FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Scenerie do XP Jeden příspěvek | Celý strom
Scenerie do XP   12. 7. 2019 / 21:02
FSPilot   
Čaute,

takový trošku debilní dotaz...

Existuje někde nějaký přímočarý návod pro blbce jako já, jak udělat objekt a vložit ho do XP? Zkoušel jsem hledat jak dostat věci z Gmaxu, který už trošku ovládám, do XP, ale je to nějaké znásilňování přes několik programů... A tak mně zvědavost kroutí, jak jinak to udělat. S Blendrem jsem před nějakou dobou něco zkoušel a moc jsme se nekamarádili, tak bych asi radši Gmax.

A druhá věc jak přidat efekty, jako osvětlení (červené překážkové nebo bílé jako třeba pouliční lampy)? Jsou tam pak nějaké ground polygony, které by uměly kopírovat terén?

A pak ještě nějaké pravidla, jako vliv library na výkon (je lepší větší množství 3D objektů na jeden .obj nebo více .obj a ty pak nasázet přes WED?), čemu se vyvarovat, atd.

Díky
 

Scenerie do XP   12. 7. 2019 / 21:25
POM
Ja používam Blender (ktorý si neviem vynachváliť ) takže z Gmaxom ti moc neporadím.
Draped polygony kopírujú terén, ohľadom svetiel, polygónov, strigov, fasád atď. nájdeš veľa informácii tu https://developer.x-plane.com/docs/

X-Plane zvláda veľa objektov, viac objektov v jednom obj súbore by tiež mohlo robiť problémy lebo nie každý ma rovnaký mesh, takže niektoré objekty by lietali alebo boli ponorené, doporučujem prečítať toto https://developer.x-plane.com/2016/02/third-party-cars-should-really-be-instanced/
A ak budeš používať rovnaký objekt vo viacerých scenerkách tak doporučujem vytvoriť knižnicu.
 

Scenerie do XP   12. 7. 2019 / 21:30
POM
Tu sú tipy pre scenerky pre gateway, ale sú tam spomenuté aj veci ktorím sa treba obecne vyvarovať (aj keď osobne nesúhlasím z trávnatým polygónom cez celé letisko ktorý vyzerá ohavne z orthom)
https://developer.x-plane.com/article/building-better-gateway-airports/
 

Scenerie do XP   12. 7. 2019 / 22:52
FSPilot   
Moc díky, jdu se tím prohrabat
 

Scenerie do XP   13. 7. 2019 / 19:48
PT
Na GMAX zapomen
Ale zkus posledni Blender (2.79) uz je na tom trochu lip. A nebo jeste chvili vydrz (tak rok) a pak zacne byt podporovany Blender 2.80 a ten je rozhranim dost jinde
 

Scenerie do XP   14. 7. 2019 / 08:10
FSPilot   
Tak jsem to včera vyzkůsil a teda gmax mi přijde proti blenderu jako malování úplně jiná filozofie a dost neintuitivní. Ani blbou kostku jsem nezvládnul udělat v přesných rozměrech a otexturovat přesně jak bych chtěl... no je to výzva
 

Scenerie do XP   15. 7. 2019 / 08:46
PT
Ver mi, ze Ti naprosto rozumim
 

Scenerie do XP   15. 7. 2019 / 10:48
Vita Zenisek
Mistr leguan pracuje ve skecupu a musim rict, ze k velke spokojenosti nas vsech
 

Scenerie do XP   15. 7. 2019 / 13:47
Willhelm   
Já jsem dokonce žil dost dlouhou dobu v tom, že Leguan dělá v Blenderu. Sketchup se u mě negativně zapsal hlavně díky výtvorům paulmorta na orgu. Ale evidentně není sketchup jako sketchup. Honzovy výtvory jsou opravdu zpracované pečlivě a do krajiny XPL zapadnou a rozhodně nepůsobí jako pěst na oko, což nemohu říci u toho výše zmíněného pána z Anglie.
 

Scenerie do XP   15. 7. 2019 / 15:05
leguan
No jooo, no já holt dělám fšecko nesystémově.......
A to z toho Sketchupu umím, tak možná 1% z toho co to umí
Naučil jsem se jen to co potřebuju.....mě to stačí ....
 

Scenerie do XP   15. 7. 2019 / 23:09
mirda   
Heh......kdyby jen tobě... a to v něm neumím vůbec nic....úplně nejblíž sketchupu jsem v momentě když stahuju nějaký tvůj nádherný výtvor a následně při jeho virtuálního přeletu
 

Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 09:30
Vita Zenisek
Nám taky
 

Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 09:32
FSPilot   
O to se pokouším s tím Blenderem taky No zatím mně to nepřešlo, tak uvidíme, co z toho vznikne, hehe
 

Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 14:45
FSPilot   
Podařilo se mi nějak udělat otexturovanou kisňu a přidat na plochu

Jen dotaz... jaký je rozdíl mezi Scenery object a Instanced scenery object?

Když chcu udělat barák a vrazit ho někam na zem, co mám zvolit?
 

Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 15:36
Vita Zenisek
https://developer.x-plane.com/2016/02/third-party-cars-should-really-be-instanced/
 

Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 19:45
FSPilot   
Už jsem na to narazil a moc chytrý jsem z toho nebyl, ale co jsem pochopil, tak asi, že pokud se to neopakuje nějak závratně, nemá smysl to instancovat.
 

Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 21:08
artoo
Vždycky má smysl to "instancovat". Tahle volba zajistí, že se exporter snaží co nejlépe optimalizovat shader a atributy objektu. V podstatě pro statické scenery objekty je to doporučená volba. Pouze pokud máš animovaný nebo jinak komplikovaný objekt, který z principu nelze instancovat, pak zvol pouze "Scenery object". Jinak je vždy lepší instanced.
 

Scenerie do XP   16. 7. 2019 / 22:18
FSPilot   
Tak je to přesně naopak, než jsem to pochopil Okej, budu se snažit

Teď jsem objevil úchvatnou funkci blenderu, který si vytvoří texturu z objektu, na který naplácám více textur. Je to super, ale zatím to nejsem schopen využít, protože mi zábradlí nevykreslí jako zábradlí, ale nějaký flekatý nesmysl, co nemá ani průhlednost, ani vzhled zábradlí. A v texture modu to vypadá normálně
 

Scenerie do XP   19. 7. 2019 / 14:01
djbuldog
Co tohle?
http://xpl.cz/wiki/Komplexn%C3%AD_n%C3%A1vod_na_vytvo%C5%99en%C3%AD_budovy_pro_XPL_v_Blender
 

Scenerie do XP   19. 7. 2019 / 16:11
FSPilot   
díky za odkaz, přečet a zkouknul jsem toho už spousty, pomalu se do toho začínám dostávat Ale naznačovat nic nebudu
34614 B / 750 x 422 / X-Plane Screenshot 2019.07.17 - 23.17.24.58.png
22029 B / 750 x 422 / X-Plane Screenshot 2019.07.18 - 23.08.35.77.png
 

Scenerie do XP   19. 7. 2019 / 16:27
oldboy
To ani nemusis Ivo, ten Mosnov je i tak nadherny. Stravil jsem tam furu casu.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ