Osobně preferuji spíše nákup přímo od vývojáře. Jde o to, že nenažraný Steam si bere z každého prodeje 30% a zatíží vydávání doplňků a patchů další administrativou, takže se vše o cca týden dva zpožďuje. Vývojáři ale pomocí této platformy mohou oslovit více potenciálních zákazníků. Celé to je však trochu složitější, vstupují do toho slevové akce Steamu, marketing ze strany Steamu atd. Doporučím projít si na youtube videa z přednášek a konferencí herních vývojářů, případně rozhovory s nimi, protože toto je rozsáhlé samostatné téma. Z českých vývojářů se ke Steamu v minulosti nejvíce vyjadřoval např. Lukáš Macura (Cinemax) nebo o něco opatrněji Dan Vávra (Warhorse). Obecně Steam dosáhl tak obřích rozměrů, že to nutí poslední roky větší vývojáře dělat si své distribuční platformy a o marketing se postarat vlastními silami. Nejčastěji je vyčítáno, že se ze Steamu stala žumpa, kde je čím dál těžší najít mezi sra*kami kvalitnější kousek, bere si víc než dává, nerozvíjí se, má zastaralý UI a další.
Jak jsem zběžně koukal, na Steamu je DCS dostupné aktuálně asi se všemi doplňky. Jde o to, že DCS používá svůj systém DRM ochrany a Steam zase svůj. Je to vzájemně nekompatibilní. Jinými slovy jak jednou nakoupíš u jednoho, nemůžeš si například nové éro, kampaň nebo mapu koupit na druhé platformě protože tam je zrovna teď s 50% slevou, a samozřejmě naopak.
Je to tedy spíše otázka osobních preferencí a uvědomění si, že svým nákupem "volíš" (schvaluješ) určitou cestu. Osobně pokud se Steamu mohu vyhnout, tak to udělám a na mém PC mi tohle sviňstvo nesmí na pozadí běžet déle než je nezbytně nutné. Mám tam 10 věcí, většinu proto, že jsem koupil krabicovku a ta mě donutila to mít přes Steam (Fallout 4, GTA V) Ale např. Kingdom Come jsem si tak nedávno koupil znovu na GOG.com když byla ve slevě vč. všech DLC (Tady mě jako zákazníka dost štvalo, že při koupi sběratelské edice v předprodeji jsem neměl možnost volby.)
Na disku ti to po instalaci zabere místa stejně, stažení komprimovaných instalaček se bude lišit, protože každá platforma použila jiný komprimační algoritmus. |
|