FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 3. 3. 2025 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Prosím o radu Jeden příspěvek | Celý strom
Prosím o radu   16. 8. 2017 / 19:33
mysak14
Ahoj piloti, mám takový problémek jsem začátečník s pilotováním a FSX celkem. Potřebuju poradit. Komunikace, pojezd nastavení letadla jsem celkem pochopil.Když už se dostanu do vzduchu a jsem v 5000 tak mi věž nahlásí třeba že mám vystoupat na 17000.Nastavím hodnotu ale autopilot mi automaticky stahuje rychlost na motorech a čumák jde na horu. Letadlo ztratí rychlost a jde do vývrtky... kde dělám chybu??? děkuju za rozumnou odpověd
 

Prosím o radu   16. 8. 2017 / 19:56
Raymy
Jake letadlo?
 

Prosím o radu   16. 8. 2017 / 19:59
mysak14
Boing 737
 

Prosím o radu   16. 8. 2017 / 20:29
Atarian   
Ahoj. Rekl bych ze jsi zapomnel arm A/T, pripadne nastavit spravnou rychlost na autopilotu a zapnout "Speed".
 

Prosím o radu   16. 8. 2017 / 20:39
mysak14
Ahoj to zapínám a rychlost nastavuji v průběhu letu...
 

Prosím o radu   16. 8. 2017 / 21:56
Raymy
A je to default letadlo nebo nejaky addon?
 

Prosím o radu   18. 8. 2017 / 09:48
mysak14
ano letadlo ze seznamu hry
 

Prosím o radu   18. 8. 2017 / 09:51
mysak14
přesně nedrží rychlost nastavím třeba rychlost na 250 a VS na 1800 a pak se letadlo přetáčí a ztrácí rychlost.... prostě nedrží. Evidentně je chyba u mě a je jasné že bych měl začít od malého letadla
 

Prosím o radu   18. 8. 2017 / 09:58
Luděk Ch.
No samozřejmě, příčina bude v tom, že máš nastavíš moc velký VS a letdlo není schopno udržet rychlost. Jelikož základní BV737 ve FSX myslím nemá režim LVL CHG, tak to musíš dělat manuálně a to tak, že nastavíš nějakou rychlost a VS budeš průběžně měnit tak, aby letadlo nezpomalovalo. A mimochodem, až si budeš nastavovat množství paliva, tak si nastav jen tolik, kolik potřebuješ na tvůj let. Nelítá se s plnými nádržemi, protože to výrazně zvyšuje hmotnost letadla a snižuje stoupavost. Nádrže se plní nejprve ty v křídlech a teprve když ty nestačí, tak se dává do centrální nádrže.
 

Prosím o radu   18. 8. 2017 / 12:47
mysak14
palivo jsem nenastavoval tak to bude taky jedna z příčin. Předpokládám že defaultně bude nastaveno full palivo ale to zjistím. Děkuju za rady.
 

Prosím o radu   21. 8. 2017 / 14:57
Luděk Ch.
Jj, to je samozřejmě chyba a má to velký vliv na stoupavost.
 

Prosím o radu   16. 8. 2017 / 22:27
OndraT
To snižování výkonu motorů zní divně, znamená to, že ti auto-throttle (A/T) nedrží tebou nastavenou rychlost?

Pokud jde o stoupání v režimu autopilota - co používáš za mód? Přepodkladem je samozřejmě mít zapnutý oba flightdirectory F/D a taky zapnutýho autopilota

1) LVL CHG - autopilot se snaží držet rychlost nastavenou na A/T (ono je to ještě v závislosti na nastavení N1 ve FMC, ale tim ti teď nebudu motat hlavu, default N1 bude +- 96% výkonu) a stoupá podle toho (tzn. vždycky kousek vystoupá, pak vyrovná, nabere danou rychlost, zase stoupá, vyrovná atd.)

nebo

2) VS (vertical speed), kde pak kolečkem nastavuješ VERT SPEED (rychlost stoupání ve stopách za minutu)?

Pokud VS, tak kolik dáváš VERT SPEED? Pokud nechceš hlídat rychlost, tak používej LVL CHG.
Např. z napůl naložený 737-800 stejně nevytáhneš víc jak kolem 2500 ft/min, samozřejmě v závislosti na okolní teplotě a tlaku vzduchu.

Jestli neni lepší vzít nejdřív třeba Cessnu a pojmout obecný návyky zacházení s letadlem vůbec a až pak se učit pokročilejší lítání s "kalkulačkama" . U "kalkulačky", pokud nejdi dotčenej lítáním obecně pak nevíš, co je špatně, na displejích ti tam lítaj hausnumera o kterejch netušíš, co znamenaj a jestli jsou v rozumnym rozsahu a do toho ještě řešíš kroucení čudlíkama a komunikace s ATC ...
 

Prosím o radu   17. 8. 2017 / 11:16
Luděk Ch.
"a stoupá podle toho (tzn. vždycky kousek vystoupá, pak vyrovná, nabere danou rychlost, zase stoupá, vyrovná atd"

To je trošku blbost, ne? Prostě stoupá plynule tak, aby právě držel danou rychlost a nenechal ji klesnout.
 

Prosím o radu   17. 8. 2017 / 13:13
OndraT
Ne trošku, ale úplně , nevim, na co jsem myslel, když jsem to psal. Je to jak píšeš ty samozřejmě
 

Prosím o radu   17. 8. 2017 / 11:07
Vita Zenisek
Nevim, jestli to tam jeste je, ale FS mela tusim jako default nastaveni, ze ukazuje TAS a ne IAS. Ujisti se, ze ukazuje IAS.
Protoze pokud by ti to ukazovalo TAS a AP se toho drzel, tak ti to pri nastavenych rekneme 280 do vyssich hladin moc nepoleze.
 

Prosím o radu   18. 8. 2017 / 09:53
mysak14
jj podívám se a dám vědět, zkusil bych udělat i nějaký screen a dát to sem jestli by to trochu pomohlo.
 

Prosím o radu   18. 8. 2017 / 16:20
JirkaK
tohle je irelevantní a navíc by default to je IAS. Problém je to plné letadlo paliva a vysoká vertikální rychlost. Navíc tomu defaultnímu 737 se nikdy moc stoupat nechtělo alespoň dle mého pocitu.

A jak tu psal někdo základy letu se naučíš spíše na jednoduchším letadle, i když někde tu padlo "kalkulačka", defaultni 737 ve FSX není komplexností systémů o nic lepší než default C172, takže je to vlastně jedno.
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ