Asi si nerozumíme. Nemluvím o vzletu, ale o přistání. Je přece známo, že na transkontinentální let bez mezipřistání (např. v tom Letišti to byl let z Ameriky do Itálie) se načerpá ohromné množství paliva, které letadlo cestou spálí a při přistání už je daleko lehčí. Ale kdyby (třeba kvůli bombě na palubě, poruše atd.) bylo nuceno nouzově přistát krátce po startu, tak s nespáleným palivem bude muset mít jednak větší přistávací rychlost a déle bude rolovat. Bude prostě těžký jak prase. A tak mě napadlo, jestli pro tohodle mamuta by se našla pro tento případ dost dlouhá dráha...
Jestli jste si někdo stáhl do FS ten Fossetův Global Flyer, jak jsem tu kdysi dávala odkaz, tak tam je taky napsáno, že před přistáním je třeba snížit obsah paliva na 20 procent, jinak nepřistaneš. |
|