| | | TrinusVR 30. 12. 2017 / 09:59 | |
| | Zdravim,
chcem sa spytat, ci niekto skusal tuto lacnu alternativu VR v leteckych simulatoroch, pripadne ake s tym mate skusenosti?
Pre blizsie info: https://www.youtube.com/watch?v=Writm8KUQOE
Ja mam celkom problem rozbehat senzor pohybu hlavy...
Peter
pouzivam: Samsung S8 a nejaku lacnu alternativu VRbox z aliexpressu... |
| |
|
| | | TrinusVR 30. 12. 2017 / 10:23 | |
| | Povedlo, ale rychle jsem to zase dal pryc:
- prenos obrazu: pomale a nekvalitni
- 3D: fake3D dela to co dela - fake a nikoli 3D (TriDef 3D za 40 babek se mi kupovat nechce)
- senzor pohybu hlavy: driftuje
Misto toho jsem na to sel pres:
- prenos obrazu: moonlight (jenom pro nVidia karty; app je zadarmo na google play)
- 3D: Depth3D reshade - zadarmo tady https://github.com/BlueSkyDefender/Depth3D
- senzor pohybu hlavy:
- do telefonu HeadTracker zdarma z google play
- do PC budto FaceTrackNoIR za dve tri eura tady (mam a muzu vrele doporucit) http://facetracknoir.sourceforge.net/home/default.htm
- a nebo OpenTrack zdarma tady https://github.com/opentrack/opentrack
Chce to trochu nastavovani, ale slape to (HMD pro mobil mi prijde 2. ledna, takze to mam akorat vsechno nastavene a cekam na postaka ). Na YouTube je cela rada videi o vsech aplikacich.
Hodne zdaru!
Milan |
| |
|
| | | | TrinusVR - dosavadni zkusenost s mobilni VR 5. 1. 2018 / 13:47 | |
| | Po nejakem tom hrabani se v nastaveni a testovani jsem skoncil u tohoto:
Spojeni PC a telefonu
USB je asi nejlepsi, ale mam nakraply telefon, takze mi pres USB jenom nabiji (nastesti). Kompl a tlf spojeni teda resim pres mobilni wifi hotspot.
Prenos obrazu
Mam nVidia kartu a pouzivam Moonlight aplikaci (free; vyzaduje to na PC nainstalovane GeForce Experience a na telefonu Moonlight).
3D efekt
Depth3D reshade efekt (free). Vytvari decentni (nikoli prehnany) 3D efekt a navic mam dojem, ze ani moc nezere fps (narozdil od nativni podpory VR, alespon v P3D).
Head tracking - telefon
Trinus VR (head tracking funguje neomezene i na casove limitovane free verzi ) - na nic jineho Trinus VR nepouzivam. Co se head tracking tyce, tak po spojeni pres wifi hotspot sice porad driftuje, ale podstatne min, nez kdyz jsem byl spojeny pres klasickou wifi a nez jina head tracking reseni, ktera jsem zkousel (viz nize).
Head tracking - PC
Trinus VR + OpenTrack (free) - Trinus VR na tlf posila head tracking data do Trinus VR na PC, ktery je komunikuje do OpenTrack, ktery je posila do simu. Komplikovane, ale funguje to. Vtip je v tom, ze to porad driftuje. Sice ne tak moc, ale k pokazeni dojmu to bohate staci
Head tracking - jina vyzkousena reseni
HeadTracker (free) na mobilu + FaceTrackNoIR (par babek) na PC - pomerne velky drift a FaceTrackNoIR umi prijimat head tracking data jenom v rozmezi +/- 50°.
HeadTracker na mobilu + OpenTrack na PC - to stejne akorat s tim rozdilem, ze OpenTrack umi +/- 180°.
FreePIE IMU (free) na mobilu + FaceTrackNoIR nebo OpenTrack - vubec se mi nepodarilo rozchodit.
Celkovy technicky a umelecky dojem
No... rekl bych tak 6 z 10. Prvotni WOW dojem trva par minut. Je docela rozdil ve vnimani prostornosti kokpitu malych a velkych letadel, svet pusobi jinak z 500ft nebo 5000ft a pri pristani na pole jsem poprve vnimal, ze to pole prede mnou je do kopce. Potud fajn.
Cele to technicky nastavit a rozjet ale nejakou chvilku trva. A kdyz uz se to povede, tak dojem kazi:
- zpozdeni - pres wifi hotspot a Moonlight sice ne tak velke, ale prece... mozna tethering pres USB by pomohl, nevim...
- drift - to me sere asi nejvic. Vyzkousel jsem, co jsem mohl, ale porad nic moc. Na vine bude taky sunka cinsky telefon, ktery driftuje i pri sledovani VR videji na youtuobe. Jiny telefon jsem zatim nezkousel.
- rozliseni - muj tlf umi 1280x720. To je malo. Oculus Rift je na tom lip, ale cela rada uzivatelu si na slabe rozliseni stejne stezuje. Novy tlf (standard je dnes 2560x1440) se mi ale kvuli tomu kupovat nechce.
- 3DOF - bez nejakeho dalsiho externiho bazmeku funguje head tracking jenom jako 3DOF (tzn. jenom rotace hlavy a nikoli posuny hlavy do stran, nahoru dolu... ).
Nedokonaly head tracking (drift) fakt cely zazitek posila do kytek. Alespon pro me. Pro zabavu to co mam sice staci, ale ze bych na to pozval kamarady a udelal VR party... to se rict neda. Rekl bych, ze VR bude mit pro hard core simptaky smysl tehdy, az budou mit headsety dobre rozliseni a bezchybny head tracking.
Na avsim.com jsem zalozil vlakno ohledne head tracking, tak kdyby to nekdo chtel sledovat:
https://www.avsim.com/forums/topic/527898-mobile-hmd-best-head-tracking-solution/
Milan |
| |
|
| | | | | TrinusVR - dosavadni zkusenost s mobilni VR 5. 1. 2018 / 14:15 | |
| | Nestalo by za to udelat si tracking hlavy pres IR? Po tom co mi odeslo TIR, tak jsem napajel par diod a pres nejakou starou webkameru to chodi relativne v pohode. Kdyz to srovnam s tvym dosavadnim snazenim, tak mi tohle prijde uz jen jako malickost |
| |
|
| | | | | | TrinusVR - dosavadni zkusenost s mobilni VR 5. 1. 2018 / 16:10 | |
| | polamany Track Clip mam v supliku taky
Napad dobrej pro klasicky head tracking (kde se pohyb hlavy pro ucely simu nasobi - a la TrackIR), ale pro VR potrebujes tracking 1:1 - tedy kouknu 90° doleva a kamera v simu se otoci o 90° doleva (ani o vic ani o min).
Obavam se, ze ten diodovy system by byl omezeny sirkou zaberu kamery (takze napr. u koukani 90° doleva by uz kamera ty diody nevidela). |
| |
|
| | | | | | | TrinusVR - dosavadni zkusenost s mobilni VR 5. 1. 2018 / 16:30 | |
| | Vidis, to mi nedoslo Jsem si rikal, tak letadlo, to nikde pobihat nebude... Mas pravdu, ze s tim vetsim uhlem by diody nefungovaly... |
| |
|
| | | | | | | TrinusVR - dosavadni zkusenost s mobilni VR 5. 1. 2018 / 16:34 | |
| | leda dát ty diody nad sebe Nahoru a dolů se o 90° netočíš většinou... leda na panel |
| |
|
| | | | | TrinusVR - dosavadni zkusenost s mobilni VR 5. 1. 2018 / 16:09 | |
| | Zajímavé info. Dost mně tahle technologie chytla a zvažuju nějaké experimenty taky. Test trinusu mně překvapil, že se pohyb nepřenášel plynule, ale skákalo to po "mřížce" - možná nějaké špatné nastavení (zkouším na Galaxy Note 5), nevím. Měl jsem na hlavě Oculus Rift na simu F1 a fascinovalo mně, jak krásně se to hýbe a ten pocit sezení ve formuli byl fakt úplně něco jiného. U spousty her ten posun nebude možný kvůli hře samotné, protože to nepodporuje (to by neměl být případ našich simů).
No technologie velmi zajímavá. Ještě bude zajímavé jak se to bude dát řešit s ovládáním cockpitu přes klávesové zkratky, myš a joystick, ale budoucnost vypadá zajímavě. |
| |
|
| | | TrinusVR 30. 12. 2017 / 10:39 | |
| | jeste poznamka - rozliseni te S8 je super, doufam, ze ti to bude zvladat i PC
nicmene bych od toho neocekaval zazraky - zatim muzu soudit jenom podle toho, kdyz to mam vsechno nastavene a mobilem mavam pred monitorem - no a vidim, ze to ma docela zpozdeni (snad se z toho nepo%&*ju ) a headtracking porad trochu driftuje (i kdyz ne tak moc jaku s TrinusVR) |
| |
|
| | | | TrinusVR 30. 12. 2017 / 10:58 | |
| | Dakujem Milan,
presne tieto info ma zaujimali a dakujem aj za nakopnutie spravnym smerom, idem este experimentovat, ked mam konecne chvilku cas...
Laka ma tato VR najma kvoli DCS a vrtulnikom, tak uvidime...
Este raz dakujem
Peter |
| |
|
| | | | | TrinusVR 31. 12. 2017 / 14:36 | |
| | Petre, das sem pak prosim te feedback, jak ti to slape?
Ja mezitim zjistil, ze FaceTrackNoIR bere vstup jenom v rozsahu +/- 50° (coz je pro head tracking 1:1 malo) - dotazal jsem se autora, ale zatim bez reakce:
https://sourceforge.net/p/facetracknoir/discussion/1150910/thread/3df4bc53/
Takze jsem vic testoval OpenTrack, ale po chvilce provozu se dost rozjede head tracking (budto driftem gyra v telefonu - mam nejakou cinskou sunku - a nebo nedokonalosti softu). Nutnosti je teda neustale recentrovani, coz dost rusi.
Jinak to vypada, ze ten reshade Depth3D zatim funguje OK.
Diky
Milan |
| |
|
|