FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VR xplane Jeden příspěvek | Celý strom
VR xplane    16. 2. 2019 / 22:05
johnny2389
Máte niekto skúsenosti s VR pre xplane ? Dá sa s tým lietať? Vďaka
 

VR xplane    17. 2. 2019 / 09:32
OndraT
"Dá" - to je odpověď prvního, co nesnese kompromisy a tak má HTC Vive a k tomu komp za 60 litrů, aby měl aspoň v 1080p 30fps na plné detaily.

"Dá" je i odpověď druhýho, co má PSVR za pět tisíc a komp za 20. Ve skutečnosti ovšem s takovým rigem lítá tak ve 20fps a pomalu bez autogenu a max tak ve 720p.

"Nedá" je moje odpověď, protože na prvního nemám a druhýho jsem zkoušel, ale na PSVR se mi momentálně práší (ale jo, na 3d porno je to dobrý, jinak je to k ničemu ).

Suma sumárum, když jsi poloslepý a nebude ti vadim absence detailů a že tvoje XP bude vypadat asi jako XP9 na notebooku co dneska stojí 5 tisíc, nebo, pokud máš přehršel peněz a chceš je vrazit do VR (bratru alespoň tak 50 tis.) - v obou případech si VR v XP užiješ

No a jinak je to téma tak na samotný subfórum (který najdeš třeba na .org). Není to jen o vizuálu, ale taky hlavně o tom, jak budeš chtít ve VR letadla ovládat. Mně třeby ty ovladače přijdou divný, ideální kombinace by mi přišla s fyz. kokpitem, kterej by samozřejmě musel být 1:1, aby odpovídal tomu, co je ve VR.
 

VR xplane    17. 2. 2019 / 18:29
zibo
Dovolim, si nesuhlasit. Lietam len vo VR. Mam HTC Vive, procesor i5 a gtx1070. Nainstalovane orthophoto. Ano, rozlisenie je trochu nizsie oproti 2D monitoru. Ale dojem z lietania, obsluha vypinacov (mam dva HTC vive ovladace) je neporovnatelna. Vo VR dokazes odhadnut vysku, rychlost klesania... ako v reale. Ked letis bo vyske 3000ft a viac orthophoto robi svoju vynikajucu pracu, vsetko vyzera skvele. Som presvedceny, ze po 5 minutach zabudnes na nizsie rozlisenie. Nezabudnutelne je aj prelet cez oblacnost alebo kokpit v noci (B738X ma vela 3D svetiel - kontroliek).
Letu zdar.
mimochodom moje fps je zvycajne okolo 30, v zavislosti od scenerky, pocasia,... Pri fps okolo 25 sa da lietat bez problemov. Vyssie fps je nevyhnutne ak sa chces pohybovat v lietadle (chodza s VR, ja iba sedim , ovladam prvky v kokpite a rozhliadam sa).
 

VR xplane    18. 2. 2019 / 09:33
OndraT
Souhlasím, že prostorovej vjem je super, když jsem se poprvé prolít nad NY v Cessně, tak jsem si řikal "hm, tak já už na licenci asi kašlu, neni potřeba" . Orientace ve 3d je nedostižná, což je hodně poznat třeba při přistávání.

Jenže po cca půlhodince jsem vystřízlivěl

Tam kde s mým ubohým i5 4670 a 1080kou (ano, totálně nevyvážená sestava, kde původně byla 970, 1080 je taková řekněme příprava na možný upgrade v budoucnu) lítám s full Simheaven autogenem a ortho s +30fps v 1080p s MSAA + FXAA, tam jsem měl ve VR 15-20 max s poměrně hodně očesaným autogenem. Já jsem spokojenej obecně s 30fps úplně u všeho (hry i sim), u simu mám hranici tak 25, pak už je to otrava.

Ad rozlišení - Vive za 15 tis. kč má rozlišení na jedno oko 1080x1200, PSVR má prakticky stejné rozlišení (960x1080) a opravdu to s ním nešlo (zkoušel jsem různý nastavení multiresu pro VR ve SteamVR), přístroje pro mě byly na hranici čitelnosti.

Mně by asi vadilo mít v ruce ovladače a ty pak odkládat abych mohl sahat na fyz. ovladače. A lítat jen s těma ovladačema mi přišlo divný, ale chápu, že to je věc osobní preference. Takže myš. A myš ve VR v XP ještě pořád žere CPU jak zjednaná.
 

VR xplane    17. 2. 2019 / 21:26
cenda737
Myslím si, že ve VR je budoucnost SIM letání. Kdo to jednou, dvakrát vyzkouší, myslím, že mi určitě za pravdu. Otestovat to lze i na lepším chytrém telefonu viz. https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/136945-how-to-enjoy-native-vr-using-your-smartphone/
Stačí někde za 100 Kč koupit Google CardBoard, a do telefonu nainstalovat appku iVRy.
Rozlišení přes smartphone je samozřejmě výrazně horší, je tam nějaký ten lag, ale na otestování s XPL to fakt stačí.
Já používám Samsung Odyssey (dovoz z US - ve slevě lze koupit kolem 350-400 USD + doprava + DPH) - velmi povedený HMD, rozlišení stejné jako u HTC Vive a není potřeba nikam montovat čidla... Rozlišení je samozřejmě nižší než na 2D monitoru, ale ten pocit z letu je úžasný! Přístroje jsou pro mě v pohodě čitelné. Nejlepší letadlo na VR je Zibo 738 (díky pane Mistr!) a na GA JustFlight PA28.
Dobré je to určitě otestovat dopředu (než do toho investujete nějaké větší peníze), protože pohyb ve VR někomu také nemusí dělat dobře.. Jinak je pravda, že VR je zatím dost náročný na HW počítače. Tady bude ale také co nevidět lépe - Vulkan je snad už docela blízko a nová generace HMD, která bude umět eye tracking, je také v dohledu.
 

VR xplane    18. 2. 2019 / 08:46
FSPilot   
Kardboard a přes telefony je to na prd. Taky jsem zkoušel a na můj vkus potřebuju moc čudlíkovat a to se s headsetem moc nedá. Možná mix reality, kdy to člověk vidí a přitom může vidět i kolem sebe by bylo zatím řešení
 

VR xplane    18. 2. 2019 / 10:37
OndraT
Ad Samsung Odyssey - já ti nevím, má to smysl, když PSVR stojí 5.000,-Kč?

Jo pokud by někdo chtěl testovat, tak mu klidně své zánovní PSVR půjčím

" Jinak je pravda, že VR je zatím dost náročný na HW počítače." - to je bohužel problém už někdy od 90. let minulého století, kdy se s VR začalo koketovat pokud jde o koncovýho zákazníka. Vždycky to bude ultranáročný, potřebuješ vyšší FPS aby mozek moc neprotestoval a potřebuješ ideálně i vyšší rozlišení než to, co stačí na monitoru. A k tomu dvakrát, pro každý oko.

Ale jo, za 10-15 let bychom ve VR mohli teoreticky mít obecně podobnou kvalitu vizuálu, jaká je dneska na jednom monitoru .

Teoretický vyšší výkon pod Vulkan API tomu taky určitě pomůže, uvidíme. Eye tracking u VR bych si musel vyzkoušet, ale takhle mi přijde divný, proč by se měl obraz hýbat kolem mě, když pohnu očima - ten se přece pohne, když pohnu/otočím hlavou.
 

VR xplane    18. 2. 2019 / 19:48
cenda737
Rozdíl mezi PSVR a Samsung Odyssey je v kvalitě obrazu:
PSVR -OLED 960 x 1080 px. na každé oko. FOV 100 st.
Sam.Od. - AMOLED 1440x1600 px. na každé oko. FOV 110 st.
a rozdíl v tom rozlišení je sakra znát... Navíc v případě Samsung Odyssey velmi kvalitní optika a integrovaná sluchátka AKG s prostorovým zvukem...

Re “eye tracking” - tady se jedná o snížení HW náročnosti tím, že se obraz rendruje ve vysoké kvalitě jenom v místech, kam se díváš (zbytek se kreslí v nižší kvalitě - z toho plyne výrazné snížení HW nároků) - říká se tomu Dynamic Foveated Rendering. Zároveň je možné (např. při výcviku) sledovat a analyzovat, kam pilot soustředí pozornost... a nebo ovládat vypinače pohledem...
 

VR xplane    19. 2. 2019 / 08:48
OndraT
Máš pravdu, nevim, kam jsem zase koukal, Odyssey má vyšší rozlišení jak píšeš to co jsem psal platí o PSVR vs Vive. Uznávám, že PSVR je ve srovnání s ostatníma headsetama trošku hračka .

Foveated Rendering zní hodně zajímavě, děkuju za rozšíření obzorů
 

VR xplane    23. 10. 2019 / 06:46
cenda737
Ahoj, omlouvám se za spam, ale kdyby měl náhodou někdo zájem - prodávám VR brýle Samsung Odyssey (dovoz z US). Chystám se upgradovat na novou generaci VR brýlí. Viz můj inzerát v sekci inzerce.
 

VR xplane    17. 2. 2019 / 20:13
Milan Smid   
Neda, pokud potrebujes koukat na budiky. Mne prijde nevyhovujici i 1440p, ale co simptak, to nazor.

Osobne si s tim sem tam zablbnu s nejakym stick & rudder strojem, ale jinak je to pro seriozni poletovani podle me porad na ho@#o.
 

VR xplane    18. 2. 2019 / 21:27
vdplk
VR mám a používám oba sim XP i AeroFly. VFR ve VR je pro mne nepřekonatelné i za cenu nižšího rozlišení a horší čitelnosti budíků. Zde používám AeroFly, je podle mne pro VR lépe optimalizovaný. Vyhlídkový let je zde prostě paráda. IFR je ve VR problém krom toho rozlišení i kvůli kostrbatému ovládání přístrojů, jak psali i kolegové přede mnou. Takže za mne XPlane pro IFR na monitoru, AeroFly pro VFR ve VR. Použitelný Hardware pro VR začíná na 60k.. Bohužel.
 

VR xplane    22. 2. 2019 / 19:52
Milan Smid   
Btw Samsung zase (porad?) prodava Samsung Odyssey Plus za 300 USD (misto obvyklych 500). S dani a dopravou do Evropy to naroste, no ale porad - neber to Rozlisenim je o tridu nad Rift / Vive a na stejne urovni s Vive Pro s tim rozdilem, ze nestoji majlant a screen door efekt je minimalni.

https://www.samsung.com/us/computing/hmd/windows-mixed-reality/hmd-odyssey-windows-mixed-reality-headset-xe800zba-hc1us/
 

VR xplane    24. 2. 2019 / 12:36
Milan Smid   
jeste jednou si to tu dovolim zaplevelit pro pripad, ze jeste nekdo zvazuje VR...

Sebatian z MRTV udelal porovnani mezi Odyssey, Odyssey+, Vive, Rift, Vive Pro, Pimax 5K+ a Pimax 8K.

https://mrtv.co/2018/11/mrtv-preliminary-samsung-odyssey-review-best-current-gen-headset-on-the-market/

https://www.youtube.com/watch?v=USoRfwPxybI (nekde je i EN verze)

Priznam se, ze jsem neodolal a...

To podstatne je tady:
32742 B / 750 x 422 / comparison-full-current.png
30039 B / 750 x 422 / comparison-full-1.png
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ