| | Návrhové rychlosti pro vyčkávací obrazce LKPR, LTTB, LKKV ... 4. 1. 2018 / 21:15 | |
| | Možná jsem ty holdy lítal blbě, ale nikdy jsem neřešil, jestli točit pravou nebo levou zatáčku (pokud mi řídící přímo neřekl). ATC je IMHO jedno, na kterou stranu točíš dokud to bude směrem od místa, od kterého tě ten hold má držet (např. dráha, odlety/přílety). U IFRu je nalétnutí a směr zatáčky zásadní kvůli ochranným prostorům. U VFR jen prostě čumím ven a jak letím k tomu bodu (třeba kostel) a mám se držet od letiště, které mám napravo, točím levou zatáčku. A když přiletím z druhé strany, točím pravou... prostě tak abych nepřekážel. Pokud se mám držet severně od toho bodu, budu točit tak, abych se tam držel a nevymýšlet nějaké procedury abych se tam držel v pravých nebo levých zatáčkách. Přiznám se, že jsem v té symbolice nikdy hlubší význam nehledal.
Kdyžtak mně prosím opravte, že lítám jako nevzdělaný dobytek |
| |
|