| ![](/img/tree_first_line.gif) | ![](img/nic.gif) | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 15. 11. 2017 / 08:58 | |
| ![](img/nic.gif) | Ahoj,
mam dva (vlastne tri) rychle dotazy na xplanisty zbehle ve tvorbe scenery pro X Plane:
FS2XPlane - Da se nekde nastavit, aby to pro kazdy konvertovany objekt vytvorilo automaticky i exclude? Jde o to, aby se odstranil defaultni objekt (nebo objekt z nejake overlay s nizsi prioritou) a nedochazelo k duplikacim / prekryvani.
World2XPlane - Pokud ne, muzete mi nekdo potvrdit moji tezi (nebo spis nadeji), ze by se exclude daly z custom vektorovych dat vygenerovat pomoci teto utilitky - budto pres upload Poly File a nebo aktivaci smart exclude? (u smart exclude je mi jasne, ze bych musel i neco vygenerovat, aby se smart exclude vytvorily; tady jsem to zatim jeste nedomyslel... )
A do tretice - tusite nekdo, proc napr. kolem LOWS je FPS OK s orthem a default autogenem, ale vyrazne spadne s orthem a w2xp autogenem? (testoval jsem to s w2xp Europe mix)
Jenom na okraj... w2xp autogen se mi celkove nelibi, i kdyz musim ocenit to, jak umi omotat facades kolem polygonu ruznych tvaru.
Diky
Milan |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 15. 11. 2017 / 16:34 | |
| ![](img/nic.gif) | Milane jestli vládneš AJ, tak se obrať spíš na .org fórum https://forums.x-plane.org/ - zkusil bych se poptat přímo v tomhle sub-fóru https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/forum/7-scenery-development-forum/ . Lidi, co dělají scenérky, je tam hodně a rádi poradí.
K tomu, proč je W2XP scenérka náročnější - záleží na použitým configu. Ono i s W2XP se dá pohrát, ale je to vyloženě hrabání se v config.xml, resp. definování pravidel v něm (najdeš ho ve W2XP v podadresáři "resources", uvidíš i další záložní konfigy, aktuální je vždy config.xml).
Ale jinak já jsem od XP11 nepoužil W2XP ani jednou, když už potřebuju overlay, tak ho vemu s pomocí O4XP z XP11 autogenu. Ten defaultní je přeci jen o dost hezčí. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 08:24 | |
| ![](img/nic.gif) | Diky Ondro,
o forech na x-plane.org vim, akorat jsem chtel nejdriv zkusit stesti tady ![](images/smile/01.gif)
Btw. to vypada, ze support vlakno, na ktere odkazuje "produktova" stranka FS2Xplane, uz neexistuje (on je to taky dost stary soft).
Milan |
| |
|
![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 10:59 | |
| ![](img/nic.gif) | Ahoj, pokial myslis to presvitanie default textur (runways, taxiways, aprons) po pridani custom letiska, tak toto by mohol vyriesit WED - worldeditor cez exclude zony. Uz sa s tym zopar dni "hram", takze neskor poinformujem o vysledku. Konkretne sa trapin s konverziou taxi2gate LZIB. Vsetky objekty su OK, az na plochy, ktore presvitaju |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 11:11 | |
| ![](img/nic.gif) | bud si tie polygony vymaz a pouzivaj default drahy a rolovacky, alebo polygonom nastav spravne parametre viac xplane developer ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 12:31 | |
| ![](img/nic.gif) | Vies mi pls aspon poradit tool, v ktorom sa daju editovat defaultne polygony? Na XP som presiel zhruba pred tyzdnom ...diky |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 12:33 | |
| ![](img/nic.gif) | subory .pol sa edituju v beznom editore txt alebo daky lepsi notepad++ |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 13:58 | |
| ![](img/nic.gif) | Ahoj.
Pokud dobř chápu tvůj problém, tak Exclude ve WEDu ti nevyřeší tvoje prosvítání default dráhy, pojížděček a stojánek.
Spíš ve WEDu nastav pro runway a taxiway parametr Surface na Transparent.
Tenhle parametr se ale nedá nastavit u ploch, který jsou řešený pouze přes polygony (např. ze složky pavement). Pokud by ti prosvítal tenhle druh polygonů, tak ty bys musel smazat.
|
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 15:01 | |
| ![](img/nic.gif) | Ahoj, presne to som skusal, nastavit v apt.dat transparentne plochy a nepomohlo to. Viem tie polygony zmazat aj cez ten WED? diky |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 15:55 | |
| ![](img/nic.gif) | Ve WEDu si můžeš z defaultního letiště umazávat jak je libo.
Ještě bych ale opravdu zkusil ty transparentní plochy nastavit přímo ve WEDu.
Z pravého horního menu vybereš dráhu (popř. taxiway, helipad) a ve spodním pravém menu pod záložkou Selection vybereš Surface a nastavíš Transparent.
Potom to samozřejmě musíš uložit a exportovat.
No a pokud to stále bude prosvítat, popřípadě se jedná o polygony u kterých nejde nastavit průhlednost, tak to smazat můžeš vždycky.
V tom případě ale nevím, do jaké míry má export z taxi2gate řešený povrch pojížděček a dráhy. Aby se ti nestalo to, že smažeš default podklad nadefinovaný jako pevný povrch (např. taxiway), plácneš přes to texturu pojížděčky z taxi2gate a přitom se při pojíždění bude letadlo chovat jako na trávě ve volném terénu. Zároveň jsou na taxiway mimo jiné nadefinovaný i mapy pro pojíždění default letadel, takže o to bys taky přišel...
Ještě si zkontroluj, jestli ti opravdu prosvítá polygon. Jestli to třeba není jenom nakreslená podélná nebo středová lajna na pojížděčkách, dráze, atd. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 16:22 | |
| ![](img/nic.gif) | ak konvertuje platenu scenerku, tak tam su zle nastavene poradia polygonu ako takeho, takze najjednoduchsie je zmazat vsetky polygony a nechat default apt |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 16. 11. 2017 / 17:43 | |
| ![](img/nic.gif) | To je taky řešení. Možná lepší, než se s tím sr.t ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 17. 11. 2017 / 14:39 | |
| ![](img/nic.gif) | Pokud si s tím budeš hrát tak tě odsud:
https://developer.x-plane.com/?article=obj8-file-format-specification
má zajímat asi nejvíc tohle:
[New in 850:] X-Plane draws scenery in "layer groups" - all elements in the same layer group are drawn before all other groups, but within a layer group the drawing order may be optimized by X-Plane. Normally layer groups are determined by X-Plane based on the type of drawing. Objects have always had their own layer group.
When the ATTR_layer_group is included somewhere in an object (it need only be used once, even if you have multiple LODs) then the object is drawn in a different layer group. The offset is used to prioritize further--for example. the group + 1 is drawn after the group, and the group - 2 is drawn two layers before objects. You can use an offset from -5 to + 5.
The valid layer names are:
terrain, beaches, shoulders, taxiways, runways, markings, airports, roads, objects, light_objects, cars
Zrovna u LZIB jsem to tenkrát nakonec vzdal(inu byl to jeden z prvních konvertů) a udělal si pojížděčky, lajny atp z toho co nabízí XPL knihovny neboť ty pozemní poligony a čáry na sebe nechtěly navazovat. Bylo to prostě po konvertu krapet rozhozený a když jsem povotočil v overlay editoru jednou částí rozsekalo to zas tu část vedle. Dneska už mám "nějakou" tu praxi tak bych to možná řešil jinak. Respektivě podíval bych se zda to jde i jinak. V jednom konvertu jsem přišel na to jak to srovnat, ale ne v každým konvertu to funguje. Záleží jak je to udělanej original.
Průhlednost/neprůhlednost textur si upravuju v gimpu. Nic složitýho. Snad na 2-3 kliknutí.
Jinak z XPL knihoven (např. od takovýho MisterX) je fakt z čeho vybírat a nevypadá to vůbec špatně.
Však se porozhlédni.
Letu zdar
|
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | FS2XPlane a World2XPlane dotaz 20. 11. 2017 / 08:11 | |
| ![](img/nic.gif) | diky vsetkym za rady.....nakoniec som to cele spravil cez overlay editor a sice zmazal som vacsinu polygonov/textur z taxi2gate LZIB (rwys, taxi, taxilines, atd), tzn ponechal vacsinu z defaul LZIB. |
| |
|
|