| | | naladění samostatně DME bez VOR (XPL11) 19. 6. 2017 / 09:08 | |
| | Nedaří se mě zobrazit vzdálenost k DME.
Frekvence správně, kontrola morseovkou ok,
např.. LKKV rwy11 freq. 111,55
Lítám to z 737-800 Zibo, dnes to zkusím ještě s default.
Předpokládám je to bug v x-planu, nevidím důvod proč by neměla jít zobrazit samostatná DME..
|
| |
|
| | | naladění samostatně DME bez VOR (XPL11) 19. 6. 2017 / 12:00 | |
| | LKKV DME má dosah 25nm od vysílače, viz AIP-LKKV-TEXT 1-LKKV AD 2.19.
Jsi v dosahu? |
| |
|
| | | | naladění samostatně DME bez VOR (XPL11) 19. 6. 2017 / 12:31 | |
| | Jasne, morseovka pipa K V Y, pokud je to vor/dme normalne se zobrazi vzdalenost.
Pokud samostatne dme tak nic. Zkousel jsem obe radia, prepinace vor-off-adf, adf je v xplanu 737 inop.
Adf neni v letadle namontovan...
Jeste je tam rnav priblizeni, jasne... Ale tyhle stare me bavili vic.
Treba v kunovicich se 737 vubec nepristanu? Leda podle gps
to je odvaz
|
| |
|
| | | | | naladění samostatně DME bez VOR (XPL11) 19. 6. 2017 / 12:57 | |
| | Taky jsem to teď zkusil s Cessnou od Airfoillabs a DME KVY bez problému funguje.
Viděl bych to na chybu v té tvé 737. Opravdu to zkus s defaultním letadlem.
Nebo se podívej do Resources/default data/earth_nav a vyhledej KVY DME.
Řádek by měl vypadat takto:
12 50.201219444 12.925952778 2038 11155 25 0.000 KVY LKKV LK KARLOVY VARY DME-ILS
|
| |
|
| | | naladění samostatně DME bez VOR (XPL11) 19. 6. 2017 / 12:46 | |
| | Teď jsem vyzkoušel čistě pouze DME v def. B58 i v Zibově 738 na LKKV DME KVY 111.55 - DME normálně funguje, viz obr., bez problému jsem na něm obletěl 15nm okruh kolem letiště.
Zkus to ještě s tím def. Baronem, netuším, kde by mohl být problém. |
| |
|
| | | | naladění samostatně DME bez VOR (XPL11) 19. 6. 2017 / 12:52 | |
| | Je tam toho po zmenšení koukám hodně vidět , posílám ještě výřez s PFD. |
| |
|
| | | naladění samostatně DME bez VOR (XPL11) 19. 6. 2017 / 13:04 | |
| | díky doma se prolítnu, každopádně se mi ulevilo, že to bude šlapat |
| |
|
| | | | naladění samostatně DME bez VOR (XPL11) 19. 6. 2017 / 13:08 | |
| | se trošku obávám, že jsem čučel na navigační panel kde svítil
VOR ___
DME ___
K V Y
a to malinké DME na primárním displeji jsem neviděl... každopádně děkuji za rady |
| |
|
| | | naladění samostatně DME bez VOR (XPL11) 19. 6. 2017 / 20:39 | |
| | Tak jo, funguje to.
Ještě bych chtěl vědět, jak by jste provedli přiblížení na LKKU?
Jediné publikované přiblížení je NDB (GPS) 21C
ADF nemám, a body KUN a KNE představující majáky na navigačním panelu nejsou. |
| |
|
| | | | naladění samostatně DME bez VOR (XPL11) 19. 6. 2017 / 22:18 | |
| | | |
|
| | | | | naladění samostatně DME bez VOR (XPL11) 19. 6. 2017 / 22:35 | |
| | ktore lietadlo nema ADF kompas ?? |
| |
|
| | | | | | naladění samostatně DME bez VOR (XPL11) 19. 6. 2017 / 22:46 | |
| | Předpokládám, že se pořád bavíme o té 738 z úvodního dotazu.
A do jaké míry ADF nemá, nebo nemá funkční, to netuším. Já tyhle kalkulačkový éra nelítám |
| |
|
| | | | | | naladění samostatně DME bez VOR (XPL11) 19. 6. 2017 / 22:47 | |
| | | |
|
| | | | naladění samostatně DME bez VOR (XPL11) 19. 6. 2017 / 23:47 | |
| | Možná jsem úplně nepochytil pointu , nicméně oba uvedené NDB jdou normálně zadat do FMC (jako součást trasy). |
| |
|
| | | | naladění samostatně DME bez VOR (XPL11) 20. 6. 2017 / 03:33 | |
| | Pokud nemáš ADF, tak na dráhu 20C jedině podle GPS na rwy 02C by to šlo okruhem, ale obojí jen pro letadla kategorie A, B, C (B738 je pokud vím D). Kromě toho dráha 2000x30 m je pro B738 celkem limitní, na suché dráze bys to ušlajfoval jen tak tak, na mokré už bys to nedal. |
| |
|
| | | | | jediné možné NDB(GPS) approach - 737 bez ADF 25. 7. 2017 / 12:23 | |
| | Čas postoupil a tohle mě pořád vrtá v hlavě.
Takže co... jak by pilot reálně postupoval? (Divert na LKTB nechci slyšet)
Naklikat KUN a KNE do FMS jako body a nějak se zúhlovat to srovnat podle nich?
Dobře není publikované jako kat.D
Tak vezmeme třeba LKPD... a máme poruchu ILS a chci zaletět NDB(GPS)27
|
| |
|
| | | | | | jediné možné NDB(GPS) approach - 737 bez ADF 25. 7. 2017 / 19:11 | |
| | V tomhle jsem fakt pořád ještě hodně nováček, ale napadá mě:
1) stejně budeš zadávat WPT do FMC
2) můžeš si pomoct FIX-em, kde zadáš ten NDB (PK 432)
No a vlastně takhle můžeš pak klidně zaletět i ten DME app.
? |
| |
|
| | | | | | | jediné možné NDB(GPS) approach - 737 bez ADF 25. 7. 2017 / 19:36 | |
| | ... ok a co potom s tou 738 v Pardubicích mám dál po dosednutí dělat? Sedim na rwy a nemůžu se ani votočit! Vyženu lidi ven, ať si jednou Pendolinem, upustim trochu paliva, počkám na traktor, co mě votočí a hurá zpátky do Prahé
Ale dalo se to, na MCP jsem si nastavil MDA (1500ft), abych měl ponětí, "až tam budu ... aha, já už tam byl" , sice trošku strmější finále, ale nakonec dosednutí krásně v TD, reverz do max. 80kts, pak už jen lehce brzdy a ještě mi skoro půlka rwy zbyla .
Díky za super jalovou inspiraci!
P.S.: s tím FIXem je to asi pitomost, to už je rovnou lepší ho zadat jako WPT |
| |
|
| | | | | | | | jediné možné NDB(GPS) approach - 737 bez ADF 25. 7. 2017 / 20:34 | |
| | | |
|
|