| | | A380 Düsseldorf 9. 10. 2017 / 15:44 | |
| | Může prosím nějaký z reálných pilotů větších strojů okomentovat tohle video?
https://www.youtube.com/watch?v=roS6oFjCDhc
Zajímalo by mne,
1. jak daleko bylo od "průseru" resp, jestli je to spíš optický klam nebo fake
2. jestli se po takovém gymnastickém cviku preventivně provádí nějaké kontroly nebo defektoskopie. Předpokládám, že podvozky dostaly z pohledu axiálního zatížení co pro to.
3. jestli to bylo spíš na "ruku" nebo autoland (jestli to vůbec jde v takových podmínkách) Případně jaké jsou limity pro autoland a kdy se mu do toho dá hrábnout.
|
| |
|
| | | A380 Düsseldorf 9. 10. 2017 / 17:43 | |
| | O.T.: To by chtělo též video z kabiny pasažérů. Myslím že ti, co seděli vzadu, mají (mimo jiných nečistot) fialové modráky od popruhů ještě teď (pokud ten kousek není zrychlený)
https://www.youtube.com/watch?v=roS6oFjCDhc&feature=youtu.be&t=140
A pilot, co tak bravurně šlape do pedálů (viz. krásná práce směrovky), jistě přešel od mixérů. Emirates asi přebírá rovnou vrtulníkáře. |
| |
|
| | | A380 Düsseldorf 9. 10. 2017 / 20:39 | |
| | Z pohledu leteckého mechanika ti mohu říci, že by se měla po takovém přistání udělat nivelace letounu. Měl by se zkontrolovat hlavně podvozek a možná také křídla ( ikdyž jsou dost pružná ), ale hlavně ten podvozek. |
| |
|
| | | | A380 Düsseldorf 9. 10. 2017 / 21:47 | |
| | To jsou silná slova. Ještě to bude chtít pár let praxe. |
| |
|
| | | | | A380 Düsseldorf 9. 10. 2017 / 21:53 | |
| | Je niekde mozne ziskat nejaku informaciu, aky tam vlastne v danej chvili bol vietor? |
| |
|
| | | | | | A380 Düsseldorf 9. 10. 2017 / 22:54 | |
| | | |
|
| | | | | | | A380 Düsseldorf 9. 10. 2017 / 23:12 | |
| | To tam nebude, tohle bylo proste trochu divocejsi pristani, zadna udalost.
Jo a jak na to koukam... zrychleny to bylo, a to teda hodne. |
| |
|
| | | | | | | | A380 Düsseldorf 9. 10. 2017 / 23:38 | |
| | Je to zrychlený, ale jen ta třetí část. Video má 3 části - první je v normální rychlosti, pak je druhá, zpomalená a pak je třetí, zrychlená + rollout a přejezd z rwy na taxi.
Ad AVherald - pokud tam došlo k nějakým zraněním cestujících, tak se to v reportech objeví. Jinak ale ne, jak píšeš. |
| |
|
| | | | | | A380 Düsseldorf 9. 10. 2017 / 23:35 | |
| | | |
|
| | | | | | A380 Düsseldorf 10. 10. 2017 / 00:29 | |
| | Nevíš, kdy to bylo natočený. Pokud to točil v den, kdy to zveřejnil na YT, tedy 5. 10., tak v ten den tam let Emirates EK55 (A6-EDQ) přistával v 11:31 UTC. V tu dobu dle metaru foukalo 33 kt z 290°:
METAR EDDL 051120Z 29020G33KT 270V330 9999 FEW016 SCT026 BKN260 15/09 Q1009 NOSIG=
Pokud tedy sedali na dráhu 23 (což předpokládám!) a foukalo 33 kt z 290° tak boční složka větru činila krásných 28 kn. Což je pro A380 jen tak tak (dle příručky má maximální povolenou boční složku větru 30 kn včetně nárazů)...
Ovšem kdyby sedali jen o hodinu dříve, kdy tam foukal největší rachot lebek, tak už by byli přes limit:
METAR EDDL 051020Z 29028G40KT 6000 SHRA FEW007 BKN012CB BKN040 14/12 Q1007 BCMG NSW BKN020=
Boční složka = 33 kn.
Zajímalo by mě, kdo měl hnědší kalhoty, jestli posádka, nebo kaštani vzadu. Šampaňský tam asi stříkalo proudem, ale určitě ne z lahví Jinak palec nahoru, za zvládnutou vyšší pilotáž! |
| |
|
| | | | | | | A380 Düsseldorf 12. 10. 2017 / 01:00 | |
| | Bocni slozka pro A380 je 40kt (inc gusts)
jinak - myslim, ze cestaci vzadu si toho moc nevsimli .. jen to s nima hodilo trosku vic, nez obvykle. ono to dost klame, a pokud tam nebyl nejaky debil (zname takove i odsud) co povazuje varovani o tom, ze v prubehu pristani je vhodne miti vsechny kramy pod sedackou / nad hlavou a stolek schovany, tak se nejspis vetsina cestujicich o tom, ze se stali svedky neceho uzasneho, dozvedela az expost kdyz to video proslo medii.
|
| |
|
| | | | A380 Düsseldorf 10. 10. 2017 / 08:58 | |
| | jj nivelace to bylo nejčastěji používané slovo když jsem se učil mechanikem já to video dost zkresluje a letadlo odletělo se stejným zpožděním se kterým přilétlo takže se pravděpodobně nic kromě průleťáku nedělalo |
| |
|
| | | A380 Düsseldorf 10. 10. 2017 / 09:37 | |
| | Dík za názory... a co myslíte o bodu 3. Letěl to na ruku a šlapal do toho jako do varhan, nebo tohle dokáže i autoland? |
| |
|
| | | | A380 Düsseldorf 12. 10. 2017 / 00:57 | |
| | maximální crosswind pro autoland A380 by měl být 30kt.
nicmene, pokud me pamet neklame (a par zbylych chabych znalosti) , tak autopilot rudderem nepracuje... |
| |
|
| | | A380 Düsseldorf 10. 10. 2017 / 16:33 | |
| | My, co nemame radi ani horskou drahu, bysme tohle pri sezeni vzadu asi neocenili |
| |
|
| | | | A380 Düsseldorf 10. 10. 2017 / 17:29 | |
| | | |
|
| | | A380 Düsseldorf 11. 10. 2017 / 12:27 | |
| | ...žíš.. normální smykovačka přes ručku...
) |
| |
|
|