| | | X-plane 11 "metalíza" 1. 8. 2019 / 14:47 | |
| | Zdravím, jelikož je zde jistě spousta zkušených borců, tak bych se rád optal na jednu věc. Vím, že v XPL 11 je díky PBR možné udělat "kovový" efekt, také matnou barvu. Je možné nějak docílit i "matalízy"? Zkoušel jsem hledat na internetu, ale nepodařilo se mi nic dohledat. Pokud někdo ví, tak budu rád za každou radu. Díky |
| |
|
| | | X-plane 11 "metalíza" 1. 8. 2019 / 16:18 | |
| | Pro PBR potřebuješ normálovou mapu, ale trochu speciální. Zjednodušeně takto:
R - normála horizontální
G - normála vertikální
B - "Reflectance" ... bíla znamená metal (pro ten lak na tom vrtulníku bych odhadem asi 70%)
A - "Rougness" ... v podstatě lesk (bílá je nejvíc)
Aby to správně ty data četlo, musíš mít v daném OBJ ještě direktiv NORMAL_METALNESS
(nejlépe hned za TEXTURE)
Více podrobněji zde:
https://developer.x-plane.com/article/x-plane-11-material-model/ |
| |
|
| | | | X-plane 11 "metalíza" 1. 8. 2019 / 17:03 | |
| | Děkuji mnohokrát, zkusím pročíst ten odkaz a ten zjednodušený nástřel mi vnuknul nápad. Tak snad se povede |
| |
|
| | | X-Trident Bell 412 PČR repaint 1. 8. 2019 / 17:57 | |
| | | |
|
| | | | X-Trident Bell 412 PČR repaint 1. 8. 2019 / 23:01 | |
| | Díky, snad už se brzy dostanu k vyzkoušení |
| |
|
|