FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-Plane: autogen Jeden příspěvek | Celý strom
X-Plane: autogen   3. 1. 2019 / 10:40
FSPilot   
Že se tak bavíme u toho screenu, tak bude lepší to hodit sem.

Existují nějaké možnosti, jak zvýšit výkon autogenu? Zmenšení textur nevypadá jako zásadní výkonový boost, tak si říkám, jestli neexistuje něco, co by defaultní autogen nahradilo nějakým jednodušším (nemusím mít střešní okýnka, balkónky a podobné kraviny, které žerou výkon a z 10km stejně nejsou vidět)
 

X-Plane: autogen   3. 1. 2019 / 13:01
OndraT
Autogen používá metodu LOD alias Level Of Detail, kdy v závislosti vzdálenosti modelu od kamery mizí/objevují se další detaily modelu. Domekčy ve vzdálenosti 10km jsou už jen obyčený krabice bez ničeho (nebo nejsou vůbec).

Pomůže snížit FOV, snížit rozlišení (tím se sníží vzdálenost vykreslování autogenu), dají se ještě donastavit detaily autogenu obecně, něčím se dá i ušetřit, pokud bys chtěl, můžeš mít třeba domy "na plno", stromy třeba jen poloviční hustotu, vypnout auta, cesty a silnice co jsou z křivek budou "hranatější" apod., všechos e to dá nezávisle na sobě ořezat. Bohužel nutno tak trochu "ručně", v XP10 dřív tohle všechno bylo v nastavení grafiky, v XP11 už to vůbec není. Možno řešit LUA scriptem nebo zásahem do konfiguračního souboru.

Ještě můžeš pro formu přihodit screen se zaputými "times" v Settings/Data output, XP ti ukáže, jak dlouho trvá vypočítat jeden frame na CPU i GPU a od toho se dá odpíchnout další nastavení (různý nastavení mají vliv buďto na CPU nebo GPU).
 

X-Plane: autogen   3. 1. 2019 / 15:02
FSPilot   
Ty jednotlivé nastavení mám přes lua trochu ošetřené. Na ten FOV jsem nesahal. Jde ten LOD nastavit tak, že bude snížený, ale domečky nebudou mizet blízko?
 

X-Plane: autogen   3. 1. 2019 / 15:06
mano
ak by si sa chcel moc hrat.. tak kazdy autogen ma svoje LODOVE zobrazenie, tebe treba najst ten najjednoduchsi objekt a ten nahradit vo vsetkych lodoch aby bol rovnaky.. tym dosiahnes co chces
 

X-Plane: autogen   3. 1. 2019 / 15:08
mano
a inac.. ani to nemusis prepisovat, existuje txt subor tzv knihovna cez ktoru sa da prepisovat default objekt, simheven to tak riesil pre xpl 10.. takze staci ti jeden objekt a v tom txt povies co chces vsetko prepisat.. da sa to nastudovat na originalnom developerskej stranke xpl
 

X-Plane: autogen   4. 1. 2019 / 16:06
FSPilot   
to vypadá jako cesta. Nedělal to už někdo, že bych se s tím nemusel babrat? A nebo je nekde podrobnější návod?
 

X-Plane: autogen   3. 1. 2019 / 15:36
OndraT
Co je mně známo tak bohužel jedině tak, jak píše Mano.
 

X-Plane: autogen   3. 1. 2019 / 16:26
artoo
Zmenšovat textury autogenu je nesmysl. Z hlediska výkonu tím nezískáš naprosto nic. Pokud máš jen trochu soudobé GPU, pak otázka velikosti textur nehraje téměř roli. Zejména pokud používáš jakýkoliv orto, pak textury defaultu jsou v porovnání s tím zanedbatelné.

Všechny objekty autogenu (respektive 99 procent) jsou striktně optimalizované, mají aditivní LOD a jsou instancované. Balkónky a další detaily nehrají z hlediska výkonu zásadní roli. Velmi zjednodušeně řečeno, je téměř jedno, jestli zobrazíš jeden domek nebo 100 týchž instancovaných domků. Bude to na hranici měřitelnosti, co se GPU týče.

Naproti tomu dynamické objekty, například auta na silnicích, vliv mají a to zásadní. V tom nejjednodušším případě, každý jeden objekt bude stát jeden drawcall. To samé platí o letadlech samozřejmě.

Strategie LR je taková, aby nastavení bylo co nejjednodušší pro lidi co o tom nic nechtějí vědět. Prostě jeden slider je spřažený s řadou parametrů a mění je tak nějak, aby to bylo vyvážené. Pokud máš problémy s výkonem, prostě sniž hustotu objektů, sniž detaily reflexí, vypni dynamický stíny, popřípadě stáhni na GPU hodnoty AA (to může dělt taky velekej skok).
Můžeš dosáhnout snížení hustoty vegetace (ruční zásahy), ale přínos bude diskutabilní, podobně jako s default domečkama.
Jistě, jeden slider na všechno není ideální pro každýho a v současný době shazování detailů taky není nejlíp vyvážený, ale pro mainstream uživatele je to nejlepší řešení
 

X-Plane: autogen   3. 1. 2019 / 16:46
xWing   
Ja by som uvital, keby LR zakomponovalo tzv. BASIC settings a ADVANCED settings ako je to aj v mnoho inych hrach.
Ja bojujem napr. s tym, ze vseobecne podla performance monitoru sa mi CPU aj GPU flaka a mam teda nizke FPS, ked letim v okoli Alp, kde mam UHD mesh.
 

X-Plane: autogen   3. 1. 2019 / 22:11
milo   
To by bolo super, ak by to menu bolo mozne rozkliknut na Advanced. LR ide z extremu(menu v XP9-10), kde sa dalo nastavit snad uplne vsetko), do extremu, styroch sliderov v XP11. Neverim, ze by to uzivatelia neprivitali. Ma to snad kazda sprosta hra, a sofistikovany, moderny letecky sim...4 slidre...A potom lovime po lua scriptoch, ktore zakazu to, ci ono, nieco pozmenia...Jasne, ze menu potrebovalo iny pohlad, ale takto to zuzit je podla mna moc.
Kazdopadne, cudna politika LR.
 

X-Plane: autogen   3. 1. 2019 / 22:34
Willhelm   
No já osobně bych asi na XP nikdy nepřešel, protože bambilion položek v menu, mě naprosto odradilo od sebemenších pokusů pochopit co která dělá. FS2004 měla kolik hejblátek? A neustále se řešilo co jak je správně. Bohužel počet kombinací s počtem hejblátek exponenciálně roste a tak roste i počet nefunkčních kombinací a frustrace: Proč se mi GPU fláká? Proč se mi CPU fláká? Proč mi nestačí 32GB RAMky? Proč to nevypadá jako na videu od masového manipulátora Rasmussena? Proč to připomíná promítání diapozitivů?

Kdyby bylo na mě, tak tomu dám jasné mantinely na HW konfiguraci a nedovolím štelovat nic - Jako na konzoli. (A jak se Ace Combat 6 na PS3 svižně hýbal a skvěle vypadal - a všem stejně)

Třeba Kingdom Come - tvůrci ladí vizuální styl několik let a dva dny po vydání je internet plný modů "better looking KCD" od borců co to zvládnou poladit přes noc.

Na mě je aktuální počet nastavení XP až moc (na to abych to s nima dokázal dodupat) - spíše mi chybí nějaký ten scan HW a automatické nastavení všeho tak aby to HW využilo na plno a s plynulými FPS.

Když si pak někdo stáhne z orgu 3D gofistu, který má po exportu z Poseru 3 kvantiliony vertexů, tak ať za to slízne smetanu v podobě načítání obrázků alá vytáčený internet 1995-96.
 

X-Plane: autogen   3. 1. 2019 / 23:50
Pips   
Moje řeč! Taky mě nebaví furt se v nějakém nastavení vrtat a něco v tom řešit. Nějak jsem už asi nejradši, když se věci nastaví na optimál úplně samy a nepotřebuje mě to ničím takovým zdržovat
 

X-Plane: autogen   4. 1. 2019 / 08:27
OndraT
No vidíš a já zase po příchodu XP11 prskal jako spousta ostatních kvůli tomu omezenýmu nastavení. Někomu prostě vyhovuje jedna šajtlička na všechno, já si to zase rád nastavím k obrazu svému. Určitě by nebyl problém udělat to tak, jak je to v kloudnějších hrách - primárně si hráč nastaví předvolby jako low/mid/high/ultra a pak si ještě v nějakým podmenu ladí podrobně - když bude chtít. A spokojený budou oba. Jde to, jen LR má prostě málo lidí a z toho plynou prakticky všechny problémy XP; LR musí těžce prioritizovat práci na simu (což je škoda, taky bych si přáíl, aby to bylo jinak).
 

X-Plane: autogen   4. 1. 2019 / 09:11
xWing   
A preto som pisal, ze idealne by bolo BASIC settings s jednym supatkom LOW, MEDIUM, HIGH, ULTRA a potom ADVANCED settings s bambilionom supatek
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ