No tak třeba VFR Jižní Amerika - tu mám obletěnou kolem dokola s L-410, jsou tam kousky, kde se není jak moc chytat VOR/NDB. Takže většina tras u mě byla - nastudovat trasu na google mapě a hledat orientační body pro srovnávačku - takové o kterých vím, že v XP jsou - tedy výrazné vodní toky a plochy, kopce, silnice, města. Pravda Jižní Amerika není až tak osilničená jako Německo, takže se tam dle toho navigovalo docela solidně. Navíc v přípravě jsem si většinou dělal krátké segmenty trasy a měl poznamenaný HDG a přibližný čas na trase k dalšímu orientačnímu bodu, u kratších tras i při silné boční složce větru je snos zanedbatelný a pokud je orientační bod nějaké jezero nebo město nikdy problém nebyl. Fascinovalo mě jak srovnávačka v Jižní Americe fungovala v XP suprovně. A protože jsem tam nikdy nebyl, vůbec jsem neřešil nedokonalosti autogenu, které vnímám u nás a na Slovensku. |
|