| | | Scenerie do XP 12. 7. 2019 / 21:02 | |
| | Čaute,
takový trošku debilní dotaz...
Existuje někde nějaký přímočarý návod pro blbce jako já, jak udělat objekt a vložit ho do XP? Zkoušel jsem hledat jak dostat věci z Gmaxu, který už trošku ovládám, do XP, ale je to nějaké znásilňování přes několik programů... A tak mně zvědavost kroutí, jak jinak to udělat. S Blendrem jsem před nějakou dobou něco zkoušel a moc jsme se nekamarádili, tak bych asi radši Gmax.
A druhá věc jak přidat efekty, jako osvětlení (červené překážkové nebo bílé jako třeba pouliční lampy)? Jsou tam pak nějaké ground polygony, které by uměly kopírovat terén?
A pak ještě nějaké pravidla, jako vliv library na výkon (je lepší větší množství 3D objektů na jeden .obj nebo více .obj a ty pak nasázet přes WED?), čemu se vyvarovat, atd.
Díky |
| |
|
| | | Scenerie do XP 12. 7. 2019 / 21:25 | |
| | Ja používam Blender (ktorý si neviem vynachváliť ) takže z Gmaxom ti moc neporadím.
Draped polygony kopírujú terén, ohľadom svetiel, polygónov, strigov, fasád atď. nájdeš veľa informácii tu https://developer.x-plane.com/docs/
X-Plane zvláda veľa objektov, viac objektov v jednom obj súbore by tiež mohlo robiť problémy lebo nie každý ma rovnaký mesh, takže niektoré objekty by lietali alebo boli ponorené, doporučujem prečítať toto https://developer.x-plane.com/2016/02/third-party-cars-should-really-be-instanced/
A ak budeš používať rovnaký objekt vo viacerých scenerkách tak doporučujem vytvoriť knižnicu. |
| |
|
| | | | Scenerie do XP 12. 7. 2019 / 21:30 | |
| | | |
|
| | | | | Scenerie do XP 12. 7. 2019 / 22:52 | |
| | Moc díky, jdu se tím prohrabat |
| |
|
| | | Scenerie do XP 13. 7. 2019 / 19:48 | |
| | Na GMAX zapomen
Ale zkus posledni Blender (2.79) uz je na tom trochu lip. A nebo jeste chvili vydrz (tak rok) a pak zacne byt podporovany Blender 2.80 a ten je rozhranim dost jinde |
| |
|
| | | | Scenerie do XP 14. 7. 2019 / 08:10 | |
| | Tak jsem to včera vyzkůsil a teda gmax mi přijde proti blenderu jako malování úplně jiná filozofie a dost neintuitivní. Ani blbou kostku jsem nezvládnul udělat v přesných rozměrech a otexturovat přesně jak bych chtěl... no je to výzva |
| |
|
| | | | | Scenerie do XP 15. 7. 2019 / 08:46 | |
| | Ver mi, ze Ti naprosto rozumim |
| |
|
| | | | | Scenerie do XP 15. 7. 2019 / 10:48 | |
| | Mistr leguan pracuje ve skecupu a musim rict, ze k velke spokojenosti nas vsech |
| |
|
| | | | | | Scenerie do XP 15. 7. 2019 / 13:47 | |
| | Já jsem dokonce žil dost dlouhou dobu v tom, že Leguan dělá v Blenderu. Sketchup se u mě negativně zapsal hlavně díky výtvorům paulmorta na orgu. Ale evidentně není sketchup jako sketchup. Honzovy výtvory jsou opravdu zpracované pečlivě a do krajiny XPL zapadnou a rozhodně nepůsobí jako pěst na oko, což nemohu říci u toho výše zmíněného pána z Anglie. |
| |
|
| | | | | | | Scenerie do XP 15. 7. 2019 / 15:05 | |
| | No jooo, no já holt dělám fšecko nesystémově.......
A to z toho Sketchupu umím, tak možná 1% z toho co to umí
Naučil jsem se jen to co potřebuju.....mě to stačí .... |
| |
|
| | | | | | | | Scenerie do XP 15. 7. 2019 / 23:09 | |
| | Heh......kdyby jen tobě... a to v něm neumím vůbec nic....úplně nejblíž sketchupu jsem v momentě když stahuju nějaký tvůj nádherný výtvor a následně při jeho virtuálního přeletu |
| |
|
| | | | | | | | Scenerie do XP 16. 7. 2019 / 09:30 | |
| | Nám taky |
| |
|
| | | | | | | | Scenerie do XP 16. 7. 2019 / 09:32 | |
| | O to se pokouším s tím Blenderem taky No zatím mně to nepřešlo, tak uvidíme, co z toho vznikne, hehe |
| |
|
| | | | Scenerie do XP 16. 7. 2019 / 14:45 | |
| | Podařilo se mi nějak udělat otexturovanou kisňu a přidat na plochu
Jen dotaz... jaký je rozdíl mezi Scenery object a Instanced scenery object?
Když chcu udělat barák a vrazit ho někam na zem, co mám zvolit? |
| |
|
| | | | | Scenerie do XP 16. 7. 2019 / 15:36 | |
| | | |
|
| | | | | | Scenerie do XP 16. 7. 2019 / 19:45 | |
| | Už jsem na to narazil a moc chytrý jsem z toho nebyl, ale co jsem pochopil, tak asi, že pokud se to neopakuje nějak závratně, nemá smysl to instancovat. |
| |
|
| | | | | | | Scenerie do XP 16. 7. 2019 / 21:08 | |
| | Vždycky má smysl to "instancovat". Tahle volba zajistí, že se exporter snaží co nejlépe optimalizovat shader a atributy objektu. V podstatě pro statické scenery objekty je to doporučená volba. Pouze pokud máš animovaný nebo jinak komplikovaný objekt, který z principu nelze instancovat, pak zvol pouze "Scenery object". Jinak je vždy lepší instanced. |
| |
|
| | | | | | | | Scenerie do XP 16. 7. 2019 / 22:18 | |
| | Tak je to přesně naopak, než jsem to pochopil Okej, budu se snažit
Teď jsem objevil úchvatnou funkci blenderu, který si vytvoří texturu z objektu, na který naplácám více textur. Je to super, ale zatím to nejsem schopen využít, protože mi zábradlí nevykreslí jako zábradlí, ale nějaký flekatý nesmysl, co nemá ani průhlednost, ani vzhled zábradlí. A v texture modu to vypadá normálně |
| |
|
| | | Scenerie do XP 19. 7. 2019 / 14:01 | |
| | | |
|
| | | | Scenerie do XP 19. 7. 2019 / 16:11 | |
| | díky za odkaz, přečet a zkouknul jsem toho už spousty, pomalu se do toho začínám dostávat Ale naznačovat nic nebudu |
| |
|
| | | | | Scenerie do XP 19. 7. 2019 / 16:27 | |
| | To ani nemusis Ivo, ten Mosnov je i tak nadherny. Stravil jsem tam furu casu. |
| |
|
|