FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
trim u B737 Jeden příspěvek | Celý strom
trim u B737   26. 1. 2019 / 13:05
kingroad
Ahoj simptáci.Měl bych dotaz na ty kteří létají na 737.Včera při letu lzkz-lkkv pár mil před zachycením ILS mně letadlo začalo zběsile trimovat až do hodnoty 10,vypnul se autopilot a letadlo šlo po křídle dolu.Dnes jsem celý let zopakoval a výsledek světe div se uplně stejný.Už toho mám nalétáno na 737 dost,ale tohle se mně ještě nestalo.Poradíte někdo kde mužu dělat chybu?
 

trim u B737   26. 1. 2019 / 13:22
Luděk Ch.
Jaký simulátor a jaký model letadla? Křišťálovou kouli nevlastníme
 

trim u B737   26. 1. 2019 / 13:34
kingroad
737 ZIBO.
 

trim u B737   26. 1. 2019 / 15:15
xWing   
Podla popisu to vypada na malu rychlost, resp. nevysunute klapky.
Ale tazko povedat, ked clovek nevidi palubovku co sa tam deje.
 

trim u B737   26. 1. 2019 / 15:23
kingroad
Taky jsem si to myslel,ale tim to nebude.Ted jsem zkusil let lzib-lkpr a ještě před dosažením FL to začalo zběsile trimovat až se rosvitila kontrolka stab out of trim a letadlo přešlo do nekontrolované vývrtky.Rychlost byla cca 270kt
 

trim u B737   26. 1. 2019 / 16:00
Willhelm   
Tohle se mi asi dvakrát stalo s FF B767, na vině bylo vždy opomenutí nějakého bodu při nahazování.
Jedeš to podle checklistu? 270kt před dosažením hladiny mi přijde 1. málo, 2. rychloměr měl být od 10.000ft přepnut na machovo číslo. Ten AP tam na té trase evidentně s něčím bojuje - nemáš tam třeba trasu, která je rychlostně omezená? Jinak když vidím, že AP blázní - vypínám a beru do teplých. Krásně to tu nedávno popisovali Pips s Víťou.
 

trim u B737   26. 1. 2019 / 16:56
kingroad
jj.checklist mám.Že bych něco dělal špatně hned 3krát po sobě se mně nezdá.Navíc mně to udělalo 2 krát při přistávání a jednou při stoupání.Teď jsem dal 4.let a vse proběhlo relativně v pohodě.Jen A/T nedokáže udržet při sestupu rychlost při rychlostech v FMC.
 

trim u B737   26. 1. 2019 / 17:14
orangi
Ja len ci v FMC su zadane spravne udaje o vahe a palive.
 

trim u B737   26. 1. 2019 / 17:38
kingroad
Jsou.
 

trim u B737   26. 1. 2019 / 17:20
biblbrox   
737 nelítám a neznám, ale trochu mně to připomíná narůstající námrazu na letadle...
Jaké byly meteorologické podmínky? Nemohl jsi zapomenout na odmrazování?
 

trim u B737   26. 1. 2019 / 17:43
kingroad
U včerejšího letu si nejsem jistý jestli jsem to měl zapnuté.Dneska ale sněžilo tak jsem to měl na 100% puštěný.
 

trim u B737   26. 1. 2019 / 18:51
sobby
ta namraza by davala zmysel, odmrazovanie som mal zapnute len na oknach, nojo mame tie simulatory realne takato novačikovska chyba
 

trim u B737   26. 1. 2019 / 19:36
biblbrox   
To jsou ty vaše lítající automaty
Kdybyste neměli autothrottle, tak vám hned dojde, že ztrácíte výkon, letadlo neletí a někde je problém.
Jak říkám, b737 a podobný stroje vůbec neznám, ale předpokládám, že by to mohlo být nějak takhle- námraza narůstá, hmotnost vzrůstá, bulík ji postupně kompenzuje zvyšováním výkonu a když už nemá kde brát, pokouší se to vytrimovat. Rychlost není = vztlak není = adios bulíku.
 

trim u B737   27. 1. 2019 / 15:17
OndraT
Váha ledu/námrazy nehraje roli.

Vytvořením vrstvy ledu na náběžných hranách se razantně snižuje aerodynamický profil dané plochy, s nerovnoměrným (ne hladkým) povrchem ledu vzrůstá i aerodynamický odpor. Vztlak jde pomalu do háje = dojde k poklesu pádové rychlosti.

Je to stejný u lopatek motoru, vrtule a křídel (pokud jde o trup tak tam je to věc spíš velkých letadel, kdy námraza způsobí další aerodynamický odpor = znatelný rozdíl ve spotřebě paliva, proto se odmrazuje i trup).
 

trim u B737   26. 1. 2019 / 16:05
sobby
Zdravim, dnes sa presne toto stalo aj mne, letel som z LKPR do LKTB s realnym počasim, klesal som na približenie, klapky som mal na 2, rychlosť bola nastavena na 190, ako som klesal pozeram že nejak klesa rychlosť a trim stale točil, rychlosť klesla na 150 a už bolo neskoro ked som začal vyrovnavať trim, lietadlo sa natočilo na bok a už nebolo šance, mam XPL 11.26b a zibo B737 3.30
 

trim u B737   27. 1. 2019 / 10:21
xWing   
Dnes rano som odlietal z Kosic, kde husto snezilo a teplota -4.
Schvalne som nezapol odmrazovanie kridel a vo vyske 6000 ft ero prestalo stupat, letelo v rovine a zaroven zacalo stracat rychlost.
Zapol som odmrazovanie a postupne ero zrychlovalo a zacalo konecne stupat.
Takze to vypada, ze si nemal zapnute odmrazovanie.
Inak som si vsimol, ze ked v takom pocasi zapnem uz na zemi odmrazovanie kridiel, tak pocas stupania si vsimnem, ze je odmrazovanie vypnute.
Je to BUG alebo vlastnost B738 ?
To by totiz vysvetlovalo, ze aj ked si mal zapnute odmrazovanie, tak sa proste z nejakeho dovodu po case same vyplo a isiel do vyvrtky.
 

trim u B737   27. 1. 2019 / 10:46
Willhelm   
Dělá to i FF767, takže předpokládám, že tam je i v reálu nějaké časové vypínání - aby se drátky nepřepalovaly. Ostatně tak přece funguje i el. odmražování oken v autě.
 

trim u B737   27. 1. 2019 / 10:53
xWing   
Kurna, ale ked to zrovna vypne v najnevhodnejsej chvily, tak je to docela sranda
Radsej tam mohli dat alarm, ze kurna hori ti draty
Ale diky za info.
 

trim u B737   27. 1. 2019 / 11:46
MaCo123
Odmrazovanie krídel u 737 samozrejme nie je riešené "drátkami", ale horúcim vzduchom hnaným dutinkami v nábežnej hrane krídla. Na zemi sa odmrazovanie krídel obecne nepoužíva jednak kvôli tomu, že sa sloty prehrievajú a tiež kvôli tomu, že systém nemá na zemi veľký účinok proti akumulovaniu námrazy, dokonca znižuje účinok odmrazovacej kvapaliny nanesenej pozemným zariadením. U mnohých typov ho ani nie je možné na zemi zapnúť. To samovoľné vypínanie môže byť spôsobené vlastnosťou 737 - pri vzlete sa odmrazovanie krídel automaticky vypne, ak bolo na zemi zapnuté, aby bol k dispozícii maximálny výkon motorov, nakoľko strata spôsobená odberom vzduchu do systému nie je zanedbateľná. K ovládaniu odmrazovania - veľmi zriedka sa systém za letu necháva bežať dlhšiu dobu. V bežnej prevádzke sa na uvoľnenie nahromadenej vrstvy použije cca 10 sekundový pulz a potom je systém vypnutý až kým sa námraza naakumuluje znovu.
 

trim u B737   27. 1. 2019 / 11:54
xWing   
Diky za cenne rady.
Tak u mna je to potom jasne, zapinam to este na zemi a potom sa divim
Ale zasa na druhej strane je v checkliste BEFORE TAXI Anti Ice Switches - As Required, takze tak nejak automaticky v zlom pocasi zapinam
 

trim u B737   27. 1. 2019 / 13:00
Stew
U 767 při zapnutí vyhřívání křídel na zemi vyskočí na MFD hláška, že to je "špatně". Je to i v checklistu, že se to má zapnout až po vzletu a vypnout před dosedem.
 

trim u B737   27. 1. 2019 / 15:39
kingroad
Tak to je tim to možná vyřešené jestli se to vypíná 😀.Nicméně 2krát se to stalo pri sestupu pred zachycením ILS.Odmrazovani zapinam pri zastupování pokud je teplota menší než +10 a pokud proletam mraky.
 

trim u B737   27. 1. 2019 / 18:00
zibo
Wing Anti-ice: ventily sa automaticky uzavrú na zemi pri vzlete (zvýšenie ťahu - prepnutie do režimu takeoff) a spínač Wing Anti-ice sa prepne automaticky do polohy OFF po odlepení od zeme. Je to preto, lebo počas vzletu je potrebny plný výkon motorov.
Riešenie: Po vzlete zapni Wing Anti-ice ak je teplota pod +10C alebo letíš cez mraky. Nezabudni použiť tiež Engine Anti-ice ak je to potrebné.
 

trim u B737   27. 1. 2019 / 20:05
kingroad
Díky moc.Při přistávání je to jak s anti ice ?
 

trim u B737   27. 1. 2019 / 23:30
zibo
pri pristavaní nechaj zapnuté ak je potrebné (idle - "voľnobeh" bude mať vyššie N1)
 

trim u B737   28. 1. 2019 / 09:27
yvan2000
https://www.youtube.com/watch?v=pHnY25xZAyw
 

trim u B737   28. 1. 2019 / 10:51
kingroad
Hezké.ještě aby to bylo česky
 

trim u B737   28. 1. 2019 / 11:46
Willhelm   
Nedá mi si rýpnout - jdou tam zapnout titulky a dokonce automatický překlad do češtiny, který je sice v terminologii úplně mimo mísu, ale to by někdo kdo se zajímá o lítání měl kousnout. Protože ví, že v leteckém kontextu Fox 3 není liška 3 (nebo nedejbože tři lišky) ale odpálení rakety, Angels nejsou andělé ale výška, apod.

Rýpnutí č. 2 - jsem o šest let starší, takže polovinu svého školního života jsem nuceně prožil učením ruštiny (což se mi včera po dlouhé době hodilo na Parshukův tutoriál X-plane světel), ale tak nějak jsem čekal, že nástupnické ročníky "internetového věku" už žijou s angličtinou jako sekundárním jazykem.
 

trim u B737   28. 1. 2019 / 13:19
kingroad
Tak proč si nerýpnout O anglických titulkach vím.O českých jsem nevěděl.Tak nějak nástupnické ročníky ano,pokud se učí od zakladky anglicky nebo to potřebuji v práci.Ja se nikdy neučil.Umím jen to co jsem časem pochytil.psaný text tak nějak přeložím,ale ty anglický titulky jsou hrozně nepřesný a špatně se prekladaj.Pro mě lepší to slyšet rovnou v češtině.
 

trim u B737   28. 1. 2019 / 13:38
Willhelm   
Pravda, že mi osobně pomáhá práce v mezinárodním měřítku a angličtina v podstatě dělá 40% celkové komunikace. Já si tam schválně zapnul ten automatický český překlad, občas se zasmál, ale obecně byl trochu zaskočen a překvapen jak se automatické překládání googlu za posledních cca osm let - od doby, kdy jsem to zkoušel naposledy - zlepšilo. Jinak tohle jsou pro mě střety s realitou, protože nežiju ve "vituálně sociální" ale reálné sociální bublině, kde kolem sebe mám většinou vrstevníky s podobným vzděláním a schopnostmi. V Praze např. je pomalu problém se domluvit česky (má poslední služebka do PRG byl šok, protože na hotelu nemluvil česky nikdo z personálu - recepční francouzi, pokojské rusky nebo ukrajinky, číšníci a barmani z velmi dálného východu) na druhou stranu když si kolega z Rakouska potřeboval vybrat v Bohumíně peníze a bankomat nefungoval, byl velmi zaskočen, že v místní bance nikdo z personálu (prý okolo 30) neuměl nikdo ani německy ani anglicky.
 

trim u B737   28. 1. 2019 / 14:16
Pips   
V Praze je vůbec přerusováno, se to tu množí, rychlejc jak kvasinky. Takže s tím, co tě učili na základce, by sis tu asi vystačil. Já byl vzpupný student, nemající rusy rád, takže mé debaty s nimi jsou čistě strohé, omezující se pouze na pozdrav. Na jejich "privět" v obchodě, nebo v hospodě odpovídám většinou "nasrat", načež se naseru a jdu jinam
 

trim u B737   28. 1. 2019 / 22:31
SONP   
Nebydlíš ty náhodou někde ve Stodůlkách, alias malé Moskvě?
 

trim u B737   29. 1. 2019 / 09:30
Pips   
No jo, no. Je to tak. Ale ono už to neplatí jen o Stodůlkách. Rusákem je už zasyflená celá Praha
 

trim u B737   29. 1. 2019 / 09:48
Hermann   
google preklada o hodne lip, protoze: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/google-facebook-microsoft-zuckerberg-translator-vedec-cech-mikolov-tomas.A181211_141650_domaci_brzy/tisk
 

trim u B737   29. 1. 2019 / 22:31
mirda   
... a heleme se kluk jeden šikovnej...
 

trim u B737   28. 1. 2019 / 14:20
Pips   
Liška 3, nebo 3 lišky, to jsem ještě dokázal odpustit, ale ty absolutně matoucí situace, kdy se každý pilot v jakémkoliv letadle začal jmenovat Roger, v nich jsem už trochu tápal!
 

trim u B737   28. 1. 2019 / 14:32
OndraT
To máš podobný, jako kdysi v argentinským fotbalovým týmu, tam se jeden čas taky všichni jmenovali Maradona. Alespo mně - jakožto nezaujatému nepozorovateli honitby za koženou koulí - to tak v dětství připadalo.
 

trim u B737   28. 1. 2019 / 21:54
Algy   
A nedej bože, když se v jednom letadle sejde Roger s Clearencem Overem!
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ