| | | FSX verze a kompatibilita scenérií s P3D. 21. 6. 2017 / 22:37 | |
| | Ahoj simulanti,
Hodlám upravit scenérii letiště pro FSX a P3D. Ta úprava spočívá v doplnění několika objektů do default letiště a jeho okolí. Nemám ale FSX ani P3D a tak se na vás obracím pro radu - odpovědi na dotazy:
1. Je scenérie tvořená pro FSX funkční i v P3D? Jsou tam nějaká omezení? (Pořídil bych jen FSX)
2. Nyní je ve slevě FSX Steam edition http://store.steampowered.com/app/314160/Microsoft_Flight_Simulator_X_Steam_Edition/ Je to ta správná verze pro test scenérky, nebo existuje nějaká jiná, vhodnější?
3. Jen pro jistotu: scenérka pro FS2004 nefunguje v FSX. Je to tak?
J. |
| |
|
| | | FSX verze a kompatibilita scenérií s P3D. 21. 6. 2017 / 22:52 | |
| | 1: Může být: ano, částečně, špatně
2: existuje boxed verze, někdo rád jednu, někdo druhou. SE je nejaktuálnější FSX který člověk nemusí přiohýbat aby fungoval
3: obecně poběží, ale záleží
Tak a teď k bodům:
1:
scenérka může fungovat plně, nebo co je docela běžné - chybí některé objekty které byly tuším dělané pro FS9. Dle verze P3D pak může být problém s teselací. U toho přidání objektů tak bude záviset jak byly ty objekty vytvořené, myslím že Milan Šmíd ti o tom řekne více.
2: z pohledu scenérky bude boxed i SE verze totožná, alespoň za předpokladu že máš u boxed nainstalovaný SP2. Nicméně rozdíl může být i mezi dvěmi boxed verzemi. Hodně lidí používá FSX v DX10 preview a pokud nepoužívají DX10 fixer nebo alespoň free shadery stejného autora, tak není nic neobvyklého že u starších objektů či letadel - typicky pro FS9 - nebudou textury vůbec zobrazené.
3: ve FSX by měla fungovat vesměs bez výhrad, až na ten DX10 preview. V P3D je to už o něčem jiném, navíc s poslední P3D v4 se ozval třeba šéf PMDG s tím že by si lidi nemělo do P3D dávat scenérky které nebyly kompilovány pomocí P3Dv4 SDK (vesměs jako reakce na hojné support tickety kolem výkon PMDG letadel ve v4 při použití dynamic lighting), někteří lidi ho berou vážně. |
| |
|
| | | | FSX verze a kompatibilita scenérií s P3D. 21. 6. 2017 / 23:04 | |
| | Děkuji!
Upřesním data: objekty budou nové (tvořené v Blenderu). Chci je přidat do default scenerky.
Trochu jsi mně uvedl do rozpaků - Je tedy reálné, že takové rozšíření scenérky v FS2004 bude fungovat v FSX a zároveň v P3D? Nemusel bych pak kupovat FSX páč FS2004 mám Ale dnes jde vlastně jen o 7 €.
Jo, a pokud to stvořím pro FSX, tak to bude makat v FS2004? Pokud tedy jsou ty default scenérie shodné... |
| |
|
| | | | | FSX verze a kompatibilita scenérií s P3D. 21. 6. 2017 / 23:08 | |
| | FS2004 v FSX: ano
FSX v P3D: ano
FS2004 v P3D: tady bohuzel neni cesta.
Ale vono to neni nejaka prace navic, proste to vyexportujes 2x s ruznym mdl, jinak je to to samy, jak model tak xml.
Akorat do FSX a P3D bych dat 32bit DDS textury, do 2004 nejake to DXT3.
FSX v FS2004: to samozrejme ne. |
| |
|
| | | | | | FSX verze a kompatibilita scenérií s P3D. 21. 6. 2017 / 23:10 | |
| | Jirko a Fabo,
mnohokráte děkuji. Pořizuji FSX Steam a jdu tvořit
J. |
| |
|
| | | | | | | FSX verze a kompatibilita scenérií s P3D. 21. 6. 2017 / 23:22 | |
| | good luck |
| |
|
| | | | | FSX verze a kompatibilita scenérií s P3D. 22. 6. 2017 / 16:44 | |
| | Ahoj.
Taky přidám vlastní zkušenosti s převodem. Pár objektů se mi lehce podařilo překonvertovat v "ModelConverterXu", stačilo načíst a dát uložit jako *.mdl, nebo *.bgl pro FSX (FS9) a pak změnit textury z DXT na DDS a naopak. Jen při převodu textur bylo třeba je zrcadlit.
Tato metoda dobře fungovala u jednoduchých objektů, byl však problém u speciálních objektů obsahujících např. animace (většina letadel). Takto jsem převáděl například knihovnu vozidel původně pro FSX/P3D do FS2004 a fungovalo to bezvadně.
Tak snad jsem pomohl.
Jarda |
| |
|
|