Vím o tom prd, tak jen taková úvaha:
Bude to asi něco podobného, jako v autě s turbodmychadlem. Když dáš tlakoměr na trubku mezi turbo a sání motoru, ukazuje to tlak vyrobený tím turbem.
Když motor a turbokompresor běží, je tam tlak vyšší než atmosferický a ukazuje to kladné hodnoty.
Když se motor a turbo zastaví, je tam atmosferický tlak - ručka je na nule.
Když se turbo zastaví/přiškrtí, rozfofrovaný motor si ten vzduch vysaje, je tam tlak nižší než atmosferický - ručka jde do mínusu.
Takže je to vlastně manometr s nulovou (atmosferickou) hodnotou né na začátku stupnice, ale někde v první třetině a tím pádem umí indikovat i podtlak.
K čemu (a jak) to ale využívali u Spitu - nemám vůbec ani tucha. Omlouvám se ale za případné blábolení, třeba je to nějak úplně jinak.