato web stranka. Ale proste mna stve poslednom case to, ked väcsinou uvidite ze sa brendon pita na nejaku vec ohladne vytvarania scenerky neodpovedate. Viem ze, je to otravne to moje vipitovanie. Pozeral som vo vyhladvani je toho tak vela ze, je to nepredstavitelne vsetko precitat a nehovorim ani o tom ze 99,9% je uplne mimo. Pamätajte ja najprv skusam pozeram a potom pitam.
Tu ortotexturu velmi potrebujem hodit do FS aby to bolo pre mna jednodusie a realnejsie poukladat budovy. Pozrite par screenshotou s Pezinka:
NEROBIM TO LEN PRE SEBA ALE AJ PRE VAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
img_forumn/r52104_1.jpg (500x310)
img_forumn/r52104_2.jpg (433x400)
img_forumn/r52104_3.jpg (500x297)
 

Re: Re: Ortotextura xxx.inf - mam dobre napisane udaje??? DAKUJEM ZA OCHOTU!   3. 5. 2005 / 09:01
Tragédie v JRD
Nebud paranoiidni ... Takovymi to urazenymi reakcemi dosahnes jenom toho ze nekoho popudis...

Nenapadlo Te treba, ze se nikdo neozval proto, ze nikdo v tom vypisu nenasel ¨zadnou chybu a nebo ze nevi v cem by problem mohl byt?

Navic pokud debata rychle plyne, tak prispevky hodne rychle "mizi" na dalsich strankach a ne kazdy strankuje do minulosti ....
 

Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - mam dobre napisane udaje??? DAKUJEM ZA OCHOTU!   3. 5. 2005 / 09:13
brendon (SVK832)   
Ja nie som paraodniidni.... ticho nieco pocul....

Aj to ma napadlo ale dufal som ze sa ozve nejaky dobrak ktory by mi povedal: vole mas to dobre chyba je niekde inde...... A ja fajn kde by mohla byt? ......

A vcera to tam bolo minimalne 4hod na prvej stranke.... rozmyslal som ze, sem dam znovu ale skusil som to takto.
 

Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - mam dobre napisane udaje??? DAKUJEM ZA OCHOTU!   3. 5. 2005 / 09:42
George
Zbytečně se nečil. Jestli jsi to dělal podle Markyho návodu tak si ho zkus ještě jednou pročíst a porovnat mezi tím tvým!!! Je na první pohled JINÝ!
LOD=5 ??? to je území o rozloze Slovenska
DestDir = ???? Kam to má naresamplovat
Lat a Lon = používáš jiný zápis
NumOfCellsPerLine = 1784 Šířka bitmapy v pixelech
NumOfLines = 1699 Výška bitmapy v pixelech

custom = se píše s m a ne n

Výcuc z návodu z Markyho stránek:
(http://flightsim.borec.cz/tutorial.html)

[Destination]
WithSeasons = 0 Chceme jen resamplovat bitmapu, nezajímá nás výsledné .BGL, takže 0 spíš ze zvyku
DestDir = "C:\ORTO\RAKOVNIK" CHceme výsledné BGL vytvořit přímo v adresáři projektu, nikoliv u ostatních BGL, nebudeme jej ve scenérii používat!!!
DestBaseFileName = "Rakovnik_resample" Chceme aby se jmenovalo Rakovnik_resample.bgl
UseSourceDimensions = 1 Chceme resamplovat celou bitmapu

[Source]
Type = custom Chceme resamplovat 24bitovou bitmapu v LOD13
SourceDir = "C:\ORTO\RAKOVNIK" Zde je nase bitmapa ulozena
SourceFile = "RAKOVNIK.BMP" A takhle se jmenuje
Lat = 50.1170638
Lon = 13.6955118
Jak jsme se dostali k tomuhle číslu? V Ground2K najedeme myší k levému hornímu rohu bitmapy a pozorně pozorujeme hodnotu Mouse v levém dolním rohu. Najdeme kdy myš ukazuje na 0x0 ( jsme přesně v levém horním rohu bitmapy ) a v tu chvíli odečteme hodnoty Lat a Lon.
NumOfCellsPerLine = 1784 Šířka bitmapy v pixelech
NumOfLines = 1699 Výška bitmapy v pixelech
CellXDimensionDeg = 0.0000372234856
CellYDimensionDeg = 0.0000226021777

A mimoto, resampluješ to groudem a nebo resamplerem?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - mam dobre napisane udaje??? DAKUJEM   3. 5. 2005 / 10:56
brendon (SVK832)   
LOD = 5 - toto ma prepisat na 0 ?
DestDir = "D:\Programi\Ground2K4\Pezinok\Resample" sem to chcem
DestBaseFileName = "Pezinok_resample.bgl"
UseSourceDimensions = 1

[Source]
Type = custon - toto prepisat na LOD13
SourceDir = "Source"
SourceFile = "PEZINOK.bmp"
Lat = 48,195142 dobre som prepisal s tychto suradnic N48 19.5142 ? to horny lavy roh
Lon = 17,114068 dobre som prepisal s tychto suradnic E17 11.4068 ? to horny lavy roh
NumOfCellsPerLine = 257 co je toto?
NumOfLines = 257 co je toto?
CellXdimensionDeg = .000010365 toto by malo byt dobre,snat
CellYdimensionDeg = .000020162 toto by malo byt dobre,snat

Rozmeri obrazku su 3997x3997 bmp a disku je umiestneny D:\Programi\Ground2K4
Mam to takto na disku podla navodu Markyho:
img_forumn/r52113_1.jpg (500x373)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - mam dobre napisane udaje??? DAKUJEM ZA OCHOTU!   3. 5. 2005 / 11:12
George
Číst umíš? Vždyť to tam máš napsané! Tak jen změň cesty.

[Destination]
WithSeasons = 0
Tady o nějakém LOD není ani řeč!!!!!!!

DestDir = "C:\ORTO\RAKOVNIK" CHceme výsledné BGL vytvořit přímo v adresáři projektu, nikoliv u ostatních BGL, nebudeme jej ve scenérii používat!!!
DestBaseFileName = "Rakovnik_resample" Chceme aby se jmenovalo Rakovnik_resample.bgl
UseSourceDimensions = 1 Chceme resamplovat celou bitmapu

[Source]
Type = custom - žádlé přepsání na LOD13 ale žměň custon na custom (M jako marmeláda)
SourceDir = "X:\........" - Adresář kde máš svou původní ortomapu vcelku
SourceFile = "RAKOVNIK.BMP" A takhle se jmenuje
Lat = levý horní roh
Lon = 13.6955118 pravý dolní roh
NumOfCellsPerLine = xxxxxx - Šířka bitmapy v pixelech
NumOfLines = xxxx - Výška bitmapy v pixelech
CellXDimensionDeg =
CellYDimensionDeg =

A jak jsme došli k těmto číslům? Nejprve stejným způsobem myší dojedeme na pravý spodní roh. Ten bude mít souřadnice 1784x1699. Opět odečteme zeměpisné souřadnice Lat a Lon. Nyní vypočteme úhlovou šířku celé bitmapy ( rozdíl zem. šířek horního a dolního rohu ). Poté podělíme výškou bitmapy v pixelech a získáme úhlovou šířku pixelu. A to je hledaná hodnota CellYDimensionDeg ( 50,1170638-50,0786627 )/1699 = 0,0000226021777.... Ekvivalentně provedeme pro úhlovou délku pixelu ( 13,6955118-13,7619185 )/1784 = 0,0000372234856.
Spustíme RESAMPLE.EXE. Ten nám vygeneruje 24 bitmap, jejich obsah si můžeme skontrolovat s rozdělením čtverců LOD13 v Ground2k.


Výpis z tutoriálu. Nevím ale ku..a nauč se číst, vždyť to tam je napsané jak pro blbce.
A propo D:\ Programi se píše programy s natvrdlým Y
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - povrdenie spravnost udajov, kde je hacik DAKUJEM za odpoved   3. 5. 2005 / 13:14
brendon (SVK832)   
[Destination]
LOD = 12
DestDir = "D:\Programi\Ground2K4"
DestBaseFileName = "Pezinok_resample"
UseSourceDimensions = 1

[Source]
Type = ElevS16LSB
SourceDir = "D:\Programi\Ground2K4"
SourceFile = "PEZINOK.bmp"
Lat = 48,32523
Lon = 17,32453
NumOfCellsPerLine = 3995
NumOfLines = 3995
CellXdimensionDeg = .000017296
CellYdimensionDeg = .000041156

1: Horny lavi roh:
N48 19.5142 48,32523
E17 11.4068 17.19011

2: Spodny pravy roh:
N48 15.3682 48,25613
E17 19.4718 17,32453

0,0691/3995= 0,000017296
0,16442/3995= 0,000041156

Takze ak je tam nieco chybne povedzte lebo mne to vyhodilo tu cedulku co je na obrazku. Urobilo mi to jedno bgl tymto nazvom Pezinok_resample.bgl
Preto sa odvola na tu otazku co so uz pisal: Este som sa chcel opita: treba ground2k4 urobit nejaku cestu, aby to slo vo FS? Zatial chcem iba texturu umiestnit.
Markyho navode: Nyní máme .INF soubor hotový a spustíme resampler z příkazové řádky příkazem resample Rudna.inf. V adresáři F:\ortofoto\Rudna se nám vytvořilo 63 souborů typu 0112231111221211Su.bmp ( názvy se liší v číslech ). Prohlédneme si je libovolným prohlížečem obrázků a odmažeme ty, které evidentně nebudeme potřebovat - všechny černobílé a některé s texturou, pokud nezasahují do vašeho polygonu ( možné kontrolovat v groundu, vpravo dole je označeno jméno bitmapy na které se právě nacházíte ). Po této operaci nám zbyte 23 použitých bitmap ( číslo se může o několik lišit podle tvaru polygonu a počtu čtverců, které zasáhl ). Vytvoříme si podadresář World a tam všechny tyto bitmapy zkopírujeme ( nikoliv přeneseme !). Všechny natáhneme do grafického editoru a převrátíme podle horizontální osy. Nyní převrácené bitmapy převedeme do formátu DXT pomocí imagetoolu.
Ale mne sa tych 63 subrov nevitvorilo.

Inac I viem ze ma byt tvrde (Y) ale nechcem to prepisovat lebo budem mat probrem s odvolavkami.
img_forumn/r52138_1.jpg (500x249)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - povrdenie spravnost udajov, kde je hacik DAKUJEM za odpoved   3. 5. 2005 / 13:44
George
Zkus teda zkontrolovat cesty a umístění souborů.:
PEZINOK.bmp misí být v adresáři D:\Programi\Ground2K4
vizSourceDir = "D:\Programi\Ground2K4")
Tady taky musí být jak tento *.inf soubor, tak i prográmek RESAMPLE.EXE
Spustíme resampler z příkazové řádky příkazem resample pezinok.inf

K počtu souborů. Těch nemusí být 63, ale i víc.
Používáš-li resampler z SDK pro FS2002 udělá to tak, že vynechá krajní, které nejsou celé. U resampleru z SDK FS2004 resampluje i krajní s černými plochami u krajních čtverců.


 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - povrdenie spravnost udajov, kde je hacik DAKUJEM za odpoved   3. 5. 2005 / 14:03
brendon (SVK832)   
Zkus teda zkontrolovat cesty a umístění souborů.: su v poriadku
PEZINOK.bmp misí být v adresáři D:\Programi\Ground2K4
vizSourceDir = "D:\Programi\Ground2K4")
Tady taky musí být jak tento *.inf soubor, tak i prográmek
RESAMPLE.EXE - nebolo ale roby to iste co pred tym.

Spustíme resampler z příkazové řádky příkazem resample pezinok.inf vid obrazok
img_forumn/r52143_1.jpg (500x250)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - povrdenie spravnost udajov, kde je hacik DAKUJEM za odpoved   3. 5. 2005 / 14:11
George
resample.exe pezinok.inf
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - povrdenie spravnost udajov, kde je hacik DAKUJEM za odpoved   3. 5. 2005 / 14:17
brendon (SVK832)   
to iste not found
img_forumn/r52145_1.jpg (500x317)
img_forumn/r52145_2.jpg (400x318)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - povrdenie spravnost udajov, kde je hacik DAKUJEM za odpoved   3. 5. 2005 / 14:47
George
Jestli se dobře dívám, tak máš ty soubory v D:\Programi ,ale podle pezinok.inf je máš mít v D:\Programi\Ground2k4

je buď přesuň tam kam máš napsáno t.j. do adresáře D:\Programi\Ground2k4 nebo změň v inf zadanou cestu!

Další co mě napadá zkus v [Source] změnit Type = ElevS16LSB na Type = custom.

Type = ElevS16LSB jsem používal pro výšková data, ale hádat se nebudu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - povrdenie spravnost udajov, kde je hacik DAKUJEM za odpoved   3. 5. 2005 / 15:04
brendon (SVK832)   
Další co mě napadá zkus v [Source] změnit Type = ElevS16LSB na Type = custom - spravil

No skusil som najprv to vyzeralo nadejne zacalo to nieco robyt ale nakoniec takmer to ist len ze to bglcko je mensie cesta je dobra.

Nic mi nefunguje BUUUUUUUUUUUUUUU

img_forumn/r52151_1.jpg (500x228)
img_forumn/r52151_2.jpg (500x250)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - povrdenie spravnost udajov, kde je hacik DAKUJEM za odpoved   3. 5. 2005 / 15:52
Tragédie v JRD
a co nefunguje? kdyz rikas ze BGL to vytvori ...?

jinak, v tom zdrojaku by problem mohl byt v tom, ze tam mas bklbe desetinne carky ... na jednom miste mas tecky, na jinem mas tecky.. mozna bych jukl do regioanlich nastaveni a podle toho jak mas nastavenou desetinnou tecku, bych to poupravil
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - povrdenie spravnost udajov, kde je hacik DAKUJEM za odpoved   3. 5. 2005 / 16:07
brendon (SVK832)   
Ono by to malo, ak som to spravne pochopil, to bmp rozkuskovat na vyse 60 kusov.
Skusal so carecky bodecky nevim co mam este vyskusat BUUUUUU
 

Re:.....Re: Ortotextura xxx.inf - Nic vas nenapada kde by mohla by este chyba??   3. 5. 2005 / 16:47
brendon (SVK832)   
Skusal som ale nic ((( buuuuuuuuu

Zatial vam dakujem za vas cas ktory ste my venovaly.
 

Re: Re:.....Re: Ortotextura xxx.inf - Nic vas nenapada kde by mohla by este chyba?? OT   3. 5. 2005 / 17:34
Petr Slavíček   
Brendon, Brendon! Nejsem slovák ale o tolik se ten pravopis neliší. Ta poslední věta je fakt perla!
 

Re: Re: Re:.....Re: Ortotextura xxx.inf - Nic vas nenapada kde by mohla by este chyba?? OT   3. 5. 2005 / 17:41
Tragédie v JRD
Neni ... naprosto nejvetsi perla je to Programi
 

Re: Re: Re: Re:.....Re: Ortotextura xxx.inf - Nic vas nenapada kde by mohla by este chyba?? OT   3. 5. 2005 / 17:45
brendon (SVK832)   
Aspon vas to trochu pobavi ked uz nic viac.
A abi ste vedeli vsade bude mäke i
budem novi Štur a vsetki deti ma budu z boznovat
 

Re: Re: Re:.....Re: Ortotextura xxx.inf - Nic vas nenapada kde by mohla by este chyba?? OT   3. 5. 2005 / 17:42
brendon (SVK832)   
No na to som sa zrovna nepital ale co uz. Niekto nevie pocitat mne nejde slovina jaziki. Tolko priblbich poucek kto sa ma tomu rozumiet? Nastastie, ze tu mame Word

A nahodou ti sa nerozumies do ortotexturi?

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - povrdenie spravnost udajov, kde je hacik DAKUJEM za odpoved   4. 5. 2005 / 07:00
George
Tak jsem se schválně díval večer na inf soubor pro moje ortofoto.
[Destination]
WithSeasons = 0
DestDir = "D:\Project_OL\orto VPT"
DestBaseFileName = "OL_orto_resample"
UseSourceDimensions = 1

[Source]
Type = custom
SourceDir = "D:\Project_OL\orto VPT"
SourceFile = "OL_hana-orto.bmp"
Lat = 49.6781973
Lon = 17.1235859
NumOfCellsPerLine = 4883
NumOfLines = 4616
CellXdimensionDeg = 0.0000487928527544542
CellYdimensionDeg = 0.0000300008665511265

Nic víc a spustilo se hned. V návodu v Terrain_SDK jsou všechny potřebné parametry podrobně popsány. Pak mě napadá opravdu zkontrolovat čárky versus tečky. To dělá perfektní bordel.

PS. A slovenština není složitá. A trocha pravopisu neuškodí. Právě v takových chvílích ti počítač jakýkoli překlep nevezme. Viz tvoje custon a moje a anglické custom.....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - mam dobre napisane udaje??? DAKUJEM   3. 5. 2005 / 11:19
Dalibor
LOD by mělo být 12 u mě to vypadalo takto:
[Destination]
DestDir = "C:\lod13"
DestBaseFileName = "trebic_final"
UseSourceDimensions = 1
LOD = 12

[Source]
Type = ElevS16LSB
SourceDir = "C:\lod13"
SourceFile = "trebic_final.dem"
Lon = 15.849595
Lat = 49.2407817
CellXdimensionDeg = 1.1460877192982456140350877192982e-4
CellYdimensionDeg = 8.6061208576998050682261208576998e-5
NumOfCellsPerLine = 513
NumOfLines = 513
ScaleinMeters = 1
SampleIsCentered = 0
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - mam dobre napisane udaje??? DAKUJEM   3. 5. 2005 / 11:26
Tragédie v JRD
ad LOD0 - no nevim, ty delas ortofoto celeho sveta? zrovna nedavno to tu nekdo popisoval jak je to s LOD .. LOD 0 = nejvetsi, a cim vetsi cislo tim mensi uzemi

N48 19.5142 != 48,195142
je nutne si uvedomit ze prvni udaj je v hodinach a minutach, druhy udaj je v destinnach... a 0,1 = 6 min, takze snad jsem se nespletl (je to ucivo zakladni skoly) ale N48 19.5142 = 48,32523

NumOfCellsPerLine = 257 co je toto?
NumOfLines = 257 co je toto?

vzdyt je to vysvetlene v tom markyho navodu .. to jsi to vazne necetl?vcetne vypoctu tech CellXdimensionDeg atd... hlavne ze se tu rozcilujes, ze ti nikdo neporadil ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ortotextura xxx.inf - mam dobre napisane udaje??? DAKUJEM   3. 5. 2005 / 12:31
brendon (SVK832)   
Lod asi nemam pisat ako som si uz precital. snat.

Ten vypocet je zaujimavy. Takze ak so spravne pochopil 195142/6=32523,66666 A stoho vypliva ze suradnica je 48,32523 vsak
A tym padom ten Lat je: E17 19.4718 = 17,32453

NumOfCellsPerLine = 257 co je toto?
NumOfLines = 257 co je toto?
Pardon ale toto som si vazne nevsimol (priehladol). Ak moj bmp ma 3997x3997 ten, 257 nahradim 3997 Vsak?

"vzdyt je to vysvetlene v tom markyho navodu .. to jsi to vazne necetl?vcetne vypoctu tech CellXdimensionDeg atd... hlavne ze se tu rozcilujes, ze ti nikdo neporadil ... " - vies ked sa na to pozrieme uprimne a dame si takuto otazocku: Co mi branilo odpovedat vcera? Samozrejme niekedy nie je cas. Trochu som zdoraznil preco mi nykto neodpoveda a hnet sa ozvali 3 ludia . Ale tuto temu uz radsej nerozpiplavajme . A ozaj este si ma nevidel ked sa naozaj rozculujem toto bolo zvisenie hlasu
 

Re: Ortotextura xxx.inf - mam dobre napisane udaje??? dolezite   3. 5. 2005 / 12:50
brendon (SVK832)   
Este som sa chcel opita: treba ground2k4 urobit nejaku cestu, aby to slo vo FS? Zatial chcem iba texturu umiestnit.
 

Re: Ortotextura xxx.inf - mam dobre napisane udaje??? HELP PLEASE   4. 5. 2005 / 11:39
Dalibor
A co třeba vyzkoušet prográmek Resample Tools? Já sám jsem jej s úspěchem použil. Občas bývá problém správně určit souřadnice rohů, ale za použití Groundu, kde si co nejpřesněji určíš rohy( je potřeba určovat stylem pravý dolní kousíček dolů a doprava a levý horní kousíček nahoru a doleva, to se mi osvědčilo, ale ne víc jak milimetr od mřížky při maximálním zvětšení). Ono resamplování je tak trochu alchymie.
Už si sice nepamatuju, odkud jsem Resample stáhnul, ale tipuji že s Avsimu. A kdo hledá najde ;o)
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ