|  |  | Divertet QS 1190 21. 7. 2018 / 18:36 | |
|  | Ahoj, dovolím se dotázat z reálu.
Včera 20. 7. 2018 jsem měl na palubě B 737-8BK, SmartWings, Travel Pervice Polska, let QS 1190 z PRG (odlet plánovaný 4:45, skutečný 4:55) do AYT (plánovaný přílet 8:40) člena rodiny.
Na flightradaru jsem zjistil, že byl B 737 divertován do BJV. Z BJV odlet 11:31, přílet do AYT 12:11. Tedy zpoždění minimálně 3:31.
V době plánovaného příletu do AYT (kolem 8:40) normálně letadla přistávala, nebylo to počasím. Let z PRG vezl technika do BJV asi na opravu nějakého letadla. Tedy již od startu v PRG mělo letadlo jinou trasu. Asi předpokládali, že zdržení nebude více jak 3 hodiny, ale v BJV jim povolili start později, než předpokládali. Lidé čekali v letadle a pak jim maximálně povolili jít do tubusu.
Myslíte, že je nárok na odškodnění 400 E?
Pokud ano, kde nárokovat. U SmartWings? U Travel Pervice Polska? Exim (tak koupeno)? Vzhledem k tomu, že je nárok i po 3 letech, rádi bychom zkusili přímo a ne přes zprostřdkovatele, který bere 25%.
|
| |
|
 |  |  | Divertet QS 1190 21. 7. 2018 / 18:44 | |
|  | | |
|
 |  |  | Divertet QS 1190 22. 7. 2018 / 12:00 | |
|  | Obávám se, že to je bez šance, protože oni v tom BJV zřejmě nečekali schválně, ale neměli povolení ATC. Takže to je mimo vliv aerolinky, tudíž bez nároku na kompenzaci. |
| |
|
 |  |  |  | Divertet QS 1190 22. 7. 2018 / 15:36 | |
|  | Díky za reakci, Luďku. Přesto se ještě zeptám. Na tom dalším obrázku je vidět, že měli letový plán do Antalye AYT a zřejmě náhradní letiště do Bodrumu BJV. Jenom z důvodu, že potřebovali vysadit technika provozních důvodů v Bodrumu BJV, tam přistáli.
Není to proti pravidlům? Neměli mít letový plán do Bodrunu (když předem v Praze věděli, že tam potřebují přistát) a pak další nový let a letový plán z BJV do AYT? Pokud by je počasí (nebo nepokoje v místě, atd.) donutilo přistát v BJV, to by byl jiný případ.
To dřívější povolení ATC z BJV do AYT určitě dostali pozdě, ale pokud by šlo o 2 samostatné lety plánované předem, tak náhrada nepřísluší, pokud ATC vydá povolení pozdě.
Jsem rád za tvoji odpověď, která byla jediná.
Mohl by dát ještě někdo názor - Letadlo neplánovaně přistálo v BJV, nevyžádala si to bezpečnost letu a ni zájem cestujících. Byl to zájem letecké společnosti zřejmě kvůli pokaženému jinému letadlu v BJV. A do cílového letiště přiletěli se zpožděním přes 3 hodiny. |
| |
|
 |  |  |  |  | Divertet QS 1190 23. 7. 2018 / 12:18 | |
|  | Obávám se, že je to opravdu bez šance. Oni tam sice přistáli neplánovaně z vlastního rozhodnutí, jenže kdyby je tam nezdržovalo ATC, tak by to s přehledem stihli. To že mohli nebo nemohli předpokládat, že je ATC nepustí hned, to už nikdo zkoumat opravdu nebude. V potaz se budou brát jen základní fakta, tedy zda s tím mezipřistáním mohli/nemohli přiletět včas a pokud mohli, tak jestli to způsobila/nezpůsobila aerolinka, že to nestihli. Nějaké teoretizování, že mohli předpokládat zdržení ze strany ATC nikoho zajímat nebude, podstatné je to, že to zdržení skutečně bylo ze strany ATC. |
| |
|
 |  |  |  |  | Divertet QS 1190 23. 7. 2018 / 12:20 | |
|  | Mimochodem, informace z FR24 opravdu NENÍ totéž, jako reálně podaný letový plán! Tohle je pouze informace z databáze letů, ale pokud si aerolinka před odletem podá jiný plán pod stejným číslem letu, tak FR24 o tom vůbec neví. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Divertet QS 1190 23. 7. 2018 / 12:23 | |
|  | A je dost pravděpodobné, že ten letový plán si podali už před cestou v upravené podobě, pochybuju, že by se s tím chtěli zabývat za letu. |
| |
|
 |  |  |  | Divertet QS 1190 22. 7. 2018 / 15:38 | |
|  | | |
|
|