| | | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 15. 11. 2017 / 08:58 | |
| | Ahoj,
mam dva (vlastne tri) rychle dotazy na xplanisty zbehle ve tvorbe scenery pro X Plane:
FS2XPlane - Da se nekde nastavit, aby to pro kazdy konvertovany objekt vytvorilo automaticky i exclude? Jde o to, aby se odstranil defaultni objekt (nebo objekt z nejake overlay s nizsi prioritou) a nedochazelo k duplikacim / prekryvani.
World2XPlane - Pokud ne, muzete mi nekdo potvrdit moji tezi (nebo spis nadeji), ze by se exclude daly z custom vektorovych dat vygenerovat pomoci teto utilitky - budto pres upload Poly File a nebo aktivaci smart exclude? (u smart exclude je mi jasne, ze bych musel i neco vygenerovat, aby se smart exclude vytvorily; tady jsem to zatim jeste nedomyslel... )
A do tretice - tusite nekdo, proc napr. kolem LOWS je FPS OK s orthem a default autogenem, ale vyrazne spadne s orthem a w2xp autogenem? (testoval jsem to s w2xp Europe mix)
Jenom na okraj... w2xp autogen se mi celkove nelibi, i kdyz musim ocenit to, jak umi omotat facades kolem polygonu ruznych tvaru.
Diky
Milan |
| |
|
| | | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 15. 11. 2017 / 16:34 | |
| | Milane jestli vládneš AJ, tak se obrať spíš na .org fórum https://forums.x-plane.org/ - zkusil bych se poptat přímo v tomhle sub-fóru https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/forum/7-scenery-development-forum/ . Lidi, co dělají scenérky, je tam hodně a rádi poradí.
K tomu, proč je W2XP scenérka náročnější - záleží na použitým configu. Ono i s W2XP se dá pohrát, ale je to vyloženě hrabání se v config.xml, resp. definování pravidel v něm (najdeš ho ve W2XP v podadresáři "resources", uvidíš i další záložní konfigy, aktuální je vždy config.xml).
Ale jinak já jsem od XP11 nepoužil W2XP ani jednou, když už potřebuju overlay, tak ho vemu s pomocí O4XP z XP11 autogenu. Ten defaultní je přeci jen o dost hezčí. |
| |
|
| | | | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 08:24 | |
| | Diky Ondro,
o forech na x-plane.org vim, akorat jsem chtel nejdriv zkusit stesti tady
Btw. to vypada, ze support vlakno, na ktere odkazuje "produktova" stranka FS2Xplane, uz neexistuje (on je to taky dost stary soft).
Milan |
| |
|
| | | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 10:59 | |
| | Ahoj, pokial myslis to presvitanie default textur (runways, taxiways, aprons) po pridani custom letiska, tak toto by mohol vyriesit WED - worldeditor cez exclude zony. Uz sa s tym zopar dni "hram", takze neskor poinformujem o vysledku. Konkretne sa trapin s konverziou taxi2gate LZIB. Vsetky objekty su OK, az na plochy, ktore presvitaju |
| |
|
| | | | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 11:11 | |
| | bud si tie polygony vymaz a pouzivaj default drahy a rolovacky, alebo polygonom nastav spravne parametre viac xplane developer |
| |
|
| | | | | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 12:31 | |
| | Vies mi pls aspon poradit tool, v ktorom sa daju editovat defaultne polygony? Na XP som presiel zhruba pred tyzdnom ...diky |
| |
|
| | | | | | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 12:33 | |
| | subory .pol sa edituju v beznom editore txt alebo daky lepsi notepad++ |
| |
|
| | | | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 13:58 | |
| | Ahoj.
Pokud dobř chápu tvůj problém, tak Exclude ve WEDu ti nevyřeší tvoje prosvítání default dráhy, pojížděček a stojánek.
Spíš ve WEDu nastav pro runway a taxiway parametr Surface na Transparent.
Tenhle parametr se ale nedá nastavit u ploch, který jsou řešený pouze přes polygony (např. ze složky pavement). Pokud by ti prosvítal tenhle druh polygonů, tak ty bys musel smazat.
|
| |
|
| | | | | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 15:01 | |
| | Ahoj, presne to som skusal, nastavit v apt.dat transparentne plochy a nepomohlo to. Viem tie polygony zmazat aj cez ten WED? diky |
| |
|
| | | | | | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 15:55 | |
| | Ve WEDu si můžeš z defaultního letiště umazávat jak je libo.
Ještě bych ale opravdu zkusil ty transparentní plochy nastavit přímo ve WEDu.
Z pravého horního menu vybereš dráhu (popř. taxiway, helipad) a ve spodním pravém menu pod záložkou Selection vybereš Surface a nastavíš Transparent.
Potom to samozřejmě musíš uložit a exportovat.
No a pokud to stále bude prosvítat, popřípadě se jedná o polygony u kterých nejde nastavit průhlednost, tak to smazat můžeš vždycky.
V tom případě ale nevím, do jaké míry má export z taxi2gate řešený povrch pojížděček a dráhy. Aby se ti nestalo to, že smažeš default podklad nadefinovaný jako pevný povrch (např. taxiway), plácneš přes to texturu pojížděčky z taxi2gate a přitom se při pojíždění bude letadlo chovat jako na trávě ve volném terénu. Zároveň jsou na taxiway mimo jiné nadefinovaný i mapy pro pojíždění default letadel, takže o to bys taky přišel...
Ještě si zkontroluj, jestli ti opravdu prosvítá polygon. Jestli to třeba není jenom nakreslená podélná nebo středová lajna na pojížděčkách, dráze, atd. |
| |
|
| | | | | | | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 16:22 | |
| | ak konvertuje platenu scenerku, tak tam su zle nastavene poradia polygonu ako takeho, takze najjednoduchsie je zmazat vsetky polygony a nechat default apt |
| |
|
| | | | | | | | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 17:43 | |
| | To je taky řešení. Možná lepší, než se s tím sr.t |
| |
|
| | | | | | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 17. 11. 2017 / 14:39 | |
| | Pokud si s tím budeš hrát tak tě odsud:
https://developer.x-plane.com/?article=obj8-file-format-specification
má zajímat asi nejvíc tohle:
[New in 850:] X-Plane draws scenery in "layer groups" - all elements in the same layer group are drawn before all other groups, but within a layer group the drawing order may be optimized by X-Plane. Normally layer groups are determined by X-Plane based on the type of drawing. Objects have always had their own layer group.
When the ATTR_layer_group is included somewhere in an object (it need only be used once, even if you have multiple LODs) then the object is drawn in a different layer group. The offset is used to prioritize further--for example. the group + 1 is drawn after the group, and the group - 2 is drawn two layers before objects. You can use an offset from -5 to + 5.
The valid layer names are:
terrain, beaches, shoulders, taxiways, runways, markings, airports, roads, objects, light_objects, cars
Zrovna u LZIB jsem to tenkrát nakonec vzdal(inu byl to jeden z prvních konvertů) a udělal si pojížděčky, lajny atp z toho co nabízí XPL knihovny neboť ty pozemní poligony a čáry na sebe nechtěly navazovat. Bylo to prostě po konvertu krapet rozhozený a když jsem povotočil v overlay editoru jednou částí rozsekalo to zas tu část vedle. Dneska už mám "nějakou" tu praxi tak bych to možná řešil jinak. Respektivě podíval bych se zda to jde i jinak. V jednom konvertu jsem přišel na to jak to srovnat, ale ne v každým konvertu to funguje. Záleží jak je to udělanej original.
Průhlednost/neprůhlednost textur si upravuju v gimpu. Nic složitýho. Snad na 2-3 kliknutí.
Jinak z XPL knihoven (např. od takovýho MisterX) je fakt z čeho vybírat a nevypadá to vůbec špatně.
Však se porozhlédni.
Letu zdar
|
| |
|
| | | | | | | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 20. 11. 2017 / 08:11 | |
| | diky vsetkym za rady.....nakoniec som to cele spravil cez overlay editor a sice zmazal som vacsinu polygonov/textur z taxi2gate LZIB (rwys, taxi, taxilines, atd), tzn ponechal vacsinu z defaul LZIB. |
| |
|
|