Důvod, proč to umí, je v tuhé rotorové hlavě (rigid rotorhead). Konkrétně ta americká stopětka má ještě nějaké úpravy na motorech a hřídeli transmise. Nejde o to, že by to jiný vrtulník s tuhou rotorovou hlavou neuměl, určitě stopětka není první. Ale po těch úpravách je to první akrobatická mašina tohoto druhu, která toto lítání snese dlouhodobě, aniž bys po jednom odpoledni takovýhle rotyky nemusel vrtulník rozebrat a z větší části ho vyhodit a koupit novej
Co jsem tak našel zmínky o průkopnících akrobacie na stopětkách, tak v Evropě se to byl v Německu Karl "Charly" Zimmermann (snad pilotem z toho videa, co všichni známe) koncem sedmdesátých let a v Americe o něco dříve Chuck "Malibu" Aaron, zde překřtěný na Nohavicu Jestli to máte někdo zmáknutý líp a detailněji, tak šup sem s tím, střílím to teď hodně nahrubo od pasu. |
|