| | | Vojenská komunikace 3. 7. 2017 / 00:32 | |
| | Dotaz pro znalé,
co znamená od řídícího létání např. "2-3-0 do zóny 1"?
Co je zóna 1? |
| |
|
| | | Vojenská komunikace 3. 7. 2017 / 04:54 | |
| | Kéž by někdo znalý odpověděl. Já to taky teď zjiš'tuji. No podle mě je to tohle.
Letadlo s volacím znakem 230 (nevím jestli současní piloti mají také přidělené 3-číselné volací indexy jako dříve) má povolenu zónu 1. To bude nějaký definovaný prostor vymezený zřejmě geografickými ?? body ?? a má zároveň pravděpodobné i definovanou výšku od do.
Potom se domnívám je věcí pilota, že si v zóně může plnit daný úkol a nezasáhne do zóny jiné. Tudíž se s nesrazí s dalším provozem. A je si sám za to odpovědný. Možná by i něco napovědělo srovnání zakázaných prostor a polohy aktuálních vojenských letišť. Ale to střílím jen od boku.
Já bych třeba potřeboval vědět jak byly definovány tyto zóny pro Bechyni v roce 1972 A jak byly definovány čáry odpovědnosti mezi jednotlivými naváděcími stanovišti. Jéje, já bych toho potřeboval vědět
Mno. Podle mě kromě Tondeho (kterého časem až mi to přijde zase slušné s tím budu zase otravovat) sem počítám mnoho bývalých či současných vojenských pilotů nechodí
Já si tak nějak myslím, že v současné době sem lid skutečně létající a odborný jukne jen tak jednou za čas a ještě k tomu z nostalgie.
Obávám se tedy, že oba dva na nic kvalifikovanějšího na tomto místě skutečně nenarazíme
Ale třeba se pletu a budu mile překvapen |
| |
|
| | | | Vojenská komunikace 3. 7. 2017 / 08:34 | |
| | Ahoj,
zóny byly (jsou?) opravdu různě definované prostory okolo letišť. Nevím jak jinde, třeba okolo LKPD ani neodpovídaly TRA, ale byly rozeseté i mimo. Mapku už asi nedohledám.
Co se týká frazeo, tak kromě vstupu, zahájení a ukončení v dané zóně, se snad i jednou za 30 min řídící ptal, zda-li je posádka ok ("2-3-0 v zóně 1 v pořádku"). |
| |
|
| | | | | Vojenská komunikace 3. 7. 2017 / 09:07 | |
| | Skvělý a díky. Další střípek do mozaiky - dotazy po zdraví a kondici jednotlivým letadlům do zón od řídícího jsem neznal.
Tak přihodím, co mě opravoval Tonde - let po okruhu :
"121, spouštění"
"121, spouštějte"
"121"
- Spouští číslo -
"323, spouštění"
"323, spouštějte"
"323"
"121, 2 x pojíždění"
"121, pojíždějte"
"121"
"121, na dráhu"
"121, na dráhu"
„121“
"121, vzlet"
"121, vzlet povolen, bez větru"
"121"
„Forsáž“
„Zapla“
„Dvojka 3 zelené“
"121, 2 x na podvozku ve třetí, přistání"
"121, 2x přistání povoleno pokračuj pořadí 1"
"121"
"121, 2 x dálná klapky"
"121, pokračuj"
"cvak cvak"
"121, 2 x uvolnil"
"121, 2 x uvolnění"
„cvak, cvak“
Ještě tam asi budou chybky, ale rámcový obrázek to asi dává.
Jakkékoliv další info o komunikaci (záznamy či přepisy dřívější komunikace ČSLA - tvořím s Pepkem letový provoz 1972 Bechyně) jsou VÍTÁNY, pánové díky předem ! |
| |
|
| | | | Vojenská komunikace 4. 7. 2017 / 12:57 | |
| | | |
|
| | | | | Vojenská komunikace 4. 7. 2017 / 13:51 | |
| | Díky za link, je perfektní. Třeba zaujme i někoho dalšího |
| |
|
| | | | Vojenská komunikace 4. 7. 2017 / 13:16 | |
| | Jinak index se používá stálé ale jsou předtím většinou callsign. Zliny v PED maji volacku BASICxxx, gripeny zase Maiden01, 02 to je většinou QRA. Koukni na czadsb.cz jsou tam videt i s volackama |
| |
|
| | | | | Vojenská komunikace 4. 7. 2017 / 13:54 | |
| | Opět krása, tak to jsem si neuvědomil že tam budou i volačky. Půjdu to studovat. Díky, povedené |
| |
|
| | | | | | Vojenská komunikace 4. 7. 2017 / 16:48 | |
| | klidně se ptej kdyby něco |
| |
|
| | | | | | | Vojenská komunikace 4. 7. 2017 / 18:13 | |
| | Díky, jak narazím na něco z nového provozu určitě se ozvu. Teď ale sháním podklady na Bechyni 1972, už se nám to s Pepkem pomalu začíná rýsovat Díky a měj se
|
| |
|
| | | | | | | | Vojenská komunikace 4. 7. 2017 / 18:52 | |
| | řeknu kamarádovi ať se ti ozve, jeho děda byl instruktor v Bechyni tak to by mohlo pomoct |
| |
|
| | | | | | | | | Vojenská komunikace 4. 7. 2017 / 22:30 | |
| | Ježiš to by bylo super. Dávám teď dohromady spolu s Pepkem a Tondem plán letové akce a rozpis radiové komunikace někdy z léta 1972. No a byl bych rád, kdyby to bylo co nejblíže skutečnosti. První pokusy na stojánce pro FS2004 vypadají viz obrázek. Letadla a technika se hýbají za pomoci FSRecorderu takže s realitou jde jít opravdu daleko, není to AI provoz s jeho omezeními. Radiokomunikaci synchronně zabezpečí externí program. Takže půjde koukat a poslouchat co se tam vlastně tehdy dělo. A když se za pár let podaří tak létat v tomhle prostředí i na simulátoru No a spousty věcí je mi samozřejmě naprosto nejasných. Takže pokud by se podařilo, strašně by mi to pomohlo. Díky moc !!! |
| |
|
| | | | | | | | | | Vojenská komunikace 4. 7. 2017 / 23:16 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Vojenská komunikace 5. 7. 2017 / 07:52 | |
| | Díky a zdravím na dálku !
Obecně znám, ale takto podrobně to tuším vidím shrnuté poprvé. A stránka mě "bydlí" v záložkách a rozhlédnu zda "neumí" ještě něco.
Měj se a pěkný den |
| |
|
|