| | | X.Plane stíny 22. 11. 2018 / 12:23 | |
| | Ahoj,
jde nějak vypnout stíny pro autogen a nechat je u letadla/VC a mraků?
Na netu jsem nic moc nenašel... není na to nějaký LUA script? |
| |
|
| | | X.Plane stíny 22. 11. 2018 / 13:40 | |
| | Já na stíny používám tenhle lua script - ale ten řeší jen kvalitu a kostičkování.
-----Shadows
set( "sim/private/controls/shadow/csm_split_exterior", 3)
set( "sim/private/controls/shadow/csm_split_interior", 3)
set( "sim/private/controls/fbo/shadow_cam_size", 4096)
set( "sim/private/controls/clouds/shadow_size", 4096)
set( "sim/private/controls/shadow/cockpit_near_adjust", 3)
set( "sim/private/controls/shadow/cockpit_near_proxy", 2)
Více možností nastavení stínů jsem zatím nepotřeboval a neřešil. Vím že na orgu jsou nějaké XP advanced renderings setup módy. Jeden jsem měl kdysi na zkoušku stažený, ale vadila mi dost divoká integrace do XP a taky to, že se při každém startu XP musel nastavovat znovu - nepamatoval si nastavení. Vlezl jsem mu trochu pod sukně a to co jsem potřeboval si vytáhl do lua scriptu, bez UI.
|
| |
|
| | | X.Plane stíny 22. 11. 2018 / 14:24 | |
| | Aky mas dovod vypnut tiene ?
Pokial je to kvoli nizkym FPS, tak vypni radsej HDR. |
| |
|
| | | | X.Plane stíny 22. 11. 2018 / 16:23 | |
| | FPS jsou OK, ale nesmím mít moc autogenu, což mi z měst dělá poušť. Vypnutím HDR bych přišel o příliš mnoho "eye candy" a to už pak bude lepší jít zpět na P3D. Možnost vypnutí stínů u autogenu nebo aspoň omezení vzdálenosti, na jakou se stíny zobrazují by IMHO výrazně snížilo zátěž... Jen uvažuju o optimalizaci. Stejně tak mně napadlo, zda-li nejsou někde jednodušší modely autogenu - zkrátka chci ubrat zbytečnosti. Z dopraváku mi je jedno, jestli má barák střešní okýnko, plot, trávník nebo poštovní schránku |
| |
|
| | | X.Plane stíny 22. 11. 2018 / 17:05 | |
| | Zkus prostudovat toto:
https://www.x-plane.com/kb/configuring-the-rendering-options/
Konkrétně:
The shadow detail setting controls how realistic the shadows in the simulator are.
“Static” shadows simply draw a flat, unchanging shadow of your aircraft on the ground below it. “Overlay” shadows vary the shadow cast by your aircraft on the ground by the position of the sun in the sky.
“3-D on aircraft” shadows use X-Plane 10’s new shadow rendering to allow the aircraft to cast shadows on itself as well as on the ground; this would be most visible with a high-wing aircraft.
“Global” shadows allow all objects, trees, etc. in X-Plane to cast shadows on everything else. Global shadows, of course, are much more difficult to render; they are both CPU- and GPU-intensive. The degree to which your frame rate is affected by shadows will be a function of the number of objects you’re using; lots of objects combined with global shadows may massively impact your frame rate.
Pokud jsem správně pochopil jaké stíny chceš, tak by ti mělostačit nastavení 3-D on aircraft. |
| |
|
| | | | X.Plane stíny 22. 11. 2018 / 17:15 | |
| | Az na to, ze je to pre X-Plane 10 a v X-Plane 11 su uplne ine nastavenia
|
| |
|
| | | | | X.Plane stíny 22. 11. 2018 / 17:19 | |
| | Aha, tak to se omlouvám.
Já jsem si XPL11 nastavoval poprvý a naposled když jsem ho instaloval. Od té doby doby jsem se v nastavení vůbec nehrabal, takže si to fakt nepamatuju. |
| |
|
| | | X.Plane stíny 22. 11. 2018 / 23:05 | |
| | V nastavení je zatržítko "Draw shadows on scenery". Mám nezaškrtnuté a funguje to přesně jak popisuješ. |
| |
|
| | | | X.Plane stíny 23. 11. 2018 / 15:29 | |
| | taky si ymslím že nic snazšího než teh checkbox v settings není, buď je stín pro scenery nebo ne, naopak nikde není volba vypnout stín v letadle |
| |
|
| | | | X.Plane stíny 24. 11. 2018 / 09:58 | |
| | Tyjo, jak prosté.... nevím, proč jsem si myslel, že to odebere všechny stíny Díky. |
| |
|
|