| | | LOD v Gmaxu - jak na to? 28. 4. 2005 / 19:37 | |
| | Poraďte mi prosím někdo stručně, jak při tvorbě scenérie vyrobit LOD - tedy jak jsem pochopil - různě detailní modely pro zobrazení na různou vzdálenost.
Děkuji předem |
| |
|
| | | Re: LOD v Gmaxu - jak na to? 28. 4. 2005 / 20:38 | |
| | LOD - LevelOfDetail je prostorove rozliseni povrchu zeme. S objektem GMAXu nema co docineni, ani s jeho zobrazenim v ruznych vzdalenostech. Takze se tim netrap, vytvor v GMAXu objekt podle skutecnych meritek a vyexportuj do bgl. O vsechno ostatni se postara engine FSky. |
| |
|
| | | | Re: Re: LOD v Gmaxu - jak na to? 28. 4. 2005 / 22:45 | |
| | Hm, MIlane, sorry ale to si mu moc nepomohol, a navyse nemas ani pravdu to co si napisal, LOD nieje priestorove rozlisenie zeme, LOD modely su zjednodusene 3D modely objektov (ci uz scenerii alebo aj lietadiel) ktore sa Ti zobrazuju v zavislosti od vzdialenosti v akej sa na dany objekt pozeras, takze Ty si musis urobit vsetky tieto zjednudusene modely sam (vid FS SDK)......
A co sa tyka priamo tvorby, je to popisane v FS2004 SDK - Gmax scenery tutorial, aj ked popravde podla toho co tam je napisane to aspon mne moc neslo, ale snad sa to tebe poradi. Ono este dalsie riesenie je priamo editovanie BGLC kodu, ale to chce silne nervy a urcitu skusenost....
Peter |
| |
|
| | | | Re: Re: LOD v Gmaxu - jak na to? 28. 4. 2005 / 22:52 | |
| | Milane, ma to s gmaxem spolecneho hodne. A tvoje odpoved je v tehle souvislosti zavadejici LOD totiz neznamena jen ty "ctverce" do kterych se deli cely FSkovy svet, ale i "level of detail" modely, ktere se zobrazuji v urcite vzdalenosti od pozorovatele, kvuli usetreni FPS.
Nemam zkusenosti jak to funguje u scenerii a s makemdl pro FS9, protoze zatim vsechno co jsem delal jsem potreboval jeste zpetne kompatibilni s FS2002. Ciste teoreticky by melo stacit hlavni objekt dat do grupy a do nazvu pridat na konec _LOD_100 (napr objekt_LOD_100) a podobne to delat i s tema min detailnima modelama. Zase dat do grupy, dat stejny nazev s _LOD_xx, kde xx je cislo mensi < 100. Cim min detailni model, tim mensi cislo. Co to cislo presne znamena je napsane v SDK, tusim to ma nejakou souvislost s velikosti na obrazovce.
Problem tohohle postupu je, ze nevim jestli to pojede s makemdl pro FS9 a jestli to nahodou nevyzaduje MDL Commander a Middle-man. Precejen uz je to nejakou dobu, co jsem se o to poprve pokousel. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: LOD v Gmaxu - jak na to? 28. 4. 2005 / 23:06 | |
| | Tak to se moc omlouvam za mylne info. Netusil jsem.. Myslel jsem, ze parametry zobrazeni objektu v zavislosti na vzdalenosti se nastavuje nekde v MakeMDL a ne primo v GMAXu... Nicmene LOD je zkratka i pro to rozliseni, jak jsem popsal, v jine souvislosti jsem se s tim nesetkal. Jeste jednou pardon |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: LOD v Gmaxu - jak na to? 28. 4. 2005 / 23:25 | |
| | Děkuju za odpověď. Já mám zatím FS2002 a to co dělám bych u sebe taky rád viděl
Takže pokud je to složitější, tak jestli je nějaký zdroj kde si to můžu - srozumitelně - přečíst. |
| |
|
|